Sony ericsson Z710i / w710i tråden

Permalänk
Medlem

Hej, har köpt mig en z710i och är nöjd,
det ända som jag inte är nöjd med är att datorn vägrar att synka med telefonen :C. Filöverföringsläge fungerar hur bra som helst, men telefonläge fungerar inte för fem jävla öre. Någon som har liknande problem?

Permalänk
Medlem

Jag använder http://www.fjsoft.at/en/ och med det funkar det fint.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-tazy
Hej, har köpt mig en z710i och är nöjd,
det ända som jag inte är nöjd med är att datorn vägrar att synka med telefonen :C. Filöverföringsläge fungerar hur bra som helst, men telefonläge fungerar inte för fem jävla öre. Någon som har liknande problem?

jo en annan skum grej är att varje gång man startar datorn och kopplar in telefonen så vill han köra om alla jävla maskinvarudrivrutiner fast de redan är installerade från skivan och allt. Har provat på 2 datorer. :S

Visa signatur

| Thermaltake Tsunamidream | FSP Bluestorm 400w | AMD Athlon 64 3500+ (AC 64 Freezer Pro)| Abit AX8 | Sapphire X1800XL (Zalman VF-700 CU LED)| Corsair ValueSelect 2x515 (1024) | Maxtor Diamondmax 10 200GB SATA | Creative SB Audigy 2 ZS | Nec DVD-brännare | LG L1780Q | Logitech MX518 | Logitech Z-2300 | 3D mark 05 7349p (oklockat) | 3D Mark 03 13549 (oklockat) |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xplode
jo en annan skum grej är att varje gång man startar datorn och kopplar in telefonen så vill han köra om alla jävla maskinvarudrivrutiner fast de redan är installerade från skivan och allt. Har provat på 2 datorer. :S

Jag har samma skumma grej. Riktigt jobbigt är det :/ Hoppas någon har något bra tips på hur man slipper det.

Permalänk
Medlem

Prova att ge ditt konto och gruppen administratörer fulla rättigheter till HKEY_CLASSES_ROOT, starta sedan om datorn och installera om programvaran.

Permalänk
Medlem

Varför inte bara att vänta tills datorn är påslagen och sen koplla in telefonen?:O

Visa signatur

Aspire D250, YES!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobben2
Varför inte bara att vänta tills datorn är påslagen och sen koplla in telefonen?:O

men pucko de kommer fram ändå =/

Visa signatur

| Thermaltake Tsunamidream | FSP Bluestorm 400w | AMD Athlon 64 3500+ (AC 64 Freezer Pro)| Abit AX8 | Sapphire X1800XL (Zalman VF-700 CU LED)| Corsair ValueSelect 2x515 (1024) | Maxtor Diamondmax 10 200GB SATA | Creative SB Audigy 2 ZS | Nec DVD-brännare | LG L1780Q | Logitech MX518 | Logitech Z-2300 | 3D mark 05 7349p (oklockat) | 3D Mark 03 13549 (oklockat) |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xplode
men pucko de kommer fram ändå =/

Hehe ok ta det lugnt bara;) jag har aldrig haft det problemet iaf:D

Visa signatur

Aspire D250, YES!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobben2
Hehe ok ta det lugnt bara;) jag har aldrig haft det problemet iaf:D

hehe

Visa signatur

| Thermaltake Tsunamidream | FSP Bluestorm 400w | AMD Athlon 64 3500+ (AC 64 Freezer Pro)| Abit AX8 | Sapphire X1800XL (Zalman VF-700 CU LED)| Corsair ValueSelect 2x515 (1024) | Maxtor Diamondmax 10 200GB SATA | Creative SB Audigy 2 ZS | Nec DVD-brännare | LG L1780Q | Logitech MX518 | Logitech Z-2300 | 3D mark 05 7349p (oklockat) | 3D Mark 03 13549 (oklockat) |

Permalänk
Medlem

Har införskaffat mig en Z710i och är helnöjd men det är en sak jag undrar över, vad är den egentliga skillnanden mellan Walkman media player och den vanliga som jag har imin? Mega Bass vet jag men något annat?

Visa signatur

| MSI P55-GD65 | | Intel i5 750 @ 3Ghz | | 8GB Corsair Vengence 1600Mhz CL9 | | XFX Radeon 7970 Black Edition @ 1Ghz |
| Corsair 620W | | Antec P182 GunMetal |

Permalänk
Medlem

njaee jämförde min och min kompis W710i, jag märkte inte ens nån skillnad mellan ljuden. Tror det är loggan och stegräknare och allt det onödig man betalar mer för:D

Visa signatur

Aspire D250, YES!

Permalänk

Var hitttar ni stegräknaren i z710i?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maverickgoose
Var hitttar ni stegräknaren i z710i?

Finns ingen stegräknare i Z710:an bara på w710:an, och de räcker inte att man flashar om den häller för det är hårdvarubaserat, och z710:an har inte den hårdvaran.

Visa signatur

| MSI P55-GD65 | | Intel i5 750 @ 3Ghz | | 8GB Corsair Vengence 1600Mhz CL9 | | XFX Radeon 7970 Black Edition @ 1Ghz |
| Corsair 620W | | Antec P182 GunMetal |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cadiper
Finns ingen stegräknare i Z710:an bara på w710:an, och de räcker inte att man flashar om den häller för det är hårdvarubaserat, och z710:an har inte den hårdvaran.

Tack för svaret. Lusläste lite och fick för mig det:)
Gott nytt år alla!

Permalänk
Medlem

har z710. Hur lägger man in spel på den från datorn?
Svara utförligt då jag inte kann nåt om mobil telefoner.
xxbiker
p.s min blåtands överföring funkar inte o skicka med längre nåt bra tips där me?går bra o ta imot.
xxbiker

Visa signatur

intel 750@4,1ghz
7950@1070 core 1400mem
mb gigabyte p55ud6

Permalänk
Medlem

Du måste bara ha rätt format på spelet, om du laddar ner ett spel på datorn så måste det vara .jar.. Om du söker på t.ex. Pirathbay på Z710i så kommer det upp typ tre spel eller nåt..
OBS: lägg märke till att han inte ska ladda ner spelen eftersom att det är olagligt, stäng inte den här tråden tack;)

Visa signatur

Aspire D250, YES!

Permalänk

Flasha z710 till w710

Hej!

Något som sällan syns i diskussionerna gällande flashning av z710i till w710i är huruvida A2DP-stödet enablas eller ej? För det är trots allt funktionalitetsskillnad som sällan nämns modellerna emellan. Det kan vara bra om man vill köra stereo bluetooth-lurar.

Min fråga är alltså: är det någon som vet om A2DP är en hårdvarufunktion i W710i eller om den enablas vid en flashning?

Mvh/Stroemberg

Visa signatur

| Intel Core i7-13700K | Noctua NH-D14 | MSI Pro Z690-A | Corsair 64 GB | Samsung Pro 980 2TB + Kingston KC2500 2TB + A2000 1TB NVMe | KFA2 GTX 3080 | Corsair RM1000X Shift | Fractal Design Meshify 2 | W11 Pro x64 | Acer XB280HK UHD G-Sync | Varmilo VA88M | Logitech G305 | Corsair HS70 PRO | VKB Gunfighter Mk.III + MCG Pro | VPC MongoosT-50CM2 | Monstertech | DELANCLiP Fusion | Secretlab OMEGA |

Permalänk
Medlem

Re: Flasha z710 till w710

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stroemberg
Hej!

Något som sällan syns i diskussionerna gällande flashning av z710i till w710i är huruvida A2DP-stödet enablas eller ej? För det är trots allt funktionalitetsskillnad som sällan nämns modellerna emellan. Det kan vara bra om man vill köra stereo bluetooth-lurar.

Min fråga är alltså: är det någon som vet om A2DP är en hårdvarufunktion i W710i eller om den enablas vid en flashning?

Mvh/Stroemberg

Z710 har A2DP, och jag tror knappast att det försvinner om du flashar till W710.

Permalänk

Re: Re: Flasha z710 till w710

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tco
Z710 har A2DP, och jag tror knappast att det försvinner om du flashar till W710.

Är du säker? För om man kör jämförelse-funktionen på SE:s hemsida är just A2DP en av de få skillnaderna telefonerna emellan.

Mvh/Stroemberg

Visa signatur

| Intel Core i7-13700K | Noctua NH-D14 | MSI Pro Z690-A | Corsair 64 GB | Samsung Pro 980 2TB + Kingston KC2500 2TB + A2000 1TB NVMe | KFA2 GTX 3080 | Corsair RM1000X Shift | Fractal Design Meshify 2 | W11 Pro x64 | Acer XB280HK UHD G-Sync | Varmilo VA88M | Logitech G305 | Corsair HS70 PRO | VKB Gunfighter Mk.III + MCG Pro | VPC MongoosT-50CM2 | Monstertech | DELANCLiP Fusion | Secretlab OMEGA |

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Flasha z710 till w710

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stroemberg
Är du säker? För om man kör jämförelse-funktionen på SE:s hemsida är just A2DP en av de få skillnaderna telefonerna emellan.

Mvh/Stroemberg

Jag har inte lyckats hitta någon information på SEs hemsida om det förutom jämförelsen du nämner. Det är mycket konstigt eftersom i stort sett varenda "mobilsida" på internet uppger att den klarar det, t.ex. http://www.mobile-review.com/phonemodels/sonyericsson/sonyeri....

Den enda indikationen från SE är denna sida där det står att Z710 är kompatibel med A2DP-headsetet.

Permalänk
Medlem

En fråga till er som har w710i.

kan ni vrida skärmbilden när ni spelar upp film? för min z710i kan inte det..

Visa signatur

| MSI P55-GD65 | | Intel i5 750 @ 3Ghz | | 8GB Corsair Vengence 1600Mhz CL9 | | XFX Radeon 7970 Black Edition @ 1Ghz |
| Corsair 620W | | Antec P182 GunMetal |

Permalänk
Medlem

Nej det funkade inte heller för min kompis som har en W710i, mkt konstigt egentligen eftersom att det finns tre olika storlekar under visning eller vad det står:(

Visa signatur

Aspire D250, YES!

Permalänk
Medlem

okej, för jag får också samma... tre alternativ: Ursprunglig, Anpassa autom. och helskärm...

jag tänkte för min kompis som har en W810i kan ha det på på handra hållet, men det är väl uppenbarligen inte samma walkman grej

Visa signatur

| MSI P55-GD65 | | Intel i5 750 @ 3Ghz | | 8GB Corsair Vengence 1600Mhz CL9 | | XFX Radeon 7970 Black Edition @ 1Ghz |
| Corsair 620W | | Antec P182 GunMetal |

Permalänk

Min z710i har blivit konstig. När jag har ett missat samtal kommer mina genvägar upp istället för info om missade samtalet. När jag trycker på kontakter så är det tomt i alla listorna.
Om någon hjälper mig att flasha så kanske felet försvinner.
Tack på förhand.

Visa signatur

hp pavilion slimline s3050sc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tihimasmo
Min z710i har blivit konstig. När jag har ett missat samtal kommer mina genvägar upp istället för info om missade samtalet. När jag trycker på kontakter så är det tomt i alla listorna.
Om någon hjälper mig att flasha så kanske felet försvinner.
Tack på förhand.

Så var det för mig med! det är inte så att 1 samtal finns sparat i samtalslistan? radera det isåfall. jag återställde min telefon och raderade det där samtalet som hade sparats sen funkade det perfekt!

Visa signatur

| Thermaltake Tsunamidream | FSP Bluestorm 400w | AMD Athlon 64 3500+ (AC 64 Freezer Pro)| Abit AX8 | Sapphire X1800XL (Zalman VF-700 CU LED)| Corsair ValueSelect 2x515 (1024) | Maxtor Diamondmax 10 200GB SATA | Creative SB Audigy 2 ZS | Nec DVD-brännare | LG L1780Q | Logitech MX518 | Logitech Z-2300 | 3D mark 05 7349p (oklockat) | 3D Mark 03 13549 (oklockat) |

Permalänk

Efter att jag skrev inlägget så provade jag att återställa. Det funkade bra, men jag förlorade favvo-temat, fastän det ingick i telefonen när den var ny.
Det där ensamma samtalet du nämnde fanns aldrig.

Visa signatur

hp pavilion slimline s3050sc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tihimasmo
Efter att jag skrev inlägget så provade jag att återställa. Det funkade bra, men jag förlorade favvo-temat, fastän det ingick i telefonen när den var ny.
Det där ensamma samtalet du nämnde fanns aldrig.

okej det var ju synd att temat försvann då men det går väl å fixa fram igen
Bra att den funkar nu då =D

Visa signatur

| Thermaltake Tsunamidream | FSP Bluestorm 400w | AMD Athlon 64 3500+ (AC 64 Freezer Pro)| Abit AX8 | Sapphire X1800XL (Zalman VF-700 CU LED)| Corsair ValueSelect 2x515 (1024) | Maxtor Diamondmax 10 200GB SATA | Creative SB Audigy 2 ZS | Nec DVD-brännare | LG L1780Q | Logitech MX518 | Logitech Z-2300 | 3D mark 05 7349p (oklockat) | 3D Mark 03 13549 (oklockat) |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Howser
Har någon hittat detta fäste till ett bra pris?

http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=se&lc=sv&ver=4000&temp...

För kännedom beställde jag hållaren från eBay då ingen firma i Sverige verkar sälja den.

http://cgi.ebay.com/Sony-Ericsson-Active-Clip-IAC-60-For-W710...

Permalänk
Medlem

Nu kan man ladda hem uppdatering, men den var på 5Mb! Ofta jag gör det på mobilen.

Borde finnas på SE:s hemsida.

Om någon vet hur man lägger in w710:s programvara får ni gärna säga till.

Visa signatur

Om ni skriver till mig, var god citera

Permalänk
Medlem

Jag uppdaterade min z710i nyligen, men ibland när jag går in i menyn så blir det totalt svart. Ljusets stängs av, med en knapp tryckning sätts det igång igen men det är störande. Någon mer som har upplevt samma problem? uppdaterade min med edge kontakt och det gick väldigt fort

Visa signatur

aquaren