Heroes of Newerth, HoN - inspirerat av DotA.

Permalänk

Frantz3n, jag håller med på nästan allt!

8% på leaves är ett skämt. Jag kan lämna ungefär 15 games o ändå inte få leave ändå har jag 3.5% leave.

O släpp för fan spelet snart börjar bli trött på alla som skaffar nytt konto o leavar sönder.

Klan matcher.. Även om jag o min klan suger kan de ändå va kul o slippa spela mot public spelare.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Vill också att dom ska släppa spelet ASAP. Idag t.ex. så spelade jag med en mate. Första gamet så hade vi en ryss som började med att dö 3 gånger på ca 2 minuter sedan leavade han. Vi ville remaka men dom i motståndarlaget ville inte (självklart) och sedan concedad vi vid 15 min då vi blev sönderägd av feedad blood.

Andra gamet direkt efter så hade vi en som vart firstbloodad och leavade sedan och det gamet gav jag och min mate upp så vi concedade igen efter 15 minuter.

Då hade vi förlorat ca 35 psr på ungefär 45 minuter -.-

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Magebane. Jag har mött några magebane som är överfeedade som inte går att tanka utan dps såklart. Dock så har jag aldrig mött en magebane som har varit samma level som tar mig enkelt när jag är tank, om han ens gör det.
Det beror helt på vilka items man har, vilka items som är bäst emot varandra och passar hjälten.

Leavers är ju ganska enkelt att filtrera bort men man får ju alltid räkna med att leavers kan joina även om det kommer komma ett hårdare filter mot dem. Egentligen så kan man inte kalla de som leaver för "leavers", ibland så lämnar man öven om man inte har gjort det så mycket förut, allting där beror också på gameplay och känslor. Så om någon ger bloodlust efter en eller två minuter så kan det bero på att de har haft en dålig dag, har kommit in från kylan och är frusen, inte hade högsta uppmärksamhet osv. Denne person behöver inte vara dålig för det.
Sedan de som skäller ut personen och slänger all skit på honom för att ni inte gör ett bra jobb som lag är ju bara dumma. Det behövs inte 5 hela spelare för att göra ett lag bra i början, hela spelet utgörs inte av de 5 första minuterna, därför har man satt upp concede på 15 & allting som händer utgörs inte heller från bloodlust. Det kan bli en jättebra match bara ni sammarbetar och inte skyller på den som verkar dåligast i laget.

Det har fungerat för mig att försöka hålla ihop ett lag i matcher förut, jag förstår inte varför ni inte ska kunna göra det. Såklart om någon har en negativ attityd så får den en negativ inverkan på de personer man spelar med. Försök alltid att vara snälla när ni spelar, och inte bringa negativ inställning till laget. Som jag ser på forumet: jävla noob, var säkert någon jävla ryss.

Det är ju bara dåligt för en själv om man har en sådan attityd.
Jag bryr mig om allting som spelet handlar om och inte bara in game chatten utan i forumet också men ni får väl tycka vad ni vill och skita i mig och alla "total noobs jävlar" också.

Försök bara att sammarbeta i laget och inte skylla på de som är dåliga först i början, försök inte att skylla på någon alls, försök istället att uppmuntra dem och försöka skriva in miss, gank, agg, harrass, hur ni vill ha det generellt.

Visa signatur

Do It Ingame
/Buddy add Dontis
/w Dontis

Permalänk
Medlem

Så folk är inte dåliga för att dom ragequittar när dom dör efter några minuter?

Jag har ALDRIG leavat från ett game för att jag har velat det.

Jag tror jag har 5 leaves, två är för att mitt grafikkort har lagt av. 2 är för att jag har blivit votekickad (javisst, alla tyckte det var en skitkul idé) och den sista är för att jag var tvungen och äta efter att vi hade spelat ett game i ca en timme redan (vilket jag inte hade räknat med).

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Ragequit

Folk behöver inte vara "dåliga" för att de ”ragequittar” 5 minuter in i en match. Det finns dåliga personer i HoN också men det behöver inte vara de personer som gör så.

Som sagt, har du provocerat dem till någonting, har någon annan i ditt lag eller motståndarlaget gjort det?
Att säga: Noob don't die, just play serious.. idiot
Är dumt i sig även om man indirekt menade det som ett skämt.
Folk tar illa upp för det mesta i spelvärlden då ironi, sarkasm och lycka inte syns lika enkelt. Även om ni inte sa någonting så kan det ses som någon utfrysning för denne person, det kanske bara var en ”ragequit” som du också kan få. Dock, det du sa nu att ditt grafikkort har lagt av, du har behövt äta & blivit kickad. Vad vet jag om det, det är bara någon person på internet som förklarar sina "leaves" som inte jag har varit med på och som inte jag kan vara säker på stämmer.

Men jag tror dig. Jag har fått ”ragequit” jag med, några gånger.
Min laptop har Windows knappen väldigt när sittandes 'Z' och 'Alt' knappen & varje gång jag klickar på windows knappen så stängs spelet av och ett fel meddelande ploppar upp. Samt varje gång jag förflyttar datorn lite så kan TP kabeln åka ut en bit och därefter hör jag ”ragequit” från min svågers dator. Den personen som du pratar om kan ha laggat för mycket när han dog så att datorn inte klarade av det, eller så gjorde han som mig, kanske så finns det flera andra orsaker och en utav dem är såklart 'pure ragequit' Men du får väl i alla fall försöka att vara snäll emot de som får problem, man kan ju inte bara spela samt tänka att det bara är man själv som får problem när man sitter och spelar.
Det har hänt några gånger att min syster har lagat mat när vi suttit och spelat, man får ju då välja varsamt vad man ska göra för något. Det är också därför ”treshhold” för ”leavers” är hög, de flesta gångerna man lämnar är det inte "sitt eget fel". Men om det blir så för ofta så får man stå för konsekvenserna, till exempel om det är mat varje gång en halvtimme in i ditt första spel per dag när du kommer hem så bör du kanske göra någonting annat den första halvtimmen innan din 8% ”threshhold” är överstigen.

Nu till två frågor: Har några varit med om att de har spelat 7-10 spel på en dag utan att någon lämnar eller ger upp.
Att de har lämnat genom plugg och kommit tillbaks gills inte men berätta gärna ändå. Jag har klarat en hel dag utan att någon har lämnat eller gett ”bloodlust” innan fem minuter eller ”concede”.

Det är så att jag spelade mot Void - Chronos några gånger för någon enstaka dag sedan. Jag blev överraskad att det lag som hade Chronos vann 5 gånger utav 6 med de 11 matcher jag spelade den dagen.
Jag började tänka på just Chronos för han var pickad mest utav gångerna och den hjälten som uppmärksammades mest inom matcherna.
Så jag bestämde mig för att börja spela honom seriöst några gånger om det går bra, det gick bra, det gick kanon. Jag fick ”Quad kill, Smackdown & Bloodlust” på andra matchen med honom & vi vann de fyra matcherna jag spelade med honom den eftermiddagen. På förmiddagen nästa dag så spelade jag tre matcher 3 versus 3 och det gick ännu bättre. Carrie eller inte så vann jag över Warbeast & Wildsoul på en 5 versus 5 match samma dag.

Så nu till den frågan, vilken carrie tycker ni är bäst och vilka bra kontringar finns det till Chronos.

En bra kontring är väl ett lag med perma stun. Bra hjältar jag föredrar är till exempel, Witch Doctor, Witch Slayer & Pyromancer i samma lag mot Chronos.
Kan vara Behemoth, Electrician, Magebane, Pyromancer & Tempest.
Såklart så finns det mycket att blanda men det är två kombinationer jag gillar. Som ni säkerligen ser finns det mycket skada båda lagen kan göra & stun finns det mycket av. När man har Witch Doctor får man inte glömma ”Dagon” heller, inte när man spelar mot Chronos. Det är ett + att slippa jaga.

Mvh Dontis.

Visa signatur

Do It Ingame
/Buddy add Dontis
/w Dontis

Permalänk
Medlem

Chronos är väl den bästa carrien i stort sett?

Har aldrig spelat 7-10 matcher i rad utan att någon leavat.

Och det där med att leava och seda komma tillbaka efter 20 sekunder är det inget fel på, kan ju vara att man tappade connection eller att spelet crashade, men kommer man inte tillbaka (vilket det nästan alltid är för mig) så är ju spelet över kan man säga och man har förlorat ett game, en massa psr och stats och även slösat tid på något helt värdelöst.

Leavar man för att man blir arg eller för att man inte vill spela så ÄR man dålig, som gamer måste man kunna klara press. Jag har själv varit jävligt nära på att ragequitta då min lane-mate feedade deras blood så att han var 6-7 lvlar högre än oss och hade 9-0 efter ca 15 minuter. Vilket innebar att jag även dog tillslut och även dom på andra lanes (gank). Men, jag stannade kvar och väntade sedan på concede.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Snicksnack att spelet är över bara för att det är 4v5. Vi vann igår 4v5, och inte pga att en retard leavat utan att han stod idle på kartan och va lvl7 fram till lvl 18-19 då jag äntligen övertyga folk om att kicka honom. Först hade han köpt upp alla sina pengar så vårt lag inte fick ett enda item från honom dock. DVS _mycket_ värre än att ha spelat 4v5 från start coh fått xp o pengaboost.

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem

leavat

Jag har också spelat flera spel där folk har lämnat pga connection loss eller "ragequit" men vi har vunnit för det. Egentligen så är det nog större chans att vinna om man är en bra spelare som går själv än att ha en medemåtta som inte kan lägga in spells på rätta sekunderna eller harrassa så bra som man kan själv. Dock så beror det mest inte på det att den personen lämnade utan hur ni tar det efteråt. Om ni låter er "gankas" eller inte har lane control mot en carrie eller låter supporten vara support i deras lag. Då finns det en stor risk för att man ska förlora, men om man låter den personen lämna och tar kontroll över sig själv och använder de pengarna, XP och items man får extra för att den personen lämnade så är jag helt säker på att ni kommer vinna mid eller "early-late game". Det är aldrig kul att dra ut en "leaver match" till lategame, dock så är det värt ett försök att använda det man får extra till att bygga upp sig och ta dem 1 versus 1 eller "ganks".

Lycka till med "leaver games" nu.

Visa signatur

Do It Ingame
/Buddy add Dontis
/w Dontis

Permalänk
Medlem

Javisst, det går att vinna 4v5 har gjort det flera gånger. Men om personen som lämnar börjar med att feeda sönder som så dom är 2-3 lvlar högre än oss och har mycket mer kills än oss och har tagit en 2-3 torn så är det i stort sett över.

Förresten, det senaste gamet så hade vi en carry, han som leavade. Sedan hade vi tempest, witch, zephyr och demented. Liksom inte så mycket att göra då när dom redan har en feedad blood som kan gå vartsomhelst och döda en och till och med två helt solo.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Inaktiv

Jag tycker alltid att Chronos har vart relativ lätt att kontra med jereziah. När vi ska ganka eller konfrontera andra laget brukar jag ställa mig en lagom bit bakom mitt lag för att jag vet att chronos oftast brukar hoppa in random och göra ulti på alla i mitt lag. Vår kontring blir att jag lyckas stå utanför bubblan och föra in min ulti på laget (som jereziah då), även om det händer då och då att jag också blir frusen.
Jag brukar alltid ta Succubus eller Witch Slayer mot lag som har Magebane, brukar funka oftast men då måste hela laget hjälpa till för att få ner honom snabbt.

Det som är ännu värre än leavers är dessa matcher som är riggade, typ 2-4 locks i andra laget och helt random när matchen ska börja som lockas en i vårt lag också. Denna ensamlåste i vårt lag har oftast under 10 matcher i sin merit och relativ låg rating, och är ett rätt nyskapat konto.
Det första killen gör är att välja pebbles/tiny och klicka på ready. Dom i andra laget väjer en rätt bra combo med tempest,magmus, behe, swift och electricer.
Det första som händer när matchen sätts igång (jag kör såklart på samma lane som pebbles, mot electricer och swift) är att pebbles kastar iväg mig åt helvete mot electricer som fort som satan lägger sin disable och swift kör sin snurra och jag är inom några sekunder död.
Berättar för laget vad killen nyss gjorde mot mig men pebbles ursäktar sig och säger att det var en olycka och han är noob. Dom andra i laget tar hänsyn till att han är noob och verkar vara mer hans sida och då blir jag rätt arg så jag vräker ur mig rätt spydigt åt vår rampage att byta lane med mig, vilket han förvånande nog gjorde också.
Precis som jag visste så hände samma sak med rampage, han kastades rakt in i fiendens näve av pebbles och blev dödad av swift och electricer.

Liksom vad i helvete? Hur orkar folk? Detta har hänt mig några gånger nu, minst 6-7 gånger och det räcker varje gång för att jag ska bli så arg för att inte spela på nån vecka..
Aja, som tur är borde detta problem med nya konton försvinna när spelet släpps iom att man måste köpa det.

Permalänk
Medlem

Jag har som tur är inte råkat ut för så kallade "plants". Det kommer ju lösas då dom släpper spelet.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Ta och kolla in www.honcast.com där är en hel del fina replays av game.

Lärorikt och bra ifall man tillhör skaran som spelar under 1600psr games.

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk

Vill också att dom ska göra så bara svenska spelare kan spela med varandra om man vill det.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

www.honcast.com Är den bästa replay siten för HoN jag har sett.
Det är mycket inspirerande att kolla på de videos som är upplagda.

Råder er alla att kolla.

Visa signatur

Do It Ingame
/Buddy add Dontis
/w Dontis

Permalänk
Medlem

Landstillhörighet vore fan rätt nice ändå, blir så less på alla öststatare som till mångt och mycket är retards, och dessutom vägrar prata engelska.

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem

Spelade ett game nyss med Wildsoul. Bara jag hade ca 850dps (utan Divine Rapier). Hade t.ex. Frostburn, Wingbow och Savage Mace. Höll på med critt men hann inte föränn vi vann.

Chronos gjorde ulti på hela mitt lag utom mig, sköt ihjäl han och voodoo (deras lag) under tiden han hade ulti. Sedan sköt jag ihjäl legionnaire och soulreaper när dom var på väg tillbaka. Sedan kom NH fram och jag sköt ihjäl honom i fontänen också

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Spelade ett game nyss med Wildsoul. Bara jag hade ca 850dps (utan Divine Rapier). Hade t.ex. Frostburn, Wingbow och Savage Mace. Höll på med critt men hann inte föränn vi vann.

Chronos gjorde ulti på hela mitt lag utom mig, sköt ihjäl han och voodoo (deras lag) under tiden han hade ulti. Sedan sköt jag ihjäl legionnaire och soulreaper när dom var på väg tillbaka. Sedan kom NH fram och jag sköt ihjäl honom i fontänen också

Gud va du är duktig.

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bran
Gud va du är duktig.

Ibland så

Ligger på runt 1615 psr nu, fan vad skönt

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Visa signatur

3900XT - Dark Rock 4 PRO, 48GB 3600mhz, KFA2 RTX3080ti - Phanteks Evolve - RM850x
LG OLED C9 - Samsung Odyssey G9 - Rival 650 wireless - Xtrfy K4
Bärbart: Macbook Pro 15 - i7 2018 & Huawei Matebook 3K - i5 2020 - EGPU: TUF 3070 RTX
Ljud: focusrite 2i2 - KRK rokit RPG5 - sE 2200a
Klav: Akai MPK249, MPD226 & MPK mini

Permalänk
Medlem

Jag tycker ni ska logga in och kommentera samt rösta.

http://forums.heroesofnewerth.com/showthread.php?t=66410

Vill att starka heroes, så som legionnare eller accursed ska använda 2hand vapen istället för att slå med 1 hand. Ser så töntigt ut!

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Medlem

Har några invites liggandes om någon vill ha.

Visa signatur

Antec sixhundred, Corsair XMS3 4GB (2 x 2GB) 1600MHz DDR III 4gb pc12800, Asus DirectCU II GTX 570, Corsair TX 650w V2, Amd Phenom II 965 3,4 ghz, 1TB Samsung HDD + 250 gb hdd maxtor, Asus M4A87TD EVO, Samsung T220 22", Razer Deathadder, Razer Arctosa, Logitech Z-4

Permalänk

S2 behöver verkligen fixa servrarna.. Fyfan.

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

Ser nästan aldrig att folk lämnar, visserligen spelar jag 1650+ games eller högre men det är typ max en gång var 20e spel någon lämnar..

Vill ha release snart dock!

(samma nick i HoN)

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem

Har faktiskt kommit upp till 1600+ och man märker stor skillnad på gamesen. Fortfarande lite leavers och riktigt fucktards men mycket bättre än 1500-träsket. Nästa mål är 1700+ och jag antar att det är där man hittar det riktiga folket

Vill också ha release, men dom borde även porta över alla DotA-heroes istället för att göra nya heroes som bara är OP.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Har faktiskt kommit upp till 1600+ och man märker stor skillnad på gamesen. Fortfarande lite leavers och riktigt fucktards men mycket bättre än 1500-träsket. Nästa mål är 1700+ och jag antar att det är där man hittar det riktiga folket

Vill också ha release, men dom borde även porta över alla DotA-heroes istället för att göra nya heroes som bara är OP.

haha har 4 konton alla över 1600psr:P

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Har faktiskt kommit upp till 1600+ och man märker stor skillnad på gamesen. Fortfarande lite leavers och riktigt fucktards men mycket bättre än 1500-träsket. Nästa mål är 1700+ och jag antar att det är där man hittar det riktiga folket

Vill också ha release, men dom borde även porta över alla DotA-heroes istället för att göra nya heroes som bara är OP.

Mjo, 1650+ eller 1700+ är där du hittar de riktigt bra gamesen (för att va public). Är snart uppe i 1800

Tror release kommer vara ett bra sätt att filtrera ut leaversarna också, folk kommer vara mer försiktiga när leaven kommer finnas i statsen för alltid.

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk

Portal Key buff. 4 sekunders mindre cooldown. Blink skills hjältarna blev just sämre.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ninotramp
Portal Key buff. 4 sekunders mindre cooldown. Blink skills hjältarna blev just sämre.

nej. dom kan hoppa ur combat det kan man ej med portal key

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Avstängd

http://data.fuskbugg.se/skalman01/hon%202010-01-17%2002-39-56...
http://data.fuskbugg.se/skalman01/hon%202010-01-17%2002-39-53...
Spelade en riktigt nice match nyss. Haha perma stunnade dom och skjöt blixtar hela tiden. Hade hela laget mot mig. Dödade alla förutom 1 som gick invis;)

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
http://data.fuskbugg.se/skalman01/hon%202010-01-17%2002-39-56...
http://data.fuskbugg.se/skalman01/hon%202010-01-17%2002-39-53...
Spelade en riktigt nice match nyss. Haha perma stunnade dom och skjöt blixtar hela tiden. Hade hela laget mot mig. Dödade alla förutom 1 som gick invis;)

JHaha va fan sysslade thunderbringer med? 6-2-8 o level 15? 20 creeps kills?

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||