Sony ericsson Z710i / w710i tråden

Permalänk
Medlem

Z710i: USB-kabel, hörlurar och ett 64 mb minneskort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Howser
Z710i: USB-kabel, hörlurar och ett 64 mb minneskort.

Tack så mycket då behövs bara nytt minneskort då

synd bara att det inte finns större än 1gb, inte vad jag kan hitta iaf? skulle vilja ha 2gb minst

Permalänk
Medlem

När någon får reda på hur man gratis kan lägga in programvaran från w719i på min z710i så måste ni skrika högt!

Visa signatur

Om ni skriver till mig, var god citera

Permalänk

Bilder tagna med telefonen skulle vara trevligt
Är det ngn fler som använder telefonen som Mp3 spelare?

Visa signatur

only god can judge me

Permalänk
Medlem

klart man använder den som mp3spelare
jag köpte till en Plantronics Pulsar 590 bluetooth headset... asnajs
1gb tycker jag räcker rätt bra, man hinner tröttna på musiken och lägga in ny innan man hunnit lyssna igenom mer än 1gb...

visst bilderna blir helt ok, jämförbara med alla andra SE 2mp, tillome bättre än k750 trots dess autofokus, men detta är ju i rätt ljus dvs.. har testat o framkallat vanliga 13x10kort i butiken jag jobbar och de liknar varandra en hel del. visst autofokusen gör ju en del när man tar typ porträtt då fokusen verkligen hamnar på det man vill ta kort på.
men vill man ha bilder tagna så är nog fortfarande k800 det ända rätta... då kan du ju faktiskt ta bilder även i mörker

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2be
...visst bilderna blir helt ok, jämförbara med alla andra SE 2mp, tillome bättre än k750 trots dess autofokus...

Säg att du skämtar. Z710 är ljusår från K750 när det gäller bildkvalitet.

Ett exempel:

K750

Alternativt http://tinypic.com/view/?pic=4gqowsp

Z170

Alternativt http://tinypic.com/view/?pic=42ti0cp

Bilderna är inte manipulerade på något sett, bara beskurna.

Visa signatur

Compaq Presario CDS 520 | Windows 3.11 / MS-Dos 6.22

Permalänk

Stor skillnad i skärpa.. Om man nu ska ta sig och skaffa ett säg 512mb minnsekort, Vart får man de då billigast?

Visa signatur

only god can judge me

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pagerune
Säg att du skämtar. Z710 är ljusår från K750 när det gäller bildkvalitet.

Ett exempel:

K750
http://img84.imageshack.us/img84/928/cykelk750xw0.th.jpg

Z170
http://img294.imageshack.us/img294/9632/cykelz710kc8.th.jpg

Bilderna är inte manipulerade på något sett, bara beskurna.

hm.. de där bilderna är ju inte exakt lika dana? de är säkert inte ens tagna vid samma tidpunkt? det är ju svårt o avgöra om de är tagna i olika vinklar och vid olika ljus.
men sen så har jag mest jämfört korten när de är printade också, och då är de ju aningen mindre än på skärmen

jag ska försöka komma ihåg att ladda upp några bilder på måndag som jag tog på jobbet för ett tag sen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2be
hm.. de där bilderna är ju inte exakt lika dana? de är säkert inte ens tagna vid samma tidpunkt? det är ju svårt o avgöra om de är tagna i olika vinklar och vid olika ljus.
men sen så har jag mest jämfört korten när de är printade också, och då är de ju aningen mindre än på skärmen

jag ska försöka komma ihåg att ladda upp några bilder på måndag som jag tog på jobbet för ett tag sen

Nej de är såklart inte tagna vid samma tidpunkt. Inte heller med samma ljus. Bilden från Z710 är tagen i betydligt bättre ljus än den från K750.

Det var bara ett exempel för att visa hur barockt det är att säga att bilderna blir bättre med Z710.

Visa signatur

Compaq Presario CDS 520 | Windows 3.11 / MS-Dos 6.22

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2be
klart man använder den som mp3spelare
jag köpte till en Plantronics Pulsar 590 bluetooth headset... asnajs
1gb tycker jag räcker rätt bra, man hinner tröttna på musiken och lägga in ny innan man hunnit lyssna igenom mer än 1gb...

visst bilderna blir helt ok, jämförbara med alla andra SE 2mp, tillome bättre än k750 trots dess autofokus

Okej, men du lyssnar på musik, Vart får man bäst pris på minneskort?/ följer det med hörlurar från början när man beställer den?
Sista frågan. Har du lyckats "göra" z710i till liknande w710??

Visa signatur

only god can judge me

Permalänk
Medlem

jag vet inte vart minneskorten är billigast, sök på pricerunner eller nåt?
eller importera från US eller nåt kanske?
jo det är med hörlurar till den, är dock de enklare inte walkman varianten. Jo med hjälp av program så som wotanserver så kan man flasha om firmwaret till w710, funkar fint här, kostar dock en 7euro eller nåt sånt.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Okej
Då känns de som om att jag vet d mesta om telefonen;) kanske gör en lite ändring i firmwaret men annars så blir det att beställa imorrn från katshing, med minneskort bra hörlurar får bli julklapp. hehe

Visa signatur

only god can judge me

Permalänk
Medlem

så, nu ska jag posta bilderna, ni för bedömma själva men själv så tycker jag w710 blir bättre speciellt på utomhusbilden då den sätter fokusen överlag medans fokusen på 750 sätts på sadeln på mopeden, men däremot så är autofokusen kanske bättre på kortet innomhus på Robert då fokusen blir mer på honom. Dock överlag så är de ungefär detsamma i kvallite imo..

bilderna är tagna precis efter varandra och skiljer inte i något att tala om i tid, dock är ju tyvärr inte exakt samma vinkel men bör vara samma avstånd (försökte bäst jag kunde, men det var kallt och jag hade inget stativ )

Robert:
http://www.tobbe.be/img/mobil/w710%20r.jpg
http://www.tobbe.be/img/mobil/k750%20r.jpg

Moped
http://www.tobbe.be/img/mobil/w710%20m.jpg
http://www.tobbe.be/img/mobil/k750%20m.jpg

Permalänk
Medlem

inomhusbilden har k750 helt klart bättre skärpa men w710 har bättre färgåtergivning
utomhusbilden är w710 helt klart skarpare, bilden från k750 ser riktigt kass ut i jämförelse, förvånar mig lite

Permalänk
Medlem

testa att ta en bild med z710i mot en vit vägg!

Sen kan ni se att på bilden är inte hela väggen vit längre. Den är vit i mitten men mörkare runt sidorna. Linsen verkar tyvärr vara sisådär.

men du får väldigt mycket mobil för pengarna

Visa signatur

aquaren

Permalänk
Medlem

Hihi nu har jag beställt en Z710i, den kommer på måndag och jag längtar som faan... Köpte den därför att den verkar mest prisvärd runt 2000 kronorsklassen:P Tycker oxå att den är grymt snygg:P speciellt med mp3-spelarens knappar där på framsidan:) Mmm kan knappt vänt tills på tisdag då de säger att jag ska få den:P

Edit: Oj vad jag missbrukar just:P mycket för mycket chattandes vid msn:P;)

Visa signatur

Aspire D250, YES!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobben2
Hihi nu har jag beställt en Z710i, den kommer på måndag och jag längtar som faan... Köpte den därför att den verkar mest prisvärd runt 2000 kronorsklassen:P Tycker oxå att den är grymt snygg:P speciellt med mp3-spelarens knappar där på framsidan:) Mmm kan knappt vänt tills på tisdag då de säger att jag ska få den:P

Edit: Oj vad jag missbrukar just:P mycket för mycket chattandes vid msn:P;)

Den är grym du kommer bli mkt nöjd man får inte en annan sådan här bra mobil för 2000 spänn

Visa signatur

| Thermaltake Tsunamidream | FSP Bluestorm 400w | AMD Athlon 64 3500+ (AC 64 Freezer Pro)| Abit AX8 | Sapphire X1800XL (Zalman VF-700 CU LED)| Corsair ValueSelect 2x515 (1024) | Maxtor Diamondmax 10 200GB SATA | Creative SB Audigy 2 ZS | Nec DVD-brännare | LG L1780Q | Logitech MX518 | Logitech Z-2300 | 3D mark 05 7349p (oklockat) | 3D Mark 03 13549 (oklockat) |

Permalänk
Medlem

Tack det känns ju tryggt, dock så såg jag efter att jag hade beställt den så kollade jag på vad som följde med i förpackningen, det stod inget om det där minneskortet på 64mb, men det följer väl med eller plockar firman jag beställt ut det från kartongen? det står ju på SE:s hemsida att det följer med.. Fast jag kommer nog köpa ett minneskort sen oxå men det kan ju vara kul att ha lite i början åtminstonde:)...

Visa signatur

Aspire D250, YES!

Permalänk
Medlem

Det följer med, det sitter redan i telefonen. Så jag skulle inte tro att dem skulle ta ut det

Permalänk
Medlem

Naee det verkar inte så sannolikt faktiskt hehe;)

Visa signatur

Aspire D250, YES!

Permalänk
Medlem

gillar min w710. ett minus inget lampa/blixt.

Visa signatur

Datorer: Macbook pro 13" E2011+iphone 3G 16GB & 3GS 32GB + PentaxKX + ipod2gen 8GB. hembyggd PC (ca2001) Win XP

Permalänk
Medlem

Hejsan äntligen har jag fått min Z710i nu:) det är roligt men problemet är att jag köpte den låst till telia och jag hade Halebop innan, det gick inte att byta till tlia eftersom att de sa att jag redan hade ett teliaabbonemang men det var typ ett år sen och det kortet har jag ju inte sparat på, trodde att det skulle gå med halebop eftersom min gamla så funkade det när den var operatörslåst.. Måste jag nu köpa ett helt nytt refill startpaket?:-O jobbigt värre att behöva byta nr...?

Visa signatur

Aspire D250, YES!

Permalänk
Medlem

Tobben2 vet inte vad du fifflat med, men när jag tog telia abbonemang och hade Halebop så gjorde jag så här.
Först byte från Halebop till Telia refill. Nytt kort men samma nummer. Först när jag fått det nya Telia refill kortet kunde jag ändra detta till Telia abbonemang.
Givetvis samma nummer som tidigare.
Är det som dom säger att du redan har ett Telia abbonemang (förmodligen låst på 24 månader då eftersom det gått över ett år?) så är det väl bara att be om ett nytt kort. Stoppa i och köra på?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anzy
Tobben2 vet inte vad du fifflat med, men när jag tog telia abbonemang och hade Halebop så gjorde jag så här.
Först byte från Halebop till Telia refill. Nytt kort men samma nummer. Först när jag fått det nya Telia refill kortet kunde jag ändra detta till Telia abbonemang.
Givetvis samma nummer som tidigare.
Är det som dom säger att du redan har ett Telia abbonemang (förmodligen låst på 24 månader då eftersom det gått över ett år?) så är det väl bara att be om ett nytt kort. Stoppa i och köra på?

FÖRLÅT, det är jag som har skrivit fel i texten, jag ska inte ha något abonnemang!! klantigt av mej:) hehe Menar ju såklart telia refill alltså, från halebop till telia Refill, det är ju ett nytt kort jag behöver alltså eftersom det inte funkar med halebopkort. Men när jag skulle byta det så stode det att jag hade ett ett sånt kort redan, visst det var för ett år sen och det vet jag att jag inaktiverade, ska testa att be om ett nytt kort bara, det måste ju göra susen;) Tack

Edit: Nu är allt löst, fixade ett nytt kort med ett nytt nr. menmen det får funka:) En liten fråga bara, kan man se på film i telefonen?

Visa signatur

Aspire D250, YES!

Permalänk
Medlem

En enkel men snabb fråga, syns det i yttre displayen vem det är som ringer eller måste man öppna fälla upp telefonen för att se det? Och om man nu måste öppna, svarar den automatiskt då?

Sen, finns det fler bilder som är tagna med Z710i (eller likvärdig kamera o optik)? Är lite skraj för detta med avsaknaden av autofokus...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av magnus07
En enkel men snabb fråga, syns det i yttre displayen vem det är som ringer eller måste man öppna fälla upp telefonen för att se det? Och om man nu måste öppna, svarar den automatiskt då?

Sen, finns det fler bilder som är tagna med Z710i (eller likvärdig kamera o optik)? Är lite skraj för detta med avsaknaden av autofokus...

Det syns och du kan välja om du vill svara med uppvikningen eller knapptryck.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Howser
Det syns och du kan välja om du vill svara med uppvikningen eller knapptryck.

Tack så jättemycket! Ett frågetecken mindre.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om man kan få fram typ när man tar kort så att man ser i den yttre displayen hur det kommer bli fast med utan färger?Har försökt lista ut men jag hittar ingenting, en kompis sa att han trodde att man kunde det men jag vet inte..

Visa signatur

Aspire D250, YES!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobben2
Någon som vet om man kan få fram typ när man tar kort så att man ser i den yttre displayen hur det kommer bli fast med utan färger?Har försökt lista ut men jag hittar ingenting, en kompis sa att han trodde att man kunde det men jag vet inte..

Nej det går inte.

Visa signatur

Compaq Presario CDS 520 | Windows 3.11 / MS-Dos 6.22