World of Warcraft-tråden del 6

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sgart
Bara en liten nyfiken fråga: är det någon av er som spelar på Lightbringer?

Yes det gör jag! På hordesidan. Spelar du där själv?

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

Min druid alt är nu lvl 66 snart lvl 68.. kan jag då fluga nothrend eller måste jag köpa boken för 1000g med min main? Jag har ju redan flight form...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hygglo
Min druid alt är nu lvl 66 snart lvl 68.. kan jag då fluga nothrend eller måste jag köpa boken för 1000g med min main? Jag har ju redan flight form...

Du måste köpa boken ja, precis som med andra klasser...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olegh
Dagens gnäll: Kul att Blizz har gjort fishing till ett skämt. Också.

För helvete, alla ska inte kunna göra allt i spelet. Lyssna mindre på soussarna. Alla ska INTE med.

Haha, nej, alla ska med, vare sig de vill eller inte

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olegh
Dagens gnäll: Kul att Blizz har gjort fishing till ett skämt. Också.

För helvete, alla ska inte kunna göra allt i spelet. Lyssna mindre på soussarna. Alla ska INTE med.

Då antar jag att du föregår med gott exempel och att du frivilligt är den första som "inte ska med". Så du tycker at du inte ska kunna fiska?

Eller menar du att du ska minsann kunna göra allt men andra ska inte kunna göra allt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gavve
Yes det gör jag! På hordesidan. Spelar du där själv?

Yes, jag är lightbringare. Men jag är [A]

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Yes, jag är lightbringare. Men jag är [A]

Pack! Försvinn! Vilken guild spelar du i? Själv kör jag med några irl polare i Fools Society (alla officers känner varandra irl). Inte direkt mega-hardcore om man säger så men vi har iaf 8\12 Icc10 (normal). Raidar som frost dps dk just nu.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skyflyer
Då antar jag att du föregår med gott exempel och att du frivilligt är den första som "inte ska med". Så du tycker at du inte ska kunna fiska?

Eller menar du att du ska minsann kunna göra allt men andra ska inte kunna göra allt?

Haha, nej. Missuppfattning två gånger om.

Att "alla ska med" verkar vara ett genomgående tänk rakt igenom numera, och inget specifikt just för fisket. Alla ska givetvis kunna fiska, men det blir mer intressant om man faktiskt måste investera tid i det och få ut någonting av den investerade tiden. Givetvis är det DESSUTOM ett slag i ansiktet på alla dom som gjort just detta, innan ändringen. Men det kan jag ta.

Och för det andra. Jag ska kunna göra allt, ja. Men det ska alla andra också. Däremot ska inte silverskeden fram hela jävla tiden. Det ska finnas exklusivt content, som kräver väldigt mycket mer, må det vara i spenderad tid eller skicklighet. Mig kvittar det. Bara så länge inte alla, realistiskt sett, kommer kunna göra allt i spelet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Pack! Försvinn! Vilken guild spelar du i? Själv kör jag med några irl polare i Fools Society (alla officers känner varandra irl). Inte direkt mega-hardcore om man säger så men vi har iaf 8\12 Icc10 (normal). Raidar som frost dps dk just nu.

Är guildlös sen 1 vecka tillbaka ungefär. Guilden splitrades för några veckor sen och det blev omöjligt att få ihop något med oss som blev kvar så jag lämnade typ förra veckan. Har inte försökt applya till någon ny än men ska väl ta tag i det framöver och försöka hitta en som passar med mina arbetstider osv som ändras snart.

Synd att guilden splitrades bara då den var helt svensktalande. Hette Instigators. Finns la iofs kvar men det är inte så många kvar i gillet.

Gjort som mest 6/12 ICC 25. Den kvällen var en pug och efter det skulle någon dra och då lades tyvärr det runnet ner. Annars hade man nog kunnat ta ner ett par till den kvällen. Galet bra pug. Ingen wipe fram till 6e bossen då vi dog en gång sen fick ner honom.

Så det har blivit pugs senaste veckorna.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Är guildlös sen 1 vecka tillbaka ungefär. Guilden splitrades för några veckor sen och det blev omöjligt att få ihop något med oss som blev kvar så jag lämnade typ förra veckan. Har inte försökt applya till någon ny än men ska väl ta tag i det framöver och försöka hitta en som passar med mina arbetstider osv som ändras snart.

Synd att guilden splitrades bara då den var helt svensktalande. Hette Instigators. Finns la iofs kvar men det är inte så många kvar i gillet.

Gjort som mest 6/12 ICC 25. Den kvällen var en pug och efter det skulle någon dra och då lades tyvärr det runnet ner. Annars hade man nog kunnat ta ner ett par till den kvällen. Galet bra pug. Ingen wipe fram till 6e bossen då vi dog en gång sen fick ner honom.

Så det har blivit pugs senaste veckorna.

Finns både fördelar och nackdelar med endast svensktalande tycker jag. Det sköna är att alla officers (utom en) är svenskar i guilden. Så det är lätt att få tag på dem om man vill något. Så man har alltid någon att prata svenska med ändå.

Vad för klass spelar du då?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har bara dåliga erfarenheter från helsvenska guilder, för dem drar åt sig alla 14-åriga mongoloida idioter, så de brukar vara 50/50 kompetenta / mongoloid-ratio

Visa signatur

xellos: i7 920 @ 3,9 GHz | Asus P6T Deluxe V2| Corsair 1000W | Corsair 6GB 1600MHz DDR3 | PowerColor ATI 4870x2 x2 CrossFire | Creative SB Xtreme Gamer | 60GB SSD + 500GB Sata II | Samsung t220 x2

Permalänk
Medlem
Citat:

Finns både fördelar och nackdelar med endast svensktalande tycker jag. Det sköna är att alla officers (utom en) är svenskar i guilden. Så det är lätt att få tag på dem om man vill något. Så man har alltid någon att prata svenska med ändå.

Vad för klass spelar du då?

Svåra är ju att det finns få att välja mellan jämfört med om man hade tagit engelskskrivande/talande.

Main är holy priest. Spelar även hunter och en del andra klasser men det är prästen som jag kör mest med.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hasseboy
Har bara dåliga erfarenheter från helsvenska guilder, för dem drar åt sig alla 14-åriga mongoloida idioter, så de brukar vara 50/50 kompetenta / mongoloid-ratio

Lol? Är väl upp till guilden att sålla ut vilka man invitar. Den guilden jag var med i tidigare hade ingen under 18 mig veteligen.

Eller menar du att sverige som land innehar fler 14åriga människor med kromosomfel ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Main är holy priest. Spelar även hunter och en del andra klasser men det är prästen som jag kör mest med.

Du är inte sugen att converta till horde då?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Svåra är ju att det finns få att välja mellan jämfört med om man hade tagit engelskskrivande/talande.

Lol? Är väl upp till guilden att sålla ut vilka man invitar. Den guilden jag var med i tidigare hade ingen under 18 mig veteligen.

Eller menar du att sverige som land innehar fler 14åriga människor med kromosomfel ?

Ja, sverige överlag är infesterat med människor som borde dö.

Visa signatur

xellos: i7 920 @ 3,9 GHz | Asus P6T Deluxe V2| Corsair 1000W | Corsair 6GB 1600MHz DDR3 | PowerColor ATI 4870x2 x2 CrossFire | Creative SB Xtreme Gamer | 60GB SSD + 500GB Sata II | Samsung t220 x2

Permalänk
Citat:

Sverige är överinfekterat av sånna människor. Själv är man ju då 15 med alla kromosomer fullt fungerande!:P

Guilden ligger nu på 11/12 bossar i ICC10, och 6/12 i ICC25. Vi är rätt långsamma, jag vet, men det var guild flytt från Al'Akir till Auchindoun för ett tag sen och då tappade vi många medlemmar. Vi tar oss fram sakta men säkert vettu^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morris164
Sverige är överinfekterat av sånna människor. Själv är man ju då 15 med alla kromosomer fullt fungerande!:P

Guilden ligger nu på 11/12 bossar i ICC10, och 6/12 i ICC25. Vi är rätt långsamma, jag vet, men det var guild flytt från Al'Akir till Auchindoun för ett tag sen och då tappade vi många medlemmar. Vi tar oss fram sakta men säkert vettu^^

Tro mig det är likadant i alla länder

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ja, sverige överlag är infesterat med människor som borde dö.

Det tycker du? Trodde alla människor har lika rätt att leva? Kan ju ha fel men okej.

Visa signatur

| Intel Core i5-4690k | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Corsair XMS3 DDR3 8GB| Asus Geforce 750Ti OC 2GB | Corsair CX V2 600W |

Permalänk
Medlem
Citat:

Spelade in lite randomfilmer i gårdagens raid om någon är intresserad:

http://www.youtube.com/watch?v=ZWbVDVEWXpg Marrowgar
http://www.youtube.com/watch?v=8rLOefjxqNY Lady Deathwhisper
http://www.youtube.com/watch?v=Ta5SGS8gL3E Council
http://www.youtube.com/watch?v=89oLLu9Oz0Q Festergut
http://www.youtube.com/watch?v=MsF8luThMSE Rotface
http://www.youtube.com/watch?v=wt6yJtxCwpc Putricide
http://www.youtube.com/watch?v=8MG5UB67odI Gunship
http://www.youtube.com/watch?v=Z5i6D0NgqUE Lich King
Allt är 25-man.
Allt är Heroic, förutom Putricide + LK

Vilka addons använder du?

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ASUSG15
Vilka addons använder du?

Använder en tungt editad version av TukUI (www.tukUI.org)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Visste inte att det fanns en World of Warcraft-tråd här! Jag har spelat "ett antal år" i guilden <Pacifism> som började på Vek'nilash när den startade för många år sedan. Vi migrerade till Ravencrest då Vek'nilash var helt tom, för att sedan byta till Dragonmaw där vi nu raidar ICC. Vi har nästan alltid varut runt top50 eller bättre @ wowprogress, varut 3-5e plats som bäst. Plockade precis Tribute to Immortality två veckor i rad som kanske bara 15 guilds gjort någon gång.

Min char: Zethai, level 80 Death Knight @ Dragonmaw
http://www.pacifismguild.com/site/killshots/shadowmourne.jpg

Guild: <Pacifism> 25man: 11/12, 10man 12/12
http://www.pacifismguild.com/site/news.php

Tragiskt nog har vi svenskar fått (ursäkta språket) jä**igt dåligt rykte, och jag hoppas att ingen här är orsaken!

Visa signatur

Speldator: Antec 1200 | i7-930 @ 4.3Ghz+ | GTX 480 | 3x2GB RAM
Kylning: Koolance 360 @ CPU, Koolance VID-GTX480 @ GPU, XPCS RX480x2 Radiatorer, DCP 4,0 mm.
Ljud: Asus Xonar Essence STX + Sennheiser PC 360

Permalänk
Medlem
Citat:

Använder en tungt editad version av TukUI (www.tukUI.org)

Förstår inte hur jag får en actionbar på höger sida av skärmen, är det ett addon?

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sethai
Tragiskt nog har vi svenskar fått (ursäkta språket) jä**igt dåligt rykte, och jag hoppas att ingen här är orsaken!

Instämmer tyvärr, jag talar i princip aldrig om för nån att jag är svensk. Där jag håller till förundras jag även hur svenskar ofta står omkring i städer och för samtal via vanlig /say. Även om just jag förstår vill jag inte höra deras strunt och för icke svenskspråkiga måste det ju vara ännu tristare. Varför för de inte sina samtal privat? Andra gör förstås så också ibland men det är märkbart oftare svenskar. Varför detta behov att vilja synas o höras?

En helt annan fråga.
Jag och mina kompisar kör våra chars uppdelat på två servrar, hordes på ena och allys på andra. Finns det någon möjlighet att som inloggad på ena servern se om nån av mina kompisar är inne på den andra servern, utan att jag behöver logga in min egen char just där?

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av valiant
Instämmer tyvärr, jag talar i princip aldrig om för nån att jag är svensk. Där jag håller till förundras jag även hur svenskar ofta står omkring i städer och för samtal via vanlig /say. Även om just jag förstår vill jag inte höra deras strunt och för icke svenskspråkiga måste det ju vara ännu tristare. Varför för de inte sina samtal privat? Andra gör förstås så också ibland men det är märkbart oftare svenskar. Varför detta behov att vilja synas o höras?

En helt annan fråga.
Jag och mina kompisar kör våra chars uppdelat på två servrar, hordes på ena och allys på andra. Finns det någon möjlighet att som inloggad på ena servern se om nån av mina kompisar är inne på den andra servern, utan att jag behöver logga in min egen char just där?

Det ser ut som om att denna funktionen ska komma i Cataclysm, känner igen funktionen som en del av nya Battle.net, varav du istället lägger till deras Battle.net-konton (som alla vi wow-are redan har fixat ) och kan hitta dem inloggade även i spel såsom StarCraft II.

Japp, här hittade jag den: http://pnmedia.gamespy.com/screenshots/pstarcraft/70618680.jp...

@ASUSG15: Jag försökte mig på det där TukUI lite snabbt. Det verkar finnas olika tredje-parts paket på forumet också, ett var ganska likt (Eclipse-något). Men det verkar som att TukUI kräver en hel del egen editering för att man ska få det att passa sig själv (likt det mesta), och all editering av TukUI sker genom .LUA-konfigurering. Jag har ingenting emot att sitta in-game och sitta och jobba efter pixelprecision, men att sitta med text-filer känns lite överstruligt. :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Apothysis
Det ser ut som om att denna funktionen ska komma i Cataclysm, känner igen funktionen som en del av nya Battle.net, varav du istället lägger till deras Battle.net-konton (som alla vi wow-are redan har fixat ) och kan hitta dem inloggade även i spel såsom StarCraft II.

Så battle.net ska bli mer som steam eller?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Apothysis

En trevlig bieffekt blir således att man lägger till en fysisk person istället och därmed får med automatik med alla alts den personen kan råka ha, eller? Kommer även messagefunktionen bli crossover så den kan sända mellan olika servrar och spel?

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit

Permalänk

Vad jag kan se så ser det ut precis som Steam Friends, ja. Du har deras huvudkonton i din lista, och kan kommunicera med dem så länge dem är inne i ett visst spel, bara det är länkat till samma battle.net-konto.

Permalänk
Medlem

Kan man göra recruit-a-friend samtidigt till fler än ett konto och när alla då kör ihop får vi trippel exp? Eller är kontona länkade parvis bara?

Visa signatur

// Valiant

Permalänk
Citat:

Kan man göra recruit-a-friend samtidigt till fler än ett konto och när alla då kör ihop får vi trippel exp? Eller är kontona länkade parvis bara?

Du kan bjuda in upp till 4 personer ( så ni blir en 5 manna grupp) och få trippel exp.

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem

Tycker man borde få 3x XP om man redan har ett gäng lvl 80 chars
Tröttsamt!

Visa signatur

Jodå... såatte.. nädå...

Permalänk
Medlem
Citat:

Instämmer tyvärr, jag talar i princip aldrig om för nån att jag är svensk. Där jag håller till förundras jag även hur svenskar ofta står omkring i städer och för samtal via vanlig /say.

Just det där upptäckte jag i Stormwind igår på torget på min server. Jag bad dom snacka i party istället och det gjorde dom sen.

Snnars tycker jag att svenskarna är ok på min mains server (Zenedar) på mina andra alts servrar är dom ganska osynliga. Framför allt på Dragonmaw, fast där har jag ju inte lirat på några månader