Vad retar ni er mest på i BF3?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Trevligt att hitta någon som kör exakt samma

Jag har läst man kan binda sprint till w, inte själv orkat testa.... inte alltid man vill sprinta men då kan man "gå" med shift kanske?

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Skrivet av Saxn:

De recons du beskriver är ju väldigt passiva utav sig.

Jag brukar köra recon väldigt ofta. T.ex. rush på Karkland som attacker.
Perfekt att gå upp vid villorna på kullen för att defenda a samt b från att bli defusade vid andra stationerna.

Man spelar inte recon på rush banor, det är bara lågt mot sina teammates.

Nää fyyy för dig.

Visa signatur

Fractal tesla 650w ||| i5 3570k ||| EVGA GTX 770 2GB SC ACX ||| Corsair vengeance 8gb |||

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Jag har läst man kan binda sprint till w, inte själv orkat testa.... inte alltid man vill sprinta men då kan man "gå" med shift kanske?

När jag sprintar använder jag mig enbart utav shift så den vill jag inte bli av med

Att träna bort att använda "w" hade nog tagit några år för mig, sitter ju i ryggmärgen.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av MysickCombo:

Man spelar inte recon på rush banor, det är bara lågt mot sina teammates.

Nää fyyy för dig.

Recon är jätteviktig på vissa rushbanor. Ta t ex Damavand, det blir mycket lättare att anfalla om en spawnbeacon har satts ut så man kan segla in nära mcom:arna. Även på andra banor kan det vara bra att spawna närmre mcom så man kan hålla trycket uppe. En recon som sitter och häckar i basen däremot....

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem

Stör mig på människor som flyger rakt in i en när man försöker vejja med flyget..

Samt människor som klagar i chatten eller gnäller i skype varje gång personen dör. Jag menar, det är väl inte personen som dödar dig som är noob.. det var ju han som överlevde xD

Visa signatur

CPU - 4670k @ 4.0 Grafikkort - Asus Strix 970
Minne - Corsair Value Select 3x4 Gb 1333 mhz

Permalänk
Skrivet av jachxz:

Känns skönt att jag inte har köpt spelet än när det är så mycket problem...
Får bli att köpa när dom har fixat till spelet lite:)

De kommer inte jobba mer på Battlefield 3 utan bara på Battlefield 4 tyvärr

Visa signatur

Processor: AMD Athlon II X4 651 Quad-core 3.00 GHz
OS: Windows 7 64-bitars samt Ubuntu
Grafikkort: GTX 480
RAM: 8 GB
Skärmar: BenQ G2250 BenQ G700

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Du måste ändå erkänna du hade gjort mer för teamet genom att vara medic

Jag tycker överlag Recons och Jet-piloter är en klass för sig, eftersom dom ständigt försöker ta ut varandra men ingen gör någon som helst nytta!

Medics finns det överflöd utav. Som recon brukar jag oftast flanka fienden och ta ut så många som möjligt för att sedan fortsätta förflytta mig.
Med spawn becons så kan ju dessutom ens squad spawna närmare m-com samt kunna komma från ett håll fienden inte fokuserar på.

Recons gör väldig nytta, speciellt om man kör på en stor bana med massa fordon. Då är soflam väldigt användbart.

Jets kan jag dock hålla en del med om, visst. De kan ta ut fordon men det brukar bli en massa jet fights enbart.

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Skrivet av Dwightschrute:

Du menar sänka, då det är maxat vid default.
Sänker man så börjar folk hacka som satan.

Jag har testat lite fram och tillbaka. Själv har jag ungefär 20 %. Upplever inte att spelarna hackar däremot dör jag oftare bakom väggen. Tycker dock att det är bättre än att spela som att man har v-sync på

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

Nybörjare som hoppar in i fordon under jämna matcher.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Nybörjare som hoppar in i fordon under jämna matcher.

Vad jag vet så är fordonen till för alla.

Om servern inte har några speciella regler.

Dold text
Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem

Retar mig på när folk tar alla fordonen och kör iväg fast man febrilt springer bakom och requestas en pickup. Retar mig också på folk som sätter sig i förarsätet på helikoptrar bara för att flyga till en bas och dumpa helin i luften.

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saxn:

Medics finns det överflöd utav. Som recon brukar jag oftast flanka fienden och ta ut så många som möjligt för att sedan fortsätta förflytta mig.
Med spawn becons så kan ju dessutom ens squad spawna närmare m-com samt kunna komma från ett håll fienden inte fokuserar på.

Recons gör väldig nytta, speciellt om man kör på en stor bana med massa fordon. Då är soflam väldigt användbart.

Sant. Soflam kan hålla en duktig chopperpilot på avstånd men nu prata du om Back to Karkand-mappen - och spawnbeacon kan va god-mode om det är rätt squad man är med i. Tyvärr hatar jag alla snipers tills jag själv väljer att snipa lite..

Men och andra sidan är det ju brist på medics i end game, ingen verkar vilja ta på sig den rollen så när ens squad dör så får man börja om på spawn/flaggjävlen och springa 300 meter igen... - ifs själv skyldig här med.

Enda fördelen är att man kan röka en cigg samtidigt som man "spelar" sniper...

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Sant. Soflam kan hålla en duktig chopperpilot på avstånd men nu prata du om Back to Karkand-mappen - och spawnbeacon kan va god-mode om det är rätt squad man är med i. Tyvärr hatar jag alla snipers tills jag själv väljer att snipa lite..

Men och andra sidan är det ju brist på medics i end game, ingen verkar vilja ta på sig den rollen så när ens squad dör så får man börja om på spawn/flaggjävlen och springa 300 meter igen... - ifs själv skyldig här med.

Enda fördelen är att man kan röka en cigg samtidigt som man "spelar" sniper...

I EG så är det för det mesta engineers har jag märkt. Så där kan jag hålla med om att medics är det en brist utav. Kan bero på att EG kartorna är så öppna och så många fordon.

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Avstängd

Blev precis kickad för RRA vilation, keh?

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

http://battlelog.battlefield.com/bf3/servers/?post-check-sum=...

Loggade in i battlelog.
Funderade på att köpa premium.
Kollade multiplayer serverarna.
Ser att väldigt få lirar premium/expansionerna.
Ångrade mig.

Filtrerade bort alla under "Game" och filtrerade på Premium.
Hittar 20 serverar, totalt i EU som har 1-10 free slots eller är Fulla.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

http://battlelog.battlefield.com/bf3/servers/?post-check-sum=...

Loggade in i battlelog.
Funderade på att köpa premium.
Kollade multiplayer serverarna.
Ser att väldigt få lirar premium/expansionerna.
Ångrade mig.

Filtrerade bort alla under "Game" och filtrerade på Premium.
Hittar 20 serverar, totalt i EU som har 1-10 free slots eller är Fulla.

? Jag får fram minst ett par hundra servrar.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fantomsmurfen:

? Jag får fram minst ett par hundra servrar.

Men herregud, om du tittar på länken så ser du att den har allt.

Här:
http://battlelog.battlefield.com/bf3/servers/?post-check-sum=...

Bara endgame typ.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Men herregud, om du tittar på länken så ser du att den har allt.

Här:
http://battlelog.battlefield.com/bf3/servers/?post-check-sum=...

Bara endgame typ.

Det finns mycket fler servrar som kör Premium-kartor än de som är märkta Premium.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fantomsmurfen:

Det finns mycket fler servrar som kör Premium-kartor än de som är märkta Premium.

Avmarkerar jag premium så får jag precis lika många.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Avmarkerar jag premium så får jag precis lika många.

Konstigt det får inte jag. Jag får en bra bit över hundra, gissningsvis ett par hundra.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

filterna är skitskumma.... Markerar jag 1-5 lediga platser så brukar det komma en del, ta bort bocken Premium. Bara mecka runder så hittar man...

200-300,000 spelare är online just nu

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saxn:

Vad jag vet så är fordonen till för alla.

Om servern inte har några speciella regler.

Dold text

Har jag sagt annat? Trådtiteln är "Vad retar ni er mest på i BF3" och jag retar mig mest på nybörjare som sätter sig i tanks när dessa behövs för att vinna matchen.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Avstängd

Att stingers / javelins kan användas om du sitter i en helikopter.......................................................... och att det finns folk som flyger runt i little bird och har 2st stingers på sidan om -.- herregud. Javelins kan låsa på motorcyklarna och annat..

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Har jag sagt annat? Trådtiteln är "Vad retar ni er mest på i BF3" och jag retar mig mest på nybörjare som sätter sig i tanks när dessa behövs för att vinna matchen.

Jag retar mig på personer som blir så hysteriska över fordon som de inte får.

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saxn:

Jag retar mig på personer som blir så hysteriska över fordon som de inte får.

Varför citerar du mig?

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Varför citerar du mig?

Varför? Jag vet inte, kanske för att du är en sådan person, så det blev automatiskt att man citerade.

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk

Tycker att alla explosives inte borde existera på banor som metro, annars sitter man bara och köttar granater på varandra, sen tycker jag också att dom har gjort mycket rätt med en sak, ping. Spelar ingen roll för mig som har runt 100 i ping ibland man märker inte av det och jag älskar det. Det blir liksom spelbart även om man inte har den snabbaste internethastigeten, till skillnad mot cs som knappt går att köra med hög ping

Visa signatur

Burken: i7 3770, Gainward GTX 670 2gb, Kingston HyperX blue 16gb 1600mhz, Kingston HyperX 120gb SSD, EVGA NEX750g, Corsair h60i, Corsair Obsidian 650d.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saxn:

Varför? Jag vet inte, kanske för att du är en sådan person, så det blev automatiskt att man citerade.

Att reta sig på nybörjare som förstör matchen är inte att bli hysterisk, jag dampar inte loss i chatten som småbarn gör. FYI så spenderar jag inte särskilt mycket tid i fordon, jag gör mer nytta till fots, men det innebär inte att jag tycker att folk som inte kan spela ska sabba för laget. Ingen hysteri här inte utan något jag retar mig lite på.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Skrivet av 1kolli:

Folk som sitter som gunner i tanks och börjar skjuta på helikoptrar eller andra tanks, totalt omöjligt att försöka smyga. IQ-bongotrumma.

Jag brukar skada helikoptrar rejält när jag sitter som gunner i MBT. Att skjuta med kulsprutan emot andra stridsvagnar är fullständigt meningslöst däremot!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subdubwise:

Jag brukar skada helikoptrar rejält när jag sitter som gunner i MBT. Att skjuta med kulsprutan emot andra stridsvagnar är fullständigt meningslöst däremot!

Lite skada gör du nog men det är mer värt om gunnern bara håller käft så man kan flanka och få lite ordenliga kills. Gunnerns roll är att kolla den motsatta riktigen mot var tanken pekar - kolla den lilla displayen som finns i botten av skärmen så du vet. Hoppas fler följer mina råd så slipper man bli C4:ad..

Visa signatur

Baaahh