Ipadhysteri i New York

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kundun
"Jag vill kunna ligga på ryggen i min säng och kunna läsa mina pdf:er, vilket inte är överdrivet bekvämt att göra med MacBooken."

Ta detta med en glimt i ögat tack.
Det är detta som är det symptomatiska med Apples produkter i stort, du är alltså villig att betala 4-5000 för att kunna ligga i sängen och läsa pdf'er...
Bara för det faktum att du värderar det så högt betyder per automatik inte att Ipad är en bra produkt.

Nu kan man tolka ditt inlägg på lite olika sätt.
Men många har ett stort behov av att kunna läsa just pdfer i sängen, och att det dessutom går att surfa på apparaten vore underbart. Detta behov handlar inte enbart om nöje utan även för studier och arbete.

Så att det finns folk som är beredda på att betala 4-5000kr för en apparat som sköter detta bra är inte konstigt, däremot är frågan om Ipad verkligen är så himla bra för dessa ändamål?
Men har man väldigt gott om pengar, så varför inte? Prisvärdighet är inte helt avgörande och ipad blir en statussymbol att sitta ute på cafe etc med. Vissa går omkring med byxor för halva Ipad-priset och då kanske en Ipad skulle matcha fint.

*edit*
Det är inte praktisk att bära med sig tunga böcker överallt (som inte ens får plats i portföljen) och många är tvungna att ha någon portabel elektronisk dokumentuppläsare. Då kan man argumentera vilken som är bäst, men Ipad har några för och nackdelar jämfört mot netbooks och ebookläsare.

Jag själv grunnar på en ebook-läsare, men tycker nästan 3000kr för en sådan är för mycket. Då kan jag likaväl gå upp till en netbook, men hur är den att läsa i sängen med? Då hamnar jag på produktgruppen som Ipad tillhör, där jag får en massa nackdelar som dålig batteritid etc..
Så jag vet inte vad jag ska skaffa, det blir dock ingen Ipad p.g.a. priset.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Nu var det väl egentligen rätt långt från någon hysteri, visste det köades men inte alls i den grad som vid iphone lanseringarna. Man skulle kunna säga att där iphone drog dit den stora massan så lockade ipad de redan trogna.

Men det är dock omöjligt att inte bli lite imponerad av Apple (och det svider verkligen att erkänna det), dom kan lansera nya produkter och även om de egentligen är lite veka (hårdvarumässigt) så drar det ändå mängder att folk att köpa dem för vad som rent hårdvarumässigt är lite av överpriser (dvs med höga marginaler).

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

Det blir succé

som vanligt. Alla kolla på speccar och börjar yla om allt den inte kan. Sedan sätter alla utvecklare tänderna i den och det blir skitbra. 6 mån senare ska alla ha en och konkurrenterna springer cirklar runt varandra i försöken att släppa något liknande. Lagom till de kommer ut med något så släpps iPad 2. I och med iPad och iPhone så kommer flash att antingen försvinna eller optimeras till en produkt värd namnet, adobe må tro att de kan sätta agendan för att flash är spritt. I själva verket är det tvärt om, html 5 kommer att få fäste om de inte skärper sig på adobe. Personligen tycker jag det är helt rätt att "tvinga" marknaden att se sig om efter bättre lösningar. Lustigt att läsa om hur folk som svär sig trogna öppenhet och standarder vurmar så för ett så pass låst format som flash istället för öppna webbtekniker. Apple kritiseras för att vara stängda för att de inte stöder ett stängt format.

I slutändan så är det gångbarhet på marknaden som spelar roll, dvs går det att tjäna pengar på skiten. iPad kommer gå att tjäna pengar på, precis som iPhone både för utvecklare och tillverkare av tillbehör. iPad är som ett oskrivet ark, det är utvecklarna som kommer att leverera och göra den till en succé.

Jag köper en 3G variant så fort den kommer.

Däremot stör jag mig på att den inte har en kamera till skype.

Permalänk
Medlem

Din biljämförelse är nog bland de sämsta på länge :), jag hade nog gärna vilja pendla med en Hummer till jobbet om jag hade råd. Inte för att det är nödvändigt men bara för att jag kan :D. Sen spelar inte förbrukning någon roll, har man råd att köpa en Hummer så har man nog råd att köra den också.

När det gäller hörlurar, hittade detta http://www.apple.com/ipad/guided-tours/#ipod . Den har samma uttag som iPod?

Sen när det gäller multitasking och andra features så är det väl rätt så bra att man kan fixa detta via mjukvara? Bättre än att göra som Nokia, SE osv, när man lägger till en ny feature så gör man 1000 nya mobiler istället. Marknaden idag är överfull med olika modeller där inget skiljer de åt men ändå marknadsförs de som nya exklusiva mobiler.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kundun
"Jag vill kunna ligga på ryggen i min säng och kunna läsa mina pdf:er, vilket inte är överdrivet bekvämt att göra med MacBooken."

Ta detta med en glimt i ögat tack.
Det är detta som är det symptomatiska med Apples produkter i stort, du är alltså villig att betala 4-5000 för att kunna ligga i sängen och läsa pdf'er...
Bara för det faktum att du värderar det så högt betyder per automatik inte att Ipad är en bra produkt.

Vi tar en bil... XD
Om jag kör 10 mil till jobbet/dag med en Hummer, blir Hummer en bättre bil då? Den drar 5x mer soppa än andra bilar, jag kan inte fickparkera med den när jag väl kommer till stan och service/underhåll kostar en halv förmögenhet, men hey, jag pendlar till jobb i en Hummer!!!

Hade den marknadförs som en läsplatta så fine, men nu marknadsförs den inte som en sån. Ingen USB, ingen 3.5mm, ingen multitasking...
Saker som ska "fixas" i fratiden har ingen relevans förrän dom är åtgärdade.
Hummern kanske drar 0,005L/milen i framtiden, men det är inget argument för att köpa den idag...

Men visst, jag tjafsar inte på dig om du vill ha en sådan att ligga i sängen och läsa pdf'er med, men kom inte och påstå att det är en bra eller ens prisvärd minidator. Annorlunda möjligtvis.

Både jag och min fru ville ha varsin, men nu med mer fakta på bordet ligger den långt bort...

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Tycker många missar det allra största plusset och anledning att köpa iPad... Den får, precis som macbook air, plats i ett dokumentkuvert. Yes!

Visa signatur

Allan, please add signature

Permalänk
Medlem

Ska köpa en!
Vi har var sin iphone i huset och bärbar mac. Go all out!
"Resistance is futile"

Men jag ska bevara min mänskligheten genom att att spela på en monster gaming PC

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk

Detta är en helt ointressant pryl för mig som redan har en Iphone 3GS

Annat vore om Ipad hade:

*Multitasking orginal
*Stöd för flash

Permalänk
Medlem

Det intressanta tror jag först kommer ske om några år då USB och annat skit inte finns kvar längre. DVS allt ligger i the cloud på internet. Först då ser jag att ipaden kommer skapa ett nytt marknadssegment. idag är det en spännande pryl som inte kan användas fullt ut. Du ser samma utveckling med deras macbook air då den inte har cd läsare. dvs mer och mer traditionella medier kommer försvinna o allt kommer finnas online eller i nätverk. hur ipaden anpassar sig till det ser jag som det roliga !

Visa signatur

Macbook Pro Alu - Proson v2600 - dynavoice M65

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0rk
Orsaken till att jag nämner flash är att 99,9% av inlägg mot iPaden i äldre trådar/inlägg och förmodligen framtida kommer behandla detta faktum. Det är därför min förhoppning att folk läser inlägget från första början.

Tror inte att multitasking kommer vara ett bekymmer, kan dock inte svara hundra på detta innan vi får fram exakta specifikationer på CPU:n och övrig hårdvara. Men med tanke på att det inte är ett problem på jailbreakade iPhone så tror jag inte det kommer vara på iPad heller.

Det är inte bara Apple och ATi som resonerar på det sättet. Vad jag vet så finns det inget företag inom IT-branschen som släpper produkter eller mjukvara där allt fungerar utmärkt på direkten, det är snarare ett undantag än regel. Med det argumentet så kan man skrota 95% av alla linux distributioner omgående då enbart en mikroskopisk del av dem fungerar med all hårdvara out-of-the-box. Vet inte hur många nerlagda timmar man har haft under åren för att få en sådan sak som drivrutiner att fungera i diverse linux distar.

Jag har dock lite mer krav på min telefon. Jag vill kunna synka uppgifter från tex min e-post, kunna kolla schemat med jag vandrar i korridorerna, samt kunna lyssna på musik. Ju fler saker jag kan integrera i en och samma produkt ju gladare blir jag då jag slipper bär runt på ett ton.

Ifs så förväntar jag inte överdrivet mycket av merparten av diskussionerna på SweC, dock så brukar de flesta deltagare hålla samtalen på en civiliserad nivå.
Jag är inte överdrivet lättretad... jag skakar oftast bara på huvudet och suckar högt.

Jag ska ge dig en motivering till varför jag skulle vilja köpa iPaden. Jag vill kunna ligga på ryggen i min säng och kunna läsa mina pdf:er, vilket inte är överdrivet bekvämt att göra med MacBooken. Kan jag dessutom utan att byta enheten surfa ut på nätet så blir jag än mer nöjd.

Om du nu har missat det så kommer jag inte köpa den nu på direkten. Jag väntar alltid ett par månader för att barnsjukdomar ska upptäckas och åtgärdas.

När jag köpte min netbook så fans komplett guide för Gentoo linux ute eller för andra distar. Beställde och läste alla guider. Efter jag fick den så hade jag redan genoo linux kompilerat och klart på min arbetsstation och förde över med USb sticka och nätverket. Flyttade över det med min egenkompielrade kernel, hade lagt till lite speciela mjukvaror, fixat till lite i några init script och fixat och donat lite.

Allt fungerar finfint. båda kortläsarna fugerad, multitasking fungerar i Linux så klart det är ju linux inget skit OS, Webcamen fungerar, ljudkort, grafikkort med 3D stöd, vlan ja allt fungerade finfint. Ett år senare fungerar den finfint ännu. Så vad behövde jag vänta på? leveransen från posten det var ungefär det.
Säger inte att det är lätt för nån att lägga in gentoo linux men netbooken i fråga gick att köpa med Linux också förinstallerat dock saknade den några tillbehör jag ville ha så fick ta Windows varianten och dessutom föredrar jag att lägga in valfri linux dist själv.

Vad får du det i från att företag lanserar produkter utan mjukvarustöd? Ja det finns ett par av dom. Grejorna hinner bli antike innan dess med företag som har den filosofin.

Jag köper bara grejor som har mjukvarustöd och jag finner att det mesta har fullt stöd för dom flesta OS i dag. Erbjuder man inte bra stöd så överlever man inte som företag.

Därför bojkottar jag dom företag som inte kan leverera utan bara lovar. Vad ska jag göra med oduglig hårdvara till i så fall? Titta på? Beundra? Fantisera om vad det ska göra för mig i framtiden? Känns ju produktivt.

Nej då väntar jag hellre tills skiten fungerar eller så köper jag konkurrentens fungerande prylar istället för att spara pengar på att köpa produkten från företaget som bar lovar för att bara konstatera att pengarna jag sparade inte alls kom till nytta.

Du kan knappast jämföra Ipad med Iphone heller. Viss skillnad i upplösning därmed krav på beräkningskraft. Det vi sett så är ju inte Ipaden blixtsnabb direkt i grafiken utan laggar efter vilket tyder på att det kunde vart bra med lite mer kraft under skalet.

Permalänk
Medlem

Re: Det blir succé

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nukethenick
som vanligt. Alla kolla på speccar och börjar yla om allt den inte kan. Sedan sätter alla utvecklare tänderna i den och det blir skitbra. 6 mån senare ska alla ha en och konkurrenterna springer cirklar runt varandra i försöken att släppa något liknande. Lagom till de kommer ut med något så släpps iPad 2. I och med iPad och iPhone så kommer flash att antingen försvinna eller optimeras till en produkt värd namnet, adobe må tro att de kan sätta agendan för att flash är spritt. I själva verket är det tvärt om, html 5 kommer att få fäste om de inte skärper sig på adobe. Personligen tycker jag det är helt rätt att "tvinga" marknaden att se sig om efter bättre lösningar. Lustigt att läsa om hur folk som svär sig trogna öppenhet och standarder vurmar så för ett så pass låst format som flash istället för öppna webbtekniker. Apple kritiseras för att vara stängda för att de inte stöder ett stängt format.

I slutändan så är det gångbarhet på marknaden som spelar roll, dvs går det att tjäna pengar på skiten. iPad kommer gå att tjäna pengar på, precis som iPhone både för utvecklare och tillverkare av tillbehör. iPad är som ett oskrivet ark, det är utvecklarna som kommer att leverera och göra den till en succé.

Jag köper en 3G variant så fort den kommer.

Däremot stör jag mig på att den inte har en kamera till skype.

Jag kan förstå att det ser ut sådär om man sitter i apples knä.

Jag kan även förstå hur en "utvecklare" som gör en skärmsläckare som visar 10 bilder och säljer den för $10 tycker att det är en bra deal.

För oss andra däremot ...

Men visst. Det enda positiva med iPaden är jusst att den inte har flashstöd och att Steve kritiserat skiten öppet. Det är riktigt bra. Men jag hade gärna sluppit stå ut med iPadhysterin bara för det.

Permalänk
Musikälskare

Tyckte de var skoj att folk jublat etc. när de kom in i butiken

Herregud...

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Ointressant och överskattad?
Klart den är lite smått häftig, men det är ju inget man *behöver*.

Visa signatur

#1 Workstation/Spel: AMD Ryzen 1700 | Asus B350 Prime | 16GB DDR4| MSI GTX 1080 Gaming X | Intel 500gb m2 SSD | FSP Aurum 750W 80+ Gold | Windows 10 x64 |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pa1983
Den passar nog bättre in i nästa Star Trek film tror jag.

Captains Log star date....

"... 20100. I just bought the new iPad g180 and realized there was no multitasking support. Dissapointment. We're in a war and thought the iPad would give us an advantage with the ultimate mobile starship remote controller. The thing is I can't communicate with it at the same time as controlling my ship so I now carry two of them. I which there was an alternative... "

Visa signatur

I've... seen things

Permalänk

http://cache.gawker.com/assets/images/comment/4/2010/04/146c1...

/Skall köpa en med WIfi, dela ut internet från iPhonen perfa!

Visa signatur

Asus P7P55 LX i5 2,66, XFX 5770(Snart 2), Corsair VX 550W 80+, Corsair 4GB 1333MHz

Permalänk

Känns som man kommer tappa den hela tiden, inte något stadigt grepp.

Vad ska man med den till? Jobbigt att bära med den hela tiden.

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PapaEcho91
Känns som man kommer tappa den hela tiden, inte något stadigt grepp.

Vad ska man med den till? Jobbigt att bära med den hela tiden.

De kommer säkert att sälja ett iPad "handtag" för enklare hållning

Bara 150 dollarZz

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av polygon5
Oavsett vad Apple ger ut för tillfället så älskar jag att läsa det hat som folk känner sig tvungna att spy ut

Jag förstår inte vad iPad'en gör som genererar sånt hat hos vissa människor. Är man tvungen att köpa en? Kommer man att bli tvingad att jobba med en iPad i sitt dagliga liv? Kommer iPaden att hämna utvecklingen av andra liknande produkter?

Så sant.

Finns alltid folk som blir alldeles till sig och måste skriva om hur enormt dåliga/dyra Apples produkter är, trots att de själva i många fall aldrig själva har någon erfarenhet av dem. Som sagt ingen som tvingar er att köpa.

Permalänk
Hedersmedlem

Trodde de flesta visste att man aldrig ska köpa första versionen av något Apple skapat...

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KiXeR
Bättre än att göra som Nokia, SE osv, när man lägger till en ny feature så gör man 1000 nya mobiler istället. Marknaden idag är överfull med olika modeller där inget skiljer de åt men ändå marknadsförs de som nya exklusiva mobiler.

Kan inte annat än hålla med, förstår inte varför t.ex. Nokia och SE ska hålla på och släppa flera olika modeller med samma innehåll men annat skal och sen ta olika priser för produkterna. Bästa exemplet är nog Nokias fyra senaste billiga pektelefoner, 5230, 5235, 5800 och 5530.
Dessa telefoner är nästan exakt likadana, till utseende och till funktionalitet.
Dock så skiljer det 1000 kr mellan den billigaste och den dyraste.

Det var lättare förr när Nokia bara hade 6110, 5110 och 7110.

Ontopic: Tyckte dock inte det såg ut som någon hysteri, och lite oroväckande när folk jublar när dem kliver in i butiken och får leka med produkten.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pa1983
Den passar nog bättre in i nästa Star Trek film tror jag.

Captains Log star date....

+1, helt perfekt sätt att använda den ju

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pa1983
Trolla själv du. Just nu ljuger då så du är blå. Var har jag ens nämnt flash? varför dra upp det? Jag HATAR flash! Kan ta och dö det är ett ondo för alla som inte kör windows XP mer eller mindre.
hatade flash när det kom det var n modemdödare. Hatade flash än mer när jag fick bredband för det vissade sig så in i norden ostabilt. Kan ju dra ner den snabbaste datorn på knä ju.

Ipaden kan så klart multitaska då hårdvaran är kapabel. Apple har valt att inte tillåta det. Personligen tror inte hårdvarana är tillräkligt snabb för att apple ska annse upplevelsen vara bra nog. Nu resonerar du som ATI laget gör med sina grafikkort. Det kommer "Snart" stöd. Jo visst sedan kommer Ipade 2.0 och alla som köpte 1.0 och VÄNTADE köper sig en ny lagom tills 2.0 kommer med multitasking och Apple inkasserar 2 gånger så mycket från sin kund. Kän dig blåst typ.

Medvetna köpare köper saker som fungerar från början inte "det kommer snart" löften. För när det väl kommer är nästa grej runt hörnet.
Skulle du köpa en bil som går på naturgas om det inte finns en sån mack inom 10 mil där du bort bara för att nån säger. Det kommer snart vi lovar bara vänta lite

Jag äger igen Iphon för det ända jag kräver av en telefon är SMS och att kunna ringa. Vill jag se på film har jag hemmabio, vill jag spela spel har jag xbox etc etc. En telfon är en telefon igen jävla leksak.
Beblandar mig aldrig i diskussioner gällande mobiler då det är rena satyg. Haft en hel bunte telefoner genom åren men ärligt talat så mycket pengar man slänger ut på absolut INGET. Verkligen skaffa sig onödiga behov prylar.

Detta är sweclockers hur seriös tror du någon är här? Vill jag vara speciellt seriös så finns det bättre diskussionsforum för det. Inte mitt fel att ni är så lättretade.

Tills den dagen jag hör EN bra motivering för vad en Ipad kan göra för mänskligheten så tänker jag insistera på att det är en kastrerad skitprodukt. Den är halvfärdig. Men du kanske köper en bil med 2 hjul också?

Du har nog rätt , Apple kan inte tillverka något. Undrar bara varför Iphone är den telefonen som säljer mest i Sverige idag.. Kanske för att den är dålig ?

Låt dom som vill köpa Ipad göra det.. Ska man surfa på internet eller kika film så lär den vara hur bra som helst. Men som sagt , låt köparen avgöra det.

Permalänk

Som jonasy skriver finns det faktiskt en del användningsområden.
Fjärrkontroll (kommer säkert gå att koppla till XBMC och liknande. Man ser en film-poster, trycker på den och vips hoppar filmen igång!)
Kalender för hela familjen
Bildvisare (skärmen verkar bra)
Styra hela huset från den
Läsa tidning

Men jag lär aldrig köpa någon, inte första versionen i alla fall.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Avstängd

Ipad har såklart ingen funktion. Lär snart komma netbooks med vikbara touchskärmar och när folk sedan märker att det alltid är bättre att använda tangentbordet hamlar Ipad i högen av misslyckade produktideér, där den hör hemma.

Att det är en dålig produkt hindrar ju såklart inte Ipad från att bli en enorm succe.

Permalänk
Medlem

Hahaha så resten som inte vill köpa får inte vara kritiska till en i princip totalt meningslös produkt som inte vet vad den vill vara? Den är igen ebok läsare, den är igen netbook fast apple säger den ska var likvärdig. En netbook kan köra valfria OS, har multitasking stöd och kan köra det mesta i programväg, en fullfjädrad dator helt enkelt. Ipad är inget av det.

Ipad vet inte vad den vill vara. Den är ju ingenting än så länge.

Kom igen alltså om ni nu tycker den är så bra så säg vad den är bra till då? För resten av världen undrar vad hemligheten är.

Kan inte förstå vad alla lögner om vanliga netbooks kommer ifrån sedan Ipaden kom. Finns klart mer kapabla netbooks än vad Ipaden är på något.

Vi diskuterar inte Iphone här det är en annan produkt! Jag har en Mac också bara så du vet men inte fan är jag dum nog att spendera 700 dollar på en Ipad för det som inte kan användas till nåt en netbook inte redan kan göra för 1/2 priset och mer därtill. En Mac dator kan i alla fall användas som en dator ska och kan köra valfritt OS med.

Ipad är typisk "vi gör en produkt som lever på vårt ryckte så vi kan tjäna pengar på folk som har ha begär"

Iden bakom Ipad är hur gammal och bra som helst. Problemet är att Ipad är som en bil med 2 hjul eller ett flugplan med en vinge eller en lastbil utan drag. Inte komplett.
Alla vet nog hur svår en enhjulig är med. Ungefär vad Ipad blir.

"jaha nu har jag min Ipad, vad ska jag göra med den då, måste fundera ett tag tror jag går och sover på det en stund"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
Jag tycker Ipad verkar mycket intressant, men det ska allt till en bra lön om jag skulle lägga ut 700$ på den.

Jag själv har behov av en ebookläsare men är inte riktigt nöjd med de som finns, ipad vore ju ett steg att gå upp till att kunna göra mer, men samtidigt finns netbooks.
Men jag är skeptisk till hur bra en netbook är att använda som en ebook-läsare, nej jag har ej testat. Men om man ska läsa i sängen, soffan på tåget, så borde en Ipad ergonomisk vara bättre än en netbook eller?

Så hade Ipad kostat typ 3000kr så hade jag varit lite intresserad av denna. (inte sagt att jag därmed skulle köpa en)

Jag har min netbook i sängen nån gång ibland o läser pdf:er.

Beror kanske lite på hur man vill ligga i sängen.. men skulle nog säga att en netbook är bättre ur en viktig synvinkel. O det är att du kan vinkla skärmen istället för o sitta/ligga o hålla en iPad i rätt vinkel hela tiden..

För ögonens skull är det dock en eInk jag skulle vilja ha just för bokläsning. LCD:n är ingen bra ersättning för det långt, långt behagligare pappret.

Permalänk
Medlem

Kommentar på Anandtech:

Citat:

yeah..stevie is teaching me so much about the technique in squeezing and juicing and milking the customers! He is my GOD!!

You will get your VGA and HDMI ports when he is done squeezing the tits of his cash cows with this first Gen IPAD.

Kan inte annat än hålla med

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pa1983

Ipad är onödig sak som inte kan nåt.
Först ska man vara idiot att lägga 700 dollar på den.
Sedan än större idiot att betala för vartenda litet program eller för varje film eller låt. Spelar roll om du redan köp dessa du måste köpa dom Igen för di Ipad.

En Ipad är en kastrerad DRM infekterad wanabe dator.

Väntar hellre på att google kommer ut med sin så kanske vi kan få se lite ricktiga OS så som linux på dom och möjligheten att köra precis vilka program som helst och använda vilka filer vi vill.

bara så underhållande att folk ens försöker motivera ett användningsområde för Ipad när igen recensent hitils har kunnat komma på något

...och det är jäkligt underhållande och se hur okunnig du är trotsallt, du måste ju också köpa låtar / filmer till din netbook, eller hur tar du dig runt det? Funkar exakt likadant på en iPad och vadå köpa alla program,låtar och filmer + sen igen?

Finns hur mycket som helst som är gratis som är bra och man behöver inte köpa dom igen ifall man vet hur man använder iTunes. (iPhone erfarenhet)

Notera att jag inte ska köpa en iPad, av samma anledning jag nöjer mig med en stationär och inte behöver en netbook.

Medlem sen 2001, men kan verkligen inte diskutera på en mogen nivå. Sorgligt...

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk

Bristfällig produkt och social måttstock.

Visa signatur

Eclipse G500A | ASUS ROG Strix X670E-F | Ryzen 9 7950X3D w/ Arctic Liquid Freezer II 360 | RTX 4090 | Samsung Oddysey G95SC OLED | Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 4TB | 128GB Kingston DDR5 6000MHz CL36 FURY |

Permalänk
Medlem

Oväntat att Ipaden skulle vara populär i "The Big Apple ", verkligen oväntat.>.>

Visa signatur

Silverstone FT03B | Dell U2711 | Be-quiet E9 580w CM | ASUS GENE-Z | AMD 7970 | Intel 2500k @ 4,4 Ghz| Corsair H80i | 8GB Corsair LP