Sony ericsson Z710i / w710i tråden

Permalänk

hallå, Är det ngn som har en sån här och tycker att den är tjock? altså 2,5 cm låter ju mkt men märks det? Oxå vill veta om det finns minne och hörlurar att köpa till så man kan ha den som en Mp3 spelare också??

Tacksam för svar
_________________________________________________________
funderar på en sån här och en k610i

Visa signatur

only god can judge me

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flying_arrow
hallå, Är det ngn som har en sån här och tycker att den är tjock? altså 2,5 cm låter ju mkt men märks det? Oxå vill veta om det finns minne och hörlurar att köpa till så man kan ha den som en Mp3 spelare också??

Tacksam för svar
_________________________________________________________
funderar på en sån här och en k610i

Sån här vad?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anzy
Sån här vad?

En z710i

Visa signatur

only god can judge me

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flying_arrow
hallå, Är det ngn som har en sån här och tycker att den är tjock? altså 2,5 cm låter ju mkt men märks det? Oxå vill veta om det finns minne och hörlurar att köpa till så man kan ha den som en Mp3 spelare också??

Tacksam för svar
_________________________________________________________
funderar på en sån här och en k610i

Tjockleken är egentligen inte så farlig, det är mest antennen som stör faktist. Den är inte inkluderad i de 24,5 mm som uppges...

Visa signatur

Compaq Presario CDS 520 | Windows 3.11 / MS-Dos 6.22

Permalänk
Medlem

Har nu fått hem min z710 och testat lite. Allt verkar bra förutom kameran. Har lite problem med den. Jag kan inte zooma det står "Zoom fungerar inte i det här läget" när jag försöker zooma. Vad för läge ska jag ha för att få zoomen att fungera. Sen bildkvalitén är inte alls lika bra som på min kompis w810, det ser ganska suddigt ut. Ska jag ställa in på något annat någonstans för att få det bättre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Creamed
Har nu fått hem min z710 och testat lite. Allt verkar bra förutom kameran. Har lite problem med den. Jag kan inte zooma det står "Zoom fungerar inte i det här läget" när jag försöker zooma. Vad för läge ska jag ha för att få zoomen att fungera. Sen bildkvalitén är inte alls lika bra som på min kompis w810, det ser ganska suddigt ut. Ska jag ställa in på något annat någonstans för att få det bättre.

Den digitala zoomen fungerar inte i högsta upplösningen, sänk den så kommer det fungerara.

Kameran i Z710 är sämre än den i W810, bland annat saknar den autofokus.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalp
Kameran i Z710 är sämre än den i W810, bland annat saknar den autofokus.

Det enda som skiljer dom åt är just att w810 har autofokus, thats it..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anzy
Det enda som skiljer dom åt är just att w810 har autofokus, thats it..

Det är inte en så liten skillnad

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anzy
Det enda som skiljer dom åt är just att w810 har autofokus, thats it..

Det är stor skillnad i kvalitét. Z710i helt underlägsen W810/K750 när det gäller kameran.

Kameran i Z710 påminner mer om en webkamera än en digitalkamera.
Precis som "creamed" säger, så tycker även jag att bilderna blir väldigt suddiga Z710i.

Visa signatur

//Mattias

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arson
Det är stor skillnad i kvalitét. Z710i helt underlägsen W810/K750 när det gäller kameran.

Kameran i Z710 påminner mer om en webkamera än en digitalkamera.
Precis som "creamed" säger, så tycker även jag att bilderna blir väldigt suddiga Z710i.

Så om man ska ha en mobil där kamera är "viktigt" så ska man ha autofokus? 2mpx spelar nästan ingen roll ändå?

Visa signatur

only god can judge me

Permalänk
Medlem

Ja, om det är viktigt så ska du satsa på autofokus. 2mpx spelade nästan ingen roll.

Permalänk
Medlem

Vill du ha en bra kamera vill du också ha riktig blixt och då har du helt plötsligt inte många att välja på. En mobilkamera fungerar i princip bara i dagsljus om man vill ha bra bilder.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arson
Det är stor skillnad i kvalitét. Z710i helt underlägsen W810/K750 när det gäller kameran.

Kameran i Z710 påminner mer om en webkamera än en digitalkamera.
Precis som "creamed" säger, så tycker även jag att bilderna blir väldigt suddiga Z710i.

Doofuus* Nu snackade vi om vad skillnaden var, och det är just så att K750 och w810 har Autofokus inget mer gentemot tex w710.
Hur kvalitén på bilderna blir med eller utan autofokus är en annan femma! ^^
Å andra sidan är det tragiskt om det är för kameran och ta bilder man köper en mobiltelefon..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anzy
Doofuus* Nu snackade vi om vad skillnaden var, och det är just så att K750 och w810 har Autofokus inget mer gentemot tex w710.
Hur kvalitén på bilderna blir med eller utan autofokus är en annan femma! ^^
Å andra sidan är det tragiskt om det är för kameran och ta bilder man köper en mobiltelefon..

Du antydde att den enda kameraskillnaden mellan W810/K750 och Z710 är autofokusen så är jag rätt säker på att du har fel. Tar jag en bild med sambons K750i och lägger över till datorn blir den långt bättre än min Z710i.
Bättre färgåtergivning, mindre brus och i helhet skarpare bild till K750:s fördel.
Det måste vara någon skillnad i optiken också? Det är dock egna antaganden baserat på erfaranheter från bägge kameror.

Jämför jag min Z710 med kollegans Z550 (1,3mpix) är kvalitén i princip densamma.

Men det är ju knappast den primära funktionen med telefonen

Visa signatur

//Mattias

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arson

Men det är ju knappast den primära funktionen med telefonen

haha. men det är så att jag 'är i behov av både ny kamera och mobil, tänkte kombinera det o ha allt i samma "maskin" Mp3 skulle ju också vara en bonus.. men jag är lite fattig

Visa signatur

only god can judge me

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flying_arrow
haha. men det är så att jag 'är i behov av både ny kamera och mobil, tänkte kombinera det o ha allt i samma "maskin" Mp3 skulle ju också vara en bonus.. men jag är lite fattig

Den mest prisvärda luren med mp3 och bra kamera är enligt mig och min erfarenhet W800i eller W810i. 2MP med autofokus och 512mb minne till mp3. Till lagom schyst pris, speciellt om du hittar den begagnad.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

Hm man märker hur usla mobilskärmarna är när man ligger på stranden på Teneriffa. Kan dom inte bättre. Går inte att se ett skit när det är riktigt ljust.

Ingen som vet än om man kan uppgradera programvaran till W710i's på sin Z710i än?

Visa signatur

| Thermaltake Tsunamidream | FSP Bluestorm 400w | AMD Athlon 64 3500+ (AC 64 Freezer Pro)| Abit AX8 | Sapphire X1800XL (Zalman VF-700 CU LED)| Corsair ValueSelect 2x515 (1024) | Maxtor Diamondmax 10 200GB SATA | Creative SB Audigy 2 ZS | Nec DVD-brännare | LG L1780Q | Logitech MX518 | Logitech Z-2300 | 3D mark 05 7349p (oklockat) | 3D Mark 03 13549 (oklockat) |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xplode
Ingen som vet än om man kan uppgradera programvaran till W710i's på sin Z710i än?

Det ska tydligen gå enligt http://seamonkey420.blogspot.com/

Visa signatur

Compaq Presario CDS 520 | Windows 3.11 / MS-Dos 6.22

Permalänk
Medlem

nån här som äger en w710? undrade om man kan stänga av så att inte stegräknaren visas i displayerna.. tänkte om man ska ha w710 firmware till z710 o stegränkaren ändå inte funkar så vill man ju inte att de ska stå 0 hela tiden i displayen

funderade lite på om man kan fixa egna menyer till den? ändra flashfil? eller de kanske inte nån har knäckt till 710:an än?

Permalänk
Medlem

Kanske fel tråd men vilken tycker ni?:
K610i eller Z710i?
Har sett lite olika info angående autofokus på K610i är det någon som vet om den har det??

Tack på förhand!

Visa signatur

Aspire D250, YES!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobben2
Kanske fel tråd men vilken tycker ni?:
K610i eller Z710i?
Har sett lite olika info angående autofokus på K610i är det någon som vet om den har det??

Tack på förhand!

K610 har inte autofokus.
Källa: http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=se&lc=sv&ver=4000&temp...

Visa signatur

Compaq Presario CDS 520 | Windows 3.11 / MS-Dos 6.22

Permalänk
Medlem

okey tack för det:)

Visa signatur

Aspire D250, YES!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2be
nån här som äger en w710? undrade om man kan stänga av så att inte stegräknaren visas i displayerna..

Ja.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pagerune
Det ska tydligen gå enligt http://seamonkey420.blogspot.com/

Tack för det:D men tyvärr måste man köpa ett account för minst 7€

Visa signatur

| Thermaltake Tsunamidream | FSP Bluestorm 400w | AMD Athlon 64 3500+ (AC 64 Freezer Pro)| Abit AX8 | Sapphire X1800XL (Zalman VF-700 CU LED)| Corsair ValueSelect 2x515 (1024) | Maxtor Diamondmax 10 200GB SATA | Creative SB Audigy 2 ZS | Nec DVD-brännare | LG L1780Q | Logitech MX518 | Logitech Z-2300 | 3D mark 05 7349p (oklockat) | 3D Mark 03 13549 (oklockat) |

Permalänk
Medlem

helt klart värt de
för att få musikspelaren och TrackID...
jag har nu en zw710 iaf

undra om det går att ändra menyerna i de olika temana? eller kan man använda en av flashmenyerna till en av de vanliga themes? nån som vet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2be
helt klart värt de
för att få musikspelaren och TrackID...
jag har nu en zw710 iaf

undra om det går att ändra menyerna i de olika temana? eller kan man använda en av flashmenyerna till en av de vanliga themes? nån som vet?

Så du har allså gjort de;) nice hur funkar telefonen nu då?

Visa signatur

| Thermaltake Tsunamidream | FSP Bluestorm 400w | AMD Athlon 64 3500+ (AC 64 Freezer Pro)| Abit AX8 | Sapphire X1800XL (Zalman VF-700 CU LED)| Corsair ValueSelect 2x515 (1024) | Maxtor Diamondmax 10 200GB SATA | Creative SB Audigy 2 ZS | Nec DVD-brännare | LG L1780Q | Logitech MX518 | Logitech Z-2300 | 3D mark 05 7349p (oklockat) | 3D Mark 03 13549 (oklockat) |

Permalänk
Medlem

funkar bara fint
men vill hitta några fina themes som stödjer flashen...
tycker om den där Neo Highway från z710:an, men det ser lite lustigt ut i walkmanspelaren då
tycker de borde gå att ändra så att themat använder en av de flashmenyerna?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2be
funkar bara fint
men vill hitta några fina themes som stödjer flashen...
tycker om den där Neo Highway från z710:an, men det ser lite lustigt ut i walkmanspelaren då
tycker de borde gå att ändra så att themat använder en av de flashmenyerna?

Du har inte lust att skicka W710programvaran?

Visa signatur

| Thermaltake Tsunamidream | FSP Bluestorm 400w | AMD Athlon 64 3500+ (AC 64 Freezer Pro)| Abit AX8 | Sapphire X1800XL (Zalman VF-700 CU LED)| Corsair ValueSelect 2x515 (1024) | Maxtor Diamondmax 10 200GB SATA | Creative SB Audigy 2 ZS | Nec DVD-brännare | LG L1780Q | Logitech MX518 | Logitech Z-2300 | 3D mark 05 7349p (oklockat) | 3D Mark 03 13549 (oklockat) |

Permalänk
Medlem

körde via wotanserver, vet inte om det finns nåt annat program o lägga över de me? men jag har ju iofs filerna här om det är så?

Permalänk
Medlem

Ingen som kan berätta vad man får för saker med i paketet? får man datakabel(usb) eller måste man köpa det själv?

nån kanske kan lägga upp ett par fina bilder tom