stora problem med programvaror!!!!

Permalänk
Medlem

stora problem med programvaror!!!!

jag installerade för ett tag sedan nero 7 på min dator och senare nero 9 men så vill jag ta bort båda programet för att de blev något fel, men jag hittar ingen avinstallations fil till nero 9 och programet finns inte med i "add or remove programs"-listan, och så råkade ja ta bort alla nero 9 filer. och nu så kan ja inte avinstallera nero 7 för att det typ finns en nyare nero på datorn som egentligen inte finns.
när jag försöker avinstallera Nero 7 kommer ett meddelande upp där det står: "A previous installation for this product is in progress. You must undo the changes made by that installation to continue. Do you want to undo those changes" om man trycker på Yes så startas bara datorn om och det händer ingenting utan samma meddelande kommer upp nästa gång ja försöker avinstallera nero 7.

Ett annat problem också:
3 av 4 gånger jag startar datorn så fastnar den så att ja måste starta om den genom att hålla in power knappen. Ibland innan jag kommer till Login rutan och ibland precis när skrivbordet kommer fram. Inte ens control-alt-delete funkar då.

någon som kan hjälpa mig med dessa problem??

mvh Tina Armfelt
tina.armfelt@hotmail.com

Permalänk
Medlem

testa att ringa deras support. Du har ju ändå betalt för produkten

Visa signatur

MacBook Pro 13,3" C2D 2,26Ghz 2GB 1066Mhz RAM

Permalänk

installera nero 9 igen och testa om du kan avinstallera det som det är tänkt.

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk

Testa fixa programmet "Your Uninstaller", vilket avinstallerar samt tar bort inputs i registret som har med produkten att göra. Kan vara någon registernyckel som ligger kvar o spökar för dig, vilket ger dig problem utan tvekan.

Lycka till.

Permalänk
Medlem

Ser att tråden är någon månad men har du fortfarande problem så testa Nero General CleanTool.
http://www.nero.com/enu/tools-utilities.html#tab4
Finns även för nero7.