Battlefield 2 tråden, del 2

Permalänk
Medlem

Vet inte om det är en genialisk lösning eller inte men du kan ju prova att ta bort / flytta Battlefield-mappen som ligger under "Mina dokument". Den innehåller ju bland annat alla inställningar så skulle det vara så att det är någon annan inställning som ställer till det så blir ju det nollställt när mappen inte finns.

//C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av conio
Vet inte om det är en genialisk lösning eller inte men du kan ju prova att ta bort / flytta Battlefield-mappen som ligger under "Mina dokument". Den innehåller ju bland annat alla inställningar så skulle det vara så att det är någon annan inställning som ställer till det så blir ju det nollställt när mappen inte finns.

//C

Ska testa när jag kommer hem!, tack

Permalänk
Medlem

Tror inte det hjälper tyvärr. Du får nog installera om Bf2

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killawife
Tror inte det hjälper tyvärr. Du får nog installera om Bf2

Har gjort 2 gånger och det har inträffat helt nyligen. Har haft spelet i typ 5 månader.

Helt nyligen inträffa det. Närmare bestämt igår.

Permalänk
Medlem

NU är problemet botat, Vet inte va som var felet men nu funkar det

Permalänk
Medlem

Såg att alla mina poäng o rank är borta...fick börja om från scratch dvs 0 poäng och 0 timmar...hur fan kan det bli så?

Väldigt kul o börja om när man hade nästan 100.000

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BergLake
Såg att alla mina poäng o rank är borta...fick börja om från scratch dvs 0 poäng och 0 timmar...hur fan kan det bli så?

Väldigt kul o börja om när man hade nästan 100.000

Första gången det hände? Ibland får ju inloggningsservrarna ryck och då händer precis samma sak för mig men det brukar komma tillbaka när man loggar på igen efter några timmar.

//C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av conio
Första gången det hände? Ibland får ju inloggningsservrarna ryck och då händer precis samma sak för mig men det brukar komma tillbaka när man loggar på igen efter några timmar.

//C

Det har fixat sig...fick 75000 points av EA.
ser lite knäppt ut med online tiden jämfört med poängen=)

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem

Hur är det med spelare och servrar nuförtiden, vi är en bunt nyblivna gamers som funderar på att skaffa BF2, 99kr inkl. alla expansioner men det är ju kul om det fanns fler spelare också...;o)

Permalänk

Vet inte hur det såg ut innan då jag började spela för drygt 8 mån sedan, men jag har inga problem att hitta en server och spela på 24/7.
Spelar nästan bara på TV2's Dragon Valley servrarna.

Kolla in http://www.game-monitor.com

Permalänk
Medlem

TV2 och Gotland brukar ha gott om servrar fortfarande

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem

Gah nu blev man sugen igen
Kör på gotland serverna, alltid folk där

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
Hur är det med spelare och servrar nuförtiden, vi är en bunt nyblivna gamers som funderar på att skaffa BF2, 99kr inkl. alla expansioner men det är ju kul om det fanns fler spelare också...;o)

Ingen idé att köpa expansionerna då ingen spelar dom

Visa signatur

Skribent i playtech spelförening - www.playtech.se

Permalänk
Medlem

99kr inkl alla exp är inte dyrt då bara battlefield 2 kostar 99kr =P

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Alltså, hur får man i gång AA med ATI-kort, krävs det ett gudomligt ingripande för att det ska slå igång?

Permalänk
Avstängd

heh började spela igen efter ett 20 månaders break idag, blev så trött på alla buggar så jag gav upp i aug 07, tog ända till andra kartan som jag spelade så stötte jag på en liten bug igen igen i vårat lag kunnde bli commander, lite irreterande när andra laget hade en UVA och artilleri över oss hela tiden :/
Men det var kul och det fanns en massa servrar att välja mellan.

Är det ett sent april skämt eller kommer det verkligen en ny patch? 1.5?

Och sen undrar jag hur man binder Left shift till crouch, har alltid haft den så men nu verkar det vara omöjligt, spelet säger att left shift redan används i helicopter settings men där finns det inget som använder left shift, har även tagigt bort alla binds där men det har inte hjälpt.

Och hur ska jag göra om jag vill spela i 19x12?

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Patch ska komma. Eller, den skulle redan kommit men är försenad. Inget har sagts om vad som ska fixas i den men EN ny karta ska det vara tydligen.

Du kan gå in i mina dokument/documents/battlefield2/001/controls och ändra alla kontrollinställningar manuellt. öppna controlsfilen med notepad bara.

Om du vill använda en inställning som inte går att ställa in inne i spelet så ändrar du command line i bf2genvägen till: "C:\Program Files\EA Games\Battlefield 2\BF2.exe" +menu 1 +fullscreen 1 +szx 1280 +szy 1024 " eller vad du nu vill ha.

Mer info finns här: http://www.tweakguides.com/BF2_7.html

Angående AA med Ati som nån tidigare nämnde så hade jag också problem med det med mitt 1950 pro. Ibland funkade det, biland inte. Jag löste det genom att byta till ett Nvidia kort.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Avstängd

Tack killa

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Alltså, jag har alltid haft lite elaka saker att säga om Ubisoft, men jag tar tillbaka allt. Nu har jag i princip suttit hela min lediga kväll och svurit över dom satans idioterna på EA, inte undra på att pc-spelandet håller på att dö ut när det är fucking omöjligt att få saker att fungera smärtfritt. Jag har fortfarande inte ens lyckats activera mitt Euro force, VARFÖR inte aktivera det när man installera det, men nej, vi installerar det men berättar inte hur faan man ska lyckas spela det. Jag är så arg nu så jag håller på att få en infarkt. Kan lugnt säga att det inte är det första problemet jag stött på men antagligen långt ifrån det sista. just ja, punkbuster strular, men det är man ju van vid.

Edit: Ja det står alltså i manualen hur man ska aktivera det, men tror ni att det fungerar? Jag hoppas att alla som varit med och utvecklat EA:s jävla skräpkontosystem får ngn trevlig könssjukdom.

Edit: Antar att det blir enklast att skicka tillbaka alla fem exen och spela något annat spel för jag orkar inte bara fixa (Om jag nu ens får igång mitt....) åt mina kompisar också.

Edit: Efter att ha läst mer på forumet och inte då bara i tråden om problemet som får en att tro attdet går att lösa själv hittade jag en tråd som sa att det var suporten som måste fixa det eftersom den där funktionen varit trasig, länge. Tydligen är det så billigt med support i Indonesien att dom inte orkat fixa det och tydligen skiter fullständigt i att deras kunder lägger ner timtals på ett problem som de skiter fullständigt i, fuck EA.

Permalänk
Medlem

Äntligen: http://tinyurl.com/dht6ld

Patch 1.50 (Beta)

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk

eeh...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av IntelAti
Har ett MEGA problem. Ska spela Battefield 2 men när jag trycker på "Singleplayer/multiplayer" stängs spelet bara ner, Fett drygt.

Har testat Disabla crossfireX. Funka inte.
Ändrat skärminställning. funka inte.
Testade patcha. Funka inte.

Så nu står jag mållös efter en ominstallation för andra gången!

Nån med genialisklösning? Tack

det är likadant för mig men singleplayer fungerar, inte multiplayer.
jag har prövat allt som går.
att byta till windows xp är nog lösningen.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Patch 1.5 Beta är full av buggar

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk

eeh...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BergLake
Patch 1.5 Beta är full av buggar

som vanligt då... nu kommer snart färdiga versionen, sedan hotfix till den.
minns ni 1.03 hotfix, anyone?

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

För er som vill prova 1.5 utan att behöva installera om för att köra 1.41 igen så:
• Kopiera mappen ni installlerat BF2 till något annat ställe på HDDn
• Skapa en genväg till den nya platasen där ni lagt kopian.
• Kör patchen

Lira 1.41 genom att köra den kopierade verisonen och kör 1.5 Betan
på er vanliga installation.

Sen när ni insett att 1.5 Betan innehåller så mycket buggar och galenskaper
att ni endast vill ha 1.41 igen så skriver ni bara tillbaka det ni kopierat till
dess ursprungliga plats.

Visa signatur

Stationär: E8400 | ABIT IX38-QuadGT | 4 GB Corsair XMS 2 PC2-6400 | PowerColor Radeon HD 4850 512MB | Corsair TX 750W | Fractal Design Define R2 | Win7 64
Bärbar: 17" MBP | Ubuntu/OSX

Permalänk
Medlem

Ge mig IP till några bra svenska servrar!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Till vilken patch, 1.5 eller?

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Godkväll!

Lånar denna gamla tråd lite. Känns lite onödigt att starta en ny.

Vad kräver BF2 för uppkoppling att man ska kunna spela online?

MVH/ Dava

Visa signatur

(Hackintosh) late 2011: Gigabyte H61M-DS2 | i5 3470T | MSI N210 D512D2 | 8 GB XMS3 | Crucial m4 265 GB | Windows 10

Permalänk
Medlem

Det krävs inte så värst mycket, spelat på 2 MBit och det har aldrig varit något problem. Vill minnas att jag spelade på 0,5 i början också, innan far uppgraderade, men det låter jag vara osagt. BF2 lider mer av dålig nätkod än av uppkopplingshastigheten i sig.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD