Permalänk
Skrivet av Lifooz:

Jag vet inte ett jota om just MP, eller hur man kommer igång med det.
Som spelet står nu så är det bara SP jag kör. Så jag behöver en guide från steg 1 kan man säga.
_________________________________________________________
Nej precis, det är lite väl mycket hemlighetsmakeri kan man säga. MAN är mitt enda alternativ nu så det är lite slött.
Speciellt med tanke på att jag är ett renodlat Mercedes-Benz fan.

Okey,
1. gå in på http://alpha.ets2mp.com/
2. Logga in via din steam (Du måste ha ditt ETS2 reggat på steam)
3 ladda ner och installera, du kommer nu få en nyskapad genväg på skrivbordet.
4 starta "Euro truck simulator 2 multiplayer" som genvägen heter som administratör.
5 grattis du är nu online.

ett tips är om du kör på din SP profil i MP att spara den separat sen, för på SP kommer dinna chafförer sluta jobba osv om du sparar med MP. Så ha kvar din SP, första gången du lirar MP och ska sluta spara som en ny fil och forsätt på den nästa gång du lirar MP.

Den dagen inte MP startar så är det för det har kommit ut en ny version, bara gå in på länken och ladda ner igen, den ersätter då den gamla automatiskt.

för att se serverstatus kolla http://status.ets2mp.com/ 3500players är max, då kan det ta ett tag innan man kommer in, du kommer kunna köra men det står att den försöker connecta hela tiden då. + att tiden står stilla ingame..

tangent Y är för att chattta med spelare nära dig (ca 600meter), TAB för kolla spelare nära dig.

Tror det var allt.

Om det är några problem så skriv

Visa signatur

GPU: -MSI GeForce GTX 770 CPU: -Intel i5 4670K RAM:-Kingston HyperX Fury 8gb
Mobo: -Gigabyte GA z97x SLI PSU: -Corsair CS750M HDD:-Samsung SSD Evo 840 Series 120gb, Seagate desktop HDD 1tb
Case: -Fractal Design R4 OS: -Windows 7 Ultimate 64bit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberduck:

Okey,
1. gå in på http://alpha.ets2mp.com/
2. Logga in via din steam (Du måste ha ditt ETS2 reggat på steam)
3 ladda ner och installera, du kommer nu få en nyskapad genväg på skrivbordet.
4 starta "Euro truck simulator 2 multiplayer" som genvägen heter som administratör.
5 grattis du är nu online.

ett tips är om du kör på din SP profil i MP att spara den separat sen, för på SP kommer dinna chafförer sluta jobba osv om du sparar med MP. Så ha kvar din SP, första gången du lirar MP och ska sluta spara som en ny fil och forsätt på den nästa gång du lirar MP.

Den dagen inte MP startar så är det för det har kommit ut en ny version, bara gå in på länken och ladda ner igen, den ersätter då den gamla automatiskt.

för att se serverstatus kolla http://status.ets2mp.com/ 3500players är max, då kan det ta ett tag innan man kommer in, du kommer kunna köra men det står att den försöker connecta hela tiden då. + att tiden står stilla ingame..

tangent Y är för att chattta med spelare nära dig (ca 600meter), TAB för kolla spelare nära dig.

Tror det var allt.

Om det är några problem så skriv

Dom servrar jag hittade var European och United Kingdom.
Så jag körde en stund på European.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Skrivet av Lifooz:

Dom servrar jag hittade var European och United Kingdom.
Så jag körde en stund på European.

Du fick det att funka iaf?
Ena är Europe och ena är United States= USA
Kör på Europe där alla kör

Visa signatur

GPU: -MSI GeForce GTX 770 CPU: -Intel i5 4670K RAM:-Kingston HyperX Fury 8gb
Mobo: -Gigabyte GA z97x SLI PSU: -Corsair CS750M HDD:-Samsung SSD Evo 840 Series 120gb, Seagate desktop HDD 1tb
Case: -Fractal Design R4 OS: -Windows 7 Ultimate 64bit.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Zechnubis:

Hänger gärna på och kör lite med er!

Namn: Joakim
Ålder: 34

Spelat ETS2 en hel del, kör med Driving Force GT. Föredrar att köra Scania, antingen Streamlinen eller 50ks bil.

Välkommen!:)

Skrivet av Lan:

Hm, så inte så mycket att göra åt det trista ingame läget stundtals alltså. Rekommendationen att filma är inte så dum, OBS (Open Broadcasting Software) är väldigt bra på att spara film till fil och komprimera löpande. Filstorlekarna blir hanterbara även om man kör på en 3-4 timmar så får man kanske 4-5 gig material. Händer det inget så kan man ju bara dumpa allt inspelat och spela in på nytt.

Nej tyvär. Vore trevligt om man iaf kunde sätta upp en egen server sålänge visst antal kriterier möts (antar jag)

Skrivet av Lifooz:

1: Det hade varit kul att köra med er ett tag, när man har tid att spela. Men jag måste ha hjälp att komma igång av er isådanafall då jag bara kört SP.

Erfarenhet: Jag har kört alla lastbilssimulatorspel från SCS, och varje spel har plöjts sönder och samman.

Namn: Johan.

Ålder: 24.

Nuvarande lastbil: MAN TGX 420HK.

______________________________________________________________________________

Föressten, när skall RIKTIGA Mercedes-Benz komma? Dom skröt med det för ett tag sedan, men det enda som hittas är Majestic och man blir ju knappast taggad på en sådan. Jag kör bara tyskt, och därför är varken Scania Volvo Iveco eller någon annan av intresse för mig.

Välkommen!

Permalänk

Kör gärna med er!
Namn: Niclas (Skogsmard används dock som alias in game!)
ålder: 16 år
Erfarenhet: Har kört ETS2 i snart 9 mån.
Föredrar Volvo lastbilar.

Visa signatur

Gaming PC: Ryzen 7 5800x, ASUS X570-P, RTX4070, 32GB DDR4, 2 TB 970 EVO M.2, 500 GB 850 EVO SSD, 1TB SSHD, 4TB + 6TB HDD, AX860.

HTPC: i7-4770K, Maximus VII Impact, GTX770, 16GB DDR3, 256GB 850 Pro SSD, 250 GB 840 Pro SSD, 4 TB WD Red, Cooler Master GX-lite 700w PSU
fraktfritt Inet

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Skogsmard:

Kör gärna med er!
Namn: Niclas (Skogsmard används dock som alias in game!)
ålder: 16 år
Erfarenhet: Har kört ETS2 i snart 9 mån.
Föredrar Volvo lastbilar.

Välkommen!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Vi har ett forum i uppbyggnad och behöver nu en webbserver som sidankan köras från..

Finns intresserade? Hör av er.

Följande behövs: Behöver Git och SSH access, sen PHP och MySQL

Permalänk

Kör med denna färgkombination så länge tills vi kommer fram till något ^^

Visa signatur

GPU: -MSI GeForce GTX 770 CPU: -Intel i5 4670K RAM:-Kingston HyperX Fury 8gb
Mobo: -Gigabyte GA z97x SLI PSU: -Corsair CS750M HDD:-Samsung SSD Evo 840 Series 120gb, Seagate desktop HDD 1tb
Case: -Fractal Design R4 OS: -Windows 7 Ultimate 64bit.

Permalänk

Kör gärna med er jag med!
Namn: Christian
Ålder: 20
Ingame: fREAST
Kör med: Mus och tangentbord (G27 på ingång)

Från en tidigare konvoj:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberduck:

Du fick det att funka iaf?
Ena är Europe och ena är United States= USA
Kör på Europe där alla kör

Ouff jag blandade ihop US och UK.
Japp jag fick det att fungera.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Skrivet av Lifooz:

Ouff jag blandade ihop US och UK.
Japp jag fick det att fungera.

hehe lätt hänt

Bra att det fungerar!

Visa signatur

GPU: -MSI GeForce GTX 770 CPU: -Intel i5 4670K RAM:-Kingston HyperX Fury 8gb
Mobo: -Gigabyte GA z97x SLI PSU: -Corsair CS750M HDD:-Samsung SSD Evo 840 Series 120gb, Seagate desktop HDD 1tb
Case: -Fractal Design R4 OS: -Windows 7 Ultimate 64bit.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Cyberduck:

[/IMG]
Kör med denna färgkombination så länge tills vi kommer fram till något ^^

Jaja, där finns det cash:)

Skrivet av crille631:

Kör gärna med er jag med!
Namn: Christian
Ålder: 20
Ingame: fREAST
Kör med: Mus och tangentbord (G27 på ingång)

Från en tidigare konvoj:

Välkommen!

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Jaja, där finns det cash:)!

Haha har bara ca 15miljoner Euro så klarar mig en stund

Visa signatur

GPU: -MSI GeForce GTX 770 CPU: -Intel i5 4670K RAM:-Kingston HyperX Fury 8gb
Mobo: -Gigabyte GA z97x SLI PSU: -Corsair CS750M HDD:-Samsung SSD Evo 840 Series 120gb, Seagate desktop HDD 1tb
Case: -Fractal Design R4 OS: -Windows 7 Ultimate 64bit.

Permalänk

Ute på första turen som nyanställd

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av crille631:

Najs, Lycka till breake 10-4 *lel*

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Cyberduck:

Haha har bara ca 15miljoner Euro så klarar mig en stund

Synd att man inte kan donera till andra spelare...

Permalänk
Medlem

Trevligt team Swec ni har ! jag bruka spela ETS 2 fortfarnde plus mp oxå .

Visa signatur

Min Dator 1 Intel i7 7820x Asus X299 TUF MARK 1 Corsair Dominator 32GB, ASUS GTX 1060 6GB Strix Gaming OC ,Corsair RM1000X Rhantek EHTROO PRO M SAMSUNG 960 EVO 500GB M.2 SSHD 2TB WD GREEN 2TB FD Celsius s36.
min fästmös Dator 2 Gigabyte Z170 Gaming K3 Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB be quiet Pure Rock Corsair VENGEANCE LPX 16GB WD 500 gb & WD Green 2TB Gigabyte GeForce GTX 970 4GB G1 CM HAF 922 Corsair HX620.

Permalänk

Joinar gärna.

Namn: Kim
ålder: 22 år
Erfarenhet: Kört ETS2 sen det släpptes.
Kör med 360 kontroll.
Ingame: Typhoonen

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Najs, Lycka till breake 10-4 *lel*

Min första tur med G27an avklarad!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av crille631:

Härligt!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

Namn: Robert
ålder: 39 år
Erfarenhet : ETS 2
kör med Fanatec GT3 RS o Clubsport pedal V1

steam smeknamn : Rubberized

Visa signatur

Min Dator 1 Intel i7 7820x Asus X299 TUF MARK 1 Corsair Dominator 32GB, ASUS GTX 1060 6GB Strix Gaming OC ,Corsair RM1000X Rhantek EHTROO PRO M SAMSUNG 960 EVO 500GB M.2 SSHD 2TB WD GREEN 2TB FD Celsius s36.
min fästmös Dator 2 Gigabyte Z170 Gaming K3 Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB be quiet Pure Rock Corsair VENGEANCE LPX 16GB WD 500 gb & WD Green 2TB Gigabyte GeForce GTX 970 4GB G1 CM HAF 922 Corsair HX620.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Quadcore:

Namn: Robert
ålder: 39 år
Erfarenhet : ETS 2
kör med Fanatec GT3 RS o Clubsport pedal V1

steam smeknamn : Rubberized

Välkommen!

PS: Nån som vet hur jag kan kopiera min SP-profil till MP?
Jag har tidigare kört med min SP-profil online men vill nu ha kopia på den enbart till för MP...

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Välkommen!

PS: Nån som vet hur jag kan kopiera min SP-profil till MP?
Jag har tidigare kört med min SP-profil online men vill nu ha kopia på den enbart till för MP...

När du startar MP så finns ju en command line, där kan du fylla i t.ex. -homedir "X:\Y\Z" så skapas en mapp inuti den som heter Euro Truck Simulator 2. Om du nu startar spelet i multiplayer, skapar en ny profil och sedan avslutar, så bör det ha dykt upp en till mapp som heter profiles, hit kopierar du din SP-profil, som vanligvis ligger i Dokument\Euro Truck Simulator 2\profiles\.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av crille631:

När du startar MP så finns ju en command line, där kan du fylla i t.ex. -homedir "X:\Y\Z" så skapas en mapp inuti den som heter Euro Truck Simulator 2. Om du nu startar spelet i multiplayer, skapar en ny profil och sedan avslutar, så bör det ha dykt upp en till mapp som heter profiles, hit kopierar du din SP-profil, som vanligvis ligger i Dokument\Euro Truck Simulator 2\profiles\.

Intressant

Bara "-homedir C:\användare\tcntad\dokument\ochsåvidare"?

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Intressant

Bara "-homedir C:\användare\tcntad\dokument\ochsåvidare"?

Japp bara ta en annan än standardmappen.
Kan även tipsa om -nointro, som gör att introt tas bort och man kommer till profilväljaren direkt.
Då blir det alltså *-nointro -homedir "C:\namn\mapp\123"*, glöm inte "" runt sökvägen.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av crille631:

Japp bara ta en annan än standardmappen.
Kan även tipsa om -nointro, som gör att introt tas bort och man kommer till profilväljaren direkt.
Då blir det alltså *-nointro -homedir "C:\namn\mapp\123"*, glöm inte "" runt sökvägen.

Bra grej det där med kommandoraden..
Man tackar för tipsen:)

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av crille631:

När du startar MP så finns ju en command line, där kan du fylla i t.ex. -homedir "X:\Y\Z" så skapas en mapp inuti den som heter Euro Truck Simulator 2. Om du nu startar spelet i multiplayer, skapar en ny profil och sedan avslutar, så bör det ha dykt upp en till mapp som heter profiles, hit kopierar du din SP-profil, som vanligvis ligger i Dokument\Euro Truck Simulator 2\profiles\.

Jag kopierar alltså hela <bokstavs/siffermappen> till min "MP\ets\profiles" mapp och skriver över den som skapades i MP?

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Jag kopierar alltså hela <bokstavs/siffermappen> till min "MP\ets\profiles" mapp och skriver över den som skapades i MP?

Den mapp som skapas av -homedir är likvärdig den som ligger i dina dokument (originalet), vill du ha över alla inställningar m.m. så kan du:
1. Starta MP en gång med -homedir satt så att en defaultmapp skapas.
(den kommer alltid att heta Euro Truck Simulator 2, dvs mappstrukturen blir ex: "F:\Spel\MPProfil\Euro Truck Simulator 2" om -homedir är satt till "F:\Spel\MPProfil"
2. Stäng spelet
3. Kopiera allt från C:\Users\Namn\Documents\Euro Truck Simulator 2 till F:\Spel\MPProfil\Euro Truck Simulator 2
4. Starta MP igen och profilen samt alla inställningar bör vara där.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av crille631:

Den mapp som skapas av -homedir är likvärdig den som ligger i dina dokument (originalet), vill du ha över alla inställningar m.m. så kan du:
1. Starta MP en gång med -homedir satt så att en defaultmapp skapas.
(den kommer alltid att heta Euro Truck Simulator 2, dvs mappstrukturen blir ex: "F:\Spel\MPProfil\Euro Truck Simulator 2" om -homedir är satt till "F:\Spel\MPProfil"
2. Stäng spelet
3. Kopiera allt från C:\Users\Namn\Documents\Euro Truck Simulator 2 till F:\Spel\MPProfil\Euro Truck Simulator 2
4. Starta MP igen och profilen samt alla inställningar bör vara där.

Tyvär. Ser inte den profilen när jag startar spelet, sålänge jag inte skriver över nån eller två filer, gör jag inte det så vägrar den istället ladda sparningen.

Edit: Kopierade profilesmappen, nu funkar det.