Vad är det du inte förstår angående det jag skrev innan?
Jag vet inte vad som är felet med vinkeln. I enhetscirkeln är 0 åt höger, Pi/2 uppåt o.s.v. Du vill dock ha en enhetscirkel som börjar med vinkeln 0 uppåt (en offset på Pi/2) och sedan går medurs (vilket du gör genom att göra vinkeln negativ). Om du vill rita ut minut 15 så bör vinkeln alltså vara 15*2*Pi/60 = 0, vilket ger x = 1 och y = 1. Det enda jag kan tänka mig är att värdet på angle inte är vad du tror. Ersätt raden med angle = Math.PI/2 - time * Math.PI / 30; så borde det fungera i samtliga fall.
För att uppdatera den grafiska klockan kan jag tänka mig 3 egentliga alternativ; 1) skapa en tråd som får kolla om tiden uppdaterats periodiskt och i så fall rensa det som har ritats och rita om klockan, 2) gör som jag sa med paint() och anropa sedan repaint() när tiden ändras, eller 3) använd observer/observable mönstret för att notifiera din grafiska klass om att det har skett något. Jag vet inte hur du har strukturerat ditt program så det är svårt att säga vilket som är lättast/bäst, men jag skulle nog satsa på #2 då jag anser att det är lättast, alternativt #3 som är lite krångligare men mer flexibelt.
Edit: Jag kollade lite på det där med vinkeln i Java, och jag förstår inte heller riktigt hur det går ihop. Man kan i alla fall fixa det genom att använda T*2*Pi/60 - Pi/2 istället. Slängde ihop en ganska ful klocka för att visa sekunder: