Snart kan staten se din internettrafik

Permalänk
Medlem

blir det verklighet får man väll flytta till ön i karribiska havet där the piratebay har några av sina servrar, verkar vara ett vänligt litet land..

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Fy fan

WFH, var är ni
Kan ni inte sluta med aftonbladet och börja hacka den där servren istället.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sisjöbävern
Om man inte har någonting att dölja så varför vara rädd?

Jag visste det, att den där förbannat godtrogna, naiva och urbota vrålkorkade mening dyker upp är banne mig en naturlag! (Ursäkta språket, blir bara så frustrerad varje gång jag hör det där).

Men i vilket fall, varför stänger du dörren när du går på toa? Varför har du inte sex medan grannen tittar på?

Den där meningen är det absolut största hotet mot medborgare någonsin. Den tillåter att oskyldiga utsätts för allt, precis ALLT, och det helt utan protest. Den meningen är den moderna varianten av att kasta häxor i sjön och om de inte kom upp igen så var de oskyldiga...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

terrorist och sverige i samma mening? hur tänker dem då?

Permalänk
Inaktiv

Någon skall ju ha sista ordet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Men i vilket fall, varför stänger du dörren när du går på toa? Varför har du inte sex medan grannen tittar på?

Den där meningen är det absolut största hotet mot medborgare någonsin.

Haha, jag stänger varken dörren när jag skiter eller bryr mig om grannen ser min dallas i någon vacker tjej. Jag tycker snarare det är spännande. Men jag förstår vad du menar.

För övrigt så svarar jag senare, skall iväg nu.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Total övervakning som metod för att hitta terrorister är värdelöst. Jag illustrerar med följande tankeexperiment:

Säg att det finns femtio terrorister i Sverige och att fem miljoner invånare avlyssnas. Säg vidare at FRA:s filter har rätt 99% av gångerna.

Systemet kommer identifiera 50 000 terrorister, varav 50 faktiskt är terrorister och resterande 49 950 är oskyldiga. Den 99-procentiga säkerheten har plötsligt blivit 99,9% osäkerhet. Så går det när man försöker hitta extremt ovanliga avvikelser med trubbiga mätmetoder.

Att göra en djupare kontroll av alla dessa misstänkta skulle kräva en hel myndighet och kosta massor av tid och pengar. För varje terrorist man fångar måste man gå igenom 999 oskyldiga. Och då har vi räknat med att filtret är 99% träffsäkert vilket måste betraktas som rent önsketänkande.

Jag tycker lagen borde slängas i papperskorgen. Man försöker lösa ett problem som inte finns med en metod som inte fungerar och på köpet åsidosätter man grundläggande fri- och rättigheter.

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?

Permalänk
Medlem

Läskigt.

Iofs så vet jag inte riktigt vad jag ska tro eller vem jag ska lita på...

Ganska skönt att USA's dagar som supermakt troligen snart är över med tanke på att deras ekonomi snart är i botten.

Förresten, jag kan meddela att Piratpartiet kommer att demonstrera mot detta i morgon (31/5) klockan 14 på medborgarplatsen i Stockholm.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gryzor
Där ser man -- blir såhär när vi har tagit mot och släppt in invandrare!

Idiot..

Ont: Dagens satans politiker kan ta och sluta med sina inrikesflyg, resten av Sverige med för den delen så slipper vi den här löjligt höga bensinskatten!
Ta hem försvaret från Afghanistan, vi har inget där att göra! Varför ska vi få blod och smuts på våra händer bara för att behaga USA? Så ta hem trupperna och rusta upp ett FÖRSVAR istället för att rusta ner!

Annars ger jag mig ut och vandaliserar, för enligt egna upplevelser så hörs det bättre än en arg insändare eller ett brev till ngn fjant-moderat..

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem

Sanna mina ord, har du inget att dölja så behöver du inte oroa dig!

OffT

Påtal om britternas kameraövervakning så har man nu efter några år kommit fram till att brottsligheten har inte sjunkt ett piss, uppklarandet har ökat med, hör och häpna 3(ja tre!) procent!

Numera används många kameror till att leta folk som inte plockar upp hundskit efter sina hundar. Hur många miljarder var det alla kameror kostade?

Har ingen länk nu, men det stod en massa om detta i brittiska tidningar för nån månad sen eller så.

Permalänk

Asså, Va Fan är dte här, ursäkta språket!? men kommer man inte få ha något privatliv innom någr aår elr, vad kommer näst webbkameror i husen?

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av treffin
Crippa90:
En tanke: Det är ju försvaret som ska få avlyssna, och dom får ju inte sköta polisiära uppgifter i Sverige vid fredstid. Med andra ord vi behöver nog inte vara oroliga, eller?

Det är FRA, vilket inte är samma sak som försvaret. Och då den mesta internettrafiken går via utlandet finns inga hinder för dem att göra lite som de vill.

Aha är det så det ligger till. Nåja, jag är ändå inte orolig. Om målet är att få tag i terrorister så är det ju ganska lungt. Och vill nu staten se över mitt porrsurfande får dom väl göra det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spajdermän
Det förekom nästan ingen avlyssning i Tyskland på den tiden. Det var mer övervakning i Östtyskland och Sovjetunionen, men MEST övervakning står dagens västliga "demokratier" för!

En gammal Stasi-anställd sade i en intervju i Tysk TV för en tid sedan att övervakningen aldrig gick så långt i DDR som idag.

När detta förslag drivs igenom kan man räkna med att personer som vardagligt diskuterar USA:s politik i mellanöstern, diskuterar utsläppande av pälsdjur/försöksdjur eller invandringspolitik, kommer att arkiveras av staten som "intressanta", och kanske leda till husrannsakningar och åsiktsregistrering.

Bandar du det här? Men det är ju åsiktsregistrering. Det är förbjudet här i Sverige, vet du inte det?

http://www.youtube.com/watch?v=PWAdZH_FESE

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jooh4n
Asså, Va Fan är dte här, ursäkta språket!? men kommer man inte få ha något privatliv innom någr aår elr, vad kommer näst webbkameror i husen?

Jo 99.9% av alla har inget problem av det här....

Pedofiler, terrorister, fildelarnojor har stora problem med det här

(TPB stängs då inom de närmaste månaderna)

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Medlem

Jag tycker personligen att denna lagen är ett fruktansvärt steg emot ett övervakningssamhälle där staten ska veta allt om vad jag tycker, gör och säger till mina nära och kära. Vedervärdigt!
Att säga att man inte har nåt att frukta om man har rent mjöl i påsen är dyngkorkat enligt mig. Anne Frank tyckte att hon hade rent mjöl i sin påse... det tyckte inte Gestapo.

Det blir väl till att kryptera all trafik och köra TOR. Fast undrar om TOR är kraftfullt nog för att försäkra sig om att slippa bli lyssnad på.

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Inaktiv

Rootkit, någon?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Jag visste det, att den där förbannat godtrogna, naiva och urbota vrålkorkade mening dyker upp är banne mig en naturlag! (Ursäkta språket, blir bara så frustrerad varje gång jag hör det där).

Men i vilket fall, varför stänger du dörren när du går på toa? Varför har du inte sex medan grannen tittar på?

Den där meningen är det absolut största hotet mot medborgare någonsin. Den tillåter att oskyldiga utsätts för allt, precis ALLT, och det helt utan protest. Den meningen är den moderna varianten av att kasta häxor i sjön och om de inte kom upp igen så var de oskyldiga...

Du har rätt, jag tänkte lite på det efter jag skrev och kom på att de inte alls var någon god idé. Jag tänkte "vad bra. Nu kan de få fast alla terrorister, pedofiler och grovt kriminella" men inte på vilka konsekvenser.

Men vad tror ni, går förslaget igenom i riksdagen ?

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dosman
Om du inte har någonting att dölja så kan du väl publicera all din e-mail, post, sms, msn/icq-konversationer, telefonsamtal och din webbläsarhistoria på nätet? Kom igen, du har väl inget att dölja ;).

Jag har ingenting att dölja för Polisen/staten.

Men en tanke jag fick, de borde gå att hacka servern, då skulle de ju bli kalabalik. Om de samma dag som de sattes upp blev hackat skulle de nog tänka både en och två gånger innan de satte upp den igen.

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Medlem

hmmm efter många undersökningar jag sett så står spam för 80% av Internettrafiken, ska allting gå igenom FRA´s datorer kan dom ju börja filtrera bort all spam samt terroriststämpla spam så att SÄPO kan fängsla dom... då kanske den sattsningen kan göra någon nytta för allmänheten och sveriges Internet...

Visa signatur

Steve Jobs: We're better than you are! We have better stuff.
Bill Gates: You don't get it, Steve. That doesn't matter!

Permalänk
Avstängd

Som vanligt tycker svenska politiker att svensken ska böja sig fram och ta den i arslet.

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Big_PHat
Det blir väl till att kryptera all trafik och köra TOR. Fast undrar om TOR är kraftfullt nog för att försäkra sig om att slippa bli lyssnad på. [/B]

Nej...

NSA och Cisco har kokat ihop en bra soppa där....

(TPB stängs fortfarande.... , very nice... )

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Medlem

Sverige rövslickar *pip*.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Tycker hela argumentet att man ska leta efter terroristverksamhet är lite underligt.
Kan i min vildaste fantasi inte se en terrorist som sitter och utbyter data okrypterat?!
Så det kommer att innebära att dom enda personer dom kommer att kunna avlyssna är sådana som inte kryterar sin trafik, dvs svensson...

Visa signatur

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't...

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700K | ASUS GeForce GTX1070 Strix 8GB | G.Skill F4-2133C15Q-32GRK |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mor5ives

Själv är jag realist. Jag ser det gäng politiker vi har idag på båda sidor och ser bara en sak. Idioter utan fötter i verkligheten. Detta kommer nog tyvärr att gå igenom. Sorgligt. Jag lär nog inte rösta i fler val efter detta. Att jag sedan röstat på Piratpartiet och fortfarande får medlems mail därifrån lär ge mig trubbel med. Jag tankar eller delar inte aktivt längre på grund av bristande intresse i det eftersom jag inte ser att man kommer fram till en lösning på problemet. Dock stöder jag varken mupparna som skriker "allt fritt" eller jättebolagen vars dröm är att jag betalar 20:- för en DRM fil jag får lyssna på i en vecka.

Jag läste hela ditt inlägg och håller med men vill påpeka att vänsterpartiet omfattar piratpartiets huvudfrågor. Du skriver att du är realist som ha insett att båda blocken är fel ute. Du gör där samma misstag som allt för många svenskar. Du glömmer bort vänsterpartiet. Vp är inte ens ett alternativ för de allra flesta svenskar. Detta har setts till genom årtionden av indoktrinering genom propaganda. Nu när denna antikommunistpropaganda är så djupt rotad i allas medvetande, så djupt att 68-rörelsen hyllas som arbetarrörelse när den i själva verket var mer åt höger men främst ägnad åt vietnam, så har USA gått över till någonting nytt:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dagas
Terroristerna måste vara glada över hur hela västvärlden skiter på sig i skräck över dem. Var ju inte mer än ett par årtioenden sen som det visade sig att Sverige hade gjort en lista och bevakade alla som misstänktes vara kommunister. Ingen bör ha så mycket makt att de kan övervaka allt för även om de vill gott så har makt en tendens att korrumpera en.

Terrorister som de målats upp av våra "folkvalda" ledare existerar inte. De är USA:s nya propagandamyt för att kunna genomföra just sådana här inskränkningar av de mänskliga rättigheterna. Om man bortser från 911, tunnelbanesprängningarna i london och spridda självmordsbombare i palestina har vi inte varit med om några terrordåd från muslimer någonsin. Ett fåtal idioter går med propagandaspridarna och påstår att detta visar på att USAs krig mot terrorismen fungerar. Ingen normalt funtad människa kan dock tro att detta är sant för det krig som har förts har bara skapat ett hat mot oss och mycket lite har gjorts för att inskränka terroristers möjlighet att verka. Nä, faktum är att 911 hör till ett ytterst litet fåtal terrordåd om ens det. Jag tror snarare att detta iscensattes för att ha anledning att spionera på folket och föra krig i en tid då de flesta motsätter sig krig av kolonialisationstyp.

*Det är mycket befriande att jag äntligen lärt mig att scrolla förbi sweclockers värsta forumpirat. I varenda jävla trådjävel dyker hans fula nuna upp och sprider dumma åsikter och barnsligheter.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk
Medlem

Får jag avlyssna Peter Reinfeldts telefon och internettrafik så får de väll göra så med min. Om jag inte får det så ska fan ingen få göra det med min.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WarWolf.667
Tycker hela argumentet att man ska leta efter terroristverksamhet är lite underligt.
Kan i min vildaste fantasi inte se en terrorist som sitter och utbyter data okrypterat?!
Så det kommer att innebära att dom enda personer dom kommer att kunna avlyssna är sådana som inte kryterar sin trafik, dvs svensson...

Jo "svensson" har inget med det här att göra....

Kollar man in Echelon så handlar det om att knyta ihop kopplingar av IP adresser.

Bombningarna i London ska ha lösts mycket tack vare Echelon som kopplade ihop "patrasket".

Sen ska flera tyska pedofilservrar ha "sänkts" efter tips av Ecehelon.... "meget bra"

Det här är inget att vara rädd för....

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jimjavel
http://www.sweclockers.com/imagebank/200805/Fra2001.jpg

Sanna mina ord, har du inget att dölja så behöver du inte oroa dig!

OffT

Påtal om britternas kameraövervakning så har man nu efter några år kommit fram till att brottsligheten har inte sjunkt ett piss, uppklarandet har ökat med, hör och häpna 3(ja tre!) procent!

Numera används många kameror till att leta folk som inte plockar upp hundskit efter sina hundar. Hur många miljarder var det alla kameror kostade?

Har ingen länk nu, men det stod en massa om detta i brittiska tidningar för nån månad sen eller så.

Ingen regering har någonsin lärt sig någonting av något annat lands misstag.
Reinfelt tänker säkert"visst, det misslyckades i england men jag är ju så otroligt smart så om jag gör samma sak kommer det att bli en sucse. Jag blev vald till statsminister för att jag är bäst och alla beslut jag tar är ofelbara"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sisjöbävern
Jag har ingenting att dölja för Polisen/staten.

Men en tanke jag fick, de borde gå att hacka servern, då skulle de ju bli kalabalik. Om de samma dag som de sattes upp blev hackat skulle de nog tänka både en och två gånger innan de satte upp den igen.

Vad får dig att tro att staten eller polisen på något sätt är bättre än första bästa okända person du träffar på gatan? Polisen och staten har allt att vinna på att eliminera integriteten och privatlivet hos folket, och folket har ingenting att vinna på det.

Om en okänd människa på stan bad om ditt kontokort och koden till det, skulle du ge det till honom? Troligen inte eller hur? Men du har inga problem med det så länge det är staten eller polisen? Varför inte?

Om de lovar att inte göra någonting, varför behöver de då ha möjligheten till att göra det? Det finns ingen anledning att övervaka folket i detta land, och gång på gång så lovad det dyrt och heligt att folkets integritet inte riskeras, men ändå så vill de öka möjligheterna till att övervaka.

Det är folket ansvar att hålla efter styret, har så alltid varit och kommer så alltid att vara, oavsett statsskick. Men att naivt tro att staten bara vill oss väl och släppa all form av ansvar är ju katastrofalt. Vårt styre har egna agendor dem med, precis som alla andra människor på gatan, andra styren eller organisationer. De är precis som du, jag och alla andra ute efter att se om sig själva först. Och vad får dig att tro att ditt privatliv skulle vara någonting de inte skulle offra på ett ögonblick?

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svullo90
Ingen regering har någonsin lärt sig någonting av något annat lands misstag.
Reinfelt tänker säkert"visst, det misslyckades i england men jag är ju så otroligt smart så om jag gör samma sak kommer det att bli en sucse. Jag blev vald till statsminister för att jag är bäst och alla beslut jag tar är ofelbara"

Du får nog läsa på hur en demokrati fungerar......

(inkl vad en statsminister kan besluta i Sverige )

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Medlem

Dags att sälja datorn och plocka fram mitt Fia med Knuff hoppas dem inte avlyssnar det också.

Visa signatur

Inte Core 2 Duo E6750 | 2048MB Ram | 660GB Hårddisk | Gainward Geforce 7900 GT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plunn
Du får nog läsa på hur en demokrati fungerar......

(inkl vad en statsminister kan besluta i Sverige )

Hur demokrati är tänkt att fungera menar du För i dagsläget så ingår ju manipulation i den politiska grundkursen, så även om det enligt reglerna inte går att göra på ett sätt, så funkar det ändå att göra det då man har killen som får göra det fint nerstoppad i sin ficka.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.