Ace of Sweden svarar på SweClockers test

Permalänk
Medlem

Köpte Heroes 4

Köpte chassiet Heroes 4 inklusive såkallat 500W powersupply främst p.g.a. priset på chassiet.
Kollar man specifikationen på powersupplyet inser man att det inte duger till någon större belastning.
2 separata 12V på max 16A styck räcker inte, så det är bara att slänga ur.

Skaffade Corsair TX650 som ska klara 52A på 12V.

Jag känner mig inte lurad av Ace of Sweden eftersom chassiet motsvarade mina förväntningar kontra priset.

Det är naturligtvis inte bra att skräp säljs från samma ställe som säljer bra saker, eftersom det ställer
orimligt höga krav på att köparen är vaken. Inte så kul för den som bygger sin allra första dator och lyckas bränna upp den.

1. Man får vad man betalar för.
2. Ju tyngre powersupply desto bättre.

Permalänk

Väldigt dåligt gjort av AOS. Verkligen oprofessionellt och med ignorans till sina kunder.

Detta kommer förmodligen att sluta med konkurs så småningom tror jag.

Ändra struktur, taktik, marknadsföring, tänkande och byt namn på företaget och visa upp för alla att de kan leverera någonting vettigt så kanske de kan lyckas.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj christian:

Kört med mitt ace-agg raw deal v2 da o natt, inga problem här inte.

Du snackar bara skit!

Har du ens läst vad denna tråd handlar om?
Om du saknar "säkerhetskomponenter" i nätagget och det skiter sig - så kan det skita sig rejält. Hur man kan vilja ta denna risk är för mig helt otroligt, därför skrev jag det jag skrev.

För övrigt står det Corsair i din signatur.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Skrivet av Kent:

sweclockers borde rma.a aggregaten

lol.

Permalänk
Snusfri

När pengarna dimper ner imorgon eller på måndag så blir det ett köp av ett Fractal Design Tesla för mig.
Nog för att mitt Ace 620w har funkat i några år nu, men efter detta test så känns det inte värt risken helt enkelt.

Sen att de inte tar sitt ansvar är helt förkastligt, kommer aldrig att bli några mer produkter från Ace för mig iomed detta, hade de erkänt och handlat på ett bättre sätt hade jag kunnat köpa andra delar av dom, men inte nu.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Enorm eloge till swec som testar produkter!

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Enorm eloge till swec som testar produkter!

Enorm eloge till Sweclockers som har brunoranget färgschema!

(Nej, jag begrep inte alls vad du skrev)

Ontopic så är det nog rätt liten chans att Ace of Sweden inte varit helt med på noterna vad gäller riktigt billiga komponenter i aggen samt motstridiga specifikationer. Känns som att jag blir mer upprörd över Foxconns fabriksarbetarvillkor dock("Företaget har installerat skyddsnät" - lol), och en hel rad andra saker. Därmed inte sagt att jag inte hoppas det går illa för Ace of Sweden

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk

Ungefär vad man väntat sig...

Visa signatur

Gammalt nick: Darkst@r
Intel Core i7 860 @ 3,6 GHz/Noctua NH-D14|Asus GTX 970 Strix|2x2 GB Corsair Dominator DDR3 1600 CL8|Asus P7P55D Deluxe|Intel X-25M G2 80GB|Samsung 850 Pro 256 GB|Samsung Spinpoint F3 1TB|Windows 7 Home Premium 64-bit|Nanoxia Deep Silence 1|Corsair VX550|

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av John Cue:

2. Ju tyngre powersupply desto bättre.

Om du men tyngre menar kraftigare så har du faktiskt fel. Att ha ett onödigt stort nätt agg sänker effektiviteten. Effektivitets kurvan är böjd neråt i båda ändarna. De flesta aggen ligger på top effektivitet när dem kör på någonstans mellan 40-60% load sedan går det utför. På de bättre aggen är det inga stora skillnader men större är definitivt inte alltid bättre.

Detta nu helt bortsett från att det är lite dåligt investerade pengar att punga ut en tusenlapp extra som man aldrig får valuta för

För att jag inte har annat för mig atm så kan vi ta ett litet exempel

Om vi nu säger att jag byggt mig ett nytt fint system som vid mitt spelande (som vi nu säger är det jag främst använder datorn till) drar runt 300w

Och jag har blivit frälst av Corsairs fina och populära HX serie.

Så bör jag om jag nu vill ha det bäst anpassade HX agget till min burk och vara ekonomiskt smart inte köpa HX1000W

http://www.corsair.com/_images/charts/hx1000w_efficiency.jpg

då det som du ser kommer ligga på en, för prisklassen rätt kass effektivitet. För mina 2300kr kommer jag hamna på runt 84%

Medans om jag köper HX650W för runt 1200kr

http://www.corsair.com/products/hx650/hx650-E-chart.png

Så hamnar jag runt 87% (och har definitivt fortfarande gott om både A och w att ta av)

Sedan (i och med att någon säkert kommer anmärka på det ) så ligger iofs både HX750 och HX850 högre hela vägen och hamnar nära 90% vid 300w. Men det är för att Corsair i detta hänseende har lyckats bättre med effektivitet överlag på de 2 aggen

The point bigger is not always better

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av MichaSWE:

Om du men tyngre menar kraftigare så har du faktiskt fel. Att ha ett onödigt stort nätt agg sänker effektiviteten. Effektivitets kurvan är böjd neråt i båda ändarna. De flesta aggen ligger på top effektivitet när dem kör på någonstans mellan 40-60% load sedan går det utför. På de bättre aggen är det inga stora skillnader men större är definitivt inte alltid bättre.

Detta nu helt bortsett från att det är lite dåligt investerade pengar att punga ut en tusenlapp extra som man aldrig får valuta för

För att jag inet ahr annat för mig atm så kan vi ta ett litet exempel

Om vi nu säger att jag byggt mig ett nytt fint system som vid mitt spelande (som vi nu säger är det jag främst använder datorn till) drar runt 300w

Och jag har blivit frälst av Corsairs fina och populära HX serie.

Så bör jag om jag nu vill ha det bäst anpassade HX agget till min burk och vara ekonomiskt smart inte köpa HX1000W

http://www.corsair.com/_images/charts/hx1000w_efficiency.jpg

då det som du ser kommer ligga på en rätt för prisklassen rätt kass effektivitet för mina 2300kr kommer jag hamna på runt 84%

Medans om jag köper HX650W för runt 1200kr

http://www.corsair.com/products/hx650/hx650-E-chart.png

Så hamnar jag runt 87% (och har definit fortfarande gott om A och w att ta av)

Sedan (i och med att någon säkert kommer anmärka på det ) så ligger iofs både HX750 och HX850 högre hela vägen och hamnar nära 90% vid 300w. Men det är för att dem i detta hänseende har lyckat bättre med effektivitet överlag på de 2 aggen

The point bigger is not always better

Tror inte det var effekten han pratade om utan vikten. Ja du läste rätt, vikten. Läste för en tid sen på Hardwaresecrets att ett gammalt knep som folk använde sig av när de plockade upp sk noname-agg från skroten var att desto tyngre ett agg är, desto bättre kvalitet, iom att tyngre = mera komponenter.

För övrigt tycker jag det är dåligt gjort av ACE, iofs var det ingen överraskning att aggen inte klarade testerna, men att man faktiskt tummar på säkerheten, då har det gått för långt. Hoppas de får böter, blir stämda eller åtminstone förbjuds från att tillverka agg tills de skärper sig och vi har oberoende tester som visar att de nya produkterna klarar specifikationerna och är säkra för att släppas för försäljning.

Visa signatur

FT02B • HX620W • P5E Deluxe @ PL11 • Yorkfield Q9450 C1 lappad @ 440x7,5 = 3,3GHz @ 1,380V w/ NH-D14 • 2x2 + 2x1 GB DDR2 @ 880MHz 5-5-5-18 • Palit 55nm GTX260 Sonic • Xonar DX • 36GB Raptor • 3TB Caviar Green • U2713HM • W7 x64 • Ikari Laser • Sidewinder X6

Permalänk
Medlem
Skrivet av MichaSWE:

Om du men tyngre menar kraftigare så har du faktiskt fel.

Nä, han menade nog helt enkelt tyngre som i mer vikt.
Ju biffigare komponenter (och kylflänsar), desto mer väger agget. Absolut en förenkling, men ändå lite av en indikation.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Danne980:

Nu är det lynchstämmning på Sweclockers igen....

Fan va tråkigt att man inte kan se till fakta utan bara bashar här.

Exempel: Både en datorbutik och ACe själva säger att man inte haft speciellt hög RMA frakvens på dessa agg. På Sweclockers handlar det bara om att smutskasta dessa uttalanden. Som att man nog inte skulle reklamera dessa billiga agg. Kanske inte MEN det skulle ju i så fall vara likadant med andra billiga nätagg. Vi får nog faktiskt ta och lita på de siffror som uppgetts eller själv skaffa fram bättre.

Uppenbart har ACE stora problem med kvaliten på sina agg men att människor som inte ens har ett ace agg går in på prisjakt och smutskastar aggen är ju riktigt fel, först förstör man funktionen för prisjakt och sedan borde det vara en på gränsfall olaglig handling att sprida sådan skit om företaget ace. För även om de är dåliga så uppfattas betygen på prisjakt så som att de som skriver dem faktiskt har ett sådant agg, det är så som jag kan se det alltså en lögn.

ACE´s svar hade ju en hel del brister men att de kallar in en egen expert är väl väldigt bra. Förstår inte hur någon kan se det som något negativt. Tänk om det är så att Sweclockers testutrustning är felaktig. Jag tror inte det men jag vet att om jag var i deras läge skulle jag vilja ha alla fakta. Sen stoppar man försäljning och ger missnöjda kunder chansen att byta ut sina agg mot pengar.

Jag hoppas man kan lyckas lösa detta då jag tycker det skulle vara kul att ha ett svenska märke.

Ja så är det. Småpojkarna går in i Prisjakt och skriver omdömen efter Sweclockers recension och de har säkert inte ens sett ett Ace Nätagg. Det är användaromdömen och egna erfarenheter som man skriver om i Prisjakt och inte något man går efter diverse tester på nätet. Visst Ace är säkert skit men jag går inte och skriver det när jag inte har provat det ens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlusPant:

Ja så är det. Småpojkarna går in i Prisjakt och skriver omdömen efter Sweclockers recension och de har säkert inte ens sett ett Ace Nätagg. Det är användaromdömen och egna erfarenheter som man skriver om i Prisjakt och inte något man går efter diverse tester på nätet. Visst Ace är säkert skit men jag går inte och skriver det när jag inte har provat det ens.

Tyvärr är det nog på det viset... är det inte dags för eftertanke och för någon annan att försöka replikera samma fenomen i en annan miljö, så att vi kan få någon sorts statistiskt och tekniskt påvisbar defekt? Tanklös pöbelbildning löser inga problem! Den uppenbarligen tekniskt kunniga delen av användarbasen på SweC har ju nu tillfälle att komma med konstruktiv kritik så att Ace kan förbättra sina produkter i framtiden. KKL och PAL bör väl skydda de konsumenter som fått defekta nätagg?

Tummen upp om SweC följer upp med fler test!

Permalänk
Medlem

spelar ingen roll om det skulle vara feltryck mm, fel som dessa och i denna skala får inte hända!
tror inte dom ersätter några trasiga komponenter och att sätta sig emot Sweclockers på detta vis som ändå är sveriges största community för oss dator intresserade är bara korkat!

Tänkter aldrig köpa eller låta någon jag känner köpa delar från dom, även om dom skulle fixa dessa nätagg.

Trist bara att det är ett svensk företag som skaffar sig så dåligt rykte

Visa signatur

mehp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Nä, han menade nog helt enkelt tyngre som i mer vikt.
Ju biffigare komponenter (och kylflänsar), desto mer väger agget. Absolut en förenkling, men ändå lite av en indikation.

Tygre agg indikerar potensial i alla fall. Ju mer kräm du ska få ur ju störe transformator eller transformatorer behöver du. Koppar är tungt llikaså järn. Kollar på på budget agg har dom jävlig små Main transformers. Sedan eftersom dom har uselt med kräm på railsen har dom få mosfets också och liknande och få sådan inebär mindre behov av kylning.

Så ett bra agg som ger 800W har en Ordentligt tilltagen huvudtransformator både stor och tung. Det fins gott om mosfets som switach spännigen och dom msåte kylas så då fins det ordentligt itagna flänsar därmed tyngre också. Sedan sitter det i regel störe och bättre kodnensatorer påde före och efter för att filtrera. Sedan sitter det också flera drosslar för att stabilisera strömmarna från agget.

Lätta agg är skitagg ja. kan bara få ut så mycket kräm med så lite komponenter.

Mitt nätag väger bra bit över 3Kg men kan leverera 850W kontinuerligt vid 50C och 1050W vid 25C kontinuerligt. Kyls med en 80mmm fläkt också. Mer kylfläns mindre fläkt.

Permalänk
Hedersmedlem

Nu såg vi ju att något av aggen hade passiv PFC medelst trafo. Uråldrig och dåligt men bidrar med mycket vikt. Är agget lätt trots detta lär resten bestå av rispapper. Ett agg kan alltså vara både tungt och dåligt om det använder passiv PFC.

Jag har t ex ett 10 år gammalt Seventeam på 250W som väger mer än något annat agg jag känt på, men då är det både välkonstruerat och använder en massiv, passiv PFC-trafo. Minst dubbla storleken mot Ace 620W.

Vad som förvånar och nämns i testet är att 420W inte verkar ha någon PFC alls vilket är ett absolut lagkrav inom EU. Jag såg inte röken av en kommentar från Ace om detta. Det kan de definitivt åka dit på, ordentligt. Speciellt om det pågått en längre tid.

Lägg också märke till att 420W inte har likriktarbrygga utan lösa, stående dioder. Bara det absoluta bottenskiktet av skitagg har detta och de brukar brinna som facklor vid minsta belastning, vilket vi också såg.

Det är egentligen så skrattretande sunkigt att man häpnar.

Ändringar och tillägg
Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Okej att dom ljuger om effekten, folk har ju ändå ingen koll på hur många watt som behövs. Flesta single-grafikkortsystem toppar ju högst 250-300W... Värre är 65% verkningsgrad, borde vara förbjudet med så låga värden

Permalänk
Medlem

Har köpt 2 ACE Lådor på PC-Citys nerläggningsrea för 100:-st inklusive nätagg 420w.
köpte i samma veva 2st 520w Raw Deal Rev.1 för nånn hundring styck.
Lådorna var ganska hyffasde (Heroes IV och Clubs) men nätaggen är klena, men då jag vet om detta så är dom andra komponenterna anpassade efter detta typ AMD 64 x2 4000+ och inbyggd grafik.
för ca 4-500kr för 4 agg och 2 lådor så kan väl det vara prisvärt.
Vet dock inte om Rev.1 är av samma dåliga kvalité som Rev.2 däremot så stämmer inte uppgifterna på lådorna då båda chassierna hade stora klistermärken med ''500W nätagg ingår'' på kartongen
Det fanns även en massa Corsair nätagg med 30-50% nedsatt pris där men det var innan jag visste att det var olika Watt som tillverkarna talade om och att 80plus märkningen var att nätagget ''Bara'' klarade 80%.
Är numera upplyst av er här i forumet och har anpassat flottan till 3st Corsair och 2st CoolerMaster

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlusPant:

Ja så är det. Småpojkarna går in i Prisjakt och skriver omdömen efter Sweclockers recension och de har säkert inte ens sett ett Ace Nätagg. Det är användaromdömen och egna erfarenheter som man skriver om i Prisjakt och inte något man går efter diverse tester på nätet. Visst Ace är säkert skit men jag går inte och skriver det när jag inte har provat det ens.

Det här kan jag hålla med om.... Pöbelsågningar från folk som bara hänger på tåget tycker jag vi kan vara utan.

Även om jag fullt håller med om tex Multimans analys nedan: det här är verkligen läskigt överspecade budgetsunkagg med nära nog stenåldersteknik, och som ger deprimerande dålig effektivitet. (samt för vissa agg saknar PFC, överspänningsskydd etc)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

Tygre agg indikerar potensial i alla fall. Ju mer kräm du ska få ur ju störe transformator eller transformatorer behöver du. Koppar är tungt llikaså järn. Kollar på på budget agg har dom jävlig små Main transformers. Sedan eftersom dom har uselt med kräm på railsen har dom få mosfets också och liknande och få sådan inebär mindre behov av kylning.

Så ett bra agg som ger 800W har en Ordentligt tilltagen huvudtransformator både stor och tung. Det fins gott om mosfets som switach spännigen och dom msåte kylas så då fins det ordentligt itagna flänsar därmed tyngre också. Sedan sitter det i regel störe och bättre kodnensatorer påde före och efter för att filtrera. Sedan sitter det också flera drosslar för att stabilisera strömmarna från agget.

Lätta agg är skitagg ja. kan bara få ut så mycket kräm med så lite komponenter.

Mitt nätag väger bra bit över 3Kg men kan leverera 850W kontinuerligt vid 50C och 1050W vid 25C kontinuerligt. Kyls med en 80mmm fläkt också. Mer kylfläns mindre fläkt.

Exakt, precis samma princip som med förstärkare/receivers m.m.

Likaså där försöker en del spara in en slant och köper nån billig ching chong stärkare för att det står att den kan leverera 600 super duper mega watt, och så väger skiten typ 6 kilo sen?? Säger sig självt att dom snålat med komponenterna då, kollar man dessutom under locket på såna stärkare så finner man ofta nån transformator i storleksordningen cigarettpaket eller liknande samt en liten kylfläns som ser ut att vara en tunn, tunn bit veckad plåt. Nu har ju iofs tillverkarna trix för sig, då ofta mätt med en kanal driven och med en effektkub som inte är mycket att hurra för osv.

Så visst tusan stämmer det där med vikten alltid, det finns ju som du skriver en anledning till varför det är så.

Permalänk
Medlem

Förstår mig inte på denna nättaggregats hysteri som blivit de senaste åren. Tycker mig se i forumen att det postas vilt med frågor om räcker detta nätagget till denna rigg. Eller hårdvarufel där man som förslag ofta ser kolla nätagget när det med felbeskrivningen man läser är det sista man tar sig en titt på.

Kan med ganska god självsäkerhet säga att över 60% av sweclockers läsare skulle kunna köra sina datorer med de lite "effektstarkare" ACE aggregaten.

Själv Åker jag Silverstone silent 380watt agg på 8400@4,3ghz ATI radeon 5750 samt radeon 4670 samt 2 diskar i en varm HTPC utan ett endaste problem. Fläkten går nog inte ens på 50% vid load i agget.. Samma agg skall få styra min I5a när den har mognat i sin kartong.

Att ACE gjort fel det står nog ganska klart men varför tar man då inte upp alla datorhögtalarsystem som är så överspecade och fel specade att det står härliga till. Finns många högtalare som har högre effekt spec än mina Canton RC-L som exempel. Skärmar vars kontrastförhållande alla tillverkare mäter olika men specar på samma sätt. Grafikkort som märks kryptiskt för att vi konsumenter skall tro att det är en bättre modell fast det inte är det. Listen över sådana här märkningar kan göras LÅNG.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Förstår mig inte på denna nättaggregats hysteri som blivit de senaste åren. Tycker mig se i forumen att det postas vilt med frågor om räcker detta nätagget till denna rigg. Eller hårdvarufel där man som förslag ofta ser kolla nätagget när det med felbeskrivningen man läser är det sista man tar sig en titt på.

Kan med ganska god självsäkerhet säga att över 60% av sweclockers läsare skulle kunna köra sina datorer med de lite "effektstarkare" ACE aggregaten.

Själv Åker jag Silverstone silent 380watt agg på 8400@4,3ghz ATI radeon 5750 samt radeon 4670 samt 2 diskar i en varm HTPC utan ett endaste problem. Fläkten går nog inte ens på 50% vid load i agget.. Samma agg skall få styra min I5a när den har mognat i sin kartong.

Att ACE gjort fel det står nog ganska klart men varför tar man då inte upp alla datorhögtalarsystem som är så överspecade och fel specade att det står härliga till. Finns många högtalare som har högre effekt spec än mina Canton RC-L som exempel. Skärmar vars kontrastförhållande alla tillverkare mäter olika men specar på samma sätt. Grafikkort som märks kryptiskt för att vi konsumenter skall tro att det är en bättre modell fast det inte är det. Listen över sådana här märkningar kan göras LÅNG.

Skillnaden är väl att ett för kraft agg grillar inte datorn madens ett billigt ACE agg låvar X antal watt men brinner uipp och tar allt med sig i graven istället för att stänga av sig och skydda sig och utrustningen.

Men jag antar att du inte har nåt emot fuskbyggen där jordat saknas i huset våtutrymmen eller rent allmänt och och skiter i jordfelsbrytare och sånt med? Menar igen stoppar väl kniven i brödrosten, tappar hårtorken i badkaret eller råkar göra nåt annat som kan fucka te det med skador på både egendom och liv? Ofelbara mänskor är självklart immuna mot dåliga agg som ACE för dom köpet 620W och stoppar i 150W burk precis som dom aldrig gör fel annars och alltid vet vad som är bäst i alla lägen och aldrig gör fel?

Själv har jag Zalman 360W i min HTPC med Athlon64 X2 6000+ 125W TDP, 8600GT, 2Gb ram osv.
560W Silverstone till min C2D e8400 @ 3.8Ghz med GTX260 216sp osv.

Skillnad på att ha ett överdrivet kraftigt agg och på ett rent livsfarligt agg. Igen hade brytt sig så jävla mycket om ACE bara levererade peak så länge det inte gåt sönder och saknar alla säkerhetsskydd ett agg bör ha.

Det förvånar mig mest i denna tråden från dom som verkar känna någon sympati. Spelar roll om ACE sålt sina agg för 99Kr dom ska var säkra oavset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

Skillnaden är väl att ett för kraft agg grillar inte datorn madens ett billigt ACE agg låvar X antal watt men brinner uipp och tar allt med sig i graven istället för att stänga av sig och skydda sig och utrustningen.

Men jag antar att du inte har nåt emot fuskbyggen där jordat saknas i huset våtutrymmen eller rent allmänt och och skiter i jordfelsbrytare och sånt med? Menar igen stoppar väl kniven i brödrosten, tappar hårtorken i badkaret eller råkar göra nåt annat som kan fucka te det med skador på både egendom och liv? Ofelbara mänskor är självklart immuna mot dåliga agg som ACE för dom köpet 620W och stoppar i 150W burk precis som dom aldrig gör fel annars och alltid vet vad som är bäst i alla lägen och aldrig gör fel?

Själv har jag Zalman 360W i min HTPC med Athlon64 X2 6000+ 125W TDP, 8600GT, 2Gb ram osv.
560W Silverstone till min C2D e8400 @ 3.8Ghz med GTX260 216sp osv.

Skillnad på att ha ett överdrivet kraftigt agg och på ett rent livsfarligt agg. Igen hade brytt sig så jävla mycket om ACE bara levererade peak så länge det inte gåt sönder och saknar alla säkerhetsskydd ett agg bör ha.

Det förvånar mig mest i denna tråden från dom som verkar känna någon sympati. Spelar roll om ACE sålt sina agg för 99Kr dom ska var säkra oavset.

Känner ingen sympati what so ever med ACE. Tycker bara det är så sensationellt roligt att folk verkar tro att detta är den enda produkten på marknaden som inte lever upp till vad som står på pappret...
Sedan tycker jag nog du skall ta och läsa min post EN gång till. För du har kommenterat en massa om "säkerhet" som jag inte kan se någon stans att jag nämnt något om...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Förstår mig inte på denna nättaggregats hysteri som blivit de senaste åren. Tycker mig se i forumen att det postas vilt med frågor om räcker detta nätagget till denna rigg. Eller hårdvarufel där man som förslag ofta ser kolla nätagget när det med felbeskrivningen man läser är det sista man tar sig en titt på.

Kan med ganska god självsäkerhet säga att över 60% av sweclockers läsare skulle kunna köra sina datorer med de lite "effektstarkare" ACE aggregaten.

Det stora problemet är inte den felaktiga effektmärkningen, det är avsaknad av skyddsfunktioner för datorkomponenterna. Överspänningsskydd, överströmsskydd mm. Avsaknad av effektfaktorkorrigering (PFC). Usel effektivitet. Tittar man på bilderna av kretskorten i Swecs recension ser man att nätaggen saknar säkring. En besparing som är livsfarlig.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Tittar man på bilderna av kretskorten i Swecs recension ser man att nätaggen saknar säkring. En besparing som är livsfarlig.

Håller med dig till 100% inte bra. Nu skall du dock veta att det finns MASSVIS med el artiklar idag ute på marknaden som inte har några som helst överlast skydd och ur ett samhällsperspektiv kan ställa till med långt mycket värre skador än ett aggregat.
Sedan vill ja återigen säga att jag har INGENSTANS skrivit om hurvida aggregatet är farligt eller ej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Tittar man på bilderna av kretskorten i Swecs recension ser man att nätaggen saknar säkring. En besparing som är livsfarlig.

Håller med dig till 100% inte bra. Nu skall du dock veta att det finns MASSVIS med el artiklar idag ute på marknaden som inte har några som helst överlast skydd och ur ett samhällsperspektiv kan ställa till med långt mycket värre skador än ett aggregat.

Ja och än roligare är ju att folk verkar acceptera att ACE beter sig som övriga i det segmentet. Ska man släppa gripna mördare bara för man inte gripit ALLA?

ACE åkte dit ska dom sota som andra kriminella. Men nu är det ju så att politiker osv i dag ger makten åt företagen så vill vi ge den tillbaks till folket så att oberoende organisationer kontrollerar produkterna och företagen måste betala för denna kontroll innan dom får sälja så får vi ju pusha på det också.
Att dra ner brallorna på företag som ACE är ju ett sätt att belysa problemet.

CE märkningen är ju nåt som totalt tappa sin betydelse i dag då alla företag numera sysslar med "självkontroll". Vet personligen hur fin denna självkontroll är när man jobbat på företag. När man bli tillsagd att vara "extra noggrann" när kunden kommer och inspekterar men annars är det skit samma. Även om man vill göra det extra noggrant så är det ju inte så att du som anställd har kontroll över val av utrustning och komponenter heller. Det kunden inte vet om har kunden inte ont av är filosofin.

Permalänk
Medlem

Det som är det sorgliga är att många verkar få butikerna som dragit tillbaks dem att framstå som "hjältar". Sådana här agg har funnits i flera omgångar före ACE. Q-TEK för att nämna ett.
De försvinner efter ett tag från marknaden. Nytt firma namn startas upp och WOLA produktionen är igång ingen och butikerna tar in de på nytt och hävdar att de inte kan utföra kontroller på produkter de säljer.
Självklart håller jag med om att de inte kan kontrollera alla atriklar de säljer då det skulle göra att priserna sköt i höjden. Men jag tror nog de flesta seriössa butiker har ganska bra koll på medelpriser inom de olika produktkategorierna och kan börja ana att något kanske är för bra för att vara sant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Tittar man på bilderna av kretskorten i Swecs recension ser man att nätaggen saknar säkring. En besparing som är livsfarlig.

Håller med dig till 100% inte bra. Nu skall du dock veta att det finns MASSVIS med el artiklar idag ute på marknaden som inte har några som helst överlast skydd och ur ett samhällsperspektiv kan ställa till med långt mycket värre skador än ett aggregat.
Sedan vill ja återigen säga att jag har INGENSTANS skrivit om hurvida aggregatet är farligt eller ej.

Du får det att låta som ACE är helt ok om man väljer lite starkare än man behöver eftersom de överdriver sina siffror.

Citat:

Kan med ganska god självsäkerhet säga att över 60% av sweclockers läsare skulle kunna köra sina datorer med de lite "effektstarkare" ACE aggregaten.

Behöver man 200W, välj ACE 420W så är det ok, behövs 300W så ta ett 620W.

För knappt ett år sedan jämförde jag ACE med Corsair för att se hur mycket man får för pengarna. Vid en första anblick ger ACE 220W mer för samma pengar, men tittar man noggrannare är resultatet ett annat http://www.sweclockers.com/forum/74-chassin-och-nataggregat/8...

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av fark:

Exakt, precis samma princip som med förstärkare/receivers m.m.

Likaså där försöker en del spara in en slant och köper nån billig ching chong stärkare för att det står att den kan leverera 600 super duper mega watt, och så väger skiten typ 6 kilo sen?? Säger sig självt att dom snålat med komponenterna då, kollar man dessutom under locket på såna stärkare så finner man ofta nån transformator i storleksordningen cigarettpaket eller liknande samt en liten kylfläns som ser ut att vara en tunn, tunn bit veckad plåt. Nu har ju iofs tillverkarna trix för sig, då ofta mätt med en kanal driven och med en effektkub som inte är mycket att hurra för osv.

Så visst tusan stämmer det där med vikten alltid, det finns ju som du skriver en anledning till varför det är så.

Även om tanken är god och jag som tumregel delvis kan köpa den så är det faktisk inte så enkelt.

tex vilken tror du/ni är bäst?

http://www.labgruppen.com/media/downloads/product/fP3400_ETL_...

2x 1500w i 4ohm vikt 10kg

eller denna

http://www.behringer.de/EN/downloads/pdf/EP2000-EP4000_WeBroc...

2x1400w i 4ohm 16.6kg

Sen är det ju klart att om man som i swec testet undrar om man fått en tomkartong så är det ju ett klart varningstecken. Det jag menar är dock att visst, det kan ge en ledtråd kanske men skulle det vara så enkelt skulle ju alla budget crap oem prylar bara kunna få en lite extra bly platta. Sedna kan tillverkaren mumla något med hänvisning till att den nu även är magnetsikt skärmad, och väga massor

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Medlem

Testet av ACE är bara början.
Det kommer att tas bort flera budgetagg från marknaden innan Sweclockers får tag på test exemplar.
Det här kan rensa lite på marknaden bland billiga och livsfarliga nätagg.
Det skulle vara intressant med ett budgettest med flera aktörer med agg 4-500:- och nedåt.
Finns det något som säger att ACE säljer utanför Norden?
Deras chassier med medeföljande agg säljs fortfarande av några butiker med 500W nätdel som rubrik.
Dustin säljer Heroes IV. I min Heroes IV levererades med ett 480w som det stod på själva agget. peak eller inte det vet jag inte.
Doch inte köpt där.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...