World of Warcraft-tråden del 3

Permalänk
Medlem

Har en fråga nu när jag ska starta en ny char på horde stället för ally...
Har tänkt mig en priest, men jag har lite svårt att hitta bra grinding specs även på wow's hemsida. sen undrar jag över en speciell talant imp shadow word pain, varför ska man använda talants för den? ökar den skadan oxå lr förlänger den bara spellen?

tacksam för svar, (btw min första char någonsin när jag köppte wow var just priest) av någon anledning är alltid dom första klasserna man börjar med mest roliga.

Visa signatur

i5-4670k - Asus Maximus Hero z87 - Nvidia GTX 780 - Samsung 840 pro 250Gb - Crucial Ballistix 16GB

Permalänk
Medlem

Hur tar man sig till Thunderbluff från Silvermoon City?

Om jag går så måste jag ju passera EPL och WPL

Visa signatur

I am 43% addicted to World of Warcraft. What about you?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kothoga
Hur tar man sig till Thunderbluff från Silvermoon City?

Om jag går så måste jag ju passera EPL och WPL

Ta portalen till UC sen lär du gå därifrån.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lord_dubbdäck
Ta portalen till UC sen lär du gå därifrån.

Hur ska jag ta mig till Undercity då? Har bett några locks i Undercity men de svarar inte tillbaka

har inte lust att gå från Silvermoon city till UC

Visa signatur

I am 43% addicted to World of Warcraft. What about you?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kothoga
Hur ska jag ta mig till Undercity då? Har bett några locks i Undercity men de svarar inte tillbaka

har inte lust att gå från Silvermoon city till UC

Det finns en portal i Sunfury Spire i Silvermoon City som tar dig till UC

Visa signatur

Alienware 15R3, 7820HK, 16 GB DDR4 2667 MHz, 1080 Max-Q, 512 GB SSD + 1 TB 7200 RPM, 15.6" 120 Hz TN+WWA G-Sync, Killer 1550

Permalänk
Medlem

Hur tar man sig till Bloodelf start område som Tauren?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Hur tar man sig till Bloodelf start område som Tauren?

Komiskt, står ju nått inlägg över dig om det, fast vänd på det.

Bör ju bli såhär: Mulgore -> The barrens -> Durotar - > Zeppelina - Brill -> UC -> Portal till Silvermoon City.

Eftersom det går från Silvermoon City till UC, så antar jag att det går tvärtom också.

(Kör inte Horde längre så kan inte bekräfta något).

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyme
Komiskt, står ju nått inlägg över dig om det, fast vänd på det.

Bör ju bli såhär: Mulgore -> The barrens -> Durotar - > Zeppelina - Brill -> UC -> Portal till Silvermoon City.

Eftersom det går från Silvermoon City till UC, så antar jag att det går tvärtom också.

(Kör inte Horde längre så kan inte bekräfta något).

Det går tvärtom...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mathwarp
Har en fråga nu när jag ska starta en ny char på horde stället för ally...
Har tänkt mig en priest, men jag har lite svårt att hitta bra grinding specs även på wow's hemsida. sen undrar jag över en speciell talant imp shadow word pain, varför ska man använda talants för den? ökar den skadan oxå lr förlänger den bara spellen?

tacksam för svar, (btw min första char någonsin när jag köppte wow var just priest) av någon anledning är alltid dom första klasserna man börjar med mest roliga.

Kolla in http://forums.worldofwarcraft.com/thread.html?topicId=1202121...

Spirit tap och Wand spec först. Varför? Jo då kan du grinda utan att pausa. "Hemligheten" är att wands som enchanters kan göra gör grym skada vid låga nivåer. Köp sådana, de brukar vara billiga. Sedan kör du shield, wandar på, mobsen är ofta halvdöda innan de ens är framme vid dig och definitivt innan din sköld är nere. De dör, du har nu spirit tap igång för snabb manaregen, sköldar om dig, full mana igen efter någon sekund och tar nästa mob.

Visa signatur

Gamla Bettan - [ P5N32-E SLI| C2D E6600 3ghz@1,35v| |4GB Kingston HyperX SLI RAM| Asus NVIDIA 8800GTS 320MB | SB X-FI Xtreme Gamer |2*500GB HD Seagate Barracuda 7200.9 | Antec P180 Gunmetal Black Case ]

Permalänk
Medlem

Jag (min son) har fått problem med buggar i WOW efter senaste patchen.
Enligt min son är inte all grafik "som det har varit".
Ibland "dumpar" datorn med blåskärm.

Mina åtgärder har varit att installerat om XP och endast "kletat" ner datorn med WOW inget annat. Så för övrigt flyter det på fint.

Datorn som kör WOW är en P4 Celeron 2.0 512mb ram och integrerat GFX Intel 845.
Jag vet att GFX är minimum men det har fungerat fint innan senaste patchen.
Jag har en ledig AGP port (endast 4X) och funderar på att köpa honom ett billigt kort. Men vilket duger till WOW?
Jag har inte någon större budget för detta men en 600 kanske 700, inte mer får han shoppa för.
Fick erbjudande av en kollega att köpa ett ATI 9200SE 128mb AGP för 300:-
Kan det räcka?

Tacksam för all hjälp.

Permalänk
Medlem

Kör upp en ny mage på en av de nya serverna, tycker ni jag ska speca cold lr fire tills 60/70?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swedpost
Jag (min son) har fått problem med buggar i WOW efter senaste patchen.
Enligt min son är inte all grafik "som det har varit".
Ibland "dumpar" datorn med blåskärm.

Mina åtgärder har varit att installerat om XP och endast "kletat" ner datorn med WOW inget annat. Så för övrigt flyter det på fint.

Datorn som kör WOW är en P4 Celeron 2.0 512mb ram och integrerat GFX Intel 845.
Jag vet att GFX är minimum men det har fungerat fint innan senaste patchen.
Jag har en ledig AGP port (endast 4X) och funderar på att köpa honom ett billigt kort. Men vilket duger till WOW?
Jag har inte någon större budget för detta men en 600 kanske 700, inte mer får han shoppa för.
Fick erbjudande av en kollega att köpa ett ATI 9200SE 128mb AGP för 300:-
Kan det räcka?

Tacksam för all hjälp.

De ändrade något med grafiken och ui i patch 2.05.

Från patch notes:

Created an option to disable UI Acceleration for users of select video cards experiencing graphical corruption of the User Interface. To utilize this option, enter the following line to the Config.wtf file, located in the WTF subfolder of the game:
Set UIFaster "x"
Where x equals:

0 – This turns off all UI acceleration
1 – For Internal Use Only - DO NOT USE!
2 – Enables partial UI acceleration only.
3 – Enables all UI acceleration.
Example:
Set UIFaster “2”

Note: For users experiencing graphical corruption of the User Interface, it is recommended to try option 2 in order to correct the problem. If this does not solve the issue, then use option 0 to disable all UI Accleration.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Kör upp en ny mage på en av de nya serverna, tycker ni jag ska speca cold lr fire tills 60/70?

Jag har personligen hunnit testa en massa specs för lveling med mage, kom fram till att pyroblast tillsamans med imp scorch funkar bäst på mobs.
Alltså kör full fire om du vill grinda fort, dessutom är scorch extremt mycket effektivare när du kommer upp i lv och den crittar offta, sparar dessutom manan ganska effektivt, dock avråder jag dig från scorch om du ska köra instanser den genererar extremt mycket aggro jämt tycker jag.

Frost kör du bara om du vill pvpa lite mellan lvarna.

BTW glöm arcanträdet! det suger totalt för grinding, körde med det först tänkte clearcasting är nog bra, men ärligttalat gör det inte stor skillnad i grindandet, det bara sänker din dps.

Hoppas mina råd hjälper dig på vägen till 70....

Tack haddock!

Kolla in http://forums.worldofwarcraft.com/t...21216&sid=1

Spirit tap och Wand spec först. Varför? Jo då kan du grinda utan att pausa. "Hemligheten" är att wands som enchanters kan göra gör grym skada vid låga nivåer. Köp sådana, de brukar vara billiga. Sedan kör du shield, wandar på, mobsen är ofta halvdöda innan de ens är framme vid dig och definitivt innan din sköld är nere. De dör, du har nu spirit tap igång för snabb manaregen, sköldar om dig, full mana igen efter någon sekund och tar nästa mob.

Glömde av den sida, satt ju o läste den för några dagarsedan....
Men jag har mest bara en fråga kvar då, varför använda imp sw:p?!

Visa signatur

i5-4670k - Asus Maximus Hero z87 - Nvidia GTX 780 - Samsung 840 pro 250Gb - Crucial Ballistix 16GB

Permalänk
Medlem

At The Gates: Tack som f....n!!!!

Det löste sig nu kan han köra igen..

Men behöver nog investera i ett GFX iaf. Laggar lite faktiskt när jag kollar honom.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swedpost
At The Gates: Tack som f....n!!!!

Det löste sig nu kan han köra igen..

Men behöver nog investera i ett GFX iaf. Laggar lite faktiskt när jag kollar honom.

Tack, det värmer :). Kul att grabben kan spela igen, min server är nere :(. Att det laggar kan mycket väl bero på annat än grafikkortet. Servrarna är inte stabila just nu.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mathwarp
[text]

Det går mecka lite talentbuilds själv med spirittap och wand spec i grunden. Imp SW:P är dock bra på så vis att du kör med den först och sedan wandar. Eftersom den är en dot som tickar på utan du behöver göra något så hamnar du utanför "femsekunders regeln". Regeln går ut på att efter fem sekunder "in combat" utan att dra någon spells så kickar manaregen igång. Extra skada för minimal manakostnad alltså.

Är inte helt hundra hur builden på den sidan funkar, har aldrig levlat helt som shadow. Körde dock ungefär enligt den upp till lvl 25.

Respeccade ifrån en holy/smite critbaserad build, som funkade hyfsat både att hela och dps:a med, till full shadow vid 60. Är 63 nu och saker flyter på väldans fint med hjälp av shadow word: death när man grindar. Lycka till.

Visa signatur

Gamla Bettan - [ P5N32-E SLI| C2D E6600 3ghz@1,35v| |4GB Kingston HyperX SLI RAM| Asus NVIDIA 8800GTS 320MB | SB X-FI Xtreme Gamer |2*500GB HD Seagate Barracuda 7200.9 | Antec P180 Gunmetal Black Case ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kapten Haddock
Det går mecka lite talentbuilds själv med spirittap och wand spec i grunden. Imp SW:P är dock bra på så vis att du kör med den först och sedan wandar. Eftersom den är en dot som tickar på utan du behöver göra något så hamnar du utanför "femsekunders regeln". Regeln går ut på att efter fem sekunder "in combat" utan att dra någon spells så kickar manaregen igång. Extra skada för minimal manakostnad alltså.

Är inte helt hundra hur builden på den sidan funkar, har aldrig levlat helt som shadow. Körde dock ungefär enligt den upp till lvl 25.

Respeccade ifrån en holy/smite critbaserad build, som funkade hyfsat både att hela och dps:a med, till full shadow vid 60. Är 63 nu och saker flyter på väldans fint med hjälp av shadow word: death när man grindar. Lycka till.

Ursäkta om jag är lite seg i kolan just nu men 5sec regeln gäller väl bara när man inte är i combat lr? jag har nog inte riktigt förstått hur det funkar....
kan det vara så att swp bara gör skada var 5:e sec om man har imp sw: P ?

den talanten känns fortfarande väldigt luddig för mig :S
om det ända den gör är att förlänga spellen utan att öka skadan
men om den gör så att man återfår mana fortare är det ju logiskt....

Visa signatur

i5-4670k - Asus Maximus Hero z87 - Nvidia GTX 780 - Samsung 840 pro 250Gb - Crucial Ballistix 16GB

Permalänk

Jodå, även i combat men de börjar som sagt inte ticka förrän du inte dragit någon spell på 5 sekunder. Därför wanda är så bra då det inte räknas som en spell.
Kolla på ditt "character sheet" där du ser din gubbe och utrustning. Håll muspekaren över "spirit", står exakt hur mycket du regenererar med hänsyn till dina stats.
Mera utförlig information på den utmärkta siten Wowwiki - http://www.wowwiki.com/Spirit

Improved shadowword: pain gör mera skada, det läggs på sex extra sekunder vilket gör att den hinner ticka två gånger till eller något sådant. Typ istället för 5 ticks a 100 skada får du 7 med 100 skada.

Visa signatur

Gamla Bettan - [ P5N32-E SLI| C2D E6600 3ghz@1,35v| |4GB Kingston HyperX SLI RAM| Asus NVIDIA 8800GTS 320MB | SB X-FI Xtreme Gamer |2*500GB HD Seagate Barracuda 7200.9 | Antec P180 Gunmetal Black Case ]

Permalänk
Avstängd

Jag har startat en mage som jag kör frost. Hur ska jag lägga talents för bästa resultat tycker ni?

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

Skrev detta i den andra tråden, men fick inget svar. Ska på LAN snart och det skulle vara bra att få ett svar så fort som möjligt.

"Försöker installera TBC på min laptop, men har problem med CD4. Får error eftersom den inte klarar av att läsa av en viss fil.

Finns det någon fix till problemet?"

Tack.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kleff
Skrev detta i den andra tråden, men fick inget svar. Ska på LAN snart och det skulle vara bra att få ett svar så fort som möjligt.

"Försöker installera TBC på min laptop, men har problem med CD4. Får error eftersom den inte klarar av att läsa av en viss fil.

Finns det någon fix till problemet?"

Tack.

Prova att göra en image-fil utav skiva 4 med något brännarprogram. Mounta sedan image-filen med hjälp av Daemon Tools.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kleff
Skrev detta i den andra tråden, men fick inget svar. Ska på LAN snart och det skulle vara bra att få ett svar så fort som möjligt.

"Försöker installera TBC på min laptop, men har problem med CD4. Får error eftersom den inte klarar av att läsa av en viss fil.

Finns det någon fix till problemet?"

Tack.

Jag hade också problem ned CD4.

Det jag gjorde var att jag laddade ner CD4 och sen kopierade jag hela innehållet på CD1 till en map, sen kopierade jag endast .mpq filerna från de andra skivorna till samma map, sen körde jag bara installationsfilen och allt gick bra.
Hoppas det kan hjälpa.

Permalänk
Medlem

Vet du var man kan ladda ner den? PM:a gärna ifall det strider mot någon forum regel.

Edit: Försökte göra en image fil, men det misslyckades :/

Permalänk

Det räker med a kopiera första skivan till en temp map på datorn och från cd2 till cd4 kopierar ni bara mpq filen.
Sen är det bara att starta installationen från temp mappen.

Så gjorde jag med min installation och den fungerade utmärkt.

Permalänk
Medlem

Problemet är när jag försöker kopiera MPQ filen från CD4, den tillåter mig inte att ta fulla. DVD:n stannar bara upp när det är 40 sek kvar av kopieringen och "tuggar".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kleff
Problemet är när jag försöker kopiera MPQ filen från CD4, den tillåter mig inte att ta fulla. DVD:n stannar bara upp när det är 40 sek kvar av kopieringen och "tuggar".

Testat skivan på en annan dator? Fungerar inte det så är skivan nog feltillverkad, surt som tusan.

Skulle det fungera på en annan dator så skulle du kunna göra image-fil på den och sedan skicka filen till din burk genom nätverket, du skulle på LAN trots allt.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skarm
Testat skivan på en annan dator? Fungerar inte det så är skivan nog feltillverkad, surt som tusan.

Skulle det fungera på en annan dator så skulle du kunna göra image-fil på den och sedan skicka filen till din burk genom nätverket, du skulle på LAN trots allt.

Antar att dit han ska på LAN är andra som spelar WoW.
Går ju tanka över ett färdigt installerat från en vän under lanet i värsta fall.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Japp, har testat den på min stationära, funkar inte. Jag måste ha haft tur i onsdags då jag installerade spelet på min stationära med samma skivor.

Aja, tankar hem CD4 just nu, lite segt, men bättre än inget.

Tack för all hjälp.

Edit: Jo, i värsta fall är det ju en möjlighet, cyme.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlockreN
Behöver verkligen hjälp med min warlock build just nu.
Är lvl 29 nu och kör efter den här builden: http://wowvault.ign.com/View.php?view=Templates.Detail&id=365...

Tycker den inte alls funkar bra då jag kör på en pvp server.
Vill ha en build som går snabbt och lvla med och klarar hyffsat motstånd från alliance.

Speccad emonology, det är det enda som är något att ha, felguarden är äcklgit bra, samt att du har irpicnip obegränssad mana i instnacerna om du nyttjar inda pet-s bra, skit i om folk vill ha imp buffen , jävligt värdelös i jämmförelse med pristsens +70 stamina buff så offra dina pets hur mycket du vill.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kapten Haddock
TEXT

Ah nu förstår jag helheten i med spi, mana reg och varför imp sw: P är värt att ta på tackar, tycker blizzards tooltips är en aning luddiga dom borde förklara att den gör mer skada inte bara att den förlänger spellen.

Nu är allt SOLKLART!
tack för att du tog dig tid o förklara

Visa signatur

i5-4670k - Asus Maximus Hero z87 - Nvidia GTX 780 - Samsung 840 pro 250Gb - Crucial Ballistix 16GB