Vad har Kojima i kikaren?

Permalänk

Metal Gear Solid: Rising

Det skulle tydligen vara raiden som är huvudperson.

Kommer det bara till 360 eller båda konsollerna?

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem

Antagligen båda, eftersom att det inte nämndes att den var exklusiv till 360.

Permalänk
Medlem

Hoppas fan de är båda.

Permalänk
Medlem

Nytt MGS till 360 eller vad är det ni säger?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Hedersmedlem

Det enda man fått reda på är att Solid Snake inte kommer att vara med och att det verkar vara Raiden som är huvudperson. Och att det står "Lightning Bolt Action" där det brukar stå "Tactical Espionage Action" på loggan så det handlar förmodligen om ett renodlat actionspel till skillnad från vanliga MGS-serien.

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem

Nu gick ju tiden ut för några minuter sen på nedräkningen. nu har det ploppat upp en liten grej där man kan se att det står E3 och en bild på MSG Rising. Det intressanta är att "tavlan" bilden hänger på flyttas om man tar pilen åt höger vilket indikerar på att det kommer komma ännu en bild.

Antar att detta är var Big Boss kommer in? Antingen för Nintendo eller Playstation imorgon.
Den som lever får se!

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av samulen
Antagligen båda, eftersom att det inte nämndes att den var exklusiv till 360.

"Every game you see from now on will be 360 exclusive" - Det tycker jag talar sitt tydliga språk.

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Medlem

Lightning Bolt Action med Raiden var kanske inte vad jag hade hoppats mest på, var inställd på big boss och Tactical Espionage Action...

IGN trodde också det var exklusivt så de plockade ner spelet från PS3-sidan. Nu är det tillbaka igen och allting pekar på att det är multi om man läser på de största forumen...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Hideo Kojima presenterade alldeles nyss ett nytt avsnitt i sagan om Solid Snake, och just ingenting är i sin ordning. Till att börja med kom tillkännagivandet på Microsofts och inte Sonys presskonferens. Japp, Metal Gear Solid: Rising, som spelet heter, kommer till Xbox 360. Det sades ingenting om huruvida Playstation-folket får klara sig utan, men information om det lär dyka upp vad det lider. Kojima avslutade den kortfattade presentationen med en annan förvirrande antydan - Solid Snake kanske inte kommer medverka.

http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=33062

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elmoth
Hideo Kojima presenterade alldeles nyss ett nytt avsnitt i sagan om Solid Snake, och just ingenting är i sin ordning. Till att börja med kom tillkännagivandet på Microsofts och inte Sonys presskonferens. Japp, Metal Gear Solid: Rising, som spelet heter, kommer till Xbox 360. Det sades ingenting om huruvida Playstation-folket får klara sig utan, men information om det lär dyka upp vad det lider. Kojima avslutade den kortfattade presentationen med en annan förvirrande antydan - Solid Snake kanske inte kommer medverka.

http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=33062

kopiera du allt rakt av från fz, och så var det precis det vi hade pratat om precis? :S

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Behold_
kopiera du allt rakt av från fz, och så var det precis det vi hade pratat om precis? :S

var bättre utlagt på Fz!

Om ni själv vill läsa på Fz utan att jag länkar så kan jag ju meddela att MGS:Rising blir multiplatform till PC, Xbox360 och PS3...

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Nytt MGS till PSPen nice

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

fan vilken skönt slut på den MGSfilmen

Visa signatur

mjau

Permalänk

Inget nytt MGS till PS3?

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

Jo Metal Gear Solid Rising är för PC, Xbox 360 och PS3.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

"Unannounced Sony Title" I morgon!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Jo Metal Gear Solid Rising är för PC, Xbox 360 och PS3.

Är du säker? Varför hörde vi inget om det alls på sonys konferens? Ser inget om PC eller PS3 i konamis pressrelease heller:

Citat:

KONAMI ANNOUNCES THE FIRST METAL GEAR SOLID® TITLE FOR THE XBOX 360® METAL GEAR SOLID®: RISING
06.01.09

Konami Digital Entertainment, Inc., announced today that Metal Gear Solid: Rising is currently in development for the Xbox 360® video game and entertainment system from Microsoft – the first Metal Gear Solid game to launch on the Xbox 360®. Raiden, one of the most popular characters in the Metal Gear Solid universe, will star in the all-new title from Hideo Kojima. Raiden first debuted in Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty PlayStation®2 computer entertainment system as a playable character and appeared as a non-playable cyborg in Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots for the PLAYSTATION®3 computer entertainment system.

“The Metal Gear Solid series is one of the most highly acclaimed video game franchises of all time,” said Anthony Crouts, Vice President of Marketing for Konami Digital Entertainment, Inc. “With Metal Gear Solid: Rising, the Xbox 360 community will finally get a chance to enjoy the action and excitement that this popular franchise is known to offer.”

Metal Gear Solid: Rising isscheduled to be released on the Xbox 360® video game and entertainment system. For more information on Konami, please visit: http://www.konami.com.

http://www.konami.com/news/article42.php

Ser heller inget på famitsu:
http://www.famitsu.com/game/news/1224588_1124.html

Kotaku gick också ut med det och någon gamer press som sen drog tillbaka. De officiella källorna säger alltså nada om PC och PS3 så vad ska man tro? Finns det till flera format väljer jag nog PS3-versionen men den har ju inte ens bekräftats?

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Är du säker? Varför hörde vi inget om det alls på sonys konferens? Ser inget om PC eller PS3 i konamis pressrelease heller:

http://www.konami.com/news/article42.php

Ser heller inget på famitsu:
http://www.famitsu.com/game/news/1224588_1124.html

Kotaku gick också ut med det och någon gamer press som sen drog tillbaka. De officiella källorna säger alltså nada om PC och PS3 så vad ska man tro? Finns det till flera format väljer jag nog PS3-versionen men den har ju inte ens bekräftats?

Här har du ditt bevis, Geoff Keighley är journalist och programledare på diverse program på GTTV (gametrailers.com), här är ett inllägg på hans twitter.

http://twitter.com/geoffkeighley

"Spoke to Tretton - he confirmed Metal Gear Rising is absolutely coming to PS3 alongside Xbox 360."

(Jack Tretton, VD och CEO Sony Computer Entertainment of America)

Permalänk

Det är väl knappast något bevis att en enskild journalist hävdar det? Jag vill se en officiell källa.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

Undrar också.. Eftersom dom bara pratade om MGS:R på Microsofts konferens men inte på Sonys
Kände mig även lite smått besviken om att MGS: Peacekeeper är ett PSP spel

För mig börjar då MGS serien gå ut för :/

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem

Tyckte MGS serien gick utför så fort jag hörde om en femma, för mig dog MGS tillsammans med Snake men det hindrar mig antagligen inte från att köpa Rising då jag är lite nyfiken på vad som egentligen fick Raiden (vad hans riktiga namn nu var) att bli en cyborg. Aja just nu känns det som att dom försöker mjölka titeln Metal Gear Solid.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

kr0owe: Tackar för den spoilern. Då slipper jag spela fyran nudå..

*nöt*

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Det är väl knappast något bevis att en enskild journalist hävdar det? Jag vill se en officiell källa.

Men om han snackat med högsta hönset i Sony är de väll en okej källa? Sen stod de på konamis hemsida att de ska släppas till PC, 360 o PS3

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
kr0owe: Tackar för den spoilern. Då slipper jag spela fyran nudå..

*nöt*

Finns ingen spoiler i kr0owe inlägg. Allt som står där förutom egna åsikter är saker som visades i mgs4 trailern. Har du inte spelat det finns det en hel del överaskningar kvar för dig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Det är väl knappast något bevis att en enskild journalist hävdar det? Jag vill se en officiell källa.

.. Så du menar att en av gametrailers större programledare/journalist och VD'n för SCEA ljuger för dig?

Permalänk

Jag menar att det inte finns någon officiell källa utan enbart citat från andrahandskällor. Varför skulle man inte ens nämna en så tung titel under Sonys konferens?! Finns nada på konamis hemsida heller.. en gametrailersnubbe och en journalist som hävdar att sony VDn bekräftar är det som finns. Det är INTE förstahandskällor utan bara löst folk som påstår saker.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

The answer was revealed today in Famitsu. While we're certain Kojima is going to be kept mighty busy either way, he's actually only fully involved with Metal Gear Solid Peace Walker. The Metal Gear series father is serving as director, producer and game designer on the PSP title.

As for Metal Gear Solid Rising (confirmed in Famitsu to be for Xbox 360 and PS3), Kojima is serving as producer along side Kenichiro Imaizumi. He told the magazine, "I'm not the director. I'm not doing game design either. Although, I do issue complaints (laughs). But, not too much."

Of particular note is that Kojima refers to both games as "Metal Gear Solid 5." He describes Rising as a "next generation MGS5." He describes Peace Walker as "The MGS5 Inside me."

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk

Sen när är Famitsu en förstahandskälla? Menar ni på fullt allvar att Sony skulle glömma att nämna MGS: Rising under sin konferens? Det påpekar till och med kotaku som också var en av de källor som folk hänvisade till för en PS3 release:

Citat:

Metal Gear Solid Rising: Unless we were supposed to think that Metal Gear Solid Rising was an Xbox 360 exclusive, then why not mention or show clips or even a logo of Kojima Productions' newly-announced game?

http://kotaku.com/5276869/things-unmentioned-at-the-sony-pres...

Det verkar helt orimligt att man råkade glömma vad kojima kallar MGS5 for nextgen om det nu skulle släppas till PS3. Länka till officiella förstahandskällor så känner jag mig lugn. Konami säger bara XBOX360 och det är den enda officiella förstahandskällan som finns publicerad. Konami har väl presskonferens ikväll så de kanske klargör förvirringen

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Sen när är Famitsu en förstahandskälla? Menar ni på fullt allvar att Sony skulle glömma att nämna MGS: Rising under sin konferens? Det påpekar till och med kotaku som också var en av de källor som folk hänvisade till för en PS3 release:

http://kotaku.com/5276869/things-unmentioned-at-the-sony-pres...

Det verkar helt orimligt att man råkade glömma vad kojima kallar MGS5 for nextgen om det nu skulle släppas till PS3. Länka till officiella förstahandskällor så känner jag mig lugn. Konami säger bara XBOX360 och det är den enda officiella förstahandskällan som finns publicerad. Konami har väl presskonferens ikväll så de kanske klargör förvirringen

Varför skulle dom säga att ett multiplattform spinnoff metalgear som alla fick veta dagen innan kommer till xbox360 också kommer till ps3 när dom istället kunde säga att den "riktiga" fortsättningen på metal gear solid serien bara kommer till psp?
Microsoft hade ju redan tagit slagkraften ur det spelavslöjandet så att komma in som företag nr 2 och säga att vi också får det är lite tafatt. Dessutom säger aldrig microsoft att det är en exklusiv titel vilket dom garanterat hade gjort flera gånger ifall det var exklusivt.

Detta är en bild tagen från gamepress, som är spelinformationen som ges ut till spelpressen. Detta är så officiellt det kan bli förutom att kojima säger det själv.

Permalänk

Om du säger det så.. vi säger att Sony helt glömde bort att nämna en av mässans mest omtalade titlar, vi säger att konami helt glömde nämna PS3 i pressreleasen och vi säger att en skärmdump från gamepress förklarar allt. Det säger vi

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1