Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbi
Det jag menade var just varför man skulle ha automat till just den bilen. Har inte kört en automat men visst kan jag hålla med om att det är bekvämt. Men som jag ser det är det halva nöjet o peta runt den där spaken:)

Gissar på nu att du är runt 20-snåret pga att det står att du studerar; men du kommer ledsna på manuella lådor med tiden... Att klamra sig fast vid att "Det blir mer känsla med manuell låda" är som att klamra sig fast vid "det är roligare utan ABS/styrservo för det är mer känsla".

Jag personligen är så satans less på att veva spak eftersom jag bor i stockholm där rakorna är i snitt 200m långa, blir mycket kopplingstrampande helt i onödan.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbi
Klart man ser det:) Bor du här eller?

Nej, men nära. Stenkullen och delvis Floda.

Visa signatur

¤i7 3770K |Corsair 2x8192MB | ASRock Fatal1ty Z77 Professional | 2x Asus GTX 670 SLI |NZXT Switch 810¤

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RealMadrid
Ruskigt fin

Gillar den också, speciellt så här års

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Har bara en bild på bilen tror jag, ser ju iaf vad det är En Audi A4 2,4 '03.

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Volvo_Jonas
Nej, men nära. Stenkullen och delvis Floda.

Stenkullen? Jag med faktiskt:) det huset med nybyggt garage längs med stora vägen:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elite
Har bara en bild på bilen tror jag, ser ju iaf vad det är En Audi A4 2,4 '03.

http://pici.se/pictures/NkRdqsPuz.jpg

Fin Audi:) Dom senaste åren har dom lyckats med den exteriöra stylingen:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbi
Fin Audi:) Dom senaste åren har dom lyckats med den exteriöra stylingen:)

Senaste åren? den är 7år gammal ju ..

Dock en av dom snyggaste karosserna på Audi A4 imo

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

242 turbo -81
R-däck på 17" fälgar
Sittastillstolar
Håller på och bygger bur i garaget, ska reggas med den i vår
Byter motor till nästa vinter

Visa signatur

Hörde jag ett skäggo hosta?

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoc
242 turbo -81
R-däck på 17" fälgar
Sittastillstolar
Håller på och bygger bur i garaget, ska reggas med den i vår
Byter motor till nästa vinter

http://hem.sheab.net/~john/john/Volvo_242_turbo/IMG_0435_resi...

Vad vägde den då?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasteraCe
Senaste åren? den är 7år gammal ju ..

Dock en av dom snyggaste karosserna på Audi A4 imo

Ajja, vad ska man säga då. Första gen A4(b5) är inte speciellt snygg, men dom senare(b7,b8) tycker åtminstone jag är rätt coola:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Av samma anledning som man vill ha ABS, antispinn, klimatanläggning, elhissar, elspeglar, aut. avbländbar backspegel, AF på stereon osv osv

Aha, du har börjat blivit till åren och vill ha en bil som matchar ditt boende på ålderdomshemmet.

Visa signatur

» 01001100011011110110101101101001

» Bad wolf

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Gissar på nu att du är runt 20-snåret pga att det står att du studerar; men du kommer ledsna på manuella lådor med tiden... Att klamra sig fast vid att "Det blir mer känsla med manuell låda" är som att klamra sig fast vid "det är roligare utan ABS/styrservo för det är mer känsla".

Jag personligen är så satans less på att veva spak eftersom jag bor i stockholm där rakorna är i snitt 200m långa, blir mycket kopplingstrampande helt i onödan.

jag har inte servo eller abs på någon av mina bilar, jag tycker det är mer känsla.

sen kanske abs och sånt är bättre än mig och min bromspedal på alla sätt och vis.

Jag har bara kört bil med abs vid två tillfällen, vid halkkörning och vid uppkörning.

Vid halkkörningen så var jag den enda som inte hade kört abs bil, så lite eftersatt är jag juh

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk
Medlem

Det är jävligt bekvämt med automat ,har det i min 9-3 aero -04 också. Var lite emot det först men när jag provkörde bilen fastnade jag direkt , vill man busa lite så har jag sentronic ( tror jag det stavas? ) lådan i min så man kan växla med hjälp av två knappar på ratten:)
Kommer nog aldrig gå tillbaka till manuell igen

Permalänk

Automat vs Manuell är ju som Mac vs PC, båda med sina för och nackdelar

Har själv kört mycket automat och manuell, och automat är ju klart skönast, men jag tycker dock inte det är roligast. Man har mer kontroll med manuell då man kan växla som man själv vill (no shit ), och inte som programmeraren av växellådan vill i automatens fall. Samtidigt så är automat klart överlägset när man kör i köer och i t.ex. Stockholms innerstad. Men för mig som inte bor i innerstan och även ser bilkörning som ett nöje och inte bara som en transport, så blev det en manuell när jag köpte min V70.

Visa signatur

:: i5 2500K @ 4.5GHz 1.34V :: Asus P8P67 Pro :: 4x4GB Corsair Vengeance 1600MHz CL8 :: Asus GTX 670 :: XFX Core 650W ::

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Vad vägde den då?

1340kg fulltankad med mig i.

Gissar på att det landar på nåt liknande även efter lättning osv då jag kommer att tynga ner den med en bur

Visa signatur

Hörde jag ett skäggo hosta?

Permalänk
Medlem

Ford Sierra 2.0l DOHC GT -92:

Börjar bli ont med dubb bak av någon anledning

Min andra bil som fått stå ett bra tag på grund av trasig styrservo och lathet från min sida, en Saab 900 2.0T -94:

// OTO

Visa signatur

Clevo W110ER (X-128b): i7 3612QM, Nvidia GeForce GT650M 2gb, 8gb RAM, SSD Crucial M4 256gb

Permalänk
Medlem

Jag vet exakt var du har fotat! Första bilden är gamla stockholmsvägen mellan södertälje och rönninge, riktigt fin väg. Sedan har vi lite bilder från tuvängens gokartbana (hur du kom fick in bilen där kan ju vara osagt.) Sedan har vi ju nedbrända Willy's i Weda.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olafett
Jag vet exakt var du har fotat! Första bilden är gamla stockholmsvägen mellan södertälje och rönninge, riktigt fin väg. Sedan har vi lite bilder från tuvängens gokartbana (hur du kom fick in bilen där kan ju vara osagt.) Sedan har vi ju nedbrända Willy's i Weda.

Yes, slingerbulten.

Vidare är det tuvängens gocart ja. Det var ingen där och grindarna var öppna så vi smet in, polacken som byggde om brydde sig inte, ej heller hans polare.

Sen har vi nedbränds willys nånstans i Södertälje, det kanske kallas weda?

Sista bilden får du bannemig gissa var den är tagen...

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk

Har säkert diskuterats tidigare i denna tråd, men är det OK att ladda upp en produktbild?

http://www.carhire-girona-spain.com/images/rmc2.jpg

Dock är den svart. Fast samma färg på inredningen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brogren
Har säkert diskuterats tidigare i denna tråd, men är det OK att ladda upp en produktbild?

Dock är den svart. Fast samma färg på inredningen

Enligt mig så nej.
Det är inte heller ok att lägga in bilder på sin pappas/brors/kompis/whatever heller.

Produktbilder är även otroligt tråkiga och opersonliga.

Visa signatur

» 01001100011011110110101101101001

» Bad wolf

Permalänk

Ingen bild, men väl en filmsnutt från i helgen:
http://www.youtube.com/watch?v=aBivGVm6B9Y

Visa signatur

/Mvh Stefan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Yes, slingerbulten.

Vidare är det tuvängens gocart ja. Det var ingen där och grindarna var öppna så vi smet in, polacken som byggde om brydde sig inte, ej heller hans polare.

Sen har vi nedbränds willys nånstans i Södertälje, det kanske kallas weda?

Sista bilden får du bannemig gissa var den är tagen...

Visst kallas det Weda!
Sista bilden ser ju faktiskt ut att vara tagen i en tunnelbanetunnel, men det kan ju inte stämma?

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guru Meditation
Ingen bild, men väl en filmsnutt från i helgen:
http://www.youtube.com/watch?v=aBivGVm6B9Y

Skam den som ger sig. Men det blev ju bra tillslut!

Visa signatur

¤i7 3770K |Corsair 2x8192MB | ASRock Fatal1ty Z77 Professional | 2x Asus GTX 670 SLI |NZXT Switch 810¤

Permalänk
Medlem

I väntan på att få plocka ut sommarbilen igen så slänger jag in en bild på vinterbilen.

Subaru Legacy -92

Fyrhjulsdrift + snö är skoj. :D:up:

Visa signatur

» 01001100011011110110101101101001

» Bad wolf

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guru Meditation
Ingen bild, men väl en filmsnutt från i helgen:
http://www.youtube.com/watch?v=aBivGVm6B9Y

"åååå och så RETUREN"
Härlig film.

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olafett
Visst kallas det Weda!
Sista bilden ser ju faktiskt ut att vara tagen i en tunnelbanetunnel, men det kan ju inte stämma?

Klart det är tunnelbanan

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Klart det är tunnelbanan

Men hur gick det till egentligen om man får fråga?

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olafett
Men hur gick det till egentligen om man får fråga?

Jag ringde in och frågade om det var lugnt att jag fotade kärran, de frågade om jag ville ha lyset tänt eller inte

Har spännande jobb, brukar inte bli några frågor

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk

http://pici.se/pictures/akkrCVrbJ.jpg

Började bli ont om lite dubb där bak

Alla ser väl att jag har balancerat hjulen där bak bla lyckades hålla mig undan från de flesta snövallar
har varit där ett par gånger nu och det har varit så snålt skottat i vissa kurvor delvis så svårt att hitta rätt spår att köra i..

har lite tråkiga filmer inneifrån bilen docj måste jag hitta ett program som kan redigera filerna då WMM inte klarar av HD ^^

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Uppdaterade bilder, nedlackning, större vinge,dimljuskåpor samt saker man inte ser...