Leveransproblem på Komplett

Permalänk
Medlem

helt j*vla sjuuuuukt är det. och så fruktansvärt värdelöst.

Tycker det är jätekul för er som fått sakerna dagen efter ni beställt, men jag lider verkligen med dom som får vänta i flera veckor på sina artiklar, trots allt finns på lager.

URUSELT minusbetyg

Visa signatur

DFI LANParty NF3 Ultra-D | Opteron 146 CABYE 0540FPMW @ 2.95GHz | 2048DDR | HiS x1950pro 512 @590/770 | Soundblaster Audigy 2 | Tagan Easyconnect 480W | Antec P180B | WD 320GB SATA | Maxtor 250GB IDE |

Permalänk
Medlem

Jag har då avbeställt nu, tycker att det är förjävligt att det ska vara så att folk får vänta i 2 veckor medans andra får grejorna dagen efter.

<3

Visa signatur

Surf/jobbdator: i7 3770K | GA-Z77-D3H | 16 GB | Intel 510 + 750 GB | HD6870 2GB | 30'' | P180B
Server: Phenom X4 9500 | GA-MA78G-DS3H | 8 GB | 5.4 TB | YY-0221
Speldator: IBM PC XT | 8088 4.77 MHz | 640k | 10 MB HDD | EGA | 360k/720k diskett

Permalänk
Medlem

Håller med, komplett som var såna höjdare innan borde verkligen snabba upp det här, de förlorer ju bara på det och det är så otroligt fel om vissa väntar flera veckor medans vissa får det inom några dagar som var normalt innan.

Permalänk
Medlem

Jag vart ganska förvånad över att vissa fick sina saker i "vanliga tid".
Trodde att Komplett gick efter något sorts datum ordning, tydligen inte

Permalänk
Medlem

Jag gjorde en beställning den 6 augusti! Det var 2 prylar som inte fanns på lager, moderkort och minne. Mobo och minne skulle enligt Komplett finnas i lager 21 augusti, fine tänkte jag! Behöver bara vänta i 2 veckor.
Har inte fått grejjorna än!
Den 28 augusti fanns allt på lager och jag stod på tur, allt var great enligt Komplett! Skönt har man kanske datorn klar till helgen. Men ack vad man bedrog sig! Detta var förra helgen! Komplett Jobbar dygnet runt påstår dem. Skitsnack!!
Jag blev nästan bekräftad en leverans tidigt nästa vecka alltså 10-11 september! Vad får man för kompensation för detta?

Datorbutiken var ett par dar försenad vid leverans, jag hörde av mig till dem, det första jag fick var ett förlåt och en gratis frakt vid ev nästa köp.
Super bra Datorbutiken!

Jag gjorde en förfrågan på Komplett att eftersom min beställning har tagit över en månad och att mina prylar är ca 400-500:- billigare nu än då jag beställde, Jag frågade om dom skulle kunna tänka sig att dra av kostnad i pris? Svar nej! - Då får du lägga om ordern, och hamna sist i kön!
Fy fan säger bara jag! Kommer aldrig mer handla på Komplett!
Detta säger jag med vetskap av att komplett omstruktuerar lagret eller vad dom håller på med.

Visa signatur

Asus P5K-E wifi - Intel Q6600 - Corsair XMS2 PC6400 (4gb) - Gainward 8800GTS 640mb - WD raptor 150gb - WD caviar SE16 500gb - Corsair HX620 - Origenae X11 - Samsung SE S184M - BenQ FP241Wz - Wacom intuos3 A5 Wide

Permalänk

jag tror att det är cannabis plantorna som står i full blom utanför lagret.....de sitter o röker 24 timmar om dygnet.
mailade o frågade igår om min leverans då jag sa att jag måste ha den innan helgen han skulle GENAST höra med lagret vid klockan 1 igår om de kunde "hitta" den...har fortfarande inte hört något från dem ,jippi!

Permalänk
Medlem

Förbannad!!

Jag blir så förbannad på Komplett!!

Ringde just och skällde ut en stackars person på supporten.
Ska det ta inih-vete 10 dagar att ens packa ihop delarna som FINNS på lager?!
Och så ser man vissa här som fått sina saker skickade och levererade!
Som beställt långt efter mig dessutom!

Och pengarna är reserverade på mitt konto så nu kan jag inte ta pengarna och köpa på något annat ställe.

JÄVLA SKITKOMPLETT!
Ingen kompensation heller.

Permalänk
Medlem

Avbeställde nu.
Dålig stil av komplett, hade kunnad vänta i en vecka till bara jag visste att alla ordrar togs i turordning.
Nä hoppas Db gör ett bättre jobb

Permalänk
Medlem

Lönt för Komplett att ha en feedback tråd. Är de för dumma för att lista ut typiskt dåliga sätt att få kunder på själva?

Visa signatur

P4 2.0 GHz@2.26 GHz | GF6600GT Core 500 MHz@580 MHz Mem 900 MHz@1135 MHz | 1 GB pc2700 <<Lite kuriosa bara: Ping eller mer korrekt latency är en storhet, ms är enheten. Spänning är också en storhet medan volt är enheten. Tänk vad skoj det skulle låta om du sa: "Hörru höj upp kilometer per timmen va!" (Brun hårig sjuk sköterska)>>

Permalänk
Medlem

Mina saker kom fram idag, så skall hämta ut dem efter jobbet. Är fortfarande helt nöjd med Komplett, min beställning blev som sagt först och främst fördröjd eftersom jag beställt ett chassi som inte fanns inne för tillfället, efter det kommit in så kanske jag fick dras med en eller två extra dagars försening, men det kan jag lätt ta iom. det strul de har haft. Komplett ligger fortfarande nära till hjärtat hos mig.

Ni som har blivit omsprungna av andra ordrar, kanske det hänger med att de som beställt efter er endast handlat några få saker? Små ordrar är lättare att få ut och iväg, och således snabbaste sättet för Komplett att få lite struktur och tid över till de större ordrarna nu när de har problem. Tråkigt att ni skall drabbas dock :/

Permalänk
Medlem

Jag beställde minne+grafikkort som fanns i lager ifrån komplett tisdagen den 28:e tänkte att jag skulle hinna få det före helgen, eftersom mina tidigare beställningar gick så fort (min senaste order beställde jag sent på en fredag och kunde hämta ut det på måndagen)

Men eftersom ingenting hade hänt med min order på måndagen så avbeställde jag och beställde från Datorbutiken istället men det var mest pga. att jag hade en gratis frakt därifrån.

Efter att jag läst den här tråden om att dom har konstigt prioriteringsordning så kommer jag nog att tveka lite till att använda komplett nästa gång. Men det återstå att se tills dess.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 9 3950x | RTX 2060 | 16Gb RAM | 512Gb + 256Gb SSD
NAS: HP Microserver Gen8 | 8GB Ram | 3x2Tb ZFS | FreeNAS
SRV: HP ML350p Gen8 | 64GB Ram | 2x E5-2630v2 | ESXI

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ibis

Ni som har blivit omsprungna av andra ordrar, kanske det hänger med att de som beställt efter er endast handlat några få saker? Små ordrar är lättare att få ut och iväg, och således snabbaste sättet för Komplett att få lite struktur och tid över till de större ordrarna nu när de har problem. Tråkigt att ni skall drabbas dock :/

Men jag beställde en helt ny dator i söndags, alltså plockade lösa delar... och den kom fram idag. Känns lite konstigt att min går snabbt när personer som beställt så pass mycket tidigare inte fått sitt. Fast jag klagar inte:)

Permalänk
Medlem

Verkar inte bara vara Komplett som har lev. problem. Jag beställde en hårdisk med tillhörande kablar från DB (Datorbutiken) i måndags före lunch. Allt fanns i lager och sen har det stått lev.klar sen tisdagmorron (ev. tidigare), dåligt tycker jag. Hade förväntat mig att de skulle skicka samma dag, men det kanske alltid är så där?
Har inte ens fått svar på mitt mail som jag skickade i morse.
Man kanske är bortskämd sedan man handlat på Dustinhome några gånger, där kommer alltid grejorna direkt, men jag tycker ju att det är så det ska vara.

Permalänk

Jävla dålig stil av komplett att vara så jävla sega väntat på mina grejor i över 2 veckor nu och står bara att den är bekräftad även fast dom hade alla delar på lager.
Avbeställer och köper mig grejor från dustin man vet att grejorna kommer fram innan skägget växt ner till knäna.

Visa signatur

Imac 27tum 2019
MacBook Air 2011

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bsba
Verkar inte bara vara Komplett som har lev. problem. Jag beställde en hårdisk med tillhörande kablar från DB (Datorbutiken) i måndags före lunch. Allt fanns i lager och sen har det stått lev.klar sen tisdagmorron (ev. tidigare), dåligt tycker jag. Hade förväntat mig att de skulle skicka samma dag, men det kanske alltid är så där?
Har inte ens fått svar på mitt mail som jag skickade i morse.
Man kanske är bortskämd sedan man handlat på Dustinhome några gånger, där kommer alltid grejorna direkt, men jag tycker ju att det är så det ska vara.

Ja fy f#n vilket j#vla skämt! Skickar dom inte samma dag! Vad lack jag skulle bli!
Skämt och sido. Komplett ligger inte högt i kurs nu precis! less!

Visa signatur

Asus P5K-E wifi - Intel Q6600 - Corsair XMS2 PC6400 (4gb) - Gainward 8800GTS 640mb - WD raptor 150gb - WD caviar SE16 500gb - Corsair HX620 - Origenae X11 - Samsung SE S184M - BenQ FP241Wz - Wacom intuos3 A5 Wide

Permalänk
Medlem

Nåja jag kanske har höga krav och ni som beställt från komplett verkar ju ha det 10 ggr värre, men det är retfullt när det står leveransklar och inget händer och inget mailsvar. Tyder väl på underbemanning.

Permalänk
Medlem

Även jag sitter och väntar på min beställning!

Beställde från Datorbutiken, Komplett och ITButikken.
Gissa vad som kom först ? Inte var det några av våra svenska vänner i alla fall.

Kan inte förstå hur saker i lager kan dröja så oerhört länge att skicka när man kör dygnet runt bemmaning på lagret!?

Kanske ska avbeställa och leta vidare då.
Det är oerhört dålig stil, att ha en minimal blänkare på förstasidan om leveransproblem för att sedan låta alla vänta, även jag har inte fått information förrän man mailat och frågat.

2-3 veckor lyckades jag tjata fram att det kanske skulle ta, men 2-3 veckor, man nyper sig nästan i armen och undrar om det är ett skämt!

Nä Komplett, grip tag i vad som finns kvar av dessa kunders tillförlitlighet till er och erbjud någon kompensation!

Visa signatur

Mångsysslare

Permalänk
Medlem

Det är rätt patetiskt att komplett inte ens kan maila sina kunder och snällt be om ursäkt och att formellt hoppas att sina kunder ha överseende över det som har hänt/händer, + kompensation givetvis. Inte ens det klarar dem av!

Visa signatur

Asus P5K-E wifi - Intel Q6600 - Corsair XMS2 PC6400 (4gb) - Gainward 8800GTS 640mb - WD raptor 150gb - WD caviar SE16 500gb - Corsair HX620 - Origenae X11 - Samsung SE S184M - BenQ FP241Wz - Wacom intuos3 A5 Wide

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av graphic
Det är rätt patetiskt att komplett inte ens kan maila sina kunder och snällt be om ursäkt och att formellt hoppas att sina kunder ha överseende över det som har hänt/händer, + kompensation givetvis. Inte ens det klarar dem av!

Instämmer. Allt kan ju någongång gå fel, det är inte det jag blir mest arg över, det är förhållningssättet!

Visa signatur

Mångsysslare

Permalänk

Det står ju klart och tydligt MITT på sidan att komplett har problem med sina leveranser.

Vad mer ska dom göra? Dra av pengar för att ni skall få vänta när det står klart och tydligt varför etc.

Ni måste ju förstå att det är för ER som komplett bygger ut sitt lager för att det skall gå ca 50% snabbare i framtiden än normalt. Sedan att försäljningen kanske ökade en månad under lågsäsong mitt under ombygget är inget komplett kan rå för... De ber om ursäkt på hemsidan och det blir inte bättre för att folk klagar här. Beställ inte om ni inte kan vänta -> ni kan ju ändå läsa eller hur?

Förhoppningsvis är lagret klart och leveranstider är på plats igen inom kort. Så förstår inte alla som skriver "nä men nu skall jag aldrig köpa från komplett igen" haha det är bara patetiskt. Skulle ni skita i eran favoritaffär för att det byggs om för DIN skull för att DU skall få det snabbare i fortsättningen? Helt ärligt. det är bara korkat. Visst. Ni kanske inte e sugna på o köpa just nu men när leveranstiderna är tillbaka på plats så finns där ingen anledning till att sitta och gnata om det.

Varför vissa fått sina varor och andra inte har fått som har beställt före är pga det nya systemet plockar varor från ett "system" medans vissa andra varor måste göras manuellt. Därför blir alla varor som är inreggade i det nya systemet levererade snabbare än de som måste göras manuellt.
Det har ingenting med vad komplett prioriterar eller inte. Det finns säkert dvdbrännare och ett SDkort som kommer fram dagen efter, lika säkert som att en laptop eller TV kanske kommer dagen efter också.

Garanterar er att dom inte sitter och sorterar ut vissa ordrar iaf.

Blev bara så arg på alla gnällspikar. Ta en napp!

Permalänk
Avstängd

okej va gnälligt ,tror det är fler en ni som sitter här som får vänta , det kanske är en miljon betälningar från just komplett så ni får allt vänta ni med

Visa signatur

C2D E6600 2,4@3,3ghz Nvidia G8800GT 512 o mycke hd

Permalänk
Medlem

Vadå gnällspikar! Har du order som väntar? Har du pratat med dem på komplett? Eller du kanske jobbar där?

Hur som haver, jag tycker inte att komplett månar om sina kunder på det sätt dom gjort med mig och många fler. Vart på kompletts sida hittar man denna rapport om 'leverans förseningar' jo med en väldigt liten rad text, inte alls ögonbrytande och megainformell.

Datorbutiken gjorde en försening på 2 dar ytterst förnöjsam genom att erbjuda fri frakt vid ev ny beställning. Jag pratar inte om någon kashback policy, utan en lite hälsning via mail eller varför inte följa datorbutikens kundpolitik!

.

Visa signatur

Asus P5K-E wifi - Intel Q6600 - Corsair XMS2 PC6400 (4gb) - Gainward 8800GTS 640mb - WD raptor 150gb - WD caviar SE16 500gb - Corsair HX620 - Origenae X11 - Samsung SE S184M - BenQ FP241Wz - Wacom intuos3 A5 Wide

Permalänk
Medlem

JohanTorell:
Det är ju inte förrän nu som det står "OBS! Leveransproblem!" på framsidan. Den första länken som postades den 27e som jag hänvisade till i första inlägget var i mindre font och hade en vagare formulering, typ "Om leveranser". För att inte tala om när jag beställde då när det inte framgick alls. Så din slutsats att det står klart och tydligt på framsidan är lite plump.

Var det så svårt för komplett att skicka ut ett mail och informera om förseningarna, era leveranser kan ta X veckor och vi ursäktar? Då hade iaf jag utan att bli förbannad kunnat välja att avbeställa, beställa från någon annan sajt och ändå få mina saker till den tidpunkt jag hade tänkt mig.

Permalänk
Medlem

Ja du Johan Torell jag tror att du missuppfattat hela idén med att driva ett företag. Komplett bygger inte ut sitt lagersystem för sina kunder utan de bygger ut sitt lagersystem för att öka lönsamheten. På dig så låter det som att Komplett lägger en ansenlig summa pengar på oss kunder, men nej de investerar i sitt företag för att kunna öka sin kundkapacitet så det är inte för oss man bygger ut. Åtminstone inte i huvudsyfte, om vi sedan kan dra nytta av snabba leveranser så är ju det ett plus men det är inte syftet med det hela. Alla företag försöker effektivisera sin organisation för att öka lönsamheten men det har inget med kundrelationer att göra.

Och den 23/8 stog det definitivt inte klart och tydligt att förseningar var att vänta. Hittade ingen information överhuvudtaget på deras sida vid den tidpunkten.

När man därefter ringer till kundservice för att få reda på vad som tar sådan tid och man blir uttryckligen lovad ett leveransdatum som sedan inte hålls och ingen ursäkt eller kompensation utgår bör man ifrågasätta företaget.

Om du nu blir så retat på ett inlägg så att du måste regga dig och posta ett svar där du uttryckligen säger det undrar jag vem som är mest patetisk.

Permalänk

SCZ

Har du ens läst pressreleaserna eller talar du bara från "egen information" ?

I pressreleaserna står det klart och tydligt att när systemet är färdigt så kommer komplett att kunna sköta ordrar 50% snabbare än tidigare. Dvs. VÄLDIGT fort då komplett redan innan var en av de snabbaste.

Komplett får in ca 1.5 ordrar varje minut, dygnet runt, 7 dagar i veckan, 365 dagar om året. Du kan ju räkna på hur många det är.
Varför det blev kaos var för att det blev 73% (osäker. läste något sånt någonstans) ökad försäljning och det var komplett inte förberedda på.

Tror du att dom köper ett "robotsystem" för flera 10tals miljoner för att det är lönsamt eller? du snackar helt i nattmössan. det är enbart för att det skall gå fortare, slippa humana fel m.m.

huvudsaken är att det är för att fler ordrar skall kunna hanteras. Och på sikt då medföra en vinstmarginal även pga fler ordrar kan hanteras.

- Nej jag jobbar inte på Komplett. Jag har gjort dock. Men inte längre. Jag vet hur hårt kundtjänst jobbar för att hålla kunderna nöjda men när alla redan ringer med en arg inställning så kan det inte gå mer än på ett sätt.
Man orkar inte som person att be om ursäkt till ~1000 personer varje dag 5 dagar i veckan för att leveranserna är försenade pga ombyggnad. Dessutom inte när man meddelar det klart och tydligt i BOLD textstil mitt under flashbannen MITT i sidan. Vad kräver du? Att komplett gör en flashbanner och gör om hela sin layout på sidan där det står "bara så du vet så får du inte dina varor innan veckans slut pga ombyggnad". Hur många beställningar tror du skulle kommit in då? Du får ju använda sunt förnuft. Det skickas även ut i mail har jag för mig när du lägger din order att "just nu är det leveransproblem". Skjut mig inte om jag har fel. Var ett tag sedan jag slutade.

Nej jag skapade inte detta konto pga det. Jag gjorde en annan tråd först. Men fick inget svar i den. Handlade om LCD TVs för din information.

Permalänk
Hedersmedlem

Finns ingen större poäng att gå hårt på supporten nej (det är inte deras fel), men om man lugnt frågar om sina grejer är det en annan sak. Eventuellt kan de göra något för en men det är inte säkert. Inte mycket de kan göra ibland. Har vart med om en del sjuka saker själv när jag satt i support för terminaler. Tex hände det bland annat att supporten inte fick utbildning i en ny typ av terminal och inga handböcker hehe. Så kunderna visste mer än oss om produkten i början. Sen ville cheferna att vi skulle ta alla klagomål förstås. De tyckte väl som vanligt att support var lätt så varför lära sig något om sakerna? Var snarare det vanliga att man inte fick någon handledning utan det blev mycket att sitta och trycka själv (och lära sig) när man fick tid över. Handböcker fick man för det mesta iaf...

Kan mycket väl vara så att övergången ställt till det i systemen och att det är därför som vissa får vänta länge.

Men för de som har bråttom föreslår jag att man gör som mig, avbeställer de produkter som man behöver snabbt och beställer dem på något annat ställe. Kan man vänta så får man hålla tummarna på att de kommer inom ett par dagar iaf. Vet med mig om att jag är otålig men nu beställde jag en del fyndvaror och de vill jag forfarande ha....

Däremot kan det vara bra att skriva om det hela på forum så som här, det kan göra att fler är medvetna om situationen och tom "bespara" komplett en del samtal. Sen kan de som har bråttom välja någon annan butik tills det fungerar smidigare igen....bara en tanke.

Visa signatur

Perhaps its everything you say-G´kar
Fools to the left of me feeders to the right - I need to find a real job! - Londo Mollari (Babylon 5)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KnightCharger
Finns ingen större poäng att gå hårt på supporten nej (det är inte deras fel), men om man lugnt frågar om sina grejer är det en annan sak. Eventuellt kan de göra något för en men det är inte säkert. Inte mycket de kan göra ibland. Har vart med om en del sjuka saker själv när jag satt i support för terminaler. Tex hände det bland annat att supporten inte fick utbildning i en ny typ av terminal och inga handböcker hehe. Så kunderna visste mer än oss om produkten i början. Sen ville cheferna att vi skulle ta alla klagomål förstås. De tyckte väl som vanligt att support var lätt så varför lära sig något om sakerna? Var snarare det vanliga att man inte fick någon handledning utan det blev mycket att sitta och trycka själv (och lära sig) när man fick tid över. Handböcker fick man för det mesta iaf...

Kan mycket väl vara så att övergången ställt till det i systemen och att det är därför som vissa får vänta länge.

Men för de som har bråttom föreslår jag att man gör som mig, avbeställer de produkter som man behöver snabbt och beställer dem på något annat ställe. Kan man vänta så får man hålla tummarna på att de kommer inom ett par dagar iaf. Vet med mig om att jag är otålig men nu beställde jag en del fyndvaror och de vill jag forfarande ha....

Däremot kan det vara bra att skriva om det hela på forum så som här, det kan göra att fler är medvetna om situationen och tom "bespara" komplett en del samtal. Sen kan de som har bråttom välja någon annan butik tills det fungerar smidigare igen....bara en tanke.

Spot on.

Permalänk
Medlem

Inget mail, just det som irriterat mig. Jag håller med föregående talare att det alltid kan gå fel men när man som kund beställer ens innan informationen kommit ut och blir hanterad på detta sätt. Ja då blir man arg.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av KnightCharger
Finns ingen större poäng att gå hårt på supporten nej (det är inte deras fel), men om man lugnt frågar om sina grejer är det en annan sak.

Absolut! Dock är det enda kontakten man får ha med företaget.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av KnightCharger
Tex hände det bland annat att supporten inte fick utbildning i en ny typ av terminal och inga handböcker hehe. Så kunderna visste mer än oss om produkten i början. Sen ville cheferna att vi skulle ta alla klagomål förstås. De tyckte väl som vanligt att support var lätt så varför lära sig något om sakerna?

Rätta mig om jag har fel men är det inte här företagens "måna" om kunderna skiner igenom då ? Nu säger jag inte att det är så hos Komplett men jag vet med mig att det ofta går till så här.

Slutligen, detta är ett av skälen (förutom att de är billiga) till att man handlar där, just att de är stora och man kan lita på att bli nöjd i stort sett.

Visa signatur

Mångsysslare

Permalänk

så varför skall en månads dålig leveranstid pga överbelastning och ombyggnad göra så att du tycker det är ett skitföretag och aldrig tänker handla där igen? :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohanTorell
så varför skall en månads dålig leveranstid pga överbelastning och ombyggnad göra så att du tycker det är ett skitföretag och aldrig tänker handla där igen? :/

Därför att ett företag som Komplett definieras efter hur det agerar när det går dåligt, och hur jag som kund behandlas i det läget?