Permalänk
Medlem

Visst det fungerar ju som det är nu.

Men jag vill ju även öka frekvensen på minnena.

Har du 1:1 ratio?

Permalänk
Medlem

Jag kör 1:1 ratio ja, men det fungerar precis lika bra om jag väljer att köra minnena i DDR800 läge... Vet dock inte vad ration blir, då jag kör med en FSB på 350 MHz... Vet inte riktigt hur det fungerar i det fallet...

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Hallo alles! Ni som kör med mATX har ni testat Thermaltake Lanbox Lite (VF6000BWS) eller kör med det nu ? Jag är nyfiken på det, om det är någon som kör eller har testat detta chassi, svara gärna!

Jag ska skrota mitt Silverstone Sugo!

Visa signatur

.:: DELL S3422DWG 34", MSI GS75 Stealth, Bioboard Plutonuim / FluX AT
.:: Razer Blade '18RiP :( Razer Mice+Keyboard ofc ;)
.:: Nanna

Permalänk
Medlem

Varför skrota Sugon? Har inte den relativt bra plats och kylning för att vara mATX-chassi?

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk

varför köra detta mobot när M-atx asus p5k-vm finns ? kör min Q6600 stabilt i 3.6ghz på det.

Visa signatur

Landator: Q6600 @ 4ghz | 4gb Ballstix pc8500 | ASUS p5k-vm Matx | Asus 8800GT 512 | 150gb raptor | WD 250gb | 2x500gb seagate | Tagan 480w | Aplus micro-atx chassi | Samsung 226BW | Audigy ZX 5.1 |

Permalänk
Medlem

P5K-VM samt Gigabyte-kortet med G33 chipsetet fanns inte när jag köpte datorn, det är därför!

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Choffe
Jag kör 1:1 ratio ja, men det fungerar precis lika bra om jag väljer att köra minnena i DDR800 läge... Vet dock inte vad ration blir, då jag kör med en FSB på 350 MHz... Vet inte riktigt hur det fungerar i det fallet...

Usch, kommer inte fram till någon lösning på detta. Senaste BIOS, testat att öka volten(1,8v>2,2v). Som minnena är speciferade till för de timings jag kör.

Ska man behöva byta bräda för att kunna klocka litet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Epyon
Hallo alles! Ni som kör med mATX har ni testat Thermaltake Lanbox Lite (VF6000BWS) eller kör med det nu ? Jag är nyfiken på det, om det är någon som kör eller har testat detta chassi, svara gärna!

Jag ska skrota mitt Silverstone Sugo!

Såg riktigt nice ut, ett litet tittut fönster för Raptor X-disken med. Själv trivs jag inte med box chassin. Söker dock efter en ersättare till mitt Silverstone TJ-08. Vissa saker har de inte lyckats med på det.

Permalänk
Medlem

Det du kan testa att göra är väl att ställa in minneshastigheten i BIOS till t.ex. DDR800 och kolla om det gör någon skillnad alls... Fast personligen tycker jag inte att man vinner så mycket på att köra minnena snabbare än busshastigheten, men jag är å andra sidan nöjesöverklockare

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Har med gjort det, är egentligen nöjd med prestandan i burken. Men ändå kul att se hur högt man kan trycka systemet.

Vet inte varför den inte vill.

Permalänk
Medlem

Hm, nej, det låter väldigt konstigt... Finns det inget annat program än CPU-Z man kan kolla med? Annars får du väl prova att maila Abit och kolla om dom vet felet.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Det får väl bli det. Annars är det dags för nytt system. Alternativt får man vänta på att det kommer ett nytt m-ATX mobo som har bra potential.

Gigabyte GA-G33M-DS2R, ligger närmst till hands i nuläget.

Permalänk
Medlem

Aa, det kortet överklockar riktigt bra... Snuskigt bra för att vara mATX kort...

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Choffe
Varför skrota Sugon? Har inte den relativt bra plats och kylning för att vara mATX-chassi?

Mjo, den har väl börjat rakla lite och jag är lite allmänt less på den *hehe
Sen är det så svårt med CPU kylning i den, får den inte att fungera adekvat. Sen har styrningen för fläktarna börjat rakkla.

Frågetecknet för mig angående TT Lanbox är väl främst hur stor plats det finns för CPU kylaren. Sen är det ett plus att man får 3*3,5 stället för 2 som i sugon.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Qn1f3
Såg riktigt nice ut, ett litet tittut fönster för Raptor X-disken med. Själv trivs jag inte med box chassin. Söker dock efter en ersättare till mitt Silverstone TJ-08. Vissa saker har de inte lyckats med på det.

Jag älskar box chassin! Så jävla smidiga

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Qn1f3
Det får väl bli det. Annars är det dags för nytt system. Alternativt får man vänta på att det kommer ett nytt m-ATX mobo som har bra potential.

Gigabyte GA-G33M-DS2R, ligger närmst till hands i nuläget.

Det är en sån jag kör med nu Då min Abit rasade.

edit* Nån som har provat NZXT Rogue ? verkar mkt intressant!

Visa signatur

.:: DELL S3422DWG 34", MSI GS75 Stealth, Bioboard Plutonuim / FluX AT
.:: Razer Blade '18RiP :( Razer Mice+Keyboard ofc ;)
.:: Nanna