Permalänk

Apple Store Fråga

Tjena!
Jag är sjukt sugen på att sticka att köpa en iPad, men man orkar ju inte vänta tills i sommar! Så min fråga är: Skickar Tysklands Apple Store till t.ex. Sverige som "Gift"? Jag är ganska säker att dom skickar Ipods till utlandet som "Gift".

Mvh Gustav

Visa signatur

Macbook Unibody
iPhone 4

Permalänk
Medlem

Varför skulle dom skicka som gift?

1. Det är olagligt.

2. Det är inom EU, alltså ingen tull.

Permalänk
Medlem

Jag köpte en mobil förut från tyskland och behövde inte betala något extra, förutom frakten då. Ska väll inte vara några problem, annars är det väll inte dyrt att ta färjan över under en helg? Kan ju vara ganska kul

Permalänk
Medlem

EU

Permalänk

Ok, Färja it is!
Finns det någon Apple Premium Reseller i Rostock? Man orkar inte åka till Hamburg till en "Riktig" Apple Store... Kan man förhandsboka en iPad också? Skulle vara säkrare!

Visa signatur

Macbook Unibody
iPhone 4

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Apple Store skickar endast till sitt egna land. Svenska butiken skickar bara inom Sverige, Amerikanska skickar endast inom USA, osv. På så sätt kan Apple kontrollera vilka länder som ska ha vilka produkter och när.

Visa signatur

Mac Pro
2x 2.66GHz Clovertown Xeon Dual Core | 2,5TB | 7GB 667MHz ECC FB-DIMM | ATI Radeon 4890 1GB OC | Logitech G19 + MX Revolution
Hell yes.

Permalänk
Medlem

JME Data hade en 15st för en vecka sedan 32GB för 8995:- Tror de är slut nu, 5st gick första dagen.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

INTLO.COM :: Apple iPad, Google Nexus One. Har inte handlat där själv och känner ingen som gjort det (så vitt jag vet), men det jag läst om företaget är att det är ett seriöst och bra företag.

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk

Tack för alla svar!
Det blir nog att åka till Tyskland!

Tre frågor till då: Gäller garantin i Sverige? Apple brukar ju ha World Wide Warranty!
Har Apple Store i Tyskland öppet på Midsommar? Står inget på sidan..
Kan man ställa in Svenska som sråk på den?

Visa signatur

Macbook Unibody
iPhone 4

Permalänk
Skrivet av Gurkanfritzon:

Tack för alla svar!
Det blir nog att åka till Tyskland!

Tre frågor till då: Gäller garantin i Sverige? Apple brukar ju ha World Wide Warranty!
Har Apple Store i Tyskland öppet på Midsommar? Står inget på sidan..
Kan man ställa in Svenska som sråk på den?

Finns väl inget hundraprocentigt svar ännu, men vad som har sagts är att garantin inte gäller nu, men kommer att börja gälla när iPad säljs i Sverige.