Battlefield 2 tråden, del 2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Choffe
Rosensparven: Pack är dom inte, men jag har hittills inte stött på någon publicspelare dom har någon form av spelförståelse... De människor på public som är någon form av motstånd är de med klantag. För övrigt är jag på sin höjd att betrakta som medelmåttig i klansammanhang, så nån gud är jag inte.

"Spelförståelse", du verkar ju inte tänkt efter innan du dömt ut ett par tusen människor. Det finns två spelmodeller i BF2: Gameplay och Kaos.

När det handlar om Clan Battles så lirar man efter spelets grundtanke, organiserat och som ett lag.

På de flesta public servrar råder kaos; ingen lyssnar på commander eller squad leader, det base rapeas och bunny jumpas vilt och det handlar om att döda, inte om att vinna matchen. Det kanske kan tyckas från din pedistal låta som att folk sabbar spelet, men public servrar går ändå varma eftersom spelare tycker att det är ROLIGT.

Inget av dessa alternativ är fel, det är bara om man är en trångsynt, självcentrerad moppepojke som startat en "KLAN" med sina kompisar man kan sitta och håna spelare på publicservrar för att de inte har någon "spelförståelse". Som individ så är säkert denna spelare inte bättre än någon annan på en publicserver, men eftersom det är coolt att vara med i en "KLAN" så anser man sig vara bättre än de andra (packet).

F.ö. så uppfattar jag dig varken som ball eller som en gud, det var sarkasm. Du är egentligen ganska löjlig.

Visa signatur

WS: GA-P35-DS3L, E7400 @ 3,36GHz, 4x2GB PC-8500, 9800GT 512MB GDDR3, OCZ SSD 30GB, 1TB SATAII
FS: Point of View ION 330, 2x1GB PC-6400, Adaptec RAID 2405, 12TB SATAII
FTP: D201GLY2, 1GB PC-5400, 4GB CF, 500GB SATA

Permalänk
Medlem

Någon som vet när nya patchen kommer?

/ lAlAz0r

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rosensparven
"Spelförståelse", du verkar ju inte tänkt efter innan du dömt ut ett par tusen människor. Det finns två spelmodeller i BF2: Gameplay och Kaos.

När det handlar om Clan Battles så lirar man efter spelets grundtanke, organiserat och som ett lag.

På de flesta public servrar råder kaos; ingen lyssnar på commander eller squad leader, det base rapeas och bunny jumpas vilt och det handlar om att döda, inte om att vinna matchen. Det kanske kan tyckas från din pedistal låta som att folk sabbar spelet, men public servrar går ändå varma eftersom spelare tycker att det är ROLIGT.

Inget av dessa alternativ är fel, det är bara om man är en trångsynt, självcentrerad moppepojke som startat en "KLAN" med sina kompisar man kan sitta och håna spelare på publicservrar för att de inte har någon "spelförståelse". Som individ så är säkert denna spelare inte bättre än någon annan på en publicserver, men eftersom det är coolt att vara med i en "KLAN" så anser man sig vara bättre än de andra (packet).

F.ö. så uppfattar jag dig varken som ball eller som en gud, det var sarkasm. Du är egentligen ganska löjlig.

Det är klart dom tycker är roligt, och jag tycker också att det är kul, för det gör folket så mycket enklare att skjuta... Och du har förvrängt allting helt och hållet, förstår inte vad du ser för mening med att gå till personangrepp, du vet inget om mig och har troligen aldrig sett mig spela. Men den som först går till personangrepp har först förlorat diskussionen...

För övrigt är jag långt ifrån egocentrisk, jag har aldrig ägt moped, jag har inte startat någon klan, däremot varit med och jobbat upp en från Div. 5 till Div. 2 resp. 1 i UN resp. SAAW. Det har ingenting med coolt eller inte att göra, jag tycker det är roligare, och det har gett mig nya vänner för livet... Men du vet inget om det, och tänker inte orka förklara. Jag ger min bild på det hela, klart jag förstår att folk ser allt på ett annat sätt, min bror och far är glada publicspelare, dom lider inte det minsta av det. Jag var själv glad publicspelare under första halvan av spelets liv.

Men bara för att göra dig glad: Ja, jag är bättre individuellt än dom flesta publicspelare också. Du tror mig säkert inte, men det bryr jag mig ärligt talat inte det minsta i... Dock är klanscenen död nu för tiden, och nivån på public är sjukt mycket lägre än den var när spelet var på sin topp... Bara att vänta på BF3 och hoppas att det blir ett lika bra spel som 2:an...

Och återigen, löjlig är den som först går till personangrepp... Så, det var allt jag tänker skriva i den här tråden, nivån var till och med lägre än på BF2.se... Man kan ju undra om folket där börjat flytta hit.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Choffe
Men den som först går till personangrepp har först förlorat diskussionen...
Och återigen, löjlig är den som först går till personangrepp...

Jag är mer av uppfattningen att "försten dit vinner".

Anyhew, även jag har stora förhoppningar på BF3, gillade liksom många BF2-spelare inte 2142 och hoppas verkligen att BF3 kommer till största del handla om ett BF2 med uppgraderad grafik och fysik.

Visa signatur

WS: GA-P35-DS3L, E7400 @ 3,36GHz, 4x2GB PC-8500, 9800GT 512MB GDDR3, OCZ SSD 30GB, 1TB SATAII
FS: Point of View ION 330, 2x1GB PC-6400, Adaptec RAID 2405, 12TB SATAII
FTP: D201GLY2, 1GB PC-5400, 4GB CF, 500GB SATA

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att Bf3 blir som Bad company men med större banor och mer fordon. Det hade varit roligt med en riktig singleplayer del faktiskt.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Hej

Hoppas denna tråden är fortfarande aktuellt då jag inte vill skriva i onödan eller annat.

Nu till frågan: Finns det nåt sätt att ändra mus hastigheten i och in-game menyn? Jag har en Razer Deathadder som jag verkligen gillar att spela med och känsligheten är på 0.50 när jag spelar och i windows är den på "30%".

Jag har inte installerat mjukvaran till musen då jag inte kände behov av det men det har fungerat kanon bra sen jag köpte det.

Jag vill sänka mus-sensitivity i de nämnda menyn då jag tycker att musen är då på tok för snabbt när man tex väljer spelklass eller göra sitt jobb som commander. Tackar för svar!

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Medlem

Under Controls kan du ställa sensitivity för de olika fordonsklasserna samt för infantry. Du kan även ändra Yaw factors vilket gör en del med. De är bra för flyg och helis men inte så användbara till annat.

Jag vet inte om Razern har "on-the-fly" känslighets justering men min G7 har det och det är kanon i spelet då man kan ändra känsligheten beroende på vad man gör i spelet. Tror du måste installera programvaran för att det ska funka.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Sååå, för alla som väntat på BF3: http://www.bf1943.com/

Även om det bara kommer bli ett lightspel, men kanske en föraning.. För övrigt kommer BF: Bad Company 2 till PC... Vi får se om det blir något riktigt BF3 någon gång...

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk

undrar hur man ställer in så man ser fps i spelet?
och sen har jag läst att spelet är låst till 100 fps! stämmer detta?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk
Medlem

Du trycker på § knappen och skriver: renderer.drawfps 1 (eller 2,3,4 beroende på vilket hörn du vill se det i)

Spelet är nog låst till 100 fps original för jag har aldrig kommit över det iallafall. Kanske går att tweaka bort?

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Varför fixa mer än 100 fps? Man märker ingen skillnad ändå?

Permalänk
Medlem

Hej killar, någon som har med info angående patch 1.5 till bf2?

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem

Över 100 fps är bara onödigt, det du möjligen kan lyckas med är att få drops över ett större spann, det är det som upplevs som hackigt.. Så låt det vara låst på 100 du, mer behöver du inte...

Och patchen vet ingen något om, vill ni ha koll på info om patchen så fort det kommer ut, ha koll på www.bf2.se...

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Är det nån här som fått Bf2 att funka med Windows 7? Jag har testat det mesta här ikväll men det går fan inte igång. Kör som admin och har uppdaterat PB.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Nej, det är inget att göra åt tyvärr. PB vägrar fixa stöd för Win 7 då det är beta, och det är det som inte fungerar. Battlefield 2 i sig fungerar, men Punkbuster är kört. CoD4, CoD5 och andra program som använder PB funkar inte heller i multiplayer... Ingen som har hittat någon fungerande lösning än.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Vad sak ja göra för att inte bli kickad från servern med denna anledning?

Permalänk
Medlem

Kör du Windows 7?

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Choffe
Kör du Windows 7?

Fick hjälp, det va gammal vers av pb

Permalänk
Medlem

Jag updaterade idag punkbuster (enligt tråd) så att man slipper bli kickad då och då pga punkbustermeddelandet "RESTRICTED: Corrupted packet flow"

Resultatet av detta var att jag inte kan logga in på BFHQ då det står "the server has refused the connection"

Vad är fel? Vad ska jag göra? Provade att köra in patch 1.41 utan resultat samt avinstallerat + ominstallerat punkbuster. Hur svårt ska det vara att spela detta spel egentligen???

Visa signatur

Intel i7 2600K @ 4.6GHz - ASUS MAXIMUS IV Gene-Z - Zotac GeForce GTX 980 4GB - 16GB Crucial PC12800 - 80GB Intel X25-M - 250GB Samsung 750 - 250GB Samsung 850 - 27" ASUS ROG Swift - Silverstone SG01B-F - Fractal Design Newton R2 1000W - Fractal Design Define C - 240mm Fractal Design water cooler - WASD V2 TKL custom keyboard - Windows 10 64bit

Permalänk
Medlem

Fick en chock när jag kollade min stats på sidan...det står minus 9 miljoner.
http://www.bf2stats.net/player/100138224/

Vad har hänt?

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem

Haha, jadu, nån form av kontohack antagligen. Inget att bry sig om egentligen, om du nödvändigtvis vill ha tillbaka din poäng får du väl maila EA/vilka som nu har hand om kontoservrarna och fråga, men vänta dig inget svar...

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

hur har det gått till?

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem

Ingen aning, är inte så insatt i just den detaljen. Men finns individer som tycker det är kul att hacka andras konton... Men oftast brukar de göra så att man får ofantligt mycket poäng, för att få kontona avstängda, att dom gör så att man får en negativ poäng var nytt...

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

kanske ska byta lösen

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem

Tror inte det är grejen, men gör det för att vara på den säkra sidan... Googla på ditt problem om inte annat, du är knappast den enda som är drabbad.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

vad vinner hackaren på det?sälja mitt konto?

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem

Vinner ingenting, förutom att orsaka huvudbry hos ägaren av kontot. Som sagt så kommer han inte åt det som så, men finns något sätt att ändra filer på datorn som skickar kontoinfo och på så sätt ändra poängen. Men som sagt är jag inte så insatt. Googla är återigen mitt tips.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Det är en bugg. Kolla på EA's forum. Finns fler som råkat ut för det. Du får kontakta supporten så återställer de ditt konto.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Har börjar lira det här spelet igen.
Men har ett problem, varje gång jag loggar in tar det en jäkla tid, mellan 5-10 minuter. Även inne i menyn så går det långsamt, man måste vänta länge om jag trycker på BFHQ, söka efter nya servrar mm.
Men väl inne i spelet så flyter allt på väldigt bra, inge lagg eller nått.

Vad beror detta på?

Och varför har jag inte kvar mina gamla medaljer och upplåsningar sen tidigare? Det var ca 1 år sedan jag spelade sist, då hade jag en bunt medaljer och ett upplåst vapen. Varför är dom borta nu, månne?

Visa signatur

mmmm

Permalänk
Medlem

Har ett MEGA problem. Ska spela Battefield 2 men när jag trycker på "Singleplayer/multiplayer" stängs spelet bara ner, Fett drygt.

Har testat Disabla crossfireX. Funka inte.
Ändrat skärminställning. funka inte.
Testade patcha. Funka inte.

Så nu står jag mållös efter en ominstallation för andra gången!

Nån med genialisklösning? Tack