World of Warcraft-tråden del 6

Permalänk
Medlem

Har inte loggat in på två veckor, nu är det slut för den här gången! 2.5 månader tog det att bli less

Ses i Cataclysm!

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NidoKing
Du måste gå till en stable master för att lämna ditt pet, sen kan du skaffa fler.
En gris eller björn är ett mycket bra pet att starta med.

tack,hittade en björn som jag är nöjd med nu:)

men du råkar inte veta varför mitt pet inte får nå talent points när jag levlar?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
tack,hittade en björn som jag är nöjd med nu:)

men du råkar inte veta varför mitt pet inte får nå talent points när jag levlar?

Djuret får inte talentpoints lika ofta som dig själv, tror det är var fjärde level eller något sånt.

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marshmallow
Djuret får inte talentpoints lika ofta som dig själv, tror det är var fjärde level eller något sånt.

stämmer det verkligen?min pet har nu levlat 9 levlar,fortfarande inge talent points=/...måste man gå till nån pet trainer?

EDIT: nu dingade den igen(10 levlar) så jag antar att den måste levla 10 levlar då=/,drygt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vilken av warrior och paladin är bäst på att hålla flera mobs? Alltså att kunna aoe-aggra (eller vad man nu kallar det) så att healings, i rimlig mängd förstås, kan kastas utan att de mobs som tanken inte direkt slår på rusar iväg mot healern?

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av valiant
Vilken av warrior och paladin är bäst på att hålla flera mobs? Alltså att kunna aoe-aggra (eller vad man nu kallar det) så att healings, i rimlig mängd förstås, kan kastas utan att de mobs som tanken inte direkt slår på rusar iväg mot healern?

Skulle nog säga Paladins, på lvl 80 i alla fall, då dom kan range-aoea.

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem
Citat:

Vill du ha lätt att tanka? Då väljer du Paladin dom är enligt mig den lättaste att tanka med.

Jag har både Warrior och Paladin tank på "end game; Heroics och casual raids". Warrior tank är den roligaste att tanka med, du har så mycket defensiva och offensiva abilitys så det blir aldrig tråkigt.

Är du en Lonely-wolf(?) som gillar achievement och testa att köra "solo" på olika instancer? Då kan jag säga att Paladin tank är din grej.. du plöjer ner allt i din väg utan att dö ^^

Permalänk
Medlem

Jag har inte spelat sen slutet av Oktober, har det hänt nåt nytt eller är det fortfarande så att man får nya anledningar att göra samma sak om och om igen?
Vad hade hänt med fishing, behöver man ingen skill längre?

Det känns skönt att ha slutat spela men jag tänker fortfarande på spelet ibland, det tog ju trots allt upp så gott som all min fritid under 2,5år.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

En annan paladin fråga då också. Funkar en paladin att kombinera i dungeons med några andra kompisar som alla är dps? Klarar man att samtidigt heala sig själv, hålla aggro och vid behov heala nån i övriga partyt? Eller kommer man vid högre levlar sen behöva en dedikerad healer i gruppen?

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit

Permalänk
Medlem

Återupptog WoW för några veckor sen och började levla en hunter (75 nu) på kazzak, rätt roligt att se hur de har förändrat spelet sen jag slutade (dvs. någon månad efter TBC släpptes). De har hittat på mycket bra saker, och några mindre bra saker.

Tänkte mest ta en titt på gamla spelvärlden innan allt det gamla försvinner i cataclysm... Det är rätt nostalgiskt att kuta runt i alla numera nästan helt folktomma städer och zoner i gamla "vanilla WoW", och faktiskt lite småsorgset att se alla ställen som förut sjöd av liv som man har många roliga minnen från som numera är helt övergivna och döda. Självfallet måste spelet utvecklas, men det känns ändå lite när man ser gamla MC-entrén, LHC, Tauren Mill/Southshore, och liknande ställen. Ska faktiskt bli roligt att se vad Blizzard hittar på i cataclysm, ska bli roligt att se hela "gamla" världen återupplivas och spelet förhoppningsvis återvänder till rötterna.

Citat:

stämmer det verkligen?min pet har nu levlat 9 levlar,fortfarande inge talent points=/...måste man gå till nån pet trainer?

EDIT: nu dingade den igen(10 levlar) så jag antar att den måste levla 10 levlar då=/,drygt

Ditt pet får inga talents innan level 20, och sen efter lvl 20 får det en point per 4e level. När det gäller spec så rekommenderar folk BM för snabb och enkel leveling, har kört på det och det går rätt bra, nått i stil med http://www.wowhead.com/talent#cVbhdxgRmu0eot0eVb0V har jag använt och klarat mig bra på. Kommer ihåg att det är lite smådrygt i början som hunter, innan man riktigt har alla verktyg som man behöver för att bli effektiv. Har för mig det lossnade rätt rejält runt lvl 40 eller så, när ditt pet börjar få thunderstomp och dina poäng i BM verkligen börjar göra nytta, sen går det väldigt lätt.

Permalänk
Medlem
Citat:

En annan paladin fråga då också. Funkar en paladin att kombinera i dungeons med några andra kompisar som alla är dps? Klarar man att samtidigt heala sig själv, hålla aggro och vid behov heala nån i övriga partyt? Eller kommer man vid högre levlar sen behöva en dedikerad healer i gruppen?

Om du spelar i dungeons som är lämplig för din level kommer du behöva geara/specca i den roll du tänker använda i instansen. Är du tex tank kan du ju inte direkt springa runt och heala andra samtidigt. Och jag skulle inte stått och healat samtidigt som jag dpsar heller. Dedikerad tank/healer behövs alltid så länge man inte boostar skulle jag påstå.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem

La spelandet på hyllan för några månader sedan, för sista gången

Hur ställer sig forumets regler till att sälja accounts?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaZmur
La spelandet på hyllan för några månader sedan, för sista gången

Hur ställer sig forumets regler till att sälja accounts?

Varför inte kontakta sweclockers och fråga, eller till och med PMa en moderator och fråga. Även reglerna kan vara värda att titta igenom, särskilt §8 och §9.

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sgart
Om du spelar i dungeons som är lämplig för din level kommer du behöva geara/specca i den roll du tänker använda i instansen.

Nej, alla dungeons på låg level är anpassade för folk med fel gear och spec. Dom har alltså räknat med att tanken med stor sannolikhet kommer ha DPS-saker på sig med en sköld typ, och att healern inte har en enda poäng i det trädet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NatoGandalf
Nej, alla dungeons på låg level är anpassade för folk med fel gear och spec. Dom har alltså räknat med att tanken med stor sannolikhet kommer ha DPS-saker på sig med en sköld typ, och att healern inte har en enda poäng i det trädet.

Nej alla low level dungeons är anpassade efter grön gear och specs efter lvl 60 trädet.
Det var mer eller mindre tvunget att använda sheep och sap i varje instant eller en wipe var garanterad.
Därför kunde fel spec tanka och fel spec köra healing och dps var tvugna att göra mer än rulla ansiktet på tangentbordet.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NidoKing
Kan du lägga upp en bra frostspec tack ;-D

http://elitistjerks.com/f72/t83319-frost_dps_3_3_3_will_day_l...

Allt du behöver veta om frost finns där;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Skulle vilja se ett team utan tank spec/gear och healing spec/gear klara BRD utan att ha mana break och deaths konstant.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem

Går att köra utan ordentlig tank spec och för det mesta gear(dock är det ju bra med t ex sköld på Warriors/Paladins som ska tanka) upp till Outland instancerna med. Dock är det ju en ordentlig gamble vad man får för nötter med sig när man köar random nuförtiden... Haft ena riktiga stolpskott med ett par ggr. =P

Permalänk
Citat:

Skulle vilja se ett team utan tank spec/gear och healing spec/gear klara BRD utan att ha mana break och deaths konstant.

Det är anledningen till att BRD inte körs lika ofta som t.ex SM, WC eller SFK, eftersom man faktiskt måste kunna något om spelet för att det ska funka^^

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sfish

Ditt pet får inga talents innan level 20, och sen efter lvl 20 får det en point per 4e level. När det gäller spec så rekommenderar folk BM för snabb och enkel leveling, har kört på det och det går rätt bra, nått i stil med http://www.wowhead.com/talent#cVbhdxgRmu0eot0eVb0V har jag använt och klarat mig bra på. Kommer ihåg att det är lite smådrygt i början som hunter, innan man riktigt har alla verktyg som man behöver för att bli effektiv. Har för mig det lossnade rätt rejält runt lvl 40 eller så, när ditt pet börjar få thunderstomp och dina poäng i BM verkligen börjar göra nytta, sen går det väldigt lätt.

tack så mycket,den infon var nyttig:)

jag har en till fråga ang petsen.
när jag levlar till 80 med min björn och beslutar mej för att ta ett annat djur,hur blir det då med petets level osv?om jag tar en tiger tex som ligger på lvl 11 eller nått och jag på lvl 80,måste jag då levla den från lvl 11 ändå upp till 80?om så,får den då nya talent points eller räknas talent pointsen från björnen fortfarande?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

tack så mycket,den infon var nyttig:)

jag har en till fråga ang petsen.
när jag levlar till 80 med min björn och beslutar mej för att ta ett annat djur,hur blir det då med petets level osv?om jag tar en tiger tex som ligger på lvl 11 eller nått och jag på lvl 80,måste jag då levla den från lvl 11 ändå upp till 80?om så,får den då nya talent points eller räknas talent pointsen från björnen fortfarande?

Nej, när du tämjer den kommer den att hamna på 5 levlar under din egen level...

alltså en level 11 tiger blir 75 (om du tämjer den vid lvl 80)

får alla de talents den skulle fått upp till 75, när den bli tämjd.

Visa signatur

Chuck Norris doesn't play God, playing is for children
Är glaset halvfullt, halvtomt eller dubbelt så stort som det behöver vara?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ang3l
Nej, när du tämjer den kommer den att hamna på 5 levlar under din egen level...

alltså en level 11 tiger blir 75 (om du tämjer den vid lvl 80)

får alla de talents den skulle fått upp till 75, när den bli tämjd.

åh,va bra det där med talent pointsen:D
fruktade att det var så att talent pointsen man har kryssat i för det första djuret gäller för alla djuren,men då kan man ju lugnt välja dom talents som gynnar tex en tiger:D
nice.
tack för svaret:)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

fruktade att det var så att talent pointsen man har kryssat i för det första djuret gäller för alla djuren

Tigrar och björnar tillhör olika kategorier, så de har inte likadana talents.

Permalänk
Medlem

någon här som provat att ladda ner klienten? verkar krångla för ganska så många, inklusive mej:p

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
någon här som provat att ladda ner klienten? verkar krångla för ganska så många, inklusive mej:p

Yes, har provat ner laddning av spelet. Vad är det som krånglar?

Permalänk
Medlem

den stoppar vid 53% och vill ha en skiva, dock funkar det att ladda hem bara TBC:p

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
den stoppar vid 53% och vill ha en skiva, dock funkar det att ladda hem bara TBC:p

Se till att du har tagit bort ALLA World of Warcraft filer både i C:\Program\World of Warcraft och "C:\Program\Delade filer\Blizzard Entertainment\World of Warcraft" om filerna som t.ex Installer Tome finns kvar kommer den försöka ta så mycket av installationen därifrån..

EDIT: Att du kan installera TBC verkar mysko men inte ologiskt, det är säkert så att du har filer ifrån WoTLK Installationen kvar på datorn bara.

EDIT2: Efter lite läsning på nätet verkar det vara måånga som har liknande problem med över 53% ifrån download funktionen av spelet. Har dock inte hittat någon lösning på ditt problem..

kanske ska fråga om det är exakt vid 53% eller om det kan vara allt ifrån 1-70%?

Mvh
Snark

Permalänk
Citat:

Jag sa väl aldrig att det skulle gå att göra med chainpulling utan att dö? Dessutom är BRD inte en låg level dungeon. Gränsen för när det här börjar bli ohållbart är runt sunken temple eller så. Allt upp till och med ZF går dock alldeles utmärkt. Sen börjar det funka igen vid TBC-instances då det bara gäller att du har lite grön gear ifrån hellfire peninsula med tankingstats på. Spec OCH gear skaffade jag inte förrän level 75 eller så, utan tankade allt med frid och fröjd i fury med tanking gear på mig. Sen skulle jag dock tro att det hade gått alldeles utmärkt att spela BRD utan spec och med dålig gear. Iaf om vi här inne hade gått tillsammans, för alla vi är väl bra spelare?

Sen tycker jag också det är lite lustigt att ni ska sitta och förklara för mig att jag har fel och hur det funkade från början. Jag började spela en månad efter release och det är den tiden jag bygger mitt argument på. "Låg level" är inte "allt under level 80 heroics". "Låg level" är alla dom som inte någon gång har varit endgame. Jag vet att level 60 idag är en låg level, men UBRS var ett endgameställe och verkligen inte anpassat för att folk kunde glida in hipp som happ. Däremot är Hellfire Citadel det, om du har lite questinggear därifrån.

Men ja, jag tycker det rimmar lite illa att kombinera snack om hur omöjligt det är att göra något utan spec och gear och i samma andetag snacka om hur dålig alla är på allt idag. Om ni måste ha bra gear och spec för er level för att kunna tanka SFK är ni ju definitivt en av de medelmåttiga spelare ni konstant ser ner på.

Och som en sista poäng vill jag bara sticka in och säga att anledningen till att WC och SFK körs mer ofta än BRD är för att dom är på lägre level och det finns garanterat MYCKET fler karaktärer på level <25 och level >75 än vad det finns på level 50. Sen är BRD lång som fan och inte speciellt visuellt stimulerande vilket kan bidra till att ingen vill traggla runt med skiten. Jag har bara spelat igenom hela stället en gång, det tog ungefär två timmar. Det är längre tid än vad det tar att göra stora delar av ICC. BRD är dessutom en av de erkänt svåraste att göra för sin level så att du måste ta upp det för att vinna någon sorts poäng är ju verkligen bara undantaget som bekräftar regeln.

Permalänk
Medlem

fått installerat det nu, upptäckte även den hårda vägen att på swedbank så måste man aktivera en grej på internetbanken för att kunna betala med kortet online:p

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Men ja, jag tycker det rimmar lite illa att kombinera snack om hur omöjligt det är att göra något utan spec och gear och i samma andetag snacka om hur dålig alla är på allt idag. Om ni måste ha bra gear och spec för er level för att kunna tanka SFK är ni ju definitivt en av de medelmåttiga spelare ni konstant ser ner på.

Men detta är tyvärr dagens WoW-spelare i ett nötskal. Hela WoW har blivit det som arbetsmarknaden var/är ökänd för. Man bedöms inte efter de faktiska kunskaper man besitter utan enbart efter vad dina papper säger. Det kvittar om du inte kommer ihåg ett smack av de kurser du deltagit i, står det i ditt CV så sväljer de det med hull och hår. I WoW motsvaras detta av din gear/gearscore...

Visa signatur

// Valiant