Nytt svenskdesignat chassi från Fractal Design

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas D
Recension löser vi (eller Emil/Lezziter rättare sagt).


Det kommer, pojkar och flickor!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Porrigt!!! Beställer två! Perfekt serverchassi!

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Musikälskare

Äntligen ett chassi som ser lovande ut

Inte för man har råd men ändå

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Lite litet för min smak men annars verkar det vara riktigt prisvärt!

Permalänk
Fractal Design

För er som vill se fler bilder på chassit, surfa in på vår webb www.fractal-design.com!

Annars går det bra att fråga mig direkt i forumet

Permalänk
Medlem

Oj, jag räknade kallt med 1000+ kr när jag såg bilderna, verkar vara riktigt prisvärt.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem

Äntligen ett snyggt chassi till humant pris! Har väntat länge på en ersättare till min Arctic Cooling låda

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fractal Design
För er som vill se fler bilder på chassit, surfa in på vår webb www.fractal-design.com!

Annars går det bra att fråga mig direkt i forumet

Härligt, jo som dom flesta säkert undrar även jag hur stora graffikkort som går in, som t ex 295 4890 5870 korten

Permalänk
Medlem

Grymt snyggt, skulle vara klart köp ifall jag skulle ha min dator framme.
Nu har jag dock min i ett skåp och har en ny dator påväg med nexus caterpillar redan

Permalänk
Medlem

Som nån sa ser det lite tajt ut med ett långt grafikkort. Det skulle vart bra om HD buren var i 2 delar så man kunde ta bort den övre halvan.

Själv använder jag aldrig så många hårdiskar.

Permalänk
Medlem

Och där har vi mitt nya server chassi.. hejdå Chieftec Mesh Fulltower

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Qn1f3

Hade det varit mATX, hade jag inte tvekat en sekund på köp.

Samma här.

Permalänk
Medlem

Jäklar vad cleant!
Jag menar http://www.sweclockers.com/imagebank/200909/F1000_stor001.jpg
Whaa !! <3
Fast hmm nee mitt Hiper Anubis är fan bra de med

Visa signatur

AMD FX 9590 Kyls med vatten || ASUS Formula Z || Corsair 32 GB 2400MHz Vengence Pro || Samsung 840 pro || 2xIntel x25-M G2 SSD raid 0 || AMD Asus 290 || Fractal Design Newton R2 1000W || Corsair 540 air ||

Permalänk

Verkar ju riktigt bra, och ännu bättre att det kostar under 1000kr =D

Permalänk
Fractal Design

Vad gäller grafikkort ska längder på upp till cirka 29-30cm kunna gå in. Beror lite på hur kontakterna är placerade.

Permalänk
Medlem

Ser sjukt nice ut! Blir nog ett sådant när i5an skaffas. 29-30cm, har ingen aning om vad korten ligger på idag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fractal Design
Vad gäller grafikkort ska längder på upp till cirka 29-30cm kunna gå in. Beror lite på hur kontakterna är placerade.

Mätte nästan precis 29cm genom Paint, så du verkar ha rätt.

Och wow, vilket stilrent chassi, blev förälskad vid första ögonkastet!
Hade först tänkt mig köpa lancool k-56 först, men detta tar lätt över den platsen, ser grymt prisvärt ut! Kan inte vänta tills en review kommer!

Visa signatur

i5 750 | Asus P7P55 | Sapphire 5850 | Fractal Design Define R2 Svart | Seagate 1tb | Intel X25-V 40gb | Arctic Cooling Freezer 7 Pro Rev. 2 | Dell 2209WA |

Permalänk
Hedersmedlem

verkar väldigt prisvärt kommer klart kika mer på det

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Medlem

INtressant chassi måste jag säga, verkar vara mycket chassi för pengarna, får nog bli ett sådant till min filserver,

Permalänk
Medlem

Gäller till att kontakterna på 5870 är bra placerade då de korten ligger väldigt nära 30cm strecket.
För att inte tala om vad ett eventuellt 5870x2 kommer ligga på för mått.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter

Det kommer, pojkar och flickor!

Se till att få upp recensionen innan prishöjningen bara

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fractal Design
För er som vill se fler bilder på chassit, surfa in på vår webb www.fractal-design.com!

Annars går det bra att fråga mig direkt i forumet

Ser riktigt trevligt ut måste jag säga. Kan mycket väl bli nästa köp (:
När tror du att den finns i fler butiker? Tänker framförallt på Webhallen.

Permalänk
Fractal Design

Under lanseringsperioden har vi valt att samarbete med ett fåtal urvalda datorbutiker. Dessa är: Alina, Dustin, Inet, Indomo, Misco och Webhallen. De som inte har den online kommer lägga upp den inom kort.

Permalänk
Medlem

Sweclockers verkar ju onekligen vara en bra plats för maknadsföring riktigt fint att ni valde inet, keep it up!

Permalänk
Medlem

Oj, oj. Chassimarknaden börjar honka sig framåt Först K56, och nu detta! Blir ju nästan lite beslutsångest av det hela

EDIT: Efter att ha sett bilder ifrån Fractals hemsida så skulle jag onekligen ta ett sådant före ett K56 Nu blir det att spara pengar!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CloX
Sweclockers verkar ju onekligen vara en bra plats för maknadsföring riktigt fint att ni valde inet, keep it up!

Gäller att se upp vad som marknadsförs bara, här blir dåliga produkter sågade i stycken.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

Ser ut som en bra kandidat att byta till, då inget av mina chassin klarar långa grafikkort utan ombyggnad. I övrigt har chassit bra och stilrent utseende, dammfilter, nätagg i boten, bra kabeldragningsmöjligheter, lucka för front och ljuddämpning. M.a.o. det mesta som jag letar efter i ett chassi till ett bra pris. Skall bara bli intressant att se recension för temperaturer, ljudnivå och byggkvalitet.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

Synd att Inet får in dom om 24 dagar. =/

EDIT: Såg inlägget högre upp. ^^

Visa signatur

Rigg: E8500 @ 3.6Ghz NH-U12P | Asus P5Q Pro | Corsair xms PC6400 4GB 800 Mhz | PNY 8800GT | Corsair HX850 | Antec 900 | Windows 7 Ultimate 32-bitars | Logitech G15 | Logitech MX Revolution | Logitech X-540 |
SWE[color="grey"]CLOCKERS.[/color][color="orange"]COM[/color]

Permalänk
Medlem

Tror ni att ett 4850x2 får plats? Kortet är 28.5 cm och saknar ca 1 cm i ett antec 300.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jadu_10
Mätte nästan precis 29cm genom Paint, så du verkar ha rätt.

Och wow, vilket stilrent chassi, blev förälskad vid första ögonkastet!
Hade först tänkt mig köpa lancool k-56 först, men detta tar lätt över den platsen, ser grymt prisvärt ut! Kan inte vänta tills en review kommer!

Tänkte också köpa mig ett k-56 först men ska nog lägga en beställning på r2 nu Funderar bara på om man ska ta svart som vanligt eller kanske slå till på titan

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teknocide
Läckert! Går omkring i köptankar och detta ser då ut som ett väldigt intressant alternativ. +1 för review

edit: det ser ut som att det kommer bli jääävligt tight att få in ett Radeon 5870 i det :\

Om jag inte har helt fel så är väl ett vanligt atx-kort 24 cm brett och 5870 skulle väl vara 28cm då tkr jag definitivt att det ser ut som att det kommer få plats där i chassit. Strömkablarna på 5870 skulle väl vara på sidan också.

Edit: Jaha, Fractal Designs själva hann före...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-EP45-DS3 CPU: Intel C2Q Q6600 @ 3,61 GHz (1,48 vCore) med ZeroTherm NV120 Prem. GPU: Sapphire Radeon HD6950 1GB Minnen: Kingston HyperX PC6400 2x2GB CL5 HDD: Samsung SpinPoint F1 320GB PSU: Corsair TX650W Chassi: Antec Three Hundred
Citera mig om du vill vara säker på att få svar.