Sony ericsson Z710i / w710i tråden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZajM
Men fan äpplet......

Nu blev jag också osäker ju

Vad fick dig att välja W810? Vilka fördelar finns med den jämfört med Z710? Vad tror ni andra?

Jag tror att du ska köpa en W710i Som en annan sa, W810i är ju "gammal" numera och väldigt många som har den.

Enda anledningen till att man isåfall väljer den är kameran.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

Sony Ericsson Z710i finns nu i lager på Katshing.se (Mer än 500st)

Visa signatur

I can change your destiny.

Permalänk
Medlem

Bokade en w710i på Elgiganten idag.
Måste vänta på det förbannade Telia refillkortet (eftersom jag har Halebop) innan jag kan plocka ut telefonen med nytt abonnemang.

Permalänk
Medlem

Beställde en Z710 idag från elgiganten, nån som vet om de är snabba med leveranserna?

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Medlem

Jag beställde min W710i i torsdags, fick kollinr idag på posten. Så det tog kanske 1 dag för min mobil att komm till staden, och över helgen för mitt kollinr att komm till postlådan. Men står ca 5 dagar leveranstid annars på deras hemsida.

Annars är jag helnöjd med min W710i. Stor skillnad från min förra mobil, en SE T310. Så nu har man blivit lite mordern igen :).

Visa signatur

Mac 1: Mac Pro Dual Intel Xeon E5462 @ 2,8GHz, 6 GB FB-DIMM, Nvidia GeForce 8800GT 512 VRAM, 1x640GB, 1x320GB, 1x1,5TB
Mac 2: PowerMac MDD 2x1,8 GHz, 2 GB RAM, ATi Radeon 9000 128 MB VRAM, 1x160 GB, 1x120 GB

Permalänk
Medlem

Zappy: Du har haft samma telefon som jag har nu xD. Fast min Z710i kommer i veckan.

Visa signatur

I can change your destiny.

Permalänk
Medlem

Hm.. Nedrans jobbigt val
Vad rekomenderar ni till mig som vill ha den till lite allt möjligt, men framförallt smsa och ringa. Dock även lite mp3 och kort..
Finns ju rolig modd till K750i och W800i så dom få bra kamera men vet inte om den funkar på W810i..

Visa signatur

|| Amd Sempron 2400+ @ 2.0ghz || Asus A7V600-X || 2*512mb Twinmos (1gb) || nVidia Gainward 6600GT "GS" || 200gb Maxtor || Win XP pro sp1 ||
|| Ultra-X Flat || MX510@Steelpad 4D || Koss SB-45 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zpiz^
Hm.. Nedrans jobbigt val
Vad rekomenderar ni till mig som vill ha den till lite allt möjligt, men framförallt smsa och ringa. Dock även lite mp3 och kort..
Finns ju rolig modd till K750i och W800i så dom få bra kamera men vet inte om den funkar på W810i..

utveckla gärna
vilken rolig modd?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
utveckla gärna
vilken rolig modd?

Men typ den där som gör kameran bättre eller va de va.. Läste om det här på forumet, bilderna skulle visst bli bättre än K800i dock har de ju ingen blixt. Vet dock ej om detta är sant men ^^

Visa signatur

|| Amd Sempron 2400+ @ 2.0ghz || Asus A7V600-X || 2*512mb Twinmos (1gb) || nVidia Gainward 6600GT "GS" || 200gb Maxtor || Win XP pro sp1 ||
|| Ultra-X Flat || MX510@Steelpad 4D || Koss SB-45 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zpiz^
Men typ den där som gör kameran bättre eller va de va.. Läste om det här på forumet, bilderna skulle visst bli bättre än K800i dock har de ju ingen blixt. Vet dock ej om detta är sant men ^^

låter inte "riktigt, riktigt"
http://www.howardforums.com/showthread.php?t=919747
denna modd funderar jag på att testa på min blivande någon gång

edit: ledsen för att det blev lite OT

Permalänk
Medlem

Sådär, en Z710i beställd. Bättre än en 90-tals Nokia iaf.

Dock påpekar min sambo att ägandet av en flipp-floppmobil är väldigt bögigt. Finns det någon faktisk sanning bakom detta påstående?

Visa signatur

//Mattias

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arson
Sådär, en Z710i beställd. Bättre än en 90-tals Nokia iaf.

Dock påpekar min sambo att ägandet av en flipp-floppmobil är väldigt bögigt. Finns det någon faktisk sanning bakom detta påstående?

Klart det är! Du kommer bli största bögen i stan!11!
(måste väl skriva att det jag va ironisk....finns ju folk som inte greppar "allt"!)

Permalänk
Medlem

Hehe, får väl säga till mitt försvar att jag blivit mer metrosexuell då

Visa signatur

//Mattias

Permalänk
Medlem

Sådär då har man äntligen fått sin Z710i:D :D...

Visa signatur

| Thermaltake Tsunamidream | FSP Bluestorm 400w | AMD Athlon 64 3500+ (AC 64 Freezer Pro)| Abit AX8 | Sapphire X1800XL (Zalman VF-700 CU LED)| Corsair ValueSelect 2x515 (1024) | Maxtor Diamondmax 10 200GB SATA | Creative SB Audigy 2 ZS | Nec DVD-brännare | LG L1780Q | Logitech MX518 | Logitech Z-2300 | 3D mark 05 7349p (oklockat) | 3D Mark 03 13549 (oklockat) |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
låter inte "riktigt, riktigt"
http://www.howardforums.com/showthread.php?t=919747
denna modd funderar jag på att testa på min blivande någon gång

edit: ledsen för att det blev lite OT

Det är ett slags kamerafirmware han pratar om, det funkar på K750i och uppåt har jag för mig. Och ger riktigt fina bilder. Finns en fet tråd om det här på forumet (kan även vara K800i eller K750i tråden)

Edit: Hittade tråden http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

tackar lät intressant i tråden så stod det att versionen som omtalas i tråden inte hade stöd för W810i men att det skulle komma framöver... nägon som vet mer?

Permalänk
Medlem

Såja, då är man igång med sin w710i!
Grymt imonerad av kvalitén, men vad kan annat kan man vänta sig från Sony?
Har inte hunnit med så mycket mer än göra basic inställningar och ringt ännu.
Laddar in lite musik nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anzy
Såja, då är man igång med sin w710i!
Grymt imonerad av kvalitén, men vad kan annat kan man vänta sig från Sony?
Har inte hunnit med så mycket mer än göra basic inställningar och ringt ännu.
Laddar in lite musik nu.

Håller med, nån nisse sa att den kändes plastig, men är det inte..plast?
Är inte sämre än andra mobiler i kvalitén snarare tvärtom, bara plus i kanten på allt, kameran duger finfint dessutom

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

Ja, plastig är den då inte. Hur nöjd som helst med den. Enda plastiga är isåfall luckan, men den kan man inte klaga på tycker man.

Visa signatur

Mac 1: Mac Pro Dual Intel Xeon E5462 @ 2,8GHz, 6 GB FB-DIMM, Nvidia GeForce 8800GT 512 VRAM, 1x640GB, 1x320GB, 1x1,5TB
Mac 2: PowerMac MDD 2x1,8 GHz, 2 GB RAM, ATi Radeon 9000 128 MB VRAM, 1x160 GB, 1x120 GB

Permalänk
Medlem

Kanske är jag som e lite efter..
Fanns ju några snygga teman med telefonen, tänker speciellt på meny utförandet då. Är detta något nytt eller har det funnits ett tag? ^ ^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anzy
Kanske är jag som e lite efter..
Fanns ju några snygga teman med telefonen, tänker speciellt på meny utförandet då. Är detta något nytt eller har det funnits ett tag? ^ ^

Har väll funits sedan SE släppte W810 tror jag.

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DonJolle
Har väll funits sedan SE släppte W810 tror jag.

Teman fanns ju till W800an också...

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av h0psi
Teman fanns ju till W800an också...

Jo men inte sånna som helt ändrar utseendet på menyn t ex ikoner och sånt.

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Medlem

Det är sådana teman jag menar:

Tar gärna emot tips om vart man hittar fler liknande!

Permalänk
Medlem

Lurar

Vad är det för hörlurar man får med till Z710i ? Är det samma som till W810i ?

Permalänk
Medlem

Re: Lurar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Creamed
Vad är det för hörlurar man får med till Z710i ? Är det samma som till W810i ?

Svar nej, du får med samma hörlurar som till k800/k750. Om du vill ha de hörlurarna som följer med w810 får du istället titta på w710 eller köpa hörlurarna separat, själv köpte jag de hörlurarna (HPM-70) till min k800. Kan bara säga att jag är jätte nöjd.

Permalänk
Medlem

ok, såg att det bara var färgen som var annorlunda på hmp-70 och dem till w810, ska slå till på ett par hmp-70.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Lurar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pumas
Svar nej, du får med samma hörlurar som till k800/k750. Om du vill ha de hörlurarna som följer med w810 får du istället titta på w710 eller köpa hörlurarna separat, själv köpte jag de hörlurarna (HPM-70) till min k800. Kan bara säga att jag är jätte nöjd.

Rättelse, det är inte likadana hörlurar till W710i som till W810i.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

Jag är mycket nöjd med min Z710i, snygg och praktisk med bra funktioner. Kameran är dock inget vidare men det är ju inte därför man köper en telefon.

Dock kvarstår frågan, går det att uppgradera programvaran till W710i:ns?

Visa signatur

//Mattias

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Lurar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av h0psi
Rättelse, det är inte likadana hörlurar till W710i som till W810i.

Fel fel fel, det är visst likadana hörlurar... Enligt Katshing ingår det ett Steroeheadset HPM-70 när man köper w710...

Creamed: HPM-70 finns i två färger: Grå & Svart

(de svarta är mycket snyggare)

EDIT: På Sonyericsson:s hemsida ser man klart och tydligt att det inte är samma hörlurar som ingår i w710 som till w810. My bad.