Permalänk
Medlem

Vilken leverantör?

Ska snart flytta till lägenhet och ska då välja leverantör av bredband. 100/100mbit är det jag tänkt satsa på. Jag kan då välja mellan dessa fem leverantörer:

T3 (379kr/mån)
ephone (389kr/mån)
Blixtvik (399kr/mån)
Bredband2 (399kr/mån)
Bahnof (419kr/mån)

Dom två sista alternativen känns ju givna men vilken är egentligen bäst? Har hört att Bredband2s support ibland kan vara katastrofal, stämmer det?

Tack!

Permalänk
Medlem

Bredband2 hade i mitt stadsnät hade ingen bindningstid alls samt 1 månads uppsägningstid. Därför ska jag ta den själv. Visst supporten är inte kul, tar väldigt lång tid att komma fram. Du kan ju testa och ringa själv Support dygnet runt

T3 har jag hört bra om faktiskt.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K | ASUS PRIME Z690-P D4 |
Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC | Creative Sound BlasterX AE-5 | Corsair Corsair 32GB (4x8GB) | Corsair RM750X 750W v2|

Permalänk
Medlem

Blixtvik eller Bahnhof hade jag kört på.

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem

Bahnof verkar ju onekligen intressant även om den nu är dyrast. Jag tror dock att jag provar Bredband2 eftersom dom har en kort bindningstid och erbjuder halva priset i tre månader. Det gör ju Bahnof också men man kan lika gärna börja lite billigare och är jag missnöjd så kan jag ju alltid byta

Permalänk

Både Bahnhof och Bredband2 är ointrassant i mina ögon då båda verkar begränsa trafiken mot vissa andra ISP:er. Sådana fasoner ska inte premieras. Jag tycker du satsar på T3. Bättre pingtider än både Bahnhof och Bredband2 och även generellt bättre överföringshastigheter. Jag har haft T3 i ca 1,5år nu... med ett litet avbräck nyligen då jag fick för mig att testa runt bland de andra operatörerna i stadsnätet (Bahnhof, Bredband2, Riksnet). Men jag är nu åter på T3 då dom enligt mig är bäst på alla fronter.

Klagar inte heller på 89kr/månaden som de tar för sin 100/100 lina här

Permalänk
Avstängd

Jag hade satsat på Bahnhof.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk

Det här undrar jag också lite över. Ska skaffa stadsnät 100/10 från T3, Bahnhof, Tele2 eller Bredband2..
Det här med att dom begränsar trafiken låter inge bra alls, är sånt där lokalt eller gäller det i hela Sverige?

Men jag antar att det finns både nöjda och icke nöjda kunder bland alla dessa operatörer, så kanske bara att testa den man tror på mest och sedan byta om man inte skulle vara nöjd

Visa signatur

Phanteks P600S | ASUS Z790-F Strix | i7 13700K | Arctic Liquid Freezer II 360 A-RGB |
RTX 4080 ROG Strix Gaming OC White | Samsung 980 PRO 1TB | Corsair 850W |
Windows 11 | Alienware AW2723DF | iPhone 14 Pro |

Permalänk
Medlem

Har precis sagt upp blixtvik (nere allt för ofta) och själv ska jag ta T3

Visa signatur

Min otroligt innehållsrika sida: http://www.bubben.nu | http://www.ip6.se

Permalänk
Medlem

Jag sitter oxå och ska byta ISP då jag har Telia nu men dom har sagt upp kontraktet med företaget som äger nätet pga dålig service.

men nu efter att jag och några till har klagat och stått på oss så har leverantören dragit in fiber i alla lägenheter så jag tänkte satsa på 100/10 eller 100/100.

Vilken ISP är bäst av ePHONE, BLIXTVIK, Bredband2, BAHNHOF, BITCOM, Tele2, All Tele ???

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]