Snart kan staten se din internettrafik

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Vad får dig att tro att staten eller polisen på något sätt är bättre än första bästa okända person du träffar på gatan? Polisen och staten har allt att vinna på att eliminera integriteten och privatlivet hos folket, och folket har ingenting att vinna på det.

Om en okänd människa på stan bad om ditt kontokort och koden till det, skulle du ge det till honom? Troligen inte eller hur? Men du har inga problem med det så länge det är staten eller polisen? Varför inte?

Om de lovar att inte göra någonting, varför behöver de då ha möjligheten till att göra det? Det finns ingen anledning att övervaka folket i detta land, och gång på gång så lovad det dyrt och heligt att folkets integritet inte riskeras, men ändå så vill de öka möjligheterna till att övervaka.

Det är folket ansvar att hålla efter styret, har så alltid varit och kommer så alltid att vara, oavsett statsskick. Men att naivt tro att staten bara vill oss väl och släppa all form av ansvar är ju katastrofalt. Vårt styre har egna agendor dem med, precis som alla andra människor på gatan, andra styren eller organisationer. De är precis som du, jag och alla andra ute efter att se om sig själva först. Och vad får dig att tro att ditt privatliv skulle vara någonting de inte skulle offra på ett ögonblick?

I rest my case, du har så rätt i de du skriver.

Men bara för att få svar på tal, Jag tycker inte man kan jämföra en okänd människa på gatan med en person som i så fall skulle övervaka oss. Personen i fråga blir antagligen grundligt granskad innan han får en post(vad nu den posten innebär) Naiva jag har även svårt att tro att svenska staten skulle missbruka detta system, de känns alldeles för svenska för att göra något sådant, men självklart finns ju risken.

Det vi har att vinna på det är ju förstås att mindre brott skulle ske, men till vilket pris?

Läste artikeln en gång till och lade då märke till att de stod "data som överflyttas utanför sveriges gränser" (eller någonting i den stilen).
Detta låter lite underligt, finns inte risken att svenska terrorister kommunicerar med andra terrorister inom sveriges gränser?

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Hur demokrati är tänkt att fungera menar du För i dagsläget så ingår ju manipulation i den politiska grundkursen, så även om det enligt reglerna inte går att göra på ett sätt, så funkar det ändå att göra det då man har killen som får göra det fint nerstoppad i sin ficka.

Njau det är fortfarande en demokrati med eller utan manipulation samt ev nackdelar.

I det här fallet är det fråga om att fånga sämsta slagets *sluskar* som vill skapa terrorns 1:a
uppgift dvs rädsla sedan underminera vårt demoktratiska samhälle.

Jag tar gärna TPM chipet inkl identifiering för att slippa det här.....

Slutligen är det pinsamt när NSA har sina transpondrar överallt att vi inte sjävla klarar av
att ta om hand om "patrasket"..... pinsamt....!

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk

Folk tänker på alla lyckade fångster av terrorister och pedofiler men alla misslyckade då? Tusentals människor har fängslats runt om i världen utan rättegång bara för att de blivit misstänkta.

Redan idag har vi så fina lagar som låter polisen göra husrannsakan vid misstanke om brott.

Det hände min far. Medans han låg på sjukhus så tipsade någon, troligen hans nerknarkade granne, om att det fanns vapen i min fars lägenhet.
När han kom hem från sjukhuset så fann han en post-it lapp på bordet där det stod att de gjort en husrannsakan och om han ville veta mer så kunde han kontakta polisen. De hade använt hans egna post-it lappar.
Det enda de tog var en 60 år gammal signalpistol från en tysk stridsvagn. Det var allt han hade. Visst, hade han haft möjlighet till att införskaffa signal ammunition så hade han säkert kunnat begära understöd av tysk pansar eller kanske signalera någon till döds.
Husrannsakan ledde aldrig till något. Men bara känslan av att polisen kan gå hem till vem som helst bara genom ett tips så polismakten får sin "misstanke" känns hemsk.

Att de nu ska kunna fiska efter ord eller IP-nummer och bli misstänkt för något känns mindre kul. Jag vill inte behöva tänka på vad jag säger eller skriver.
Ifall jag skriver till min polare och snackar om japanska tjejer i lolita kläder så är jag inte sugen på att få mitt brev lusläst i jakten på pedofiler.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Avstängd
Citat:

[i]
Ifall jag skriver till min polare och snackar om japanska tjejer i lolita kläder så är jag inte sugen på att få mitt brev lusläst i jakten på pedofiler. [/B]

Ditt mail är nog ointressant för "superdatorn" som kollar IP kopplingar......

Däremot om du skickar till en adresserie som Bin Laden och han anhang använder så
kanske "superdatorn" vaknar..... (med rätta.... )

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Folk tänker på alla lyckade fångster av terrorister och pedofiler men alla misslyckade då? Tusentals människor har fängslats runt om i världen utan rättegång bara för att de blivit misstänkta.

Redan idag har vi så fina lagar som låter polisen göra husrannsakan vid misstanke om brott.

Det hände min far. Medans han låg på sjukhus så tipsade någon, troligen hans nerknarkade granne, om att det fanns vapen i min fars lägenhet.
När han kom hem från sjukhuset så fann han en post-it lapp på bordet där det stod att de gjort en husrannsakan och om han ville veta mer så kunde han kontakta polisen. De hade använt hans egna post-it lappar.
Det enda de tog var en 60 år gammal signalpistol från en tysk stridsvagn. Det var allt han hade. Visst, hade han haft möjlighet till att införskaffa signal ammunition så hade han säkert kunnat begära understöd av tysk pansar eller kanske signalera någon till döds.
Husrannsakan ledde aldrig till något. Men bara känslan av att polisen kan gå hem till vem som helst bara genom ett tips så polismakten får sin "misstanke" känns hemsk.

Att de nu ska kunna fiska efter ord eller IP-nummer och bli misstänkt för något känns mindre kul. Jag vill inte behöva tänka på vad jag säger eller skriver.
Ifall jag skriver till min polare och snackar om japanska tjejer i lolita kläder så är jag inte sugen på att få mitt brev lusläst i jakten på pedofiler.

mindre kul...eller ett annat exempel är han som vart felaktigt anklagad pga en felaktig ipadress (finns tråd i ÖÄ) å nu ska man ge polisen mfl mer adresser att gå på.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plunn
Ditt mail är nog ointressant för "superdatorn" som kollar IP kopplingar......

Däremot om du skickar till en adresserie som Bin Laden och han anhang använder så
kanske "superdatorn" vaknar..... (med rätta.... )

Har hänt tidigare att IP-nummer blivit felaktigt utpekade pga fel tid eller fel datum.

Så vilken subnet använder terrorister nu?

Kanske är så att terrorister i sverige sitter på telia och just nu när din router byter ip så får du Al-shejk Bomb-a-makes IP.
Där sitter du på MSN och snackar om nästa lan och vad du planerar att göra när du spelar CS. Poff så är du med i utkanten av terrorlistan och kommer troligen bevakas ett tag till tills de inser att du är en vanlig svensson.

Bara att möjligheten finns att de kan kolla upp dig för att de misstänker dig.
Sitta och småfnittra över att du gillar dvärgar i korta kjolar osv.

Echelon varnade även för 9/11 vad jag vet. Inte fasen hjälpte det eftersom det varnade för 10 gånger mer saker.

Vad händer i framtiden? När datorerna är snabbare och billigare?

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Har hänt tidigare att IP-nummer blivit felaktigt utpekade pga fel tid eller fel datum.

Så vilken subnet använder terrorister nu?

Kanske är så att terrorister i sverige sitter på telia och just nu när din router byter ip så får du Al-shejk Bomb-a-makes IP.
Där sitter du på MSN och snackar om nästa lan och vad du planerar att göra när du spelar CS. Poff så är du med i utkanten av terrorlistan och kommer troligen bevakas ett tag till tills de inser att du är en vanlig svensson.

Bara att möjligheten finns att de kan kolla upp dig för att de misstänker dig.
Sitta och småfnittra över att du gillar dvärgar i korta kjolar osv.

Echelon varnade även för 9/11 vad jag vet. Inte fasen hjälpte det eftersom det varnade för 10 gånger mer saker.

Vad händer i framtiden? När datorerna är snabbare och billigare?

Jo och eftersom vi nu inte har identifiering så visst måste det bli misstag.... .)

Framtiden !

Jo såklart en TPM bestyckad dator med identifiering

Enbart vi själva som måste sätta stopp för industrins behov av kontroll.....

http://sourceforge.jp/projects/openpts/wiki/FrontPage/attach/...

Thats it.... så kan vi säga "Good Bye" to alla "sluskar"....

(Tyvärr kan då ett TPM chip innehålla en massa skit om man bemödar sig att kolla)

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Medlem
Citat:

Den som inte vill bli avlyssnad kommer dessutom att få en massa extra jobb med att kryptera all kommunikation, exempelvis e-post. Riktiga terrorister och andra brottslingar gör givetvis detta redan så vad poängen är att avlyssna vanliga medborgare kan man fråga sig.

Kolla gärna.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eas@tetris
Kolla gärna.

Jo... 99.9%har inget att dölja.....

Sen "noobsen" har ingen aning om hur man krypterar.... det blir kalabalik

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Medlem

Stick och brin dumma kinasverige. Kanske blir att flytta till ett annat land typ sealand

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plunn
Du får nog läsa på hur en demokrati fungerar......

(inkl vad en statsminister kan besluta i Sverige )

Vet hur demokrati fungerar (har VG i samhällskunskap A);)
Jaja statsminister är väll inte det samma som jesus

Men jag tycker ändå att regeringen missbrukar sin makt
Såg att nån skrev att man inte kan ha folkval för varige liten småsak
Nej det kan man inte, men man hade ju val om man skulle införa euro eller inte och denna fråga tycker jag är minst lika viktig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plunn
Jo... 99.9%har inget att dölja.....

Sen "noobsen" har ingen aning om hur man krypterar.... det blir kalabalik

Jag skulle inte villa att någon kollar min datatrafik. Visst, jag gör inget olagligt (bortsett från fildelning ) men det är endå inte kul om de kollar allt. Dessutom så nämns många gånger de orden som stod med i tags-listan på mina MSN konverationer, så jag skulle ju räknas som misstänkt.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lejo
... typ sealand

Har hört att det ska finnas en mycket grönskande natur där... eller.. hmm... :):)

Permalänk
Medlem

Nu har jag mest skummat igenom tråden, eftersom jag inte hängt med från början. Men skulle det inte vara otroligt lätt att komma förbi sådana här filter genom att byta ut alla "heta" ord till mkt vanliga vardagsord? Jag menar, dom kan inte kolla alla email som innehåller just ordet email. Om dom inte loggar all data kommer dom aldrig att upptäcka vem som håller i trådarna, och då är allt i onödan.

Sen att Sverige skulle behöva en sådan apparat är löjligt. Om man skulle skriva en lista med alla världens länder, och rangordna dem enligt hur stort terroristhotet var, då skulle Sverige hamna lååååååååååångt ner. Så löjligt. Jag menar, vi är neutrala i alla konflikter, hur skulle någon kunna bli arg på oss?

Vad kommer efter det här? När de upptäcker att "hoppsan, vi har inga terrorister i vårt land. Vad ska vi göra med maskinen nu?" så kommer kanske datorn att gå längre ner i allvarligheten i brott, och tillslut snoka rätt på folk som fildelar, eller vad som helst som staten inte ser på blida ögon med. Första steget är det svåraste, många bäckar blir en stor å - det finns en mängd folkliga uttryck som kan spegla det som kommer att hända.

Censur och filtrering är avskyvärda medel för att kontrollera befolkningar. Hoppas verkligen att det här inte klubbas igenom.

Btw, det borde finnas en funktion på forumet att blockera inlägg från utvalda användare, för det är precis vad jag vill göra nu.

Permalänk
Medlem

Avskaffa FRA, inte den personliga integriteten!
Dom vill ju även att brevhemligheten ska bort.. jävla idioter..

piratpartiet är de enda som ser vad som håller på att hända verkar det som..

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eas@tetris
Jag skulle inte villa att någon kollar min datatrafik. Visst, jag gör inget olagligt (bortsett från fildelning ) men det är endå inte kul om de kollar allt. Dessutom så nämns många gånger de orden som stod med i tags-listan på mina MSN konverationer, så jag skulle ju räknas som misstänkt.

Man måste se hur tex Echelon funkar och enskilda användare är ointressanta för FRA.

Däremot är det mycket intressant hur olika misstänkta kopplar ihop sig med varann.

Givevist så är mycket material krypterat men vilka som kommunicerar med vem klarar det här systemet.

Det handlar INTE om fildelning..... det handlar om brutala kriminella *"sluskar"* som vill förstöra våran demokrati. De här "sluskarna" ska FRA ha rätt att jaga... ihop med NSA och andra säkerhetsmyndigheter.

Enbart pinsamt att inte Sverige själv kan fixa det här... !

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Det var som fan. Får väl börja lära mig diverse krypteringsgrejs nu.
Inte för att jag har något att dölja men bara för att.

edit: Funderar på att flytta från Sverige och sånt här ökar min lust.

Undrar just varför, vem vet om inte det faktiskt är några terrororganisationer som agerar från Sverige? Kanske hålls hemligt för att inte skrämma medborgarna?

håller med, lusten att flytta från sverige bara ökar, bla av den enormt stora invandringen och all övervakning osv osv =(

Permalänk
Medlem

Rätt eller fel? OM det finns misstanke om brott, får ju polisen gärna spana allt de vill (och nu för tiden räcker det med att ha en dator och fildela lite för att bli spanad på).

Det betyder att det måste vara fel att kolla igenom ALLT tills man hittar något man inte tycker om.

Ungefär som om de skulle traska igenom hela dit hus tills de hittar något de inte tycker om och vill statuera ett exempel. (fast här behöver de inte traska, eftersom all info kommer till de).
Problemet är ju att bara för att det blir "virtuellt" så vill de kunna kopiera och klistra våra personliga detaljer hur som helst.

Som sagt, det borde finnas samma regler som posten. Man får inte öppna VARJE brev för skojs skull. Utan man gör kontroller etc.

Rätt eller fel?

Att folk KAN samla in vanor som att du spelat bort 3000 kr?
Att du tycker om att titta på killar/tjejer? och ibland samtidigt??

Kommer arbetsgivare kunna ta del utav sådana uppgifter?

Vid rättegång kan en fru begära uppgifter om att mannen sökt kontakt med andra kvinnor??

ETC ETC.

Det kommer ju säkert vara FLER olyckliga företeelser än goda.

För ärligt, finns det terrorister som vill Sverige illa, visst fan har Polisen spaning på de redan... UTAN denna lag...

Som vanligt, Polisen har inte tid att ta itu med droger och misshandel, men va fan, låt oss sortera (vare det behövs eller inte) genom ALL internettrafik.

DET är sorligt.

Permalänk
Medlem

Går det igenom så tvivlar jag på att jag kommer tillbaka till sverige efter att ha jobbat ett år i utlandet..

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plunn
Man måste se hur tex Echelon funkar och enskilda användare är ointressanta för FRA.

Däremot är det mycket intressant hur olika misstänkta kopplar ihop sig med varann.

Givevist så är mycket material krypterat men vilka som kommunicerar med vem klarar det här systemet.

Det handlar INTE om fildelning..... det handlar om brutala kriminella *"sluskar"* som vill förstöra våran demokrati. De här "sluskarna" ska FRA ha rätt att jaga... ihop med NSA och andra säkerhetsmyndigheter.

Enbart pinsamt att inte Sverige själv kan fixa det här... !

Så klart jag vet att det inte är fjortisar de vill avlyssan, jag är inte helt bakom flötet om du tror det
Att spara IP adresser är okej, men att de ska söka igenom ALL data trafik är helt otänkbart.
OM _alla_ kriminella kommunicerar krypterat, varför inte anstränga sig och knäcka krypteringar från "kriminellas IP Adresser"?

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xanan
håller med, lusten att flytta från sverige bara ökar, bla av den enormt stora invandringen och all övervakning osv osv =(

Ja utvandra så att befolkningen inte blir för stor

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eas@tetris
Så klart jag vet att det inte är fjortisar de vill avlyssan, jag är inte helt bakom flötet om du tror det
Att spara IP adresser är okej, men att de ska söka igenom ALL data trafik är helt otänkbart.
OM _alla_ kriminella kommunicerar krypterat, varför inte anstränga sig och knäcka krypteringar från "kriminellas IP Adresser"?

En sökning är efter vissa ord men viktigast man söker efter kopplingar till andra misstänkta.....

Kopplingarna får man då oftast av andra säkerhetsmyndigheter typ NSA

BBBs o Telias Spamfilter gör samma sak...

Enbart fånigt trams att försvara kriminella skitstövlar som härbergeras i vårt land.

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Medlem

Terrorismen vinner! Yay! Alla länder har nu låtit terroristerna vinna! GJ!

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plunn
Enbart fånigt trams att försvara kriminella skitstövlar som härbergeras i vårt land.

Det har jag inte gjort! Ingen övervakning av all data, endast den krypterade tycker jag! Jag misstänker att du kör krypterat, är du kriminell? Nej, troligtvis inte.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk

om det ska vara så här så tror jag inte att jag vill bo i detta land.

Visa signatur

|Asus Striker Extreme | Intel Core TVÅ Duo E6600 3,15 Ghz | XFX GTX 260 SLI| Creative SoundBlaster X-Fi Platinum | Zalman CNPS 9700 NT ^^ | Ocz Pc-6400 4gb|

Permalänk

Trevligt... kan gå riktigt illa det här!
Bara inse fakta tror jag, börja kryptera all trafik hur gör man :)?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eas@tetris
Det har jag inte gjort! Ingen övervakning av all data, endast den krypterade tycker jag! Jag misstänker att du kör krypterat, är du kriminell? Nej, troligtvis inte.

Njau... att köra krypterat kan ju vara ett tecken på att man inte har "rent mjöl i påsen".

Samma sak som de som kör TOR.... underlättar för NSA att spåra via sina transpondrar ....

99.9% är inte kriminella däremot har vi en liten klick med skitstövlar som ska sättas åt.

Plus "pedofiljunket" som alla ansvarskännande Internetanvändare själv borde inse att anmäla
allt det bara går. Sen har vi "pöbeln" hos FB som tror sig köra sitt eget "demokratirace"....
och det är en miserabel samling.....

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Avstängd

Det vore trevligt om alla förespråkare för förslaget kunde tala om för mig när den sista riktiga terroraktionen genomfördes i sverige?Då inser man ganska snabbt att detta bara är ett sätt att kontrollera gemene man och det är inte okej enligt grundlagen.Jag antar att Försvarets Radioanstalt köpt datorn för skattepengar också,snacka om bortkastade pengar isåfall:(

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plunn
[B]

99.9% är inte kriminella däremot har vi en liten klick med skitstövlar som ska sättas åt.
/B]

Så att ladda ner upphovsskyddat material är inte olagligt? Det sägs att 1miljon svenskar har laddat ner och det är runt 9-11% svenskar som är olagliga då. Plus resten av olagliga saker som man kan göra på internet.

Men jag gillar inte det här med att kunna läsa all trafik. Det kommer bli ett jävla helvete.

Se bara på den gången när polisen hade spårat en IP adress till en kille som hade laddat ner barnporr och då skulle BBB ge ut adressen till killen. BBB ger ut fel adress och polisen går in till en barn familj och mamman frågar vad som händer och dom säger att hennes man har barnporr sen sticker dom. Han får 10,000kr av BBB som plåster på såret. Kul att se grannarna i ögonen när han går ut med en promenad med barnen.

Permalänk
Medlem

Förslaget strider ju uppenbarligen mot FN:s allmänna förklaring om de mänskliga rättigheterna.. Får Sverige då vara kvar i FN om detta förslag går igenom? Det är ju som sagt lika allvarligt som om posten skulle öppna och läsa alla brev man skickar, något som man mest sysslade med bakom järnridån.

Dessutom borde det väl vara ganska lätt tekniskt sätt att sabba hela systemet genom att man floodar systemet med kända söktermer så det blir alldeles för mycket jobb att gå igenom allt?

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD