Permalänk
Avstängd

Är denna dator bra?

Tjena! Har länge letat efter en billig speldator som klarar av BF:BC2 på hyffsat hög grafik. Skrev ett mail till speldatorn.se och frågade om dom kunde hitta en dator som uppfyllde mina krav och dom länkade denna dator till mig Speldator - Gamer 630 - Vague
Dom säger att den klarar av BF:BC2 på bra grafikinställningar. Men är den verkligen så bra?

Permalänk
Medlem

Den är ganska bra fast inte värd priset. Du kan kolla min annons, kanske det är nåt du vill ha?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cub31993:

Du kan kolla min annons, kanske det är nåt du vill ha?

En trött E8400 är inget jag skulle vilja köra BC2 med.

jokkee95, om du ger oss en budget får du säkert en bättre dator för samma pris.

Permalänk
Medlem

Jaha? Kolla här då... : Google Přeložit

Den här också: Google Översätt

Permalänk
Medlem

Låt oss säga att du har en budget på 6000 (ungefär vad den datorn kostar inkl. frakt), så kan du få en något bättre dator för dem pengarna skulle jag vilja tro. Du bör kunna få in ett 5770 i den budgeten! Mycket bättre köp, kommer ge dig bra grafik. Om det blir tufft med budgeten är det bara att gå ner till 2 GB Ram och uppgradera det efter behov senare.

Permalänk

Bättre han köper datorn han länkar än din cub31993, gammal och sleten E8400 e inte direkt så åtråvärdigt...Han kommer lagga med en sådan CPU(och yes, jag har testat )

BC2 kräver nästan en quad, en duo som är klockad till kanske 3,3GHz(eller mer) funkar men inte lika bra som en quad

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Menar du att q8200 är bättre än E8400? (All in all ny dator är alltid bättre )

Permalänk
Medlem
Skrivet av cub31993:

Menar du att q8200 är bättre än E8400? (All in all ny dator är alltid bättre )

Håll er till topic, sånt får ni ta på pm eller skapa en tråd om.

Permalänk

bättre och bättre, det e iaf bättre med quad till BC2
klockar han q8200 lite så är det bättre än din begagnade e8400

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Saya:

En trött E8400 är inget jag skulle vilja köra BC2 med.

jokkee95, om du ger oss en budget får du säkert en bättre dator för samma pris.

Budgeten ligger runt 4-6k, bygger helst själv, och har redan OS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jokkee95:

Budgeten ligger runt 4-6k, bygger helst själv, och har redan OS.

Då ska du kolla tråden jag länkade!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Päronfestis:

klockar han q8200 lite så är det bättre än din begagnade e8400

Okey... 1MB Cache / core vs 3MB Cache / core. Gissa vilken vinner

Angående trådet: Synd att budget räcker inte till Phenom 2 x4

Permalänk
Avstängd

Komplett.se - AMD Athlon II X4 620
Är den här processorn verkligen bra? Är den bra till BF:BC2?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jokkee95:

Komplett.se - AMD Athlon II X4 620
Är den här processorn verkligen bra? Är den bra till BF:BC2?

Japp, en Quad ska fungera utmärkt med BC2. Finns ju också Phenom II 550/555 med 6MB-cache (gör även nytta i spel) om du vill chansa att låsa upp kärnorna.

Visa signatur

5900X | Gigabyte X570 | 32 GB DDR4-3200
NH-U14S | RTX 4060 | Dell U2415 UltraSharp

Permalänk
Medlem

Jag skulle ta den: Komplett.se - AMD Phenom II X2 550 och försöka låsa upp kärnor

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cub31993:

Jag skulle ta den: Komplett.se - AMD Phenom II X2 550 och försöka låsa upp kärnor

Är inte allt för bra på datorer måste jag erkänna så jag vet inte om det är något att föredra

Permalänk
Avstängd

Ba en helt vanlig fråga, vilken processor skulle vara bäst i BFBC2 AMD Athlon II X4 620 eller i5 Dual Processor i5-660?

Permalänk
Medlem

Det är jättelätt att göra dock inte 100% att det går.

EDIT: De kommer prestera likadan. Det finns typ ingen skillnad mellan Dual Core och Quad Core i BC2

Permalänk
Medlem
Skrivet av cub31993:

Det är jättelätt att göra dock inte 100% att det går.

EDIT: De kommer prestera likadan. Det finns typ ingen skillnad mellan Dual Core och Quad Core i BC2

Pleaseee, det finns grymt stor skillnad mellan Dual och Quad i BC2.

Visa signatur

5900X | Gigabyte X570 | 32 GB DDR4-3200
NH-U14S | RTX 4060 | Dell U2415 UltraSharp

Permalänk
Avstängd

Komplett.se
Satte ihop en dator lite snabbt bara, vad tycker ni? Måste erkänna att jag inte hade en aning om vad jag tog för moderkort eller minne eller hårddisk så ni får gärna göra lite ändringar men jag vill helst inte gå så mycket högre i pris

Permalänk
Medlem

Visa nåt test där det du skrev stämmer...

Permalänk
Avstängd

Funderar även på att köpa en dator av min polare. Han har typ asus 4850 och black edition 850 eller något sånt. Han säljer den jävligt billigt men det tar sån jävla lång tid för han att sälja, men är det kanske värt att vänta?

Permalänk
Medlem

Något test? Det står på förpackningen: REKOMENDERAT 4 KÄRNIG PROCESSOR

edit: skriv hela hans specc och pris så kan vi säga semn

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Skrivet av cub31993:

Visa nåt test där det du skrev stämmer...

Inte bra att du lura Ts att köpa en 2kärnig prolle, dina test visa ju även att en Quad är bättre än en Dual-core sedan är frågan hur pålitliga dessa sidor är som du länkade.

En i7 920 klockad till 3.7ghz med ett gtx285 få 54fps i 1680x1050 med full AA på, när man gå över till 1920x1080 med full AA på så tappa den 5fps vilket visa att en quadprolle är bättre än en 2kärnig.

Battlefield: Bad Company 2 GPU Performance In-depth > 1680x1050 – High/Medium/Low - TechSpot

Permalänk
Hedersmedlem

Korspost.

Låst.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.