Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Sweclockers Mumble

Jag kan nu, efter att ha kontaktad SpelClockers ansvarig (Lan) meddela att vi har fått en egen kanal!

Det som gäller är Sweclockers vanliga forumsregler, chattens egna samt Swec Logistics! Följs inte dessa regler får man inte fortsätta använda Mumble!
Servern sponsras av Skyttegrav Kolla gärna in dem här Skyttegrav

Permalänk
Medlem

Vart är hemstaden för oss Sweclockers då?

Även jag skulle vilja joina. 22 år och har kört ETS2 sedan release. Kör lastbil i skogen(privat) och ska ta kort i framtiden.
Jag använder mig av en Xbox 360 kontroller just nu och den funkar perfekt.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Swedish Berserk:

Då vill det till att en admin är närvarande. Där jag körde tidigare idag fanns ingen admin enligt de som skrev i chatten och det märktes på hur tramsigt det var.

Det kan vara riktigt tramsigt ibland. Vissa tider (som igår kväll) flöt allt på riktigt bra, inget tjafs, nästan tomt i chat och på vägar.

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Jag kan nu, efter att ha kontaktad SpelClockers ansvarig (Lan) meddela att vi har fått en egen kanal!

Det som gäller är Sweclockers vanliga forumsregler, chattens egna samt Swec Logistics! Följs inte dessa regler får man inte fortsätta använda Mumble!
Servern sponsras av Skyttegrav Kolla gärna in dem här Skyttegrav

Nice

Bara försöka få ordning på ett bra system hur det ska gå till med visa sina inkomster/utgifter på något bra sätt och bokföra det?

Visa signatur

GPU: -MSI GeForce GTX 770 CPU: -Intel i5 4670K RAM:-Kingston HyperX Fury 8gb
Mobo: -Gigabyte GA z97x SLI PSU: -Corsair CS750M HDD:-Samsung SSD Evo 840 Series 120gb, Seagate desktop HDD 1tb
Case: -Fractal Design R4 OS: -Windows 7 Ultimate 64bit.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Cyberduck:

Nice

Bara försöka få ordning på ett bra system hur det ska gå till med visa sina inkomster/utgifter på något bra sätt och bokföra det?

Ja.. Lite knepigt lär det bli. Kan tänka mig att andra använder forum och nån form av rapporteringssystem, automatiskt med script såklart...

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av solomon:

Vart är hemstaden för oss Sweclockers då?

Även jag skulle vilja joina. 22 år och har kört ETS2 sedan release. Kör lastbil i skogen(privat) och ska ta kort i framtiden.
Jag använder mig av en Xbox 360 kontroller just nu och den funkar perfekt.

Du är välkommen:)

Jag har mitt garage i Hamburg, av nån "korkad" anledning valde jag den byn när jag startade..

Vad tycker ni? Skall vi även ha en FB-grupp??

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Ja.. Lite knepigt lär det bli. Kan tänka mig att andra använder forum och nån form av rapporteringssystem, automatiskt med script såklart...

aa att lägga in allt manuellt kan ju bli ett heltids jobb tillslut ^^

Men distans borde vara med, kul att se hur långt man kört totalt för alla jobb i företaget

Visa signatur

GPU: -MSI GeForce GTX 770 CPU: -Intel i5 4670K RAM:-Kingston HyperX Fury 8gb
Mobo: -Gigabyte GA z97x SLI PSU: -Corsair CS750M HDD:-Samsung SSD Evo 840 Series 120gb, Seagate desktop HDD 1tb
Case: -Fractal Design R4 OS: -Windows 7 Ultimate 64bit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberduck:

Låter ju sjukt nice med TS server, hur många slots har den?

32 just nu, men vi lär utvidga till 512 så småningom då vi uppfyller alla "krav" för att få göra det.

Men såg att vi fått plats på en Mumble-server för detta nu i alla fall.

Visa signatur

www.soggarna.se - mest på skoj.

Permalänk
Medlem

Jag är gärna på!

namn: Oscar
ålder : 15
Steamnamn: SmurveN
kontroll: mus/tangentbord
erfarenhet: Jag har spelat ETS1 och 2

Visa signatur

| ASUS Z97-A | Intel i5 4690K 4,6 GHz | ASUS Dual GTX 1070 OC | Corsair 2x4 GB 2133Mhz | seagate 1TB | Samsung 750 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB | EVGA Supernova G3 750W | Fractal Design Define R6 | EK Supremacy EVO | EK CoolStream PE 360 | D5 Pump |

Permalänk
Medlem

jag är inne på SweC mumble kanal men kan inte joina nån ''grupp''

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Monkei:

32 just nu, men vi lär utvidga till 512 så småningom då vi uppfyller alla "krav" för att få göra det.

Men såg att vi fått plats på en Mumble-server för detta nu i alla fall.

Om vi växer alltför mycket och många är online samtidigt kan vi tyvär behöva en egen så om eran är i standby blir det bra:)

Skrivet av Lectric:

Jag är gärna på!

namn: Oscar
ålder : 15
Steamnamn: SmurveN
kontroll: mus/tangentbord
erfarenhet: Jag har spelat ETS1 och 2

Du är välkommen.

Skrivet av nobleman:

jag är inne på SweC mumble kanal men kan inte joina nån ''grupp''

Har du högerklicka på ditt nick och "registrerat" ? Denna fråga passar nog bättre i Mumbletråden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Om vi växer alltför mycket och många är online samtidigt kan vi tyvärr behöva en egen så om eran är i standby blir det bra:)

Ålrajt, nemas problemas!

Visa signatur

www.soggarna.se - mest på skoj.

Permalänk
Medlem

Jag går gärna med, Viktor heter jag och är 18 år. Har spelat alla möjliga SCS spel men har inte haft det på Steam innan. Köpte det endast för detta Lirar med nån gammal Microsoft ratt och ibland 360 kontroll. Heter ViktorBorgstrom på Steam.

Visa signatur

i9 9900K 5GHz AVX 1.26V LLC 7 | 16GB | Strix 2080 Super OC

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Jag kan nu, efter att ha kontaktad SpelClockers ansvarig (Lan) meddela att vi har fått en egen kanal!

Det som gäller är Sweclockers vanliga forumsregler, chattens egna samt Swec Logistics! Följs inte dessa regler får man inte fortsätta använda Mumble!
Servern sponsras av Skyttegrav Kolla gärna in dem här Skyttegrav

Är det kanalen som ligger under Övriga spel/bilspel och racingsims/Euro truck sim. ?

Visa signatur

GPU: -MSI GeForce GTX 770 CPU: -Intel i5 4670K RAM:-Kingston HyperX Fury 8gb
Mobo: -Gigabyte GA z97x SLI PSU: -Corsair CS750M HDD:-Samsung SSD Evo 840 Series 120gb, Seagate desktop HDD 1tb
Case: -Fractal Design R4 OS: -Windows 7 Ultimate 64bit.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Borgis:

Jag går gärna med, Viktor heter jag och är 18 år. Har spelat alla möjliga SCS spel men har inte haft det på Steam innan. Köpte det endast för detta Lirar med nån gammal Microsoft ratt och ibland 360 kontroll. Heter ViktorBorgstrom på Steam.

Välkommen!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Cyberduck:

Är det kanalen som ligger under Övriga spel/bilspel och racingsims/Euro truck sim. ?

Japp.. All info finns även i mitt inlägg på första sidan.

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Vad vi behöver / Tips:

  • Officiell tagg får våran VTC, [SwecVTC] ?

  • Design på bilar och logga

  • Vi behöver ett säte för vårat huvudkontor, förslag på detta?

  • Ska vi ha en FB-grupp?

  • Konvojer och mötesplats: http://ets2c.com/ Lånad från: ETS2MP

  • Bra tips är att spela in era körningar och rapportera till admins om nåt skulle hända. Sen kan det bli extra kul också att visa andra;)

FB grupp vore rätt nice, där kan ju det läggas upp events osv

färger borde kanske gå i swec tradition? typ orange med något? dock tycker jag att märke av lastbil är valfritt

[SwecVTC] funkar fint för mig

Visa signatur

GPU: -MSI GeForce GTX 770 CPU: -Intel i5 4670K RAM:-Kingston HyperX Fury 8gb
Mobo: -Gigabyte GA z97x SLI PSU: -Corsair CS750M HDD:-Samsung SSD Evo 840 Series 120gb, Seagate desktop HDD 1tb
Case: -Fractal Design R4 OS: -Windows 7 Ultimate 64bit.

Permalänk
Medlem

Hur är intresset för en helt egen TeamSpeak server med egna moderatorer? Ni kan väl gilla detta inlägg eller kommentera om det hade varit intressant för dig.

Slänger upp en ikväll om det skulle vara så!

Tcntad: Leo.

Dold text
Visa signatur

i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance

Permalänk
Medlem

Tycker att folk kan komma i mumble och vara lite sociala

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Cyberduck:

FB grupp vore rätt nice, där kan ju det läggas upp events osv

färger borde kanske gå i swec tradition? typ orange med något? dock tycker jag att märke av lastbil är valfritt

[SwecVTC] funkar fint för mig

Precis min tanke.

Swec's traditionella färger är ju ett måste, men ska vi hålla oss till ett visst mönster/lack eller får vi välja själv sålänge det är rätt färger?
Lastbilstyp/märke är klart upp till var och en.

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Precis min tanke.

Swec's traditionella färger är ju ett måste, men ska vi hålla oss till ett visst mönster/lack eller får vi välja själv sålänge det är rätt färger?
Lastbilstyp/märke är klart upp till var och en.

Tror det är lättare att känna igen varandra om alla kör samma färger/mönster, så något standard mönster som finns till alla lastbilar är väl en fördel

Visa signatur

GPU: -MSI GeForce GTX 770 CPU: -Intel i5 4670K RAM:-Kingston HyperX Fury 8gb
Mobo: -Gigabyte GA z97x SLI PSU: -Corsair CS750M HDD:-Samsung SSD Evo 840 Series 120gb, Seagate desktop HDD 1tb
Case: -Fractal Design R4 OS: -Windows 7 Ultimate 64bit.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av tcntad:

Det kan vara riktigt tramsigt ibland. Vissa tider (som igår kväll) flöt allt på riktigt bra, inget tjafs, nästan tomt i chat och på vägar.

Bra att du länkade till Mumble tråden.

Hur funkar det med ETS2, är det egna servers eller endast godkända providers?

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Skrivet av Lan:

Bra att du länkade till Mumble tråden.

Hur fnkar det med ETS2, är det egna servers eller endast godkända providers?

ETS2 Multiplayer är en mod, där dom som skapade moddet står för 2 servrar just nu, en EU och en US,

Visa signatur

GPU: -MSI GeForce GTX 770 CPU: -Intel i5 4670K RAM:-Kingston HyperX Fury 8gb
Mobo: -Gigabyte GA z97x SLI PSU: -Corsair CS750M HDD:-Samsung SSD Evo 840 Series 120gb, Seagate desktop HDD 1tb
Case: -Fractal Design R4 OS: -Windows 7 Ultimate 64bit.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Cyberduck:

ETS2 Multiplayer är en mod, där dom som skapade moddet står för 2 servrar just nu, en EU och en US,

Hm, så inte så mycket att göra åt det trista ingame läget stundtals alltså. Rekommendationen att filma är inte så dum, OBS (Open Broadcasting Software) är väldigt bra på att spara film till fil och komprimera löpande. Filstorlekarna blir hanterbara även om man kör på en 3-4 timmar så får man kanske 4-5 gig material. Händer det inget så kan man ju bara dumpa allt inspelat och spela in på nytt.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Skrivet av Lan:

Hm, så inte så mycket att göra åt det trista ingame läget stundtals alltså. Rekommendationen att filma är inte så dum, OBS (Open Broadcasting Software) är väldigt bra på att spara film till fil och komprimera löpande. Filstorlekarna blir hanterbara även om man kör på en 3-4 timmar så får man kanske 4-5 gig material. Händer det inget så kan man ju bara dumpa allt inspelat och spela in på nytt.

Sant hade jag inte ens tänkt på att man kunde spela in med OBS, bra tips

Visa signatur

GPU: -MSI GeForce GTX 770 CPU: -Intel i5 4670K RAM:-Kingston HyperX Fury 8gb
Mobo: -Gigabyte GA z97x SLI PSU: -Corsair CS750M HDD:-Samsung SSD Evo 840 Series 120gb, Seagate desktop HDD 1tb
Case: -Fractal Design R4 OS: -Windows 7 Ultimate 64bit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

1: Det hade varit kul att köra med er ett tag, när man har tid att spela. Men jag måste ha hjälp att komma igång av er isådanafall då jag bara kört SP.

Erfarenhet: Jag har kört alla lastbilssimulatorspel från SCS, och varje spel har plöjts sönder och samman.

Namn: Johan.

Ålder: 24.

Nuvarande lastbil: MAN TGX 420HK.

______________________________________________________________________________

Föressten, när skall RIKTIGA Mercedes-Benz komma? Dom skröt med det för ett tag sedan, men det enda som hittas är Majestic och man blir ju knappast taggad på en sådan. Jag kör bara tyskt, och därför är varken Scania Volvo Iveco eller någon annan av intresse för mig.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Skrivet av Lifooz:

1: Det hade varit kul att köra med er ett tag, när man har tid att spela. Men jag måste ha hjälp att komma igång av er isådanafall då jag bara kört SP.

Erfarenhet: Jag har kört alla lastbilssimulatorspel från SCS, och varje spel har plöjts sönder och samman.

Namn: Johan.

Ålder: 24.

Nuvarande lastbil: MAN TGX 420HK.

______________________________________________________________________________

Föressten, när skall RIKTIGA Mercedes-Benz komma? Dom skröt med det för ett tag sedan, men det enda som hittas är Majestic och man blir ju knappast taggad på en sådan. Jag kör bara tyskt, och därför är varken Scania Volvo Iveco eller någon annan av intresse för mig.

Trevligt

Vad behöver du hjälp med?

Ingen aning, känns inte som att Mercedes-Benz är pågång men man vet aldrig

Visa signatur

GPU: -MSI GeForce GTX 770 CPU: -Intel i5 4670K RAM:-Kingston HyperX Fury 8gb
Mobo: -Gigabyte GA z97x SLI PSU: -Corsair CS750M HDD:-Samsung SSD Evo 840 Series 120gb, Seagate desktop HDD 1tb
Case: -Fractal Design R4 OS: -Windows 7 Ultimate 64bit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberduck:

Trevligt

Vad behöver du hjälp med?

Ingen aning, känns inte som att Mercedes-Benz är pågång men man vet aldrig

Jag vet inte ett jota om just MP, eller hur man kommer igång med det.
Som spelet står nu så är det bara SP jag kör. Så jag behöver en guide från steg 1 kan man säga.
_________________________________________________________
Nej precis, det är lite väl mycket hemlighetsmakeri kan man säga. MAN är mitt enda alternativ nu så det är lite slött.
Speciellt med tanke på att jag är ett renodlat Mercedes-Benz fan.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Precis min tanke.

Swec's traditionella färger är ju ett måste, men ska vi hålla oss till ett visst mönster/lack eller får vi välja själv sålänge det är rätt färger?
Lastbilstyp/märke är klart upp till var och en.

Den idé var bra=)
men vilken mönster/lack ska vi då ha ?

Lastbilstyp/märkre så länge de är svenskt så är de okej hehe skämt och så

Permalänk

Hänger gärna på och kör lite med er!

Namn: Joakim
Ålder: 34

Spelat ETS2 en hel del, kör med Driving Force GT. Föredrar att köra Scania, antingen Streamlinen eller 50ks bil.