Permalänk
Avstängd

Suck ätnligen när en gul sak droppade så droppade en lila också. Båda är gloves >.<

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem

Tycker det droppar gula och lila nästan för ofta. Spelat ca 3 timmar totalt och har fått 6-7 gula och 2 lila.

Identify spell får jag nog hålla utkik efter

Vad som stör mig ganska mycket är att all loot ligger ovanpå varandra om man dödar ett gäng fi på samma ställe så när man håller in alt så ser man inte sakerna som ligger underst.

Permalänk
Medlem

jo Identify och townportal spell är ovärderliga, speciellt idenfity.. fick den aldrig på min vanq, så jag får väl hoppas att jag får den på min destro

Permalänk
Medlem

har bara 2 gula item resten blåa och gröna

Visa signatur

Dator: MSI GeForce GTX 580 Twin Frozr II,corsair 4 GB,WD blue 640GB,C2Q 9550,microsoft intellimouse 3,logitech G15, logitech x-53,Corsair HS1,Samsung 2253BW,Silver Power 750Wm,Silverstone FT02.

"Time lost is time... not spent!" - HuskyStarcraft

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MB76
Vad som stör mig ganska mycket är att all loot ligger ovanpå varandra om man dödar ett gäng fi på samma ställe så när man håller in alt så ser man inte sakerna som ligger underst.

Jo det är grymt jobbigt, även att man ibland får problem med att det inte går att trycka vart som helst på rutan med itemet för att plocka upp det.

Men detta löser dom nog i en patch

Permalänk
Medlem

11h 43min och spelet var "klarat" på very hard, och inte dog jag någon gång heller
Den här Shadow Vault, var den oändligt stor eller hur var det?

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem

Hur använder ni er av petet när ni spelar?
Sj föredrar jag att använda den som en packis och fyller den med allt möjlig skit jag hittar för att skicka iväg den till stan för att sälja. lagom till den är tillbaks är mitt inventory fullt och jag kan skicka iväg honom igen!

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem

Mm samma, den healar mig o skjuter fireballs också typ

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem

ja lite spells får den ju kasta oxå, blir oftast nå summon eller fier/ice bolt

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem

Fick nån fet DoT på mig när jag klev ur en phase portal. Hade inte en chans... tur man inte kör på hardcore å sen dö av en sån sak, hann bara höra en röst säga wounded sen dog jag.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

Kommer inte ihåg vilken bana o boss, men det var något sjuukt stort troll som 1-shottade mig med hans slägga-attack. Hur klarar man det på hardcore?

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem

Asså... öppnade en kista som var en trap. Dog dirren... hur tänkte dom där? Tänk om man kört hardcore liksom och dött av en sån sak:S

Permalänk
Medlem

En liten varning till alla HC gubbar, när man möter bossen så är det en Film-sekvens och under den dog jag... vet inte om buggen är uppmärksammad och om den kommer fixas men ni som kör HC kan ju tänka på det.

edit: Kom på varför, buggen är på så sätt att han förvandlar sig till en drake efter man dödat hans "human form" sen spawnar 4ads (4 drakar) och jag dödade han så snabbt så han inte döda adsen först utan de dödade mig när jag "kollade på filmen"

Skoj om man hade kört HC !!

Permalänk
Medlem

Hur pass mycket stryk tar man som en Vanquisher? Som Destroyer måste jag spamma pots och använda min shield non-stop annars går det åt pipan, kör på svåraste. Funderar på att rolla Vanq istället. Vad tycker ni?

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flipstah
Asså... öppnade en kista som var en trap. Dog dirren... hur tänkte dom där? Tänk om man kört hardcore liksom och dött av en sån sak:S

Dom tänkte.. Shit happens

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jappse
Hur pass mycket stryk tar man som en Vanquisher? Som Destroyer måste jag spamma pots och använda min shield non-stop annars går det åt pipan, kör på svåraste. Funderar på att rolla Vanq istället. Vad tycker ni?

Jag kör en vanquiser och har inga problem att ta ut hords av mobs utan att potta. Har en talent som reggar ca 10mp/sec och har sockat mina vapen så dom tillsammans reggar ca 40hp/sec. Det mesta är redan dött innan det kommer fram.

Dock har jag inte kommit så långt, ligger på 7th-floor i infinit-dungeon. clvl40 (hard difficult)

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joppes
Jag kör en vanquiser och har inga problem att ta ut hords av mobs utan att potta. Har en talent som reggar ca 10mp/sec och har sockat mina vapen så dom tillsammans reggar ca 40hp/sec. Det mesta är redan dött innan det kommer fram.

Dock har jag inte kommit så långt, ligger på 7th-floor i infinit-dungeon. clvl40 (hard difficult)

Inte så långt? hehe låter långt, jag är bara lvl 23 tror jag.

Vad är maxlvl?

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem

100 är maxlvl...

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

Buhuuuu..... :cry:
Min lvl 36 VH HC Vanquisher dog vid sista bossen
Allt gick skit bra, tills bossen var på ~50% då min HP bara tvär dök :/

Jaja då har man ju iaf testat Hardcore lir då ^^

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem

Är det bara från hemsidan man kan köpa det än så länge?

Det verkar ju redigt najs

Permalänk
Medlem

Ne Steam har det också.

edit: http://store.steampowered.com/app/41500/

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av {SWEC}Rool82
Ne Steam har det också.

edit: http://store.steampowered.com/app/41500/

Där kostar det mer, fast man får fler spel i spellistan vilket gör att e-peen blir större... Hmmm

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur många våningar det är i Shadowvaultet?

Gillar spelet riktigt men stör mig på att det är så totalt värdelösa saker man får för uppdragen, det enda bra man får är Questitems som man måste ge ifrån sig för att få nya uppdrag...

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Medlem

Ingen aning om hur många våningar det finns tror det är oändligt. Jag gick in där första gången på lvl 35 och började då på level1 och mötte mobs samma lvl som jag själv. Jag är nu på lvl 40 i shadowvault och character level 74.. jag vet inte men om man går in där vid lvl 1 dödar 1 mob sen gör storylinen borde man alltså komma längre i levels då?

Fattar noll av det här spelet, slutar nog spela det snart verkar som de behöver göra om hemläxan

Permalänk
Medlem

Öhm... är shadowvaultet i slutet av spelet eller har jag missat nånting jag borde hittat?

Permalänk
Medlem

Det finns en ingång vid kyrkogården lr något, vet inte om den är där hela tiden jag hittade den först när jag gjort de 35 levelsen i gruvan.
2 personer står utanför och vill att du dödar folk/hämtar items åt dem så får du något pissigt föremål i reward...

Är level 50+ nu och de scrollsen man köper med portals till grottor är ganska svåra alltså, inga Town portals och ingen health gjorde att det tog mig ett bra tag att ta mig igenom en sådan precis.

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drew_
Jo det är grymt jobbigt, även att man ibland får problem med att det inte går att trycka vart som helst på rutan med itemet för att plocka upp det.

Men detta löser dom nog i en patch

Det finns redan ett par stycken olika mods för att få mindre textrutor i spelet.
Jag kör nu med Minimal HUD vilket gör att man kan se mer av själva spelet istället för gigantiska textrutor.

Testar och lägger in en bild här på modden:

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaiNeaA
Där kostar det mer, fast man får fler spel i spellistan vilket gör att e-peen blir större... Hmmm

Sen betalar du moms på Steam med. Vilket du egentligen är skyldig att göra om du köper spelet för $20 på deras hemsida.

Så spelet kostar egentligen $24 på deras hemsida: 174,46 SEK
Eller 15,99€ på steam; 171,69 SEK

Visa signatur

http://steamcommunity.com/id/SolidDread
AMD Phenom2 X4 940 @3.7GHz | XFX GeForce GTX 260+ 896MB PCIe | Corsair 4GB XMS-2 8500C5 |
Fraktfritt på Inet.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SolidDread
Sen betalar du moms på Steam med. Vilket du egentligen är skyldig att göra om du köper spelet för $20 på deras hemsida.

Så spelet kostar egentligen $24 på deras hemsida: 174,46 SEK
Eller 15,99€ på steam; 171,69 SEK

Om jag betalar på deras hemsida blir det alltså skattetillägg?

(Förresten ska det vara $25, det var den valutaomvandlingen du räknade med, du skrev väl antagligen bara fel. Men rätt ska vara rätt )

Permalänk

Ja $25 ska det ju vara

Nej du kommer nog undan momsen om du köper på deras sida. Tror jag iaf. Men på steam kan du i varje fall känna att du gör rätt o betalar skatt.

Visa signatur

http://steamcommunity.com/id/SolidDread
AMD Phenom2 X4 940 @3.7GHz | XFX GeForce GTX 260+ 896MB PCIe | Corsair 4GB XMS-2 8500C5 |
Fraktfritt på Inet.se