WoW tråden om förstörda sociala relationer och problem

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
hörde några snacka på tuben, fysatan att vuxna män ska sitta och snacka shields och raids o sånt.

men det är väll bara att vänja sig. själv har jag mindre och mindre intresse för min kära dator, typ skriver lite här...aaa mycket mer än så är det inte...kanske för jag fastnat i mina zombie böcker, faan dom e riktigt bra altså!

Hehe, visst är det nästan lite tragikomiskt...Spelar egentligen inte så stor roll att det just är WoW eller nåt annat spel, det hade ju varit lika komiskt om 30 % av de man möter satt och snackade oavbrutet varje dag om alla avsnitt i Vänner eller CSI eller nåt liknande...

Permalänk
Medlem

När jag gick på gymnasiet var det inte ovanligt att på bussen höra diskussioner med väldig inlevelse on TV såpor, dokusåpor och sport och sånt. På vilket sätt är det bättre än att prata om ett spel?

Visst spelar jag en hel del WoW men jag *måste* inte spela. Enda gången jag känner mig tvungen är när jag signat till en raid. I dag till exempel så har jag bara startat spelet en gång för att ta ett screenshot. Men ett tag var jag nog jävligt nära att vara beroende. Spelade fan all tid jag kunde komma åt. Tyvärr så har jag väl inge vänner som jag umgås med längre, men det beror INTE på spelet att jag förlorat dem. Vi växte helt enkelt ifrån varandra långt innan jag började spela. Och varför jag inte träffat nya är min ensak, och jag vill inte gå in på det.

I mitt tycke finns det tre typer av "end game raidare":
* De som enbart raidar och grindar, för att kunna raida svårare ställen och få bättre gear. För att med den bättre gearen kunna döda ännu svårare bossar och få ännu bättre gear.
* De som raidar för att få bättre gear för PvP. Hit hör jag. Hänger på den första typen för att kunna få ännu bättre gear.
* De som raidar för att det är så jävla kul, troligtvis den mista gruppen av de tre.

Gemensamt för alla tre är att de vill få bättre gear att glänsa i respektive huvudstad med.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem

allt är väll dåligt vare sig det gäller såpor eller spel, grejjen är den att en sopa håller på ett tag runt en timme sen kan man inte se mer föräns nästa dag eller nästa vecka, med wow kan man sitta 24/7 nonstop speciellt om man har en korkad tjej/mamma som ställer upp med mat och dra slangar från stolen så man slipper slösa tid med att gå på toa!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
allt är väll dåligt vare sig det gäller såpor eller spel, grejjen är den att en sopa håller på ett tag runt en timme sen kan man inte se mer föräns nästa dag eller nästa vecka, med wow kan man sitta 24/7 nonstop speciellt om man har en korkad tjej/mamma som ställer upp med mat och dra slangar från stolen så man slipper slösa tid med att gå på toa!

Förstår inte vart du vill komma med dina inlägg här? Du som t.o.m "har mindre och mindre intresse för datorn". Måste du sitta här och försöka hävda dig eller nånting?

Gå och läs en Zombie bok, det är inte som att världen går under för att folk spelar WoW. Och vad spelar det för roll om vuxna män sitter och pratar datorspel? Är inte direkt din ensak vad folk sysslar med.

Permalänk
Medlem

Eller hur. Jag själv som slutat spela WoW sitter inte och klagar över hur "lite liv" WoW-spelare har, osv osv. Det är ju bara korkat och meningslöst att racka ner på dom.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Feltherr
Eller hur. Jag själv som slutat spela WoW sitter inte och klagar över hur "lite liv" WoW-spelare har, osv osv. Det är ju bara korkat och meningslöst att racka ner på dom.

Precis, låt dom göra som dom vill, så gör dom andra som dom vill, t.ex läsa zombie böcker

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Alltså det är ju helt patetiskt med folk som sitter och läser Zombie böcker. Min polare är helt fast i det, och han vägrar erkänna att han är beroende. Han har typ hoppat av skolan, duschar aldrig, går inte ut. Han bara ligger hemma och läser Zombie böcker.

Själv har jag då mindre intresse för sådana patetiska sysslor, jag håller på med sånt som ger nånting iaf, och är socialt. Tacka vet jag World of Warcraft, där träffar man iaf nya människor och har kul tillsammans.

Hörde en helt sjuk sak igår på venten, det var två vuxna män som satt och pratade om en Zombie bok dom läst, fatta vad patetiskt att vuxna män sysslar med sånt!

Permalänk
Medlem

Om jag inte hade spelat WoW en vanlig vardagskväll så hade jag bara suttit på MSN och IRC och haft lite småtråkigt. Surfat runt på på Swec.

Då kan jag lika bra spela WoW istället

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kega
Alltså det är ju helt patetiskt med folk som sitter och läser Zombie böcker. Min polare är helt fast i det, och han vägrar erkänna att han är beroende. Han har typ hoppat av skolan, duschar aldrig, går inte ut. Han bara ligger hemma och läser Zombie böcker.

Själv har jag då mindre intresse för sådana patetiska sysslor, jag håller på med sånt som ger nånting iaf, och är socialt. Tacka vet jag World of Warcraft, där träffar man iaf nya människor och har kul tillsammans.

Hörde en helt sjuk sak igår på venten, det var två vuxna män som satt och pratade om en Zombie bok dom läst, fatta vad patetiskt att vuxna män sysslar med sånt!

Precis, patetiskt, eller hur ? Hade vart minst lika sjukt det oxå om det vart sant...nu fattar ju jag att det inte är det, men det är fortfarande ett faktum att så är fallet med WoW...Spelar ingen roll vart man vänder huvudet så snackas det raider och sköldar...Många är ju helt besatta och i vissa fall blir det som det är beskrivet i den här tråden. Ingen ide att försöka sopa det under mattan även om jag kan förstå att en del inte vill inse det.
Handen på hjärtat, visst måste ni hålla med om att det blivit överdrivet mycket av den varan ? Ska man behöva höra raidsnack och armorsnack överallt ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kega
Förstår inte vart du vill komma med dina inlägg här? Du som t.o.m "har mindre och mindre intresse för datorn". Måste du sitta här och försöka hävda dig eller nånting?

han har väll så tråkigt liv så han måste sitta o klanka ner på folk som har kul.

sen att folk pratar om wow e ju bara patetiskt o nämna, man hör hela tiden på tuben när folk pratar om lost, big brother... då kan man ju säga att dom kollar på tv bara för att dom har så tråkigt i sitt liv så dom måste sitta o kolla på andra som har kul. medas vi wow spelare gör ngt själva....

Permalänk
Medlem

Jag spelade WoW, men spelet började bli tråkigt när jag kommit en bit in i "end-game". Det kändes som jag ville komma till "nästa nivå", alltså bli bättre, men det kändes som jag spelade för något som inte fanns. Plus att raidandet började ställa till problem i IRL. Så jag gav upp spelandet och det känns väldigt skönt att jag kunde sluta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zingan
Jag spelade WoW, men spelet började bli tråkigt när jag kommit en bit in i "end-game". Det kändes som jag ville komma till "nästa nivå", alltså bli bättre, men det kändes som jag spelade för något som inte fanns. Plus att raidandet började ställa till problem i IRL. Så jag gav upp spelandet och det känns väldigt skönt att jag kunde sluta.

Heder till dig att du kan erkänna att det började dra iväg...inte alla som gör det...
Därmed inte sagt att alla är beroende, men man får ju vara naiv om man inte inser att det finns många som har "omedvetna" problem. Jag kan verkligen inte förstå att man kan tycka det helt normalt att spela 12 timmar per dag/7 dar i veckan...
Skulle aldrig själv sitta 8-12 timmar framför tv:n, då hade jag verkligen på allvar börjat fundera över mitt liv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zingan
Jag spelade WoW, men spelet började bli tråkigt när jag kommit en bit in i "end-game". Det kändes som jag ville komma till "nästa nivå", alltså bli bättre, men det kändes som jag spelade för något som inte fanns. Plus att raidandet började ställa till problem i IRL. Så jag gav upp spelandet och det känns väldigt skönt att jag kunde sluta.

Gjorde exakt samma sak för 2 veckor sen så galet skönt att slippa det

Permalänk
Medlem

ja vet jag e helt fast i zombie träsket, grejjen är väll att wow ÄR ett problem för vissa och att det låter fel på nått sätt när man hör folk som e vuxna/förebilder snacka om det! läst aftonbladet? där klagar just vuxna på sina barn om det, känns lite som dubbelmoral när dom själva sitter där?
folk som är beroende av något har sällan kul, fråga alkisen ifall han har det roligare nu eller innan han blev alkis?
klart dom har ett liv MEN dom blir trasiga! kroppen är byggd för att röras inte för att sitta och va still, tex ryggraden stimuleras att bygga på mer ben där ben sidorna ligger och "glider" på varandra utan stimulans så förvittar de och kolappsar och det vore öderstigert!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Springer du eller styrketränar du medan du läser?

Permalänk
Medlem

Fritid + Wow + Utbildning/Jobb = Social Bidrag + moderaterna = Utliggare + wow = Går ej ihop + ingen dator = Inge Wow = Botad.

Permalänk
Medlem

Kan börja med att jag vart helt emot wow i början. Bara jag såg grafiken så börja jag spy(nästan iallafall).

Min kusin har spelat sen det nästan kom ut och han slutade för en vecka sen, han orkade inte mer och väntar till BC.

Jag däremot har spelat sen i Januari, eller Februari, månad. har spelat mycket längre, men förut var de på privat server.. Blev indragen när en polare berättade vad/hurr man skulle göra för o spela. Jag ville testa spelet. Men jag märkte att jag var tvungen o köpa spelet för o kunna testa då privat servrarna var fulla med buggar o lagg...

När vi ska iväg, handla eller gå på kalas eller vad f^n som hellst så har jag inga problem o lämna spelet. klarar mig helt perfekt om vi ska iväg nånstans där man träffar folk som man inte gör varje dag.
(Men när vi åker till min mormor o morfar så längtar jag hem för o spela, massa snorungar som skriker o håller på hela tiden)

Men jag kan inte sluta spela, Jag provade när min tid gick ut i slutet på Juni månad.. jag skulle inte spela förräns BC kom eller min födelsedag. jag klarade mig 1 1/2 vecka. Varför? tja, kanske för att jag skulle få en chans till o få sprina MC/Onyxia för första gången och MC var inte som jag ville ha de till(med guilden, de suger nämligen), jag hade så mycket tid över till annat också att jag inte visste vad jag skulle göra. Plockade fram lite andra spel för o lira, typ flatout. Men när första dagen var slut så var spelet på 100%(Jättesvårt ju, lol)

Och nu under sommarn har jag inte varit med polare, vilket jag aldrig brukar vara ändå. Så jag har ju inte förlorat kontakt med dem överhuvudtaget.

Jag har tillochmed köpt en bil som är lite rostig o.s.v. för jag skulle ha nått o pula med nu under sommarlovet också. men har ingenstans o vara. och svetsen som jag har bett farsan kolla om den funkar som den ska har han inte ens tittat på.

Men jag längtar nästan till när skolan börjar.. spela wow mycket mindre! Som det har varit nu under sommarlovet så spelar jag från jag vaknar, typ 11-12 till jag går o lägger mig typ 12-13h senare..

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kleff
www.wowglider.com , rena medicinen.

Hehe använder det programmet hela tiden orkar inte sitta å nöta upp till lvl60

Visa signatur

Laptop: HP NX9420, Intel Core Duo T2400 @ 1.83GHz, 1x1024MB DDR 400, 80GB SATA, External 300GB SATA, HP DVD+- Burner med lightscribe, ATi Mobility Radeon X1600 256MB

Medlem i signaturgruppen homosexuella Appleanvändare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TsubakiSama
Hehe använder det programmet hela tiden orkar inte sitta å nöta upp till lvl60

kan inget annat än instämma tyck vadfan ni vill om det men programmet är helskönt för nån som vill ha tid till annat än o nöta lvls hela tiden ^^ plus att man får lite cash också

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sirre
kan inget annat än instämma tyck vadfan ni vill om det men programmet är helskönt för nån som vill ha tid till annat än o nöta lvls hela tiden ^^ plus att man får lite cash också

Haha, så det funkar verkligen? Trodde det vart en myt, eftersom de låter rätt otroligt:p

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kleff
Springer du eller styrketränar du medan du läser?

jobbigt att hålla boken faan, ne men jag läser 1 timme på kvällen och ibland på tuben!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyme
Haha, så det funkar verkligen? Trodde det vart en myt, eftersom de låter rätt otroligt:p

Myt nej hu lika verkligt som att Georg W bush är president i USA, och grejen är att programmet är välgjort som få

Permalänk
Medlem

Hoppas ni blir bannade ni som använder glider/bots. Iofs så finns det en jäkla massa bots redan, så det gör kanske inte så stor skillnad, men jag blir ändå sur.

Enda fördelen är att man får lite gratis honor.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [Z]
Hoppas ni blir bannade ni som använder glider/bots. Iofs så finns det en jäkla massa bots redan, så det gör kanske inte så stor skillnad, men jag blir ändå sur.

Enda fördelen är att man får lite gratis honor.

Vissa kanske har ett socialt liv att sköta också? Dessutom så var det ett fall på min server där en kinesfarmare som botade å blev rapporterad men han springer runt fortfarande så dom verkar ju inte bry sig så mycket i GM haha

Visa signatur

Laptop: HP NX9420, Intel Core Duo T2400 @ 1.83GHz, 1x1024MB DDR 400, 80GB SATA, External 300GB SATA, HP DVD+- Burner med lightscribe, ATi Mobility Radeon X1600 256MB

Medlem i signaturgruppen homosexuella Appleanvändare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TsubakiSama
Vissa kanske har ett socialt liv att sköta också? Dessutom så var det ett fall på min server där en kinesfarmare som botade å blev rapporterad men han springer runt fortfarande så dom verkar ju inte bry sig så mycket i GM haha

Jag, och större delen av WoW-spelare lyckas sköta sina sociala liv utan att förstöra för andra i WoW.
Var inte löjlig, dom bannar när man får in bevis.. Folk får ju grinda hur mycket dom vill, men kör dom med bot åker dom. Kinesen körde säkert utan bot.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av China
Jag, och större delen av WoW-spelare lyckas sköta sina sociala liv utan att förstöra för andra i WoW.
Var inte löjlig, dom bannar när man får in bevis.. Folk får ju grinda hur mycket dom vill, men kör dom med bot åker dom. Kinesen körde säkert utan bot.

Haha jo jag märker att ni lyckas sköta era liv i denna tråden. Angående kinesen så måste han väl bota ändån om han springer samma runda dag in å dag ut?

Visa signatur

Laptop: HP NX9420, Intel Core Duo T2400 @ 1.83GHz, 1x1024MB DDR 400, 80GB SATA, External 300GB SATA, HP DVD+- Burner med lightscribe, ATi Mobility Radeon X1600 256MB

Medlem i signaturgruppen homosexuella Appleanvändare

Permalänk
Medlem

Jag har faktiskt sett att flera bots jag har haft koll på har försvunnit, visserligen tog det ett par veckor.

edit/ Dåligt argument btw. --> TsubakiSama
Eftersom man inte har tid med något skall man få det utan att anstränga sig även om det förstör för andra? Jag har inte heller tid att spela hela tiden, men jag fuskar inte för det. Jag har inte ett bra betalt jobb, men jag stjäl inte folks pengar för det.

Det kommer alltid att finnas fuskare som förstör, men det hindrar ju inte mig ifrån att säga vad jag tycker. Rent generellt har jag inget emot fuskare, det påverkar ju inte någon annan, men i ett multiplayerspel är det jävligt ohyfsat.

Sen är det visserligen bara ett spel, det är inte så viktigt. Jag blir mest upprörd över att folk inte har respekt för andra människor snarare än att dom fuskar lite.

Ontopic: Tjejjen har väl varit lite upprörd ibland när man lirat för mycket, men det känns inte som jag måste lira så mycket längre. Skall försöka lira mer sällan och mer effektivt istället Kanske ta en paus då och då.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TsubakiSama
Haha jo jag märker att ni lyckas sköta era liv i denna tråden. Angående kinesen så måste han väl bota ändån om han springer samma runda dag in å dag ut?

Antingen botar dom, men det är hyfsat ineffektivt i jämförelse med en människa som spelar, eller så spelar dom i skift helt enkelt. Båda varianterna förekommer.

Permalänk
Medlem

Eve säger jag bara! Mognare personer, man kan "Levla" utan att spela. Mumma.

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Midvinter
Antingen botar dom, men det är hyfsat ineffektivt i jämförelse med en människa som spelar, eller så spelar dom i skift helt enkelt. Båda varianterna förekommer.

Jag nämner inga namn, men på WoWgliders forum har det tidigare förekommit ett "leveling-race" mellan en skicklig bottare (skriver egna profiler med waypoints för att optimera xp/tim för varje level) mot en quest farmer.

Det hela skedde på den amerikanska sidan av WoW. Quest farmern ledde loppet till mellan levlarna dvs. 35-45 där bottaren gick om och vann
Botten gick 24/7 (förutom när det var server koll) och självklart är en mänsklig spelare mer effektiv, men i längden vinner botten just pg.a. att den inte behöver sömn, mat eller andra pauser.

Jag har själv bottat länge och jag tycker det är synd att det har spridits så pass mycket att även andra spelare påverkas negativt. På WoWgliders forum finns det uppladdade profiler för allmänheten och det är just dessa som används av så många att det nu är lätt att hitta bottare på vanliga platser som t.ex. Vul'Ogre Mound, Duskwood.

Något annat som jag ser är vanligt är hunters som bottar och använder sig utav ett pet med charge som kan öka sin xp/tim markant. Från 15k xp/tim till 20k xp/tim (level 26).

De tre snabbaste klasserna för leveling är Hunter, Rogue, Priest så håll ett extra öga om ni ser en sådan. Den vanligaste /played tiden för en hunter ligger runt 11dagar, men med bra profiler tar det givetvis kortare tid.

Jag har själv lagt WoW på hyllan, men dessa karaktärer har jag startat från 0 och "bottat upp": 60 Paladin, 50 Hunter, 45 Mage, 48 Warrior

Jag tycker att skaparen av wowglider, Mercury, har gjort ett kanon jobb med programmet, men det börjar som sagt bli överdrivet vanligt med bottare.

Just nu håller ett nytt team på att utveckla en ny bot som ska vara mänskligare än wowglider, botten kallas för wownitro (http://www.wownitro.com/) och använder sig utav code injection något som de flesta inte gillar då risken för att bli upptäckt utav Warden ökar.

Jag vet inte hur wow fungerar och är inte särskilt hajj inom programerings språket, men ett annat mmorpg, MapleStory, hade tidigare problem med bottare och skaffade sig anti hack software:t nProtect och vad nProtect gör är att det installerar någon form av keyboard hook och mousehook så progammet lyssnar efter direct_input(?) vilket gör att simulerade tangent tryck ignoreras och har gjort program som Ac Tool eller AutoHotkey värdelösa. Det kan vara en möjlighet att stoppa bottandet.