Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop

Leveransproblem på Komplett

Permalänk
Medlem

Leveransproblem på Komplett

Komplett har leveransproblem för tillfället, det har nämnts tidigare i ett par trådar.

Jag har försökt att få någon form av estimat från supporten på komplett hur pass mycket det påverkar min order men utan framgång. Alla delarna i min order fanns på lager den 28e men de är alltså fortfarande inte levererade.

Är det någon här som har fått sin order nyligen och därmed kan dela med sig om hur pass försenad leveransen var? Det vore intressant att veta om det rör sig om en vecka eller en månad.

Citat:

Din order ser bra ut och allting finns i lager. Anledningen till att den inte är skickad än är att vi har vissa lagerproblem just nu, vilket vi beklagar.

Citat:

Jag kan tyvärr inte ge något vettigt svar på när ditt paket kommer skickas.

Permalänk
Medlem

Hoppas att det inte tar många dagar att lösa.

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag beställde ett moderkort i tisdags kväll för leverans till deras hämtbutik i Stockholm och det tog en dag extra (det kom fram idag) mot vad jag väntat mig. Det kanske blir värre med fler saker ifall de har problem med lagret men man får hoppas du inte behöver vänta länge. Vet hur irriterande det är när man väntar på något :).

/B

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SwedBear
Jag beställde ett moderkort i tisdags kväll för leverans till deras hämtbutik i Stockholm och det tog en dag extra (det kom fram idag) mot vad jag väntat mig. Det kanske blir värre med fler saker ifall de har problem med lagret men man får hoppas du inte behöver vänta länge. Vet hur irriterande det är när man väntar på något :).

/B

Trevligt att de inte bearbetar beställningarna i tur och ordning. La en order i söndags (26 aug) på ett grafikkort de har på lager, också för leverans till deras hämtbutik i Stockholm, som fortfarande har statusen "bekräftad".

Permalänk
Medlem

Beställde ett grafikkort i tisdags, det kom i torsdags, var lite snabbare än jag tänkt mig dock

Visa signatur

Min otroligt innehållsrika sida: http://www.bubben.nu | http://www.ip6.se

Permalänk
Medlem

Beställde i tisdags, betalade med visa. I går kom paket fast som postförskott. Så det verkar som de har allvarliga problem just nu. Bara jag får tillbaka mina 4000kr jag fick betala för att hämta ut paketet så är jag nöjd.

Permalänk

ja det är jätte roligt att de inte tar ordrarna i tur o ordning.. inne på 6 arbetsdagar som de har haft på sig och skicka iväg det men är fortfarande bekräftat .!

Permalänk
Medlem

Får hålla med väntat i 7 arbetsdagar på min order.

Permalänk
Medlem

Beställde den 23e och väntar fortfarande....

Permalänk
Medlem

Jag beställde ett gäng nya datordelar + en skärm i onsdags, trodde att jag skulle fått det i fredags i hämtbutiken Göteborg.. Men nu är det iaf skickat i fredags så jag borde ha det på måndag. Jobbigt bara att vänta hela helgen Men är ju som en liten unge som sitter och väntar på julafton

Permalänk
Medlem

Här känner jag att jag måste svara!

Jag beställde från Komplett.se måndagen 27:e augusti.
- Moderkort
- Processor
- Minnen
- Grafikkort
- Hårddisk
- DVDbrännare
- DVDskivor
(~11.000:-)

Hände absolut ingenting under måndagen, tisdagen, onsdagen, torsdagen, och på fredag var varorna fortfarande inte ens packade.

Jag ringde då till kundtjänst och de sa att de hade "strul" på lagret, men det visste jag om. Vid det här laget hade pengarna satts tillbaka på mitt konto (betalade med visa). Dock sade han jag pratade med att "jaha det var lite småplock det här", och mellan rederna verkade det vara att då får man vänta längre.

Sedan på lördagen hade ingenting hänt trots att de ska ha dygnet-runt-bemanning på lagret. Då läste jag i en del forum att folk hade beställt EFTER mig och redan fått hämta sina grejjer långt innan mitt ens är packat. Fy fan vad dåligt säger jag bara.

Har komplett nått jävla system nu, som prioriterar de paket som de tjänar mest pengar på? eller vad är det frågan om??

Igår som sagt, så avbeställde jag allting från komplett, och vände mig till datorbutiken istället.

Skitkasst

Visa signatur

DFI LANParty NF3 Ultra-D | Opteron 146 CABYE 0540FPMW @ 2.95GHz | 2048DDR | HiS x1950pro 512 @590/770 | Soundblaster Audigy 2 | Tagan Easyconnect 480W | Antec P180B | WD 320GB SATA | Maxtor 250GB IDE |

Permalänk
Medlem

Har nu gått 11 dagar sen beställning och mina varor ligger inte på plock än.
Typisk att något händer just när man beställer

Permalänk
Medlem

Jag valde också att avbeställa nu. Jag skulle kunna leva med att ordern blir en vecka sen, men jag vill inte vänta så mycket längre än så.

Att Komplett inte ger någon form av bedömning av leveranstid tycker jag är riktigt dåligt. Att jag dessutom inte fick reda på deras problem med leveranser förrän jag mailade och frågade är också dåligt.

Tyvärr så har vi inte så många onlinebutiker i Sverige så att jag kan undvika Komplett i framtiden. Men jag kommer garanterat att leta på andra butiker först.

Permalänk
Medlem

Skickas inte min beställning imorgon så beställer jag från DB instället

Permalänk
Medlem

Ojdå, har Komplett gått käpprätt?

Det var synd, de har varit riktigt bra i mina ögon, tills nu. Det skulle vara intressant att veta var felet ligger? Om det nu är så illa som tråden indikerar.

Ingen anonym källa inifrån Komplett som har lite smaskiga rykten

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Beställde cpu, minne och moderkort från komplett på tisdagkväll, och beställningen är fortfarande "bekräftad". Hoppas de skickar det imorrn. Jag betalade med visa, och pengarna drogs och allt verkade som vanligt vid dylika beställningar.

Men.
Märkte idag att pengarna nu är tillbaka på mitt konto och det "prel.kortköp" är borta, men beställningen finns fortfarande kvar när jag loggar in på komplett.se...vad är det frågan om? Har inte fått något email heller där de förklarar vad de håller på med. Gör de bara såhär för att de inte vet när de kan skicka mina grejer och istället låter mina pengar stanna på kontot för att priset kanske kan ändras eller liknande, eller kan de säga upp mitt köp utan att meddela mig?

Visa signatur

Datorer är kul men ibland är dom jobbiga.

Permalänk
Medlem

Aha, nu såg jag; nytt lagersystem under inkörning kombinerat med rekordförsäljning. De har helt enkelt vuxit ur sin kostym vid helt fel tillfälle, nåja, det kan man ju köpa och hoppas på att allt flyter bättre om ett tag.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Hedersmedlem

För en gång skull har min taktik att enbart köpa saker i lager för att få en hyffsat snabb leverans misslyckats. Får försöka styra om till andra ställen på de produkter jag inte kan vänta på De tidigare snabba leveranserna var en av de stora fördelarna med komplett så man hoppas de får ordning på problemen.

PS. tog bort några produkter och beställde liknande via dustin idag, blev skickade precis

Visa signatur

Perhaps its everything you say-G´kar
Fools to the left of me feeders to the right - I need to find a real job! - Londo Mollari (Babylon 5)

Permalänk
Medlem

Bha jag ger upp får bli Db.

Permalänk
Medlem

Beställde den 22:a, men ännu inte fått något, står bara "bekräftat" :S..
men när vi ringde idag o klagade vid supporten så skull han vi pratade med skulle se till så att mitt paket skickas idag för han höll med om att det alldeles för lång tid.. hoppas bara att det inte va bara skitsnack ifrån supporten:P

Permalänk
Medlem

Trailen: så här funkar det.

När du gör kortköpet reserveras bara pengarna av banken, och sätts undan så du inte kan göra dig av med dem, och när komplett skickar sakerna dras pengarna från ditt konto.

MEN skickar inte Komplett varorna på 4-5 dagar så försvinner uppbokningen av dina pengar.

Dettta betyder att din beställning fortfarande finns kvar, och pengarna dras som vanligt från ditt konto när de skickar sakerna, bara det att du får se till att ha täckning på kontot när de skickar dina varor, om du inte har det vet jag inte vad som händer. Men jag kan tänka mig att 1. Sakerna skickas och du hamnar minus på kontot. 2. Beställningen annulleras.

Jag gjorde så att eftersom jag redan hade min "köplats" kollade jag samma priser på andra ställen och när jag väl beställde såg jag till att först avbeställa från komplett, då är allt redan glömt och pengarna har man ju redan fått.

lycka till

Visa signatur

DFI LANParty NF3 Ultra-D | Opteron 146 CABYE 0540FPMW @ 2.95GHz | 2048DDR | HiS x1950pro 512 @590/770 | Soundblaster Audigy 2 | Tagan Easyconnect 480W | Antec P180B | WD 320GB SATA | Maxtor 250GB IDE |

Permalänk
Medlem

Jag har fortfarande inte fått mina varor, alla fanns i lager då jag beställde. Har nu sedan i fredags stått "Skickat" som orderstatus, därför trodde jag att jag skulle få det idag i hämtbutiken!! Men nej, ingenting

Hoppas verkligen att det kommer imorrn, annars blir jag jäkligt besviken. Tycker att de kan skriva nåt annat än "Skickat" om det inte verkligen är skickat!!

Permalänk

verkar råda rena anarki i deras kösystem!!
nej ska på dem igen för innan denna helg ska jag iallafall ha mina komponenter annars avbeställer jag o lägger beställningen hos db fast det kommer gå på några 100 lappar extra ...menmen får ju iallafall lite poäng för det *suktar efter godiset¤ ¤ironi¤

Permalänk
Medlem

Verkar inte som att mina prylar kommer idag heller :S
Har ju fan stått att det är skickat sen i Fredags!! Händer inget under dagen så avbeställler jag skiten och vänder mig till nån annan affär... ( DB eller Dustin)

EDIT:
Kan ju hoppas att killen från komplett.se här på forumet svarar i tråden.

EDIT2:
Fick precis SMS om att min order är klar för uthämtning... Tur det, annars hade jag nog avbeställt imorrn!

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det har varit lång leveranstid hela året redan, alla 5 ggr jag har beställt saker har jag fått vänta längre än vad man ska (dvs jag förväntar mig att grejorna blir skickade samma dag eller senast dagen efter jag beställer, om allt finns på lager iaf). Jag har handlat hos dom i över 6 år och det har aldrig varit så segt som i år.
Eftersom jag är mycket nöjd med dom annars så ger jag dom en chans till efter dom har löst det här, men om dom inte har skärpt sig då får jag väl handla nån annanstans.

Väntar just nu också på saker, beställde fredag förmiddag men det står bara bekräftad än så länge :/

Visa signatur

Surf/jobbdator: i7 3770K | GA-Z77-D3H | 16 GB | Intel 510 + 750 GB | HD6870 2GB | 30'' | P180B
Server: Phenom X4 9500 | GA-MA78G-DS3H | 8 GB | 5.4 TB | YY-0221
Speldator: IBM PC XT | 8088 4.77 MHz | 640k | 10 MB HDD | EGA | 360k/720k diskett

Permalänk
Medlem

Har inte orkat avbeställa än och paketet är inte skickat fortfarande.
13 dagar so far...
Ringde upp supporten idag och killen jag pratade med sa att jag skulle vara glad om de lyckades skicka ut det innan helgen.
Förra veckan vart jag lovad att det skulle bli skickat innan fredagen.
Något less på att vänta nu.

Permalänk
Medlem

Sitter och väntar jag med, har dock beställt för lite längre sen, men berodde på att chassit jag hade inte fanns inne för tillfället då, kom i lördags, står som skickat sen igårkväll, så kommer förhoppningsvis i morgon

Håller fortfarande på Komplett, har alltid gillat dem, de känns seriösa, bra service etc.

Permalänk
Medlem

verkor som jag hade tur då beställde en hdd i lördags.. dom packade den i söndags och jag hade den i handen på måndagen

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • G.Skill Flare X • Zotac RTX 3080 12gb
🖥 ⇢ Acer Predator XB271HU
⌨️ ⇢ Mekanisk Fjell
🖱 ⇢ MX Master 3S • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • Schiit stack

Permalänk
Medlem

Får en att fundera över om det finns något system för bearbetningen av ordrar överhuvudtaget.

Permalänk
Medlem

Jag beställde en massa delar i söndags, helt nytt system:D

Den stod som bekräftad till igår kväll, då det ändrades till skickad. Hoppas nu bara att turen håller i sig så jag får den imorn:)