Vad retar ni er mest på i BF3?

Permalänk
Medlem

Stör mig lite på folk som säger att man är en noob för att man använder tex stinger.
Spelade med en kompis för en tid sedan, hela vårt lag blev ägda av 2 snubbar i en havoc, gunnern hade typ 60-2 i kd.
Så vi bestämde att vi båda skulle köra engineer med stingers. Efter att vi hade skjutit ner dem för tredje gången börja de
kalla oss det ena och andra i chaten. Bland annat att vi var noobs för att vi använde stingers. Men vad skulle vi använda
för att inte bli ägda hela tiden?

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Medlem
Skrivet av nsky|sct:

Stör mig lite på folk som säger att man är en noob för att man använder tex stinger.
Spelade med en kompis för en tid sedan, hela vårt lag blev ägda av 2 snubbar i en havoc, gunnern hade typ 60-2 i kd.
Så vi bestämde att vi båda skulle köra engineer med stingers. Efter att vi hade skjutit ner dem för tredje gången börja de
kalla oss det ena och andra i chaten. Bland annat att vi var noobs för att vi använde stingers. Men vad skulle vi använda
för att inte bli ägda hela tiden?

Haha lyssnar man på chatten i BF3 precis som i COD så är man noob oavsett vad man använder bara de inte kan döda en så ofta som de vill

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

för mig den senaste tiden jag spelat har det nog varit när man sprungit i noshar canals och ser folk i kranen med sniper och spawn beacon trots att server reglerna säger tydligt repeterande varje minut i chatten NO CRANE CAMPING och dylikt och att det även står i servernamnet i serverlistan

sedan vissa spawn's man får ibland när man kör gungame inte spelat sen i lördags då man varit sjuk tills mitt på dagen idag (hostar dock fortfarande en del så man kan inte koncentrera sig heh) (kommer inte ihåg riktiga namnet just nu på vad gungame heter i Bf3.
när man i början av matchen ibland spawnar brevid två fiender när man är ensam har man varit med om ett antal gånger...)

och även att man måste vänta tills nästa match börjar (ca 2 minuters väntan på att man ska kunna lämna matchen för att antingen spela på annan bana eller göra något annat)

för att den ska spara stats och liknande från förra matchen och lägga på det till det nuvarande den hade sparat.
sen att folk ibland klagar på att de använder vapen de haft ett tag sen typ 15 levels tillbaks medans man själv nyss låst upp det och skjuter dem tio gånger om som klagar med samma vapen som ens teammate använder och drar ner folk med och de inte skriver shotgun noob då efter det utan då är det ok

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Hej, jag är en av de tank drivers som ofta backar över folk *vinkar* Jag säger ofta sorry när det händer då det aldrig är med flit. Det händer ofta för man snabbt måste ifrån platsen för det är sjukt mycket RPGs som gömmer sig i hörnen och jag ofta "gissar" på att folk står på sidan av min tank och aldrig point blank bakom (Brukar ge en indikator genom att backa 1-2meter innan jag sätter full fräs).

Lyckades få 5-6 teamkills idag på seeing crossing @ E basen för att halva laget stog bakom tanken när jag blev bombaderat av RPGs.

Suppression är bra!... men inte perfekt. Det ökar tankebanorna att man alltid ska ha skydd tillhands och aldrig strida i öppna områden, men jag håller med att man skjuter lite för mycket off-target när man är suppressed och inte har möjlighet till skydd.

Jag vill ha de 50 poängen kvar för suppression för det är många rundor där jag defendar en lane där jag lägger mig med en LMG och lägger bly i luften så att fiender inte ska titta upp. Jag är inte ute efter kills, men att få poäng för jobbet är alltid trevligt.

samma här men det är lite lustigt och kunna få det när man skjuter med rpg på en kontainer som fienden gömmer sig brevid bakom ett par lådor stackade ovanpå varandra

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk

notis

Skrivet av Emmet45:

Håller med, tycker att DICE borde lägga upp så RPG's måste låsa på ett fordon så folk inte springer runt och skjuter hejvilt med dom överallt.

om man skall se det som i verkligheten så använder man inte bara rpg för att bekämpa fordon... Bara civila som tror det. Bekämpa fiender vid en knut till en bygnad, fönster, väggar mm. Precis det ni hatar i bf3.

LoL!

Visa signatur

Kotten

Permalänk
Medlem

Att claymores inte stannar när man dör, på samma sätt som minor, tycker jag är sjukt störigt!

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

Irriterar mig på alla idioter i chatten...
Om jag är bättre än dem så är jag en hacker.
Om jag är sämre än dem så är jag en noob.....

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Medlem

Suppression till viss del, folk som vill vara förare men ej kan hantera fordon, folk som använder RPG på spelare och ej fordon!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: Chassi: Anidees Crystal Cube Lite CPU: 5900x & Noctua NH-D15 RAM: 32GB DDR4 GPU: Asus RX 7900 XT OC Nätagg: Corsair RM 1000X OS: Windows 11

Permalänk
Medlem

Tar för lång tid att resa sig upp från liggande läge till stående, även fast man har försökt att fixa detta 'problem' så är det fortfarande för lång tid, detta gör att spelkänslan blir trögare och att man känner sig otroligt klumpig. My opinion.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 427BOSS:

Tar för lång tid att resa sig upp från liggande läge till stående, även fast man har försökt att fixa detta 'problem' så är det fortfarande för lång tid, detta gör att spelkänslan blir trögare och att man känner sig otroligt klumpig. My opinion.

De ska vara klumpigt. Du kan ju huka dig annars, DOCK stör jag mig på att de tar grymt jävla långtid och resa sig upp efter man blivit ressad av en medic, detta måste vara en bugg eller nått, vette fan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kraft90:

De ska vara klumpigt. Du kan ju huka dig annars, DOCK stör jag mig på att de tar grymt jävla långtid och resa sig upp efter man blivit ressad av en medic, detta måste vara en bugg eller nått, vette fan.

Prova hålla space när du dör. Hamra sedan snabbt z följt av 1 så hamnar du liggande med ditt primary weapon. Asfett när man får in timingen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk

Tycker det är jobbigt att när man sprintar och hukar sig så måste man hålla inne knappen. Mina mindre händer klarar inte det, mitt lillfinger gör jätteont efter ett par timmars spelande. Som med prone borde det vara. "Hold sprint" och "Hold crouch" heter väl det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobbeG92:

Stör mig mest på när man går fram från ett hört skjuter lite, någon skjuter tillbaka sen när man är bakom väggen någon sekund senare, då dör man. och inte när man är framför väggen.

Sitter på 100/100Mbit så lär ju inte vara mitt internet, och har märkt detta på flera servrar.

Tror det har med att den räknar ut bulletdrop. Eftersom det tar ett par ms så upplevs det kanske som lagg ibland.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag stör mig på mortar. Helt onödig vapen. Tanken är god hur den ska användas men oftast så är det bara ett tråkigt vapen som folk använder sig av när dom blir tillbaka tryckta.
Sedan alla snipers. Visst tillhör dom spelet. Men jag stör mig som fan på dom. Snipers ska få finnas visst men ta bort semi vapen. Likadant där så gör dom ingen nytta. Står längst in i ett hörn och försöker bara få kills. Mer irriterande är när dom lägger sina beacon längst bak på banan så man har ingen nytta av dom.

Soflam ska bort. Man lägger den längst bak i banan och så täcker den av hela. Hade varit ok om det varit så att den bara räcker en bit. Eller man inte hade stinger. Kan man ha stinger så tycker jag att soflam bara gör det tråkigare.
Sammafatta lite:
*mortar, äckliga jävlar
*snipers, allmän störande
*Semi sniper
*Soflam, För stor påverkan i spelet
* unlimit ammo på flyg/heli. Tillbaks till bf2 där man måste fylla på i sin bas.

Visa signatur

- Its all about the game

Permalänk
Skrivet av Hawkies:

Man kan inte skippa killcam... Otroligt irriterande att bara ha 5 sekunder på sig att fixa med sitt vapen.

De borde införa en knapp där man kan skippa killcamen, precis som i call of duty Serien.

Men det jobbigaste måste nog vara flashlighten, även teammates brukar rikta de dära fanskapen rätt upp i ansiktet på mej. SJUKT IRRITERANDE!

Permalänk
Medlem
Skrivet av xapa112:

Irriterar mig på alla idioter i chatten...
Om jag är bättre än dem så är jag en hacker.
Om jag är sämre än dem så är jag en noob.....

Jag retar mig också på alla idioter i chatten men jag upplever att "noob" kommentaren också kommer när jag är bättre än idioterna som skitar ner chatten. Noob sniper, shotgun noob, g3 noob, claymore noob etc. Jag skulle vilja ha ett snabbkommando för att ställa följande fråga tillbaka: "Who is the noob, the noob or the noob getting killed by a noob?"

När jag blir dödad av någon tröttsam sniper som ligger och trycker blir jag mer arg på mig själv än min motspelare som bara använder de möjligheter spelet gett henom.

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av canisfoto:

Tycker det är jobbigt att när man sprintar och hukar sig så måste man hålla inne knappen. Mina mindre händer klarar inte det, mitt lillfinger gör jätteont efter ett par timmars spelande. Som med prone borde det vara. "Hold sprint" och "Hold crouch" heter väl det?

Visste inte att man kunde huka och sprinta samtidigt?

Annars kan du göra som jag, som nog är den enda personen i världen som hoppar med "c" och duckar på mellanslag Använder inte ctrl till något pga samma problem som du.

Det var dock inte därför jag gick över till den konfigurationen.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Jag fick också ont i lillfingret pga sprint, men bytte till mellanslag istället, kör hopp på c, så för kaninhoppslöpning är det långfinger på w, krökt pekfinger på c och tummen på mellanslagsknappen

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem

När man får slut på ammo, plockar upp vapen från någon man dödat och får typ F2000 med PKS-07 och Suppressor.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Skrivet av Eott:

Små grupper, ingen voip. 95% av folket som lirar fattar inte att man måste lämna ut ammo, 60% fattar inte att man måste lämna ut medic, 40% fattar inte att man måste revivea.

Håller med dig. Finns fan inge ammo när man behöver det. Medic uppfattar jag som att det finns mer av.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Avstängd

Folk som sitter som gunner i tanks och börjar skjuta på helikoptrar eller andra tanks, totalt omöjligt att försöka smyga. IQ-bongotrumma.

Permalänk
Medlem

Folk som skriver massa skit i chatten.
Senast idag så var det några svenskar som skrev "Din fitta, du ska dö", "Din jävla noob" etc, och så fortsatte det hela matchen igenom.

Trist att folk inte kan uppföra sig....

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Avstängd

Skjuta mot fiende. Han får ryck. Dödar en/båda dör.

Springer bakom vägg, dör av målsökande kulor.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Skrivet av Dwightschrute:

Skjuta mot fiende. Han får ryck. Dödar en/båda dör.

Springer bakom vägg, dör av målsökande kulor.

Målsökande kulor dör man av varje dag och är riktigt irriterande. När man skjuter på någon och kommer bakom en vägg dör man sedan 1-2 sekunder efter.

Det som kan hjälpa dig är att öka network smoothing tror jag det heter. har hjlpt mig , men man får mer lagg. Så det är att välja mellan pest och kolera.

Vi får hoppas de ordnar detta i BF4 , man kan hoppas

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoppHS|Kotten:

om man skall se det som i verkligheten så använder man inte bara rpg för att bekämpa fordon... Bara civila som tror det. Bekämpa fiender vid en knut till en bygnad, fönster, väggar mm. Precis det ni hatar i bf3.

LoL!

Du är såklart från KillerxXSNipeZ. Dr4goNsl4y3R klanen, så du är ju inte civil!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Målsökande kulor dör man av varje dag och är riktigt irriterande. När man skjuter på någon och kommer bakom en vägg dör man sedan 1-2 sekunder efter.

Det som kan hjälpa dig är att öka network smoothing tror jag det heter. har hjlpt mig , men man får mer lagg. Så det är att välja mellan pest och kolera.

Vi får hoppas de ordnar detta i BF4 , man kan hoppas

Du menar sänka, då det är maxat vid default.
Sänker man så börjar folk hacka som satan.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk

Recons i största allmänhet. Ligger längst bak med 12X zoom och bidrar inte ett dugg till resten av laget. Sen alla småungar som grinar "hacker" och "noob" i chatten när de stöter på bättre spelare.

Rent gameplay mässigt så måste jag säga suppression.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bacontree:

Recons i största allmänhet. Ligger längst bak med 12X zoom och bidrar inte ett dugg till resten av laget. Sen alla småungar som grinar "hacker" och "noob" i chatten när de stöter på bättre spelare.

Rent gameplay mässigt så måste jag säga suppression.

De recons du beskriver är ju väldigt passiva utav sig.

Jag brukar köra recon väldigt ofta. T.ex. rush på Karkland som attacker.
Perfekt att gå upp vid villorna på kullen för att defenda a samt b från att bli defusade vid andra stationerna.

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saxn:

De recons du beskriver är ju väldigt passiva utav sig.

Jag brukar köra recon väldigt ofta. T.ex. rush på Karkland som attacker.
Perfekt att gå upp vid villorna på kullen för att defenda a samt b från att bli defusade vid andra stationerna.

Du måste ändå erkänna du hade gjort mer för teamet genom att vara medic

Jag tycker överlag Recons och Jet-piloter är en klass för sig, eftersom dom ständigt försöker ta ut varandra men ingen gör någon som helst nytta!

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Visste inte att man kunde huka och sprinta samtidigt?

Annars kan du göra som jag, som nog är den enda personen i världen som hoppar med "c" och duckar på mellanslag Använder inte ctrl till något pga samma problem som du.

Det var dock inte därför jag gick över till den konfigurationen.

Skrivet av Bakwetu:

Jag fick också ont i lillfingret pga sprint, men bytte till mellanslag istället, kör hopp på c, så för kaninhoppslöpning är det långfinger på w, krökt pekfinger på c och tummen på mellanslagsknappen

Trevligt att hitta någon som kör exakt samma

jag måste säga recons, en recon erbjuder inget värt att nämna jämfört med Assult. Lägger man till soflam och sådant så är det lite annorlunda men överlag så måste jag säga att recon är den i särklass onödigaste klassen.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"