Leveransproblem på Komplett

Permalänk
Medlem

Hämtade ut mitt st labs sata kontrollerkort efter 2 dagar i hämtbutiken i Stockholm. Inga problem inte, skickades dagen efter vid 7-tiden på morgonen, alltid funkat klanderfritt.

Bra priser och snabb frakt men ogillar avgiften för hämtningen, måste ju liksom betala för att ta mig in till stan samt parkeringsbiljett samt bensin så i slutändan så är postpaket lite billigare.

Permalänk
Medlem

Verkar som de börjar få till det

Beställde ett datorpaket för 20k på Komplett den 26 sept, trots att jag läst denna tråd. Har inte direkt bråttom (ok, lite spänd är man ju när man ska byta ut sin 5-åriga P4-härk) så jag tänkte väl att jag skulle bereda mig på ett par veckors väntan.

Förväntat sänddatum vid beställningen var i fredags (5 oktober). Loggade in i fredags och då hade datorn släppts till plock. Den statusen har jag ju läst om tidigare i denna tråd att ordern kan ha i flera veckor. Döm om min förvåning när jag loggade in idag och såg att den skickats. Posten har den som kolli i norge och förhoppningsvis dyker den upp imorgon.

Kan vara jag som haft tur om man läser här hur andra fått vänta, eller också kanske de äntligen börjar få ordning på grejorna.

Permalänk
Medlem

Hur kommer det sig att vissa paket skickas tidigare?
Mitt har legat i plock i 2 veckor nu och har fortfarande inte skickats trots att alla delarna fanns i lager när jag beställde.
Inte heller får jag avboka den eftersom den har gått till plock, argh!

Permalänk
Avstängd

Komplett är lite halv skumt (iofs inte så konstigt då det är Norrmän som styr skutan )

Jag avbeställde min senaste beställning då dom "vägrade" skicka sakerna inom 4 dagar, helt sick!

förut har det dock alltid fungerat bra, vette tusan om jag beställer från dessa i framtiden.. DB har blivit en ny favorit...

Permalänk

Beställde dator på komplett ( 15000:- ) 27/9 Sist jag mailade med kundtjänst, kunde det ta ca 3 veckor från den 4/10 tills dom skickat det.
Funderar på att ta bort ordern och beställa från db, men grejen är ju den att jag betalade med kort frågan är hur snabbt man får tillbaka pengarna tar säkert 2 veckor och då kan jag lika gärna vänta på komplett.
Frågade också om kompensation men det kunde man tydligen glömma Snacka om att tänka på sina kunder
Första och sista gången jag beställer där, blir db nästa gång!

Tillägas kan också att det fortfarande bara står Orderstatus: Bekräftad på min order......

Visa signatur

CPU: Intel Core 2 Duo E6550 2.33GHz 1333Mhz (3.5Ghz)Mobo:Gigabyte GA-P35-DS4 Minne: 4 Gb Crucial DDR2 BallistiX PC8500 Grafik:MSI GeForce 8800GTX 768MB 3DMark05:Ska kolla 3DMark06: 13000 3DMark01SE: Ska kolla HDD: Raptor 74GB+Deskstar 320GB Nätagg: Corsair Powersupply 520W

Permalänk
Medlem

Suurt, skulle aldrig beställt från komplett om jag sett den här tråden innan gngngngn.Hatar att vänta när man suttit och planerat i veckor.Och att sen behöva vänta i några veckor till på att en affär ska packa varor som fanns i lager när man beställde och som man betalat har man ju ingen lust med.Har bara haft bra erfarenheter tidigare från komplett men vi får la se hur det går den här gången?

Ringde och fick prata med en tröttkörd supportsnubbe och frågade om dom var på G att packa och skicka men han kunde bara säga att dom "skulle troligen skicka grejerna i veckan" :/

Permalänk
Medlem

Varför tror folk att dem ska få kompensation för saker som har anledning till fördröjning? Avbeställ om ni inte får er så livsviktiga kompensation. För all del, låt alla som inte gnäller som kärringar få sina saker, så avbeställ.
Gör världen en tjänst

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Nu först (i går) så har Komplett fått iväg mitt grafikkort. Det tog bara över en månad...
Jag la min beställning 2007-08-29.
Och då ska det tilläggas att dom faktiskt har haft kortet i lager sen jag la beställningen (Enligt lagerstatus på hemsidan i alla fall, hur mycket man nu kan lita på den). Dom har helt enkelt misslyckats med att få iväg ordern.

Har flera A4:a med mailväxlingar och motsägelsefulla svar från kompletts sönderstressade support/kundtjänst.

Avbeställa kortet var inget alternativ då jag hade betalat med kort. Dock så har jag heller inte krävt någon form av kompensation heller.

Permalänk

Nu har min order släpps för plock, men lär väl ligga där ett tag.

Gnäller som kärringar???
Klart som f*n man blir förbannad om man beställer och sedan när man får ett mail efter ett par dagar där det står att dom har leveransproblem och det kan dröja upp till 3 veckor innan man får varorna.
Borde stått med röda stora bokstäver innan man klickar på beställ!!!

Visa signatur

CPU: Intel Core 2 Duo E6550 2.33GHz 1333Mhz (3.5Ghz)Mobo:Gigabyte GA-P35-DS4 Minne: 4 Gb Crucial DDR2 BallistiX PC8500 Grafik:MSI GeForce 8800GTX 768MB 3DMark05:Ska kolla 3DMark06: 13000 3DMark01SE: Ska kolla HDD: Raptor 74GB+Deskstar 320GB Nätagg: Corsair Powersupply 520W

Permalänk
Medlem

Jag beställde cpu minne kablar m.m. i söndagskväll (7/10) och de skickades på måndag kväll (8/10). så det kommer till hämtbutiken i GBG imorgon (10/10).

Väldigt snabbt och smidigt

Permalänk
Medlem

Själv så beställde man sig ett datorpaket för totalt 16.224,97 från Komplett den 22 September
& i torsdags så släpptes den för plock
bara hoppas på att den kommer denna vecka
annars så har man ju något att se fram emot nästa vecka

näe hoppas att den kommer snart
har inte haft en stationär dator i hemmet på 2 år
kört med laptop & utbudet där är ju kraftigt begränsat..

Visa signatur

[Cooler Master Stacker 831 Silver | ATX, Socket-AM2,2xGbLAN,DDR2 | Silver Power PSU, 600W | AMD Athlon 64 X2 6000+ 3.0GHz | Samsung SpinPoint T166 500GB |
XFX GeForce 8800GTS 500M 640MB GDDR3 | Corsair Value S. PC5300 DDR2 2048MB |
| Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Professional | Windows vista home premium]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
Varför tror folk att dem ska få kompensation för saker som har anledning till fördröjning? Avbeställ om ni inte får er så livsviktiga kompensation. För all del, låt alla som inte gnäller som kärringar få sina saker, så avbeställ.
Gör världen en tjänst

Gnälla som kärringar?
Min har legat i plock i över 2 veckor nu, och när den har gått till plock så finns inte längre möjligheten att avboka, trots mängder med mail till komplett.
Inte heller har jag fått något mail med information om att det är förseningar, så nog är det rätt att gnälla?

Permalänk
Medlem

Ni har ju inte avbeställt, utan har tagit allting från Komplett och istället gnällt här. Det är nog vad ODDNAME menar. Det ni bör göra är att avbeställa, ja, det kan ta några dagar för pengarna att komma tillbaks så att ni kan lägga en beställning någon annanstans. Men frågan är om ni inte borde ha gjort det i ren protest om ni nu är så missnöjda.

Visa signatur

P4 2.0 GHz@2.26 GHz | GF6600GT Core 500 MHz@580 MHz Mem 900 MHz@1135 MHz | 1 GB pc2700 <<Lite kuriosa bara: Ping eller mer korrekt latency är en storhet, ms är enheten. Spänning är också en storhet medan volt är enheten. Tänk vad skoj det skulle låta om du sa: "Hörru höj upp kilometer per timmen va!" (Brun hårig sjuk sköterska)>>

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XCan
Ni har ju inte avbeställt, utan har tagit allting från Komplett och istället gnällt här. Det är nog vad ODDNAME menar. Det ni bör göra är att avbeställa, ja, det kan ta några dagar för pengarna att komma tillbaks så att ni kan lägga en beställning någon annanstans. Men frågan är om ni inte borde ha gjort det i ren protest om ni nu är så missnöjda.

Läs om, gör rätt.
Det går inte att avbeställa när ordern har släppts för plock, vilket uppbenberligen inte är en garanti för att den ska skickas inom en snar framtid.
Jag har tagit upp det med min konsumentvägledare nu och försöker att häva avtalet iomed att jag behöver min kamera för mina studier.
Jag har varit kund hos Komplett sedan 2001 men det här var nog sista gången för min del.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rixton
... kamera ...

Beställde du enbart en kamera. eller var det fler delar?

Är/Var själv på väg att beställa en kamera från dom. Men man blir ju tveksam när man läser dina inlägg.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yogge
Beställde du enbart en kamera. eller var det fler delar?

Är/Var själv på väg att beställa en kamera från dom. Men man blir ju tveksam när man läser dina inlägg.

Beställde en kamera, uv-filter samt minneskort, allt fanns i lager när jag beställde den 23de september, och finns även nu i lager.
Men något paket har jag inte sett till.
Konstigt nog så har ju vissa andra i denna tråd (som beställde senare än mig) fått sina ..

Permalänk
Medlem

Jag avvaktar nog med beställningen ett tag till... Men snart har tiden runnit ut för dom.

Läser dom det här så kan vi säga att jag beställer om du får dina grejer omedelbums...

Permalänk
Medlem

Har tröttnat på dom så nu jag har beställt från annat håll.
Vill dom inte häva köpet så får jag väl skicka tillbaks paketet, tjänar i vilket fall på min beställning från en annan firma.

Permalänk
Medlem

Beställde ett moderkort förra veckan, sen råka jag se att dom hade leveransproblem och läste denna tråden, så 2 dar efter jag la orden så tog jag det säkra före det osäkra och avbeställde och köpte från DB istället, 100 kr mer blev det, men kändes väldigt mycket säkrare.

Väntar tills komplett fått (får man hoppas) ordning på grejerna, innan jag beställer nått mer från dom.
Fast åt andra sidan DB är ju hur bra som helst, så jag lider inte av att komplett har problem

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yogge
Beställde du enbart en kamera. eller var det fler delar?

Är/Var själv på väg att beställa en kamera från dom. Men man blir ju tveksam när man läser dina inlägg.

Rekommenderar cyberphoto för alla kamerabehov, de är utmärka att ha att göra med.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
Rekommenderar cyberphoto för alla kamerabehov, de är utmärka att ha att göra med.

Men de är riktigt dyra + har inte den kameran jag ville ha.

Jag kommer nog att handla från dustinhome. Men tyvärr så är det lite magert med minnen (SDHC) hos dom.

Permalänk
Medlem

Idag har min order från 12/9 släppts för plock, ska bli intressant att se när den faktiskt kommer fram.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rixton
Läs om, gör rätt.
Det går inte att avbeställa när ordern har släppts för plock, vilket uppbenberligen inte är en garanti för att den ska skickas inom en snar framtid.
Jag har tagit upp det med min konsumentvägledare nu och försöker att häva avtalet iomed att jag behöver min kamera för mina studier.
Jag har varit kund hos Komplett sedan 2001 men det här var nog sista gången för min del.

Världen kretsar tyvärr mer än kring dig, och inte alla tilltalar endast dig. Jag antog att man begrep vilka inlägg jag menade. Dessutom hänvisade ej ODDNAME direkt till ditt inlägg heller.

I vilket fall som helst, så hoppas jag att du lyckas med att häva köpet hos komplett.

Visa signatur

P4 2.0 GHz@2.26 GHz | GF6600GT Core 500 MHz@580 MHz Mem 900 MHz@1135 MHz | 1 GB pc2700 <<Lite kuriosa bara: Ping eller mer korrekt latency är en storhet, ms är enheten. Spänning är också en storhet medan volt är enheten. Tänk vad skoj det skulle låta om du sa: "Hörru höj upp kilometer per timmen va!" (Brun hårig sjuk sköterska)>>

Permalänk
Medlem

Verkar lösa sig snabbt för mig iaf, NP.

Permalänk
Medlem

KATASTROF!

Berättade tidigare i tråden om att jag haft flyt med min beställning av datorpaket. Borde räknat med att Posten skulle ta ner en på jorden. Efter fyra dagars frakttid (där tiden från norge till Linköping var 18 timmar) hämtar jag paketet. På väg ut från Posten märker jag att paketet är lite skadat i nederkanten. Anmäler dumt nog inte skadan (de höll på att stänga) men tar i alla fall några bilder med mobilen.

När jag kommer hem märker jag att Coolermaster Stacker 831-chassit är skevt och att det ligger en lös skruv inne i en av fläktarna. När jag öppnar lådan drar jag efter andan. Kollit måste ha utsatts för extremt kraftigt våld. Grafikkort (8800 GTX), ljudkort och processorfläkt har slitits loss och hänger på tre-kvart. Det extremt stabila chassit har gått isär i fogarna. Undrar vad postens apor tror är O.K. behandling av ett kolli som är märkt "Glas". Det måste ha puttats ner från en lastkaj!

Nu väntar väl en rolig reklamation med ett gäng byråkrater/jurister på Kungliga Svenska Postverket

Permalänk
Avstängd

beställt moderkort den 5, enligt posten är det motagit i norge den 9okt, dock har inget paket dykit upp ännu.
får anta att norska posten ligger efter också de kanske inte e så smarta....
inga tekniska prylar för inläsning måhända.

får se om paketet dyker upp i dagarna.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Tänkte berätta för alla som pratar om att avboka...

"Distans och Hemförsäljningslag (2005:59)
...
2.kap.

Fullgörelse
17 § Näringsidkaren skall fullgöra sin prestation inom skälig tid. Om konsumenten och näringsidkaren inte skriftligen har avtalat annat, skall prestationen fullgöras senast inom 30 dagar från den dag då konsumenten gjorde sin beställning.

Om näringsidkaren inte kan fullgöra sin prestation i tid och detta inte beror på konsumenten eller något förhållande på hans eller hennes sida, har konsumenten rätt att häva distansavtalet. Näringsidkaren skall informera konsumenten om detta. Häver konsumenten avtalet, skall näringsidkaren betala tillbaka vad konsumenten har betalat. Detta skall ske snarast och senast inom 30 dagar från den dag då näringsidkaren tog emot konsumentens meddelande om att avtalet hävts."

Verkar röra sig om varor som inte levererats inom 30 dagar i flera fall, och då har ni ju rätt att häva köpet. Återbetalningen kan ta ett tag, i vilket fall det kan vara lämpligare att också reklamera kortköpet via er bank. Återbetalningen brukar då för det mesta vara omgående.

Och för personen som fick sin dator skadad...
Skulle säga att du borde reklamera din försändelse hos komplett som har ansvar att försändelsen till dig går korrekt. Du har ju inget avtalsförhållande till posten

Permalänk
Medlem

Så äntligen så är min dator på väg
just nu så står den på posten i Jönköping
så imorgon så kommer den

underbart har sett fram emot denna

beställde datorn den 22 September & imorrn den 19 Oktober
så har jag den

tog ett tag men det är dä värt..

sorry boys för fel info
men för 10 min sen så stod det att den var i Jönköping
men nu står den på posten i Skara

fan fick ju ingen avi i brevlåda
finns det någon chans att man kan hämta ut den ändå
bara man visar legg?

men va fan dom har splittat upp paketet fick man ju se
chassit med innehåll står på Posten & skärmen på ica kvantum
jaja ska ringa & höra med nissarna om man kan hämta ut skiten..

Visa signatur

[Cooler Master Stacker 831 Silver | ATX, Socket-AM2,2xGbLAN,DDR2 | Silver Power PSU, 600W | AMD Athlon 64 X2 6000+ 3.0GHz | Samsung SpinPoint T166 500GB |
XFX GeForce 8800GTS 500M 640MB GDDR3 | Corsair Value S. PC5300 DDR2 2048MB |
| Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Professional | Windows vista home premium]

Permalänk
Medlem

Grattis till din nya dator Darkhell!

Var bara ytterst noga med att anmäla eventuella yttre skador på paketet, hur små du än anser dem vara, annars kan det gå för dig som för mig. Kolla in bilderna på den obetydligt skadade kartongen och datorns massakrerade inre. Skickliga killar på Posten. http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Som tur var tar Komplett fighten med Posten och bygger mig en ny. Att sedan paketen sprids ut över halva kommunen var väl bara att vänta, det är ju ändå Posten vi har att göra med...

Det går bra att hämta ut utan avi så länge du har kollinummer och leg...

Permalänk
Medlem

Det gick snabbt darkhell, min PC som jag beställde 12 september är inte ens skickad än, har haft status Släppt för plock i 8 dagar nu.