Tele2 kontrar Tre med erbjudande

Permalänk
Skrivet av RoleX:

Vart har du läst det?

Galaxy II HD LTE är endast för den koreanska marknaden, och den släpptes redan i höstas.

har inte skrivit att den skulle hit, har läst att den förhoppningsvis iom den är bättre än LTE och enda anledningen till att ta den istället för note, men tog noten endå

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem
Skrivet av zorki:

jag gjorde bytet till sony med för två dagar sen o gick från en DUM tele till denna o helvete silken omstälning de e:P frågan e bara om de finns skydd till den att få tag på för en vettig peng. då jag har ett väldigt fysiskt jobb. anledningen till dum telen vart kvar så länge

ska väl finnas lite på http://www.skal-man.se/sony-xperia-s/429 iallafall vad jag vet om.

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Batteritiden blir bättre med tiden, under de första dagarna så är det mycket som pågår i telefonen när man kör Android
Den ska inte vara sämre i Galaxy s2 än i någon annan av dagens smart phones.

Pff.... läs lite innan du postar såpass inkorrekt info
4G drar enormt mycket mer ström och för att kunna använda LTE så bör man ha med en laddare efter 10h.
(om man nu inte stänger av 4g..)

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlen:

Pff.... läs lite innan du postar såpass inkorrekt info
4G drar enormt mycket mer ström och för att kunna använda LTE så bör man ha med en laddare efter 10h.
(om man nu inte stänger av 4g..)

Detta har jag inte mer backup på än nån post jag läste på nåt forum för ett tag sen men enligt dom kunde man inte stänga av 4G utan att stänga 3G med.. nån får gärna rätt mig om jag har fel för detta är enbart vad jag läst mig till då jag själv var intresserad av den luren.

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pixo:

Detta har jag inte mer backup på än nån post jag läste på nåt forum för ett tag sen men enligt dom kunde man inte stänga av 4G utan att stänga 3G med.. nån får gärna rätt mig om jag har fel för detta är enbart vad jag läst mig till då jag själv var intresserad av den luren.

Det stämmer så som du skriver, MEN enligt folk på XDA så ska det gå att stänga av bara 4G ifall man använder custom rom.
Känns trist.. var väldigt inne på att köpa LTE men utav allt jag läst så blir det vanliga S2. Man måste ju ha en telefon man kan lita på i mer än 10h utan laddare.. och fördelarna med 4G är inte allt för stor prio för mig i dagsläget då jag ej tänkt använda telefonen som modem till datorn.

Med nya custom 4.0 roms så blir gamla S2 väldigt snabb o go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pixo:

ska väl finnas lite på http://www.skal-man.se/sony-xperia-s/429 iallafall vad jag vet om.

tack för tipset

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Medlem

telia är bäst

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Riktigt taggad på en Xperia S, men inte riktigt säker på om jag vill kasta apple åt sidan efter 3 års trogen tjänst. Haft en iphone 3G sen releasedagen i princip, och visst gillar jag den men samtidigt känns det nästan som att det är dags att skaffa något nytt. Uppgraderar man till 4S blir det ju en ganska mild skillnad, men jag litar å andra sidan inte helt och fullt på Android så jag är ganska kluven.

Permalänk
Medlem

hoppas på att htc one x kommer komma med i detta erbjudandet, om jag nu inte missat den helt och den redan finns med som beställningsvara.

Visa signatur

Main Rigg: Q9550, E0 @ 4GHz 1,37vcore + P5Q Deluxe + Corsair PC6400 @ 1060MHz + Asus GTX 670 Direct CU II TOP + CM Storm Scout + H50 + corsair HX 750w + Win 7 Ult x64
Sony Vaio S13P: i5 + 12gb + 830 256gb + 640m LE @ 1Ghz (Kepler)
__________________
HP 2230s - ZTE Blade

Permalänk
Medlem

Vet någon hur bra dessa täckningskartorna stämmer? Bor själv cirka 4 Mil utanför Göteborg och enligt Tele 2 så ska det finnas 4g vid just det området jag bor i några kilometers radie (eller vad man ska säga) medans runt omkring så är det bara Turbo 3g. Ska man ta detta med en nypa salt eller kan det faktiskt stämma?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ninjaman_:

fick min samsung galaxy s2 lte med maxi 4g i går, jävlar vilken skillnad det är på 4g och mitt förra telia 3g batteritiden är inget vidare dock, så kanske inte nåt för alla!

Om du testar med appen "Bredbandskollen", vad har du för ner- och uppladdning samt responstid?

Skrivet av Cliddo:

Köpte på Samsung Galaxy S2 LTE med Maxi 4G
Köpte precis Galaxy Nexus men blir att sälja den då hehe.

Om du testar med appen "Bredbandskollen", vad har du för ner- och uppladdning samt responstid?

Permalänk
Medlem
Skrivet av straube:

hoppas på att htc one x kommer komma med i detta erbjudandet, om jag nu inte missat den helt och den redan finns med som beställningsvara.

http://www.tele2.se/mobiltelefoner/Maxi_HTC_HTC_One_X

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Medlem

Vilken av dessa operatörer bör man välja? Har haft Telia under en längre tid och har ingen erfarenhet av varken Tre eller Tele2. Är det hugget som stucket?

Permalänk
Inaktiv

HTC One X - Nu även med Tele2 Maxi Unlimited

Såg på Tele2:s hemsida att man kan förboka HTC One X med Tele2 Maxi unlimited 345 kr/månad i 24 månader.

Permalänk
Medlem

Haft tele2 som operatör sen 2000 (comviq kontant) och gick över till abb runt 2002 eller något sådant.
Fungerar för mig perfekt.

Men man får ta hänsyn till där man bor, t.ex tre har bäst 3g sägs det samt telia bäst på icke 3g osv.
Men det varierer hur man bor osv.

Någon som beställt en iphone närmaste veckan från tele2?
Har ni fått eran?

Stod 1-2v när jag beställde efterår ändrades det till 3-4v och nu igen står det 1-2. Dom ändrat den statusen under loppet sv 4 dagar.
Min mobil är inne på sista andetagen nu :S
Tänkte om man ska försöka jaga efter någon låne mobil eller om ipn kommer inom några dagar.

Tele2 har ej svarat än heller.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Har haft Comviq/tele2 sen 1996 tror jag och blev lite sugen på detta.
Typ en iphone 4S eller Galaxy S2 eller någon som känns bra...

Kanske en dum fråga
Gränsen 10 GB för surf... är det per dag eller per månad?
10 gig känns som väldigt mycket... speciellt om man kör WiFi hemma.

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem

10gb är nog per månad.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Jo men på alla andra abonnemang står det 1GB per månad eller 10 GB per månad men på detta står det bara 10 GB och detta är ju "Maxi Unlimited" så var bara nyfiken... men tror oxå det är per månad

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem

All typ av surf i mobilen inom Sverige ingår. Efter 10 GB begränsas hastigheten till 64 Kbit/s. Bidningstid för abonnemang utan mobil 0 mån (gäller enbart vid beställning via tele2.se).

dvs det kvittar om du förbrukar 10gb, du kan fortsätta att surfa

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheGiant:

Jo men på alla andra abonnemang står det 1GB per månad eller 10 GB per månad men på detta står det bara 10 GB och detta är ju "Maxi Unlimited" så var bara nyfiken... men tror oxå det är per månad

Du har obegränsad surf tills du når tio gig, sen stryps den till 64kb/s har jag för mig. Du får alltså surfa så mycket du vill tills du når det taket, sen har du begränsad hastighet till nästa månad, men du får fortfarande surfa så mycket du vill. Det går bara segare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

Samma hos 3. Har själv nappat på den och får väl agera testpilot för Tegra 3.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Misstänkte det.
Men nu verkar ju alla iphone 4S lurar som är kopplade till detta slutsålda iaf. Och beställa så verkar man få vänta i 2-3 veckor vilket man inte orkar...

Enda jag kan hitta här i stan är netonnet som har 4S men då bara med Kompis surf vilket iof skulle duga för mig och hamna på 289 kr i månaden... ringer inte mycker och sms'ar bara inom tele2 ändå...

Trist med dessa erbjudanden för dom väcker ett "vill ha begär" man inte trode man hade. Sen när produkten är slut så dör inte begäret utan man blir sur Ja vilka i-lands problem man har haha

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem

Kollat nätet och det pendlar fan 1-2 och 3-4 varje dag.
Ändras konstant....suck.

Kollat dom flesta butiker men ingen har mobilen hemma i lager :S
Kollat borås,karlstad,örebro,karlskoga,kristinehamn.

Fan folk har verkligen dammsugit sverige på iphones pga erbjudandet
Men så länge du kan teckna abb. så ska dom ju fixa en mobil åt dig oavsett hur lång tid det tar.
Pratade med dom i förgår, och tele2.se får in leveranser titt som tätt, dock med "en del" mobiler.

Säkert drygat ut på tiden efter rånet mot brightpoint i Borås, där dom kom över 4 pall med mobiler.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Jäkligt sugen men vill inte göra något förhastat då man ska ha den i ~två år. Enda som hindrar mig från att köpa är väl att S3:an antagligen kommer snart och vill se vad den innebär.

Permalänk
Medlem

Funderar också mellan denna och S3. Det som jag tänker på är väl att man kan få med HTC i detta erbjudande. Erbjudandet är väl säkert borttaget när S3:an har kommit

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem

Har haft möjlighet att känna på HTC one x och helvete så bra den ligger i handen. Mycket imponerad av byggkvalitén! äger idag Galaxy Nexus men ojoj vad imponerad jag blev.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem

kan bara säga att Tele2 drar in sitt 345kr erbjudande 21a april och TRE kommer dra in sitt runt 10e

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Dock så verkar ju dom inte lista några direkta nackdelar. Hurvida dom gillar telefonen spelar ju inte ett dugg roll för mig, så länge den funkar och gör det den ska...utan att faila. Tycker det där var en högst personlig recension

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Dock så verkar ju dom inte lista några direkta nackdelar. Hurvida dom gillar telefonen spelar ju inte ett dugg roll för mig, så länge den funkar och gör det den ska...utan att faila. Tycker det där var en högst personlig recension

Det är sant

Skrivet av Nico.v:

kan bara säga att Tele2 drar in sitt 345kr erbjudande 21a april och TRE kommer dra in sitt runt 10e

Är du helt säker på det? Vart har du fått den informationen ifrån? Om det är 21a april så skulle man ju faktiskt kunna vänta för att se om det kommer fler mobiler, tänk om S3 hinner med erbjudandet? Vad tror ni?

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz