Snart kan staten se din internettrafik

Permalänk

Triggerlistan är säkerligen bara sammansatt av någon vanlig svensson, kanske Anna Troberg. Som efter lite tänkande kom fram till att det vore logiskt om de orden uppmärksammades av Fascisternas RadioAnstalt.

Permalänk

Tycker det är sjukt. Men det är bara att sitta bakom ett oskyddat trådlöst nätverk så är de flesta problem lösta.

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av peterj
Om det går igenom lär man inte höra mycket om det eftersom underrättelsetjänsten arbetar i det fördolda. Hur ofta hör man om echelon?
Det kan missbrukas, Echelon sägs ha använts för industrispionage, det är ju dock ingen direkt risk för Sverige i det här fallet.

Jo, Echelon har använts för mycket inkl att Bush inte kunde hålla sig ifrån godiskålen.

Här handlar det om att ett land som Sverige själv klarar av att hålla koll på ett medium.

Vad tex NSA o Cisco "kuckilurat" ihop är det ingen som vet....

I slutändan handlar det INTE om fildelning utan om KRIMINELLA typer som förpestar Internet och
kör sitt eget race som hotar vår egen demokrati.

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Sötast

Demokrati

Demokrati handlar om alla människors lika värde och rättigheter. I en demokrati får alla vara med och bestämma.

Nu ska vi se här...... vem av oss bestämde detta?
Vem av oss kan stoppa detta?

Inte har vi demokrati i sverige iallafall.

Permalänk
Medlem

Tur att man flyttar till Cypern efter gymnasiet och sen till England.

Permalänk

kommer bli kul för dem att gå igenom alla gamers samtal o mail osv, allt, kill, bomb, osv

Men när denna "kabeln" är dragen kommer säkerligen många med sjyssta skills inom IT att ta sig in och kika lite....

Detta e helt sinnessjukt!

Visa signatur

Q6600, Dominator 8500,IP35 Pro,8800GTS,Corsair 550W, Antec Ninehundred Two

Permalänk
Medlem
Citat:

Från articklen
Lagförslaget strider även mot Artikel 12 av FN:s allmänna förklaring om de mänskliga rättigheterna, som uttryckligen förbjuder godtycklig avlyssning av korrespondens.

Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens, ej heller angrepp på heder och anseende. Envar har rätt till lagens skydd mot sådana ingripanden eller angrepp.

Blir ju kul när FRA eller Staten försöker tvinga fram denna information av ISP's... ser framför mig en rättegång med EU inblandat och sedan ytterligare en svensk särlag skjuten i sänk.

Visa signatur

AMD R7700/ASRock X670E/GSkill 32GB DDR5 6000cl32/XFX RX6800/Kingston Fury 2TB NVMe/Corsair RM850e
KIDS: i7 4790K/16GB/GF1070Ti/1TB NVMe #2: i7 4790K/16GB/GF970/1TB SSD
CLUB: i5 6600K/16GB/GF980/1TB SSD #2: i7 2600K/16GB/GF680/256GB SSD #3: Q9550/4GB/GF770/500GB SSD
HTPC: E8400/4GB/R4600/2TB HDD SONY VAIO: i3 2310M/6GB/R6470M/500GB SSD
AMIGA A4000/PPC, A4000/060, A1200/060, A600/030, A500/020, A1000 etc.

Permalänk
Inaktiv

Visserligen, nu kanske dom kan ringa kina och klaga över kineser som försöker hacka min ftpsajt.

Permalänk
Medlem

Jag kan se fördelar med att ha *möjligheten* att avlyssna, men då skall det ske vid misstanke, och gå genom allhanda demokratiska skyddslager, och finnas dokumenterat. I annat fall skall anordnignen vara fysiskt bortkopplad från oberörd trafik.

Konstant avlyssning och att låta en dator/nån form av AI avgöra vad som är vad tilltalar mig inte det minsta. Dels kommer den garanterat att ge falska träffar, men också med största sannorlikhet missa mycket. Helt onödigt...

Visa signatur

-- FubbHead

Permalänk

tyckte pankaka var bästa ordet på listan....
men fint att se frihet,politikrättigheter etc oxå

babyolja och surströmming stick väl ute lite me kanske

just roswall delen gör väl att denna lista inte känns så trovärdig direkt

Visa signatur

P4 2,8ghz,asus P4SD-LE, 2GB pc3200, 160gb HD, Leadtek A400LE 12/1,6 @ 399/876 128mb 1,4V, SB Audigy 2, 3dmark 03: 10846 3dmark 05: 4206

E6420, Gigabyte GA-965P-S3, 2GB Corsair twinx2 CM2X1024A-6400 , XFX 8800GTS 320mb, Hiper type-R 530W , antec 900

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Demokrati

Demokrati handlar om alla människors lika värde och rättigheter. I en demokrati får alla vara med och bestämma.

Nu ska vi se här...... vem av oss bestämde detta?
Vem av oss kan stoppa detta?

Inte har vi demokrati i sverige iallafall.

Du vill ha folkomröstning om varje lilla lagförslag alltså? Det är vi som har utsett våra politiker som ska bestämma åt oss. Inte nöjd? Rösa på nåt annat parti.

En tanke: Det är ju försvaret som ska få avlyssna, och dom får ju inte sköta polisiära uppgifter i Sverige vid fredstid. Med andra ord vi behöver nog inte vara oroliga, eller?

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The_blueflame
Tänk den som hackar deras superdator. Har koll på ALL trafik i sverige.

VI får hacka den, låsa den, låta den ta över alla säkerhetssystem runtomkring sig (alá datorn i Resident Evil-filmen) och sen sätta den att Fold'a för Sweclockers.

Visa signatur

-- FubbHead

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triskelon1
kommer bli kul för dem att gå igenom alla gamers samtal o mail osv, allt, kill, bomb, osv

Men när denna "kabeln" är dragen kommer säkerligen många med sjyssta skills inom IT att ta sig in och kika lite....

Detta e helt sinnessjukt!

Ja det ska allt bli spännande.

Ja klart man måste in o kolla lite där ibland sen... och se vad dom håller på med.

Ja det är sjukt!

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||

Permalänk

Ni pratar som om domedagen är kommen, är det så många grovt kriminella här på swec?

Jag skummade bara igenom texten och hann inte se någonting om fildelning, jag tror inte de har resurser att både leta terrorsiter och fildelare.

Förhoppningsvis reggar den bara allt, så de sedan kan söka på nyckelord.
Om man inte har någonting att dölja så varför vara rädd?

MEN om de är ute efter fildelare också är de väll bara att sätta sig bakom en proxy. Det är inte kul nej, men det funkar, förhoppningsvis så kan de hindra några brott per år, om de lyckas så tycker man ju nästan att det är värt de.

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Medlem

oj det är ju sååå farligt med terrorism det är typ en miljon gånger trorligare att jag hamnar i slagsmål än att någon person från mellanöstern spränger sig själv framför mina ögon, fattar inte hur politikerna tänker i detta fallet och det är vi skattebetalare som betalar för att staten ska övervaka vad VI gör på nätet men det har inte staten med att göra... inte fan hjälper världens högsta täthete av övervakningskameror i London mot gängbråken där...

Visa signatur

Core i5 2500K 103MHz*45, Asus P8Z68-V Pro, 4x4GB 103MHz*16, Intel 320 120GB*2, Fractal Design R2, Fractal Design Newton 650W, Asus Xonar mm

Permalänk

hahaha fy fan vad politiker är bakåtsträvande !
snart blir det väll till att ta på sig sitt mamutskinn och gå in i skogen och bygga en liten mysig koja där man sitta och må bra och veta att ingen jävel någonsin kommer kunna se om ja pillar mig näsan! hehe ne men tänk va sjukt , inget politiskt parti kommmer någonsin att kunna rösta ner moderaterna eftersom de kan sitta och kolla av deras mail med info om deras argument och personliga laster som de har ( för det har nästan alla) och använda detta vid debatter och så . ( detta är förståss ganska långsökt och dumt men man får inte glöömma att möjligheten finns )

visst , det sitter folk och tycker att detta är jätte bra och så men det är det fan inte. vill du t.ex. att någon helt främmande person ska kunna se ditt mail du skickade till läkaren om ditt intima problem som du hade ? eller att de ska kunna läsa dina konversationer du har på msn med din flickvän/pojkvän där du berättar om din hemligheter som du kanske har. Då kanske en nisse ( elller lasse om det ser bättre ut )sitter uppe i Stockholm och garvar ihjäl sig över dina problem.

en annan sak är också alla Hemliga lösenord som alla använder för att logga in på massa sajter och även personliga koder så som bankkoder och sånt. tänk om nån av regeringens spårhundar är lite girig och snor Arne:s spelkonto som han har på nån pokersajt med sina 5 miljoner som han vunnit . för det är vad alla människor har i sitt huvud idag! PENGAR PENGAR OCH LITE MER PENGAR!
det finns ju tillochmed dem som dödar enbart för att få lite pengar .

ojdå nu har ja villat bort mig helt ^^ får ursäkta mig

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sisjöbävern
Ni pratar som om domedagen är kommen, är det så många grovt kriminella här på swec?

Jag skummade bara igenom texten och hann inte se någonting om fildelning, jag tror inte de har resurser att både leta terrorsiter och fildelare.

Förhoppningsvis reggar den bara allt, så de sedan kan söka på nyckelord.
Om man inte har någonting att dölja så varför vara rädd?

MEN om de är ute efter fildelare också är de väll bara att sätta sig bakom en proxy. Det är inte kul nej, men det funkar, förhoppningsvis så kan de hindra några brott per år, om de lyckas så tycker man ju nästan att det är värt de.

Du har missuppfattat situationen. Det är inte fildelning det handlar om utan den personliga integriteten som ifrågasätts. Om FRA kan doppa ner en massa krokar i informationsflödet helt fritt och sedan dra upp det som nappar kan det hända att någon sitter och läser oskyldiga personers mail t ex.

Jag har iaf gjort mitt jobb här tycker jag, släpade mig 20 meter bort till newsdesken och tipsade om detta. Tveksamt om de är intresserade

Crippa90:
En tanke: Det är ju försvaret som ska få avlyssna, och dom får ju inte sköta polisiära uppgifter i Sverige vid fredstid. Med andra ord vi behöver nog inte vara oroliga, eller?

Det är FRA, vilket inte är samma sak som försvaret. Och då den mesta internettrafiken går via utlandet finns inga hinder för dem att göra lite som de vill.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk

Härligt att ha hela internet-trafiken loggad. Om du laddade ner en enda MP3-låt
i tonåren, kommer det att kunna dras upp om du skulle åka fast för något annat,
för att förnedra dig i din rättegång eller bevisa att du är en dålig människa.
Åklagare och advokater kommer att köpa ut upplysningar om ditt och datt och
utpressa varandra så det står härliga till. Företag kommer att köpa ut hela
livsregister för personer som står där för anställningsintervju för de mest
betalda jobben.

Varför inte sätta på alla människor en sändare och mikrofon direkt, så slipper vi
få prestandaproblem pga internetavlyssning och re-routing.

Visst överdriver jag lite. Men om du tror att någon som jobbar med att logga
all trafik inte skulle ge efter för en saftig muta i utbyte för en liten bit
information, så du rent utav korkad. Människor är människor. Vi
faller för frestelser.

Permalänk
Medlem

Men helt seriöst. Det finns gränser som vi medborgare inte får låta politikerna överstiga. När man kollar vart all den här skiten leder och hur vi låter dem stiga över gränserna. Det leder inte till något bra.
Tro det eller ej. Snart har dom gått över alla gränserna och då står vi där intryckta i hörnet utan några som helst rättigheter och då kommer vi att säga. Ja men vi skulle ha protesterat, gått emot dem.

Nazi tyskland all over again!

Det är just den där svenska mentaliteten som styr här. Ja men det löser sig. Det fixar dom. NEJ! ingen kommer att fixa det här. Ta er själva i kragen och fråga er. Vill ni att någon ska kunna läsa era personliga mejl, era yttersta hemligheter. Vill ni att någon ska kunna granska allt hos er bara för att du skrev. Jag hatar svenska staten eller vad det nu kan vara som dom är intresserade av.
I usa har dom en lag som säger. Om ledarna av landet skulle gå emot sitt folk så har folket rätt att avsätta ledarna/ledaren med våld och även med blod.

Permalänk
Medlem

OBS! Påverka politikerna! OBS!

Det enda man kan göra är försöka påverka. Vi lever i en demokrati så att kontakta politikerna är inte omöjligt. Jag har själv skickat epost till flera av våra förtroende valda på rosenbad, även fått svar ibland. En namninsamling kan hjälpa men någon måste sköta den hela vägen.

http://www.riksdagen.se/webbnav/index.aspx?nid=1050

Folk här är viktigast. Dessa människor tar beslutet i frågan och det är dem man måste påverka. Det kan vara klurigt att få kontakt med politker men är vi många och alla är sakliga, undviker svordommar och text som riktar ilska mot dem kanske ett par hundra emails om ämnet kan få dem att börja tänka. Ni som vill påverka, detta är det bästa sättet för er att göra er röst hörd. Att ställa sig på ett torg någonstans med en flagga och gasta en åsikt är inte att påverka politiker, det är att bilda en opinion. Och en opinion har vi redan vad jag kan se efter att ha skummat igenom tråden.

Regel nr1 om ni väljer att skicka email är att hålla er till frågan och vara lugna och sansade i texten. Skrid tillverket nu, viljan att påverka är stor men jag hoppas att handlingskraften finns där med. Inget tjafs om att de inte lyssnar. Tusen mail svarar ingen på, men mängden talar ett språk.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
Jag håller med dig. Men hur vet du att du inte övervakas just nu? Hur vet du att jag inte bräckt din brandvägg hemma och sitter och tittar på dina fina flickor på din hårddisk? Du har inte den blekaste aning och kommer aldrig ha det heller.

Du är förmodligen inte intressant och är du het för staten får du skylla dig själv (jag menar på att om du har barnporr och sådant skit på datorn).
-------------------------------------
DOS:
Skärp dig Dos för fanken alltså. Vi är människor, jag vet de toch man gör misstag, utnyttjar and so on. Men vad gör du åt saken om jag får fråga? Vad gör det för nytta att du sitter här och diskuterar om du nu tycker det är så jäkla hemskt?

Det verkar som en del av er lever i en värld där allt är grått, dystert och kontrollerat. Stäng datorn i två sekunder och gå ut och känn på solen.

Nej, känner mig inte manlig men en del beter sig som kidz.

Vad får dig att tro att du är så speciell att dom skall titta på vad du har för något på just din dator? Tänk efter två sekunder. Allt som handlar om lagförslaget kan man göra idag också men tanke på lagen är det som skrämmer upp en del. Att en del sen är rädda eller oroliga kan jag förstå och dom skall ha det. Jag hade inte velat ha en kamera i mitt hus och det är jag mot, samma sak om någon skulle övervaka mig på internet MEN om jag inte gör något finns det ingen anledning för staten att kolla vad jag gör. Det finns vettigare saker att göra.

Jo jag har läst och det är för jävligt. Jorden går under, fly.

Jag förstår men man måste också förstå hur mycket resurser och pengar det krävs för att göra allt det folk här inne är oroliga över.
Nej, privatpersoners trafik kommer inte att övervakas.
-------------------------

Alltså ni låter som ett gäng damer all

Alltså jag är inte för övervakning på det sättet. Det jag menar är att övervakning är bra för man kan sätta dig fler personer som förtjänar och skall sättas dit. Det också skriver är att ni oroar er i onödan. Man skiter totalt i vad du gör, no offence men du är inte intressant grabben såvida du inte är misstänkt för något.

Får jag fråga: Hur vet du att du _inte_ är övervakad idag? Du har inte den blekaste aning och det är fakta.
---------------------------------------------------------------------

Jag tror ni får skaffa er mer kött på benen för att göra korrekta uttalanden om vad staten kommer att göra eller inte kommer att göra. Att saker missbrukas händer alltid och ingenting man kan springa ifrån oftast men kom igen. Är ni så ego att ni tror att ni är så heta för staten? Give me a break. Kanske har ni hackare som granskar din hårddisk just nu men du är för ego för att tro att någon klarar av det.

Ni tror inte staten har mer prioriterande span att göra?

Man skulle kunna förväxla er med folket som tror sig jobba hårdare än vår statsminister bara för att ni ser honom tala på tv och tror inte att de gör någonting annat.

Jag är inte för övervakning av privatpersoner/företag utan misstankar utan menar på att folk skiter förmodligen i vad ni gör för ni är inte intressanta. Anser ni att ni är intressanta så finns det kryptering för det. Har ni något att dölja i form av något som kan leda till dom får ni skylla er själva helt enkelt, simple as that.

Sitt inte här och var irriterade, totalt meningslöst. Ta er i kragen och gör någonting vettigt istället som kan göra en påverkan. Att sitta och tänka "spelar ingen roll vad jag gör" och struntar i att försöka är som att skjuta sig i huvudet. Ut med er och gör någonting åt saken om ni nu anser att det är så oroligt och dumt av staten. Men förmodligen tycker ni inte det och gör ingenting som vanligt.

Jag hoppas du har lika bra inställning den dagen "staten" knackar på din dörr och terrorstämplar dig.

Självklart är man emot allt vad övervakning heter i slutändan är det bara vanliga folket som drabbas.

Kolla 9/11 attacken, ni vet ju själva hur relativt hårda de är/var med säkerheten på flygplatsen ändå lyckades flera nissar kapa ett par plan och styra in det i diversa hus. Det jag vill ha sagt är, om man är Kriminell så hindrar inte dessa "säkerhet" en utan han/hon vet hur man kommer runt på ett eller annat sätt, medans vi små människor försöker ta oss bort från statens sula som ska trampa ner oss samt övervaka tills vi ligger i graven och blir till maskmat.

Sen det är snacket, "har man inget att dölja..", vafan lägg ner skiten, jag har inget att dölja visst men jag vill likförbannat inte bli övervakad vart än jag går samt vad jag än gör, någon som sa demokrati?

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av treffin
Du har missuppfattat situationen. Det är inte fildelning det handlar om utan den personliga integriteten som ifrågasätts.

Ok, men man kan ju se på det positivt också, tänk bara vad nät-pedofiler skulle minska.

Fast ni har rätt, det är aldrig kul att vara övervakad.

Att lita på folket är bra, Att kontrollera folket är bättre, rassia är bäst.

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xclusiv8
Nazityskland all over again!

Det förekom nästan ingen avlyssning i Tyskland på den tiden. Det var mer övervakning i Östtyskland och Sovjetunionen, men MEST övervakning står dagens västliga "demokratier" för!

En gammal Stasi-anställd sade i en intervju i Tysk TV för en tid sedan att övervakningen aldrig gick så långt i DDR som idag.

När detta förslag drivs igenom kan man räkna med att personer som vardagligt diskuterar USA:s politik i mellanöstern, diskuterar utsläppande av pälsdjur/försöksdjur eller invandringspolitik, kommer att arkiveras av staten som "intressanta", och kanske leda till husrannsakningar och åsiktsregistrering.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spajdermän
Det förekom nästan ingen avlyssning i Tyskland på den tiden. Det var mer övervakning i Östtyskland och Sovjetunionen, men MEST övervakning står dagens västliga "demokratier" för!

En gammal Stasi-anställd sade i en intervju i Tysk TV för en tid sedan att övervakningen aldrig gick så långt i DDR som idag.

När detta förslag drivs igenom kan man räkna med att personer som vardagligt diskuterar USA:s politik i mellanöstern, diskuterar utsläppande av pälsdjur/försöksdjur eller invandringspolitik, kommer att arkiveras av staten som "intressanta", och kanske leda till husrannsakningar och åsiktsregistrering.

Hurra sverige blir som kina om ett par år :).

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Hurra sverige blir som kina om ett par år :).

Hoppas verkligen att det där var ironi?:P

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jeppe1990
Hoppas verkligen att det där var ironi?:P

Vadå har du något mot Kina eller? Nu blev du just stämplad som rasist av övervakningen, synd!

Visa signatur

Core 2 Duo E8400 @ 3,6ghz | 2x2gb Corsair XMS2 @ 800mhz | GeForce 8800GTS 512 @ 758/1895/1001 | Seagate Barracuda 500gb 7200RPM 32mb cache + 2x Samsung Spinpoint F1 750gb | Antec Nine Hundred modifierat | Corsair HX 520W | HP W2207H | Logitech Z-2300

Permalänk
Medlem

Har alltid struntat i vad de har gjort hittills, men det här är tamejfan droppen som får kitteln att rinna över.

Alla som påstår att inskränkning på integriteten i sån här utsträckning är bra, come again next year. Det är dåligt oavsett vad du är för sorts människa både som olaglig och laglig om jag säger så. Det kommer bli kontroll och missbruk utan dess like, det säger sig självt. Kan man göra något, då gör man det förr eller senare. Samma idioti som alla knattar som rånar svenskar bara för att det är så jävla enkelt, eller ja för att de kan

Att politikerna ALDRIG kan ta sitt feta, svettiga och skabbiga röv och säga ifrån för i helvete. Varför alltid spela knähundar till diverse lobbyistverksamheter såsom FRA i det här fallet. Det är fan likadant varenda jävla gång, och det stämmer på övriga samhället också. Ingen jävel vågar säga ifrån längre. Det enda man kan frånsäga sig, det är sitt jävla ansvar som medborgare tydligen.

Fyfan, tvi och helvete säger jag bara. Såhär lågt trodde jag inte våra politiker och medborgare kunde sjunka. Nu tycker jag det är dags att säga ifrån, vill ju inte ha ett nytt Kina heller om några år Who is with me?!

Nej, tamejfan det finns inte ord så det räcker. Skulle kunna skriva en lång jävla uppsats eller examensarbete för att förklara för alla varför vi inte behöver fler kontroller. Kan dra parallellen till programmering faktiskt. Det är svårt att överväga säkerhet och användarvänlighet så det blir harmoniskt i webbapplikationer. Men nu har det gått över till ren jävla paranoia. Terrorism kan ju för i helvete ske vartsomhelst iallafall. Är man terrorist finns det ingenting som kan stoppa en. Snart får man ju nästan lust att göra ett terrordåd mot diverse verksamheter och statens alla byggnader för att få dem att förstå att de fan inte kan göra såhär, varken mot sig själva eller mot oss som faktiskt lever i samhället. Användarvänligheten före ALLT annat säger jag bara.

Rusta upp försvaret istället om de är så jävla paranoida. Men, egentligen vem fan vill terrorisera ett patetiskt och neutralt land som Sverige? There will always be the dark side and the bright side. Terrorism som är den bakomliggande faktorn främst som de vill påstå eftersom de är så jävla rädda kommer aldrig upphöra. Det brukar nästan alltid finnas ett skäl till att de gör något "hemskt". Inte för att jag förespråkar terrorism, men i viss mån anser jag det till och med bra så folk vaknar upp ur drömmen också. Det är av sådana saker och krig som får mänskligheten att utvecklas som bäst. Dock har det gått ur kurs för länge sedan. Det är ingen idé att ha beredskap eller förebyggande åtgärder. Satsa på bra utbildad personal och bra sjukvård istället ifall olyckan är framme. Vi kan alltid behöva mer kompetent personal i det här samhället iallafall.

Ber om ursäkt för alla svordomar ifall någon tar illa upp eller ser det som oseriöst, men nu är det nödvändigt.

Visa signatur

En dator blir aldrig som man tänkt sig

Permalänk
Inaktiv