Battlefield 2 tråden, del 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Det finns en del vrålbra klaner som håller till i Special Forces så man får hålla tillbaks om man hamnar på fel sida då ingen jobbar ihop mot dom.

Tror inte det finns flygplan men helikoptrar finns det.

Skönt att det inte finns några flygplan.

Men har ni några bra servrar att rekommendera för Special Forces?
Kör på Gotland special forces server för det verkar vara den vettigaste jag kan hitta än så länge.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Hedersmedlem

Jag spela så lite SF för kartorna är i regel mindre och jag föredrar kartor med 64 spelare så jag har lite koll tyvärr.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Gotlands Special Forces server är för 64 spelare. ^^

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Hedersmedlem

Jag vet inte varför men just deras servrar fungerar dåligt för mig. Kan var jag som stinker dock.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Jaha ja, nu är året 2009 och fortfarande ingen patch? Skulle den inte släppas innan jul? =/
Nån som vet nåt om den?

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PaE
Jaha ja, nu är året 2009 och fortfarande ingen patch? Skulle den inte släppas innan jul? =/
Nån som vet nåt om den?

Den blev nerskjuten?

Men har de sagt vad den skulle fixa för nått?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Den blev nerskjuten?

Men har de sagt vad den skulle fixa för nått?

Spelet

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killawife
Spelet

Lite mer exakt vore kul och veta.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Lite mer exakt vore kul och veta.

Grejen är att svaret "Spelet" är ett bra svar I början sa dom att nästan allt som inte fungerar bra skulle fixas (Serversystemet t.ex.). Sen läste jag i november nån gång att det skulle inte alls bli så. Själv är jag inte helt säker på vad som ska fixas, men man kan ju hoppas på en stor patch

Btw: Ni som spelar på Battlefield Gotland servrarna, får ni också "Det är problem med din anslutning" (There is a problem with your connection) i början och slut på en map? Jag och polarna får det i varje fall =/

EDIT: http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=859740
http://www.totalgamingnetwork.com/page.php?do=dicevisit
http://forums.electronicarts.co.uk/battlefield-2/376295-welco...

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PaE
Grejen är att svaret "Spelet" är ett bra svar I början sa dom att nästan allt som inte fungerar bra skulle fixas (Serversystemet t.ex.). Sen läste jag i november nån gång att det skulle inte alls bli så. Själv är jag inte helt säker på vad som ska fixas, men man kan ju hoppas på en stor patch

Btw: Ni som spelar på Battlefield Gotland servrarna, får ni också "Det är problem med din anslutning" (There is a problem with your connection) i början och slut på en map? Jag och polarna får det i varje fall =/

EDIT: http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=859740
http://www.totalgamingnetwork.com/page.php?do=dicevisit
http://forums.electronicarts.co.uk/battlefield-2/376295-welco...

Japp får det med men inget som påverkar spelet.
Tycker han mekon04 (admin)är en översittare.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PaE
Grejen är att svaret "Spelet" är ett bra svar I början sa dom att nästan allt som inte fungerar bra skulle fixas (Serversystemet t.ex.). Sen läste jag i november nån gång att det skulle inte alls bli så. Själv är jag inte helt säker på vad som ska fixas, men man kan ju hoppas på en stor patch

Btw: Ni som spelar på Battlefield Gotland servrarna, får ni också "Det är problem med din anslutning" (There is a problem with your connection) i början och slut på en map? Jag och polarna får det i varje fall =/

EDIT: http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=859740
http://www.totalgamingnetwork.com/page.php?do=dicevisit
http://forums.electronicarts.co.uk/battlefield-2/376295-welco...

Så blir det på vilken server jag än spelar

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk

Har spelat BF2 i 2 dagar nu, och har lite frågor. Känns som det fattas väldigt mycket och att det borde finnas någon slags fix till mina "problem".

1. Kan man neka medic ress på något vis? Blir helt vansinnig på medics.
2. Kan man byta så att man behåller sitt vanliga sikte när man kör "zoom" med vapen. Hatar att vapnet täcker 50% av skärmen när man ska finlira.
3. Finns det något macro som gör att man hoppar sen prone direkt efter?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BergLake
Japp får det med men inget som påverkar spelet.
Tycker han mekon04 (admin)är en översittare.

spelat på gotland servarna sen jag inskaffade liret, inga som helst problem med admins där inte,aldrig tjötat med dom heller.
sköter man sig så är det ju inga problem

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Hej!

När ni känner att ni har tröttnat på bunnyhopping och folk som sprejar och träffar på 200 meter så välkomna att testa Project Reality Mod till BF2.

- Teamwork
- Vuxet
- Så som BF2 borde ha varit

http://www.realitymod.com/

Visa signatur

Minns ljudet av 3.5"

Permalänk
Medlem

är det många som lirar det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill
Har spelat BF2 i 2 dagar nu, och har lite frågor. Känns som det fattas väldigt mycket och att det borde finnas någon slags fix till mina "problem".

1. Kan man neka medic ress på något vis? Blir helt vansinnig på medics.
2. Kan man byta så att man behåller sitt vanliga sikte när man kör "zoom" med vapen. Hatar att vapnet täcker 50% av skärmen när man ska finlira.
3. Finns det något macro som gör att man hoppar sen prone direkt efter?

Ja, du kan neka ress om du trycker upp kartan. så länge den är uppe kan du inte spawna.
Nej det går inte.
Ja men det är ett extremt gay macro som inte lär göra dig poppis på någon server.

Angående "there seems to be a problem with your connection" på bfg servrarna så beror det på det script de kör där man byter lag mellan varje runda. En del andra servrar kör det med fast utan detta meddelande. Antar att bfg gör nåt annat med servern.

Angående problem med spelet så tycker jag att dessa saker borde fixats i patch 1.1 och inte i 1.5:

Serverlistan borde inte låsa sig
Favorit listan borde inte rensas när man uppdaterar
Alternativ för alternativa upplösningar samt AA och AF borde finnas
Alternativ för att ändra volymen på voice-overs borde finnas
VOIP borde göras mindre skränigt och irriterande

Stingers och luftvärn bör vara mer effektivt.
Vapnen borde tweakas. En pistol är inte lika effektiv som ett maskingevär m.m
Nåt bör göras åt hit-mekanismen i spelet. Alldeles för många gånger sprayar man på tre meters håll och inget händer. Eller blir man sprayad och dör inte.
Transporthelikoptrars vapen bör göras meningsfulla.
Skadan som AT vapen gör bör vara konstant och inte random. Och högre.
Alternativ för att ta bort nametags borde finnas.
Kollisionen mellan AT-vapen, minor och objekt bör tweakas.
Flashbangs bör göras effektivare.

Vote-funktionen borde göras om, gäller både kick och maps.
Commandern bör kunna påverka taktiken mer. Order som följs borde belönas.

Nya maps, vapen, fordon och funktioner vore också trevligt. Fast det kommer nog inget, de jobbar väl på Bf3.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Angående fråga 3: Lär dig spela utan att prona, så fort du möter spelar som kan spela kommer dom skutta runt dig och ge dig nackskott utan att du hinner fatta vad som hände...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av killawife
...
A: Stingers och luftvärn bör vara mer effektivt.
B: Vapnen borde tweakas. En pistol är inte lika effektiv som ett maskingevär m.m
C: Nåt bör göras åt hit-mekanismen i spelet. Alldeles för många gånger sprayar man på tre meters håll och inget händer. Eller blir man sprayad och dör inte.
D: Transporthelikoptrars vapen bör göras meningsfulla.
E: Skadan som AT vapen gör bör vara konstant och inte random. Och högre.
F: Alternativ för att ta bort nametags borde finnas.
G: Kollisionen mellan AT-vapen, minor och objekt bör tweakas.
H: Flashbangs bör göras effektivare...

A: Dessa gjordes effektivare redan för någon patch sen, var då för kraftfulla, varpå dessa ställdes ner igen. Dock handlar det bara om teamwork att få ner helikoptrar, två bilar käkar en helikopter på nolltid.

B: Och det är inte dessa i spelet heller? Du behöver två skott i huvudet för att döda någon i spelet med pistol, 5-8 träff behövs i övriga kroppen, beroende på vilken klass du försöker skjuta och vart du siktar.

C: Hitboxar som ligger efter och är fuckade är allmänt känt. Det mesta löser man dock genom att ägna dom första 10 minutrarna på servern åt att lära sig hur långt bakom den ligger. Tweaker existerar dock, men det här har blivit sjukt uppblåst av folk som är för dåliga för att träffa trots att andra lyckas, och därför skriker i högan sky.

D: Transporthelikoptern ska vara just det den är: Transport, inget attackvapen. Vet inte om du spelade 1.0, men ingen vill ha tillbaka kraften hos USAs hemska minigun, alla minns scenariot på Mashtuur City...

E: Den är inte random. BF2 har en liten, men ändock någon, form av realism, och stridsvagnens pansar är olika starkt på olika punkter. Dock dödar du i dom flesta fall en stridsvagn på tre träff, skjut på larvbanden så tar det två.

F: Det vet jag ingen lösning på faktiskt, går kanske att tweaka bort, men risken finns att vissa servrar ser det som modifikation av filer och blir griniga...

G: Hur menar du då?

H: Aldrig i livet. Dom är sjukt effektiva redan som det är, och finns bara för dom medföljande unlock till F2000. Hur hade du tänkt att detta skulle ge ett jämnare spelsätt?

Summa summarum, spela mer och lär dig mer... Spelet är inte så random som du tror, handlar om att lära sig vad som händer när du gör olika saker... Vad du verkar vilja ha är någon form av arkadspel där du inte ska behöva tänka överhuvudtaget, utan bara springa runt och skjuta på det som ploppar upp framför dig... Tack och lov fungerar inte spelet så, det har så mycket mer att erbjuda...

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lordmax
är det många som lirar det?

Jag kör i snitt varjedag ett par rundor, men nu senaste veckorna har det varit annat i pipeline.

Nickar Toivo83 på bfg servarna

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killawife
...
A: Stingers och luftvärn bör vara mer effektivt.
D: Transporthelikoptrars vapen bör göras meningsfulla.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Choffe

A: Dessa gjordes effektivare redan för någon patch sen, var då för kraftfulla, varpå dessa ställdes ner igen. Dock handlar det bara om teamwork att få ner helikoptrar, två bilar käkar en helikopter på nolltid.

D: Transporthelikoptern ska vara just det den är: Transport, inget attackvapen. Vet inte om du spelade 1.0, men ingen vill ha tillbaka kraften hos USAs hemska minigun, alla minns scenariot på Mashtuur City...

Mja jag håller inte riktigt med om balanseringen. Visst, det du säger om bilar och helikoptrar är ju rätt, de går ju faktiskt att få ner om man samarbetar lite, men flygplanen då? Ett motargument är ju oftast att det är det egna lagets flyg som då borde skjuta ner det andra lagets flyg men verkligheten är ju att båda lagens flyg är fullt koncentrerade på att skjuta ner markmål för att det är roligare / ger mer poäng. Bättre luftvärn behövs för att jämna ut balansen mellan flyget och oss stackare på marken (vägrar spela flyg i protest).

Sedan när det gäller transporthelikoptern så har jag en annan åsikt än ni två (och de flesta andra). Jag tycker faktiskt att transporthelikoptrarnas miniguns bör ställas upp. Det var måhända något överdrivet i 1.0-tiderna men nu är den snarare löjligt svag. Det handlar ändå om ett relativt stort fordon och fordon ska vara farliga. Transporthelikoptrar som befinner sig nära marken är ju inte vidare svåra att få ner om man bara lagarbetar lite och inte springer omkring som yra höns (använder lite av din helikopterargumentation här). Så mitt förslag om jag hade fått bestämma bf2-tweakningar hade varit en kraftigare minigun men däremot en ganska begränsad ammomängd på den.

Mina åsikter är från en spelare som spelat en hel del bf2 på publika servrar men som inte är intresserad av klanspel för fem öre. Klanspel är ju ganska annorlunda än publika spel och har andra behov och önskemål.

//C

Permalänk
Medlem

tjena killar, ännu en Bf2 spelare Damir2d heter jag i dem olika servers, någon som har mer info om BF2 1,5 patch?

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av conio
Mja jag håller inte riktigt med om balanseringen. Visst, det du säger om bilar och helikoptrar är ju rätt, de går ju faktiskt att få ner om man samarbetar lite, men flygplanen då? Ett motargument är ju oftast att det är det egna lagets flyg som då borde skjuta ner det andra lagets flyg men verkligheten är ju att båda lagens flyg är fullt koncentrerade på att skjuta ner markmål för att det är roligare / ger mer poäng. Bättre luftvärn behövs för att jämna ut balansen mellan flyget och oss stackare på marken (vägrar spela flyg i protest).

Sedan när det gäller transporthelikoptern så har jag en annan åsikt än ni två (och de flesta andra). Jag tycker faktiskt att transporthelikoptrarnas miniguns bör ställas upp. Det var måhända något överdrivet i 1.0-tiderna men nu är den snarare löjligt svag. Det handlar ändå om ett relativt stort fordon och fordon ska vara farliga. Transporthelikoptrar som befinner sig nära marken är ju inte vidare svåra att få ner om man bara lagarbetar lite och inte springer omkring som yra höns (använder lite av din helikopterargumentation här). Så mitt förslag om jag hade fått bestämma bf2-tweakningar hade varit en kraftigare minigun men däremot en ganska begränsad ammomängd på den.

Mina åsikter är från en spelare som spelat en hel del bf2 på publika servrar men som inte är intresserad av klanspel för fem öre. Klanspel är ju ganska annorlunda än publika spel och har andra behov och önskemål.

//C

Nej, flygplanen är ju ett annat problem, helt klart... Dom är jobbiga att ha och göra med, å andra sidan sitter jag sällan i något fordon överhuvudtaget så blir inte särskilt utsatt för deras snabba attacker... Dock är lågflygande plan bra, dom är bara att skjuta med ett stridsvagnsskott... Men det är en fin balansgång att gå, gör man luftvärn kraftigare mot flyg blir de automatiskt kraftigare mot helikoptrar, och det fungerar inte...

Den är svag, men också där gäller att om man lär sig skjuta med den fungerar den riktigt bra. USA:s är väl dock den enda som är användbar, de grova långsamma eländena som sitter på Kina och MEC's substitut är inte mycket att hänga i granen... Fast jag tycker om fordon som är svaga, då håller sig folk utanför dom och strider man mot man, som man bör göra...

Ska väl dock tilläggas att jag nästan uteslutande spelar klanspelnu för tiden, och dom gånger jag spelar public gör jag det på inf-servrar, det händer mer. Men har gott om erfarenhet av fordon, spelat spelet sedan första dagen det kom ut, så har varit med om alla eländen till patchar, och den nuvarande är utan tvekan den bäst balanserade hittills. Allt går ju att förbättra, men min erfarenhet är att för varje gång dom försöker förbättra något gör dom några andra saker sämre som man stör sig på... Om det är något som ska balanseras i spelet är det dom jäkla upplåsningsvapnen (läs G36E, F2000) som är fruktansvärt överdrivet bra...

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av conio
Bättre luftvärn behövs för att jämna ut balansen mellan flyget och oss stackare på marken (vägrar spela flyg i protest).

Bättre AA har inte varit problemet i BF2 (speciellt inte sedan den först patchen), det är mer AA som behövs.

Skulle man bara behöva göra alla AA turrets "bättre" så det faktiskt fungerade skulle alla behöva ersättas med hangarfartyg. Och då skulle det se lite konstigt ut, eller hur?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murklor
Bättre AA har inte varit problemet i BF2 (speciellt inte sedan den först patchen), det är mer AA som behövs.

Skulle man bara behöva göra alla AA turrets "bättre" så det faktiskt fungerade skulle alla behöva ersättas med hangarfartyg. Och då skulle det se lite konstigt ut, eller hur?

Nu vet jag inte hur stor erfarenhet du har av spel och hur dom fungerar, men det går ju att bara ändra i koden hur kraftiga de ska vara vid träff, hur lätt de ska ha för att låsa på målet m.m...

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

A.Det klagomål jag har på AA är inte deras skada utan det faktum att man trots lås ofta får missiler som bara flyger åt fanders, eller och träffar en friendly. SÅ bör det inte vara.
B. När jag ligger och prickar folkpå lite håll med ett vanligt automatvapen av olika sort så är det inte ovanligt att man får träffa fyra-fem gånger för att få en kill. Gör jag samma med pistolen så räcker det oftast med två eller tre. Mysko, tycker jag.
C. På avstånd träffar jag bra med alla vapen, på fem meters håll är det precis som om skotten hamnar nån annanstans. Och det är inte bara jag, jag märker ibland att andra som skjuter på mig har samma problem. Givetvis gäller inte detta om man träffar på nån bättre kille, de headshottar en direkt utan att ens se åt ens håll. Men så är det ju i alla spel.
D. Jag har spelat bf2 sen demot och håller med om att minigunen var grym i 1.0, men så är en minigun i verkligheten. Nuförtiden är den menlös och risken att bli dödad av den är noll. Det hade varit bättre om de tagit bort den och hängt dit en SAW. Även vapnen på MEC och kina är menlösa och gör ingen nytta. Även om det är transport så förtjänar de ju att kunna försvara sig. En APC är också transport men ingen klagar på dess kanon.
E. Den är fucking random. Ibland räcker det med två raketer på en ny tank, ibland tar det fyra. Även om man träffar på samma ställe.
G. Raketer som går igenom fordon, Minor som inte spräbgs när fordon kör på dom, fordon som sprängs när de kör emot ett objekt. Vardagsmat.
H. Flashbangs funkar så här i Bf2: Du kastar in en flashbang i ett rum, den flashar och du blir döv, trots att du står utanför. Du går in och blir omedelbart skjuten av killen som stått där inne hela tiden. hälften av gångerna jag kastar dom så flashar jag mgi själv, även om jag står på andra sidan en vägg. 1 av 10 ggr så flashas fienden och man kan lugnt kniva dom.

När man spelar bf2 så blir det alltid likadant, det kan vara kul i några rundor, sen hamnar heli och flyg i händerna på folk som är överjävligt duktiga och då förstörs allt gameplay av detta. Utan medel att ta ner dom finns ingen mening att fortsätta spela och man loggar ut. Det är det jag ogillar mest med spelet. De mesta andra grejerna går att fixa och att spela på servrar utan flyg och fordon är rätt menlöst, då kan man likväl spela ett annat spel.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

A: Ja, motmedel kallas det... Träffa friendlys var nytt dock, det har jag inte lyckats med =D Men antar att det går... Flygplanen är överjävliga att träffa, har inte många sådana på mitt samvete...
B: Well, det beror nog mer på hur man siktar än något annat... M16/AK-101 är maximalt fyra träff för mig, alltid, oftast en...
C: Well, den berömda hitboxen återigen... På bra servrar slipper man oftast det problemet... Men hitreggen behöver en förfining, utan tvekan.
D: Ja, men nu är det så att det här inte är något verkligt spel, så att den skulle vara kraftig bara för att det är så i verkligheten stämmer inte. Då skulle ingen ta två pistolskott i huvet eller fyra gevärsskott i bröstet och kuta vidare som om inget hänt heller. Men ja, en SAW hade varit mycket trevligare att ha, den lösningen hade varit den bästa...
E: Haha, nej, den är inte random. Lär dig använda den är allt jag kan säga. Tanksen har weakpoints, gäller bara att hitta dom. 2-3 träff är det som gäller, en gång har jag lyckats göra det på ett skott, men det var en överjävlig lottoträff.
G: Ja, här har vi hitboxen igen... Den är inte där renderingen befinner sig... Ping is the shit!
H: Haha, kan hända att flasheffekten går att tweaka bort, vad vet jag, jag får i vilket fall alltid en väldigt vit värld när jag blir utsatt för det. Dock är det skönt att höra att idioterna som kastar eländena åker dit själva, flashbangarna har inget i spelet att göra, då ska dom finnas för alla vapen hos ett vapenslag, inte bara hos ett äckligt unlockvapen...

Mjo, kan mycket väl hända, jag spelar aldrig public utan klanpolarna, och då dom oftast är dom "överjävligt duktiga" så kan jag ha lekstuga på marken utan fordon... Hitta några att spela med, det hjälper oerhört mycket! Teamplay existerar inte med random människor, framförallt saknar flertalet publicspelare helt den högre grad av spelförståelse som gör det spelet så mycket enklare... Men jag tycker fortfarande att infantry only är det överlägset roligast, så mycket mer fart än med fordon... Men smaken är helt och hållet som baken! Nästa patch kommer nog inte tillföra mycket nytt är jag rädd, spelet har varit på utdöende länge...

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Jag trodde du visste något men så var visst inte fallet.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Haha, jag kan lova att jag har mer timmar i klansammanhang än du har i publicspel, jag har lärt mig utnyttja saker du inte har en aning om... Blott den saken att du påstår att AT-skotten är random visar hur lite koll du har... Men hey, publicspelare brukar inte ha koll, men dom brukar vara nöjda ändå... Du får längta vidare efter ditt "perfekta" BF2...

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Choffe
Haha, jag kan lova att jag har mer timmar i klansammanhang än du har i publicspel, jag har lärt mig utnyttja saker du inte har en aning om... Blott den saken att du påstår att AT-skotten är random visar hur lite koll du har... Men hey, publicspelare brukar inte ha koll, men dom brukar vara nöjda ändå... Du får längta vidare efter ditt "perfekta" BF2...

Mjo, du är så jävla ball, en riktig BF2-gud. Höhö, public-spelare jävla pack, kan ju ingenting. Höhö.

OnT: Det jag ser fram emot mest är den nya kinesiska stadsbanan som medföljer patch 1.5! Stadsbanor är ju överlägset roligast, Jalalabad var en bonus när den kom, Highway Tampa var och är den sämsta banan.

Visa signatur

WS: GA-P35-DS3L, E7400 @ 3,36GHz, 4x2GB PC-8500, 9800GT 512MB GDDR3, OCZ SSD 30GB, 1TB SATAII
FS: Point of View ION 330, 2x1GB PC-6400, Adaptec RAID 2405, 12TB SATAII
FTP: D201GLY2, 1GB PC-5400, 4GB CF, 500GB SATA

Permalänk
Avstängd

BF2 suger tacka vettja gamla hederliga 1942 =P

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem

Rosensparven: Pack är dom inte, men jag har hittills inte stött på någon publicspelare dom har någon form av spelförståelse... De människor på public som är någon form av motstånd är de med klantag. För övrigt är jag på sin höjd att betrakta som medelmåttig i klansammanhang, så nån gud är jag inte.

Banan kan bli rolig, dock kommer 64-spelarvarianten gå åt helvete, det försvarande laget behöver bara stå som AT-skyttar och spränga båtarna när dom kommer... Inte sett hur de mindre varianterna ser ut, men så länge anfallande lag inte startar på ön kommer det inte fungera. Men håller med dig, stadsbanor är roliga som satan, bara dom görs rätt

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD