Sony ericsson Z710i / w710i tråden

Permalänk
Medlem

hur bra är batteritiden när man lyssnar på musik?

Visa signatur

Wahoo

Permalänk
Medlem

ere nån som vet hur stor skärmen è? Vart kan man köpa en converter för att konvertera filmer. Blir de lagg på filmer?

Visa signatur

ChinesePIMP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PalleKuling
När jag trycker på min z710 nere i vänstra hörnet alldeles brevid snabbknappen för sms så åker hela plasten ner med ett högljutt klick.
Det är aningen irriterande faktiskt.

Är det nån annan som har samma sak på sin z710?

Är samma sak på min Z710i, är dock inget jag stör mig på då jag aldrig använder "kuverteknappen".

Men visst är det lockande att pilla lite extra och störa sig på knaket som blir

Visa signatur

//Mattias

Permalänk
Medlem

w710:an har nog ingen ficklampa tror jag. Tycker det är dåligt att de tar bort funktioner som är bra. Några som håller med?

Visa signatur

ChinesePIMP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dixiem7
w710:an har nog ingen ficklampa tror jag. Tycker det är dåligt att de tar bort funktioner som är bra. Några som håller med?

Det är dåligt, men SE vill ju att deras äldre modeller fortfarande ska stå sig i affärerna. Men visst är det synd.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

Har w710 flygplansläge? hur convertar manfilmfiler så att den passar mobilen'?

Visa signatur

ChinesePIMP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dixiem7
men för övrigt ganska bra å skön mobili. men stycker ni att jag ska köpa SE w710i, w700, w800, eller w850? w850 är ganska skön men onödig att köpa om man inte k an ha bra filmer i.

Funderar du på W850i så är ju K800 en klart mkt bättre köp tyvärr. På W850i betalar man bara för designen. K800i är mkt bättre.

Håller verkligen med om att det är jättesynd att Z/W710i saknar ficklampan =( Det är det enda jag riktigt saknar med mobilen. Varför skulle dom ta bort den?

Visa signatur

| Thermaltake Tsunamidream | FSP Bluestorm 400w | AMD Athlon 64 3500+ (AC 64 Freezer Pro)| Abit AX8 | Sapphire X1800XL (Zalman VF-700 CU LED)| Corsair ValueSelect 2x515 (1024) | Maxtor Diamondmax 10 200GB SATA | Creative SB Audigy 2 ZS | Nec DVD-brännare | LG L1780Q | Logitech MX518 | Logitech Z-2300 | 3D mark 05 7349p (oklockat) | 3D Mark 03 13549 (oklockat) |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dixiem7
Har w710 flygplansläge?

Ja.. den har flightmode..
*Edit.. Vad menar ni med att "det är konstigt att SE tar bort en sådan funktion som ficklampa"?
Har SE´s "clamshell"(stavning?) telefoner nånsin haft ficklampa? ^ ^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anzy
Ja.. den har flightmode..
*Edit.. Vad menar ni med att "det är konstigt att SE tar bort en sådan funktion som ficklampa"?
Har SE´s "clamshell"(stavning?) telefoner nånsin haft ficklampa? ^ ^

XD de har du kanske rätt i haha ^^ fan tänkte inte på det men vadå får man inte plats med en liten lampa i en clamshell/flipp flopp telefon lr vad man nu vill kalla dom.

Visa signatur

| Thermaltake Tsunamidream | FSP Bluestorm 400w | AMD Athlon 64 3500+ (AC 64 Freezer Pro)| Abit AX8 | Sapphire X1800XL (Zalman VF-700 CU LED)| Corsair ValueSelect 2x515 (1024) | Maxtor Diamondmax 10 200GB SATA | Creative SB Audigy 2 ZS | Nec DVD-brännare | LG L1780Q | Logitech MX518 | Logitech Z-2300 | 3D mark 05 7349p (oklockat) | 3D Mark 03 13549 (oklockat) |

Permalänk
Medlem

håller med Xplode. Samsung har ju ficklampa på sina flip flop. Men k800i är ju så jaevla big å ful. Men nokias mobiler verkar intressanta då man kan lägga in lite kult i de. såsom emulator å filmer. Men de har ju så fula å stora mobiltelefoner. Håller ni med?

Blir det bättre bild på slärmen på nokias mobiler som har 16 miljoner färger? Låter väldigt mycket men coolt mot SE ynka 262 000 färger.

Visa signatur

ChinesePIMP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anzy
Ja.. den har flightmode..
*Edit.. Vad menar ni med att "det är konstigt att SE tar bort en sådan funktion som ficklampa"?
Har SE´s "clamshell"(stavning?) telefoner nånsin haft ficklampa? ^ ^

Spelar väl ingen roll om det är clamshell eller ej? De har inte tagit bort någon funktion, de har helt enkelt låtit bli att lägga till den. Det är lite skillnad.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av h0psi
Spelar väl ingen roll om det är clamshell eller ej? De har inte tagit bort någon funktion, de har helt enkelt låtit bli att lägga till den. Det är lite skillnad.

Jo, men det är skillnad på telefon och telefon oxå.
Som de flesta utformade sina trådfrågor/svar ovan ang detta så kunde man lätt tro att lampa funnits på tidigare "viktelefoner" och att man nu tagit bort den.
Hur som hellst, så ja det hade nog inte varit så tokigt med lampa oxå, men egentligen så kvittar det.
Hade ju inte direkt varit snyggare estetiskt med ännu ett "hål" i skalet( tänker på kameran).
Tycker man kunde gjort ett praktiskt och snyggt linsskydd iaf, och därbakom kanske gömt en lampa oxå. Men fö så diggar jag w710:an stenhårt som den är.
Jag har en ficklampa i min nyckelknippa.
Jag har en digitalkamera.
Telefonen ringer jag med.

Permalänk
Medlem

Hm råkade tappa min Z710i idag i stengolv. Klart den höll de e ju en Sony Ericsson:D men man vill ju va lite försiktig finns det nått bra skydd för denna mobil tro?

Visa signatur

| Thermaltake Tsunamidream | FSP Bluestorm 400w | AMD Athlon 64 3500+ (AC 64 Freezer Pro)| Abit AX8 | Sapphire X1800XL (Zalman VF-700 CU LED)| Corsair ValueSelect 2x515 (1024) | Maxtor Diamondmax 10 200GB SATA | Creative SB Audigy 2 ZS | Nec DVD-brännare | LG L1780Q | Logitech MX518 | Logitech Z-2300 | 3D mark 05 7349p (oklockat) | 3D Mark 03 13549 (oklockat) |

Permalänk
Medlem

tappade min w710 i golvet för någon dag sedan, som tur var e så landade den med baksidan först. Vete fan om det är lika lyckat att droppa den med yttre skärmen först. :=)
Obs, inte en skråma på telefonen. Kvalité..

Permalänk
Medlem

Kanske lite ot men min 6610(:D) har klarat många höga fall till stengolv, min Qtek 1010 med.

/end of OT.

Funderar på den här telefonen jag med, inte helt säker på vilken av dem riktigt men.

Visa signatur

COBHC

Permalänk
Medlem

1) vad är skillnaden på z710 och w710?

Kanske bättre att köpa z710. billigare, snyggare.

2) men är knapparna på skalet sämmre på z710?

3) är kameran bättre på z710?

4) vad är skillnaden på deras mp3 spelare? har z710:an mega bas?

MVH

Visa signatur

ChinesePIMP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dixiem7
1) vad är skillnaden på z710 och w710?

Kanske bättre att köpa z710. billigare, snyggare.

2) men är knapparna på skalet sämmre på z710?

3) är kameran bättre på z710?

4) vad är skillnaden på deras mp3 spelare? har z710:an mega bas?

MVH

Svar:
1: Vet ej annat än walkmanmjukvara och walkman logotyper?
2: Knapparna på w710 i vill jag få till mer stöt "outdoor" tåliga iom gummibeklädnad.
2:Kameran är identiska på w och z.
4: Antar att man får bättre ljud och framförallt bättre menyer med walkmanmjukvaran.

Vilken som nu är snyggare är upp till var och en..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anzy
Svar:
1: Vet ej annat än walkmanmjukvara och walkman logotyper?
2: Knapparna på w710 i vill jag få till mer stöt "outdoor" tåliga iom gummibeklädnad.
2:Kameran är identiska på w och z.
4: Antar att man får bättre ljud och framförallt bättre menyer med walkmanmjukvaran.

Vilken som nu är snyggare är upp till var och en..

Man får inte bättre ljud av walkman playern än SE egna. De är desutom identiska till utseendet och funktionsmässigt. Det är bara färgen som skiljer och som sagt megabasfunktionen som suger hårt. När man lyssnar med hörlurar blir ljudet skit om man kopplar på Megabas. Det är bättre att ställa in i Equalizern som finns på båda telefonerna.

Visa signatur

| Thermaltake Tsunamidream | FSP Bluestorm 400w | AMD Athlon 64 3500+ (AC 64 Freezer Pro)| Abit AX8 | Sapphire X1800XL (Zalman VF-700 CU LED)| Corsair ValueSelect 2x515 (1024) | Maxtor Diamondmax 10 200GB SATA | Creative SB Audigy 2 ZS | Nec DVD-brännare | LG L1780Q | Logitech MX518 | Logitech Z-2300 | 3D mark 05 7349p (oklockat) | 3D Mark 03 13549 (oklockat) |

Permalänk
Medlem

Jag har köpt en SE Z710i från Katshing för ca 10dagar sedan.
Men nu har den börjat att stänga av sig själv utan anledning, fast man inte rör den. Tycker ni att jag ska reklamera den?

Någon annan som har haft detta fel?

MVH Micke

Visa signatur

I can change your destiny.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av *Redrom*
Jag har köpt en SE Z710i från Katshing för ca 10dagar sedan.
Men nu har den börjat att stänga av sig själv utan anledning, fast man inte rör den. Tycker ni att jag ska reklamera den?

Någon annan som har haft detta fel?

MVH Micke

Du får skicka den på service. Kontakta Katshing så fixar de fraktlappar åt dig antar jag.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem

Ibland när man stänger igen luckan så stängs mobilen också av, hänt någon annan?

Visa signatur

I can change your destiny.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av *Redrom*
Ibland när man stänger igen luckan så stängs mobilen också av, hänt någon annan?

nix skumma problem folk har. Min har inte strulat med nånting......än så länge

Visa signatur

| Thermaltake Tsunamidream | FSP Bluestorm 400w | AMD Athlon 64 3500+ (AC 64 Freezer Pro)| Abit AX8 | Sapphire X1800XL (Zalman VF-700 CU LED)| Corsair ValueSelect 2x515 (1024) | Maxtor Diamondmax 10 200GB SATA | Creative SB Audigy 2 ZS | Nec DVD-brännare | LG L1780Q | Logitech MX518 | Logitech Z-2300 | 3D mark 05 7349p (oklockat) | 3D Mark 03 13549 (oklockat) |

Permalänk
Medlem

Hallåj! har köpt mig en Z710 och är jättenöjd.. men kikade lite på internet och såg massa info om updatering från K750 till W810 firmware, funderade därför på om man inte kunde göra nåt liknande från z710 till w710 för att få TrackID och stegräknare o sånt eller stegräknaren kanske är nån sorts hårdvara?
vore även kul att göra egna menyer då jag tycker de e lite tråkiga, varför har de inte bakat in de i teman för :/

Permalänk
Medlem

Undrar hur lång batteritid w710:an har för musik?

w710 och z710i har många olikheter enligt phonehouses magasin. T ex har inte z710 edge. Några som har märkt det också?

Och w710 har ingen spegel----ännu en miss enligt mig och ficklampan!

Visa signatur

ChinesePIMP

Permalänk
Medlem

Testade TrackID idag. Testade mot två låtar på radion, och 100% utdelning låtnamn och artist!
Kan ju vara bra och ha, om man någon gång skulle va osäker på en låt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2be
Hallåj! har köpt mig en Z710 och är jättenöjd.. men kikade lite på internet och såg massa info om updatering från K750 till W810 firmware, funderade därför på om man inte kunde göra nåt liknande från z710 till w710 för att få TrackID och stegräknare o sånt eller stegräknaren kanske är nån sorts hårdvara?
vore även kul att göra egna menyer då jag tycker de e lite tråkiga, varför har de inte bakat in de i teman för :/

Jag hoppas också att en uppgradering till W710i programvar blir möjligt Då blir det ju exakt samma mobil (fast mkt snyggare förstås)

Jo i min förra mobil W550i kunde man ju byta menysystem så att ikonerna kom rullande så att säga en och en t.ex. Borde detta inte gå på Z710i oxå? Jag måste få tag i mitt förra walkman tema till W550i och testa. Om någon här har det skulle den kunna vara snäll och skicka den? Pm'a i så fall

Citat:

dixiem7

Undrar hur lång batteritid w710:an har för musik?

w710 och z710i har många olikheter enligt phonehouses magasin. T ex har inte z710 edge. Några som har märkt det också?

Och w710 har ingen spegel----ännu en miss enligt mig och ficklampan!

Z710i har visst Edge moron :S Funkar kanonbra. Spegel har den också. Däremot vet ja inte om W710i har det? Någon som kan bekräfta?

Visa signatur

| Thermaltake Tsunamidream | FSP Bluestorm 400w | AMD Athlon 64 3500+ (AC 64 Freezer Pro)| Abit AX8 | Sapphire X1800XL (Zalman VF-700 CU LED)| Corsair ValueSelect 2x515 (1024) | Maxtor Diamondmax 10 200GB SATA | Creative SB Audigy 2 ZS | Nec DVD-brännare | LG L1780Q | Logitech MX518 | Logitech Z-2300 | 3D mark 05 7349p (oklockat) | 3D Mark 03 13549 (oklockat) |

Permalänk
Medlem

Z710i har visst Edge moron :S Funkar kanonbra. Spegel har den också. Däremot vet ja inte om W710i har det? Någon som kan bekräfta? [/B][/QUOTE]
ah, men jag menar att det står många fel på phonehouses bilaga. däribland att det finns ficklampa som det inte finns!!!!!!!

Visa signatur

ChinesePIMP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dixiem7
Z710i har visst Edge moron :S Funkar kanonbra. Spegel har den också. Däremot vet ja inte om W710i har det? Någon som kan bekräfta?

ah, men jag menar att det står många fel på phonehouses bilaga. däribland att det finns ficklampa som det inte finns!!!!!!! [/B][/QUOTE]

okey illa.

Visa signatur

| Thermaltake Tsunamidream | FSP Bluestorm 400w | AMD Athlon 64 3500+ (AC 64 Freezer Pro)| Abit AX8 | Sapphire X1800XL (Zalman VF-700 CU LED)| Corsair ValueSelect 2x515 (1024) | Maxtor Diamondmax 10 200GB SATA | Creative SB Audigy 2 ZS | Nec DVD-brännare | LG L1780Q | Logitech MX518 | Logitech Z-2300 | 3D mark 05 7349p (oklockat) | 3D Mark 03 13549 (oklockat) |

Permalänk
Medlem

Några som tycker att det är bättre att köpa z710 för billigare än w710 och sedan köpa ett billigt micro kort och ett par sony ericsson öronpropps hörlurar till samma pris som w710 som har sopiga hörlurar och samtidigt inte har spegel?

Håller nån mend?

Kan man uppgradera z710 så att den får walkman funktioner som w710?

Visa signatur

ChinesePIMP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dixiem7
Några som tycker att det är bättre att köpa z710 för billigare än w710 och sedan köpa ett billigt micro kort och ett par sony ericsson öronpropps hörlurar till samma pris som w710 som har sopiga hörlurar och samtidigt inte har spegel?

Håller nån mend?

Kan man uppgradera z710 så att den får walkman funktioner som w710?

Jo så gjorde jag i princip fast jag köpte inte SE's proppar utan bättre grejor Sony NX1.

Fråga nr 2 är ställd flera gånger i denna tråd men det verkar inte vara nån som vet de tyvärr.

Visa signatur

| Thermaltake Tsunamidream | FSP Bluestorm 400w | AMD Athlon 64 3500+ (AC 64 Freezer Pro)| Abit AX8 | Sapphire X1800XL (Zalman VF-700 CU LED)| Corsair ValueSelect 2x515 (1024) | Maxtor Diamondmax 10 200GB SATA | Creative SB Audigy 2 ZS | Nec DVD-brännare | LG L1780Q | Logitech MX518 | Logitech Z-2300 | 3D mark 05 7349p (oklockat) | 3D Mark 03 13549 (oklockat) |