5850 klarar inte Mw2??? allt högsta

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fergerclock:

vadå snacka om att göra bort sig ? det laggar under 60 fps tro mig .

Om du får det att lagga under 60FPS ska du nog fan ta och gå och lägga dig. har man en skärm med bara 60Hz som dom flesta har, så skulle det ju lagga för typ 80% av världen!? dags att du tänker om lite, det går att lira spel med mindra än 60FPS och det laggar inte, sen så är det hack när det är FPSen som är för låg.

Så nu är mittt tips till dig att du ska ta och läsa på lite, sen kan du komma till baka och göra om och göra rätt!

Inte menat till dig nu!

Börjar bli trött på alla som säger att det är så, men så är dom så jävla dumma, men dom vet ju fan själva att dom har fel men vågar bara inte erkänna det! :@

Permalänk
Medlem

cod har helt klart sämre flyt om man har under 60fps, man märker till och med av om det droppar från 91 till t.ex 85.

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Avstängd
Skrivet av InluZion:

Om du får det att lagga under 60FPS ska du nog fan ta och gå och lägga dig. har man en skärm med bara 60Hz som dom flesta har, så skulle det ju lagga för typ 80% av världen!? dags att du tänker om lite, det går att lira spel med mindra än 60FPS och det laggar inte, sen så är det hack när det är FPSen som är för låg.

Så nu är mittt tips till dig att du ska ta och läsa på lite, sen kan du komma till baka och göra om och göra rätt!

Inte menat till dig nu!

Börjar bli trött på alla som säger att det är så, men så är dom så jävla dumma, men dom vet ju fan själva att dom har fel men vågar bara inte erkänna det! :@

Du är ju lite efter.
Prova spela Cod4, skriv i console: max_fps 30 eller fps_max 30 sedan 60, sedan 90, det är rejäl skillnad i respons och 'lagg' dock förstår jag inte varför folk kallar låg fps för lagg.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mupp3n:

Du är ju lite efter.
Prova spela Cod4, skriv i console: max_fps 30 eller fps_max 30 sedan 60, sedan 90, det är rejäl skillnad i respons och 'lagg' dock förstår jag inte varför folk kallar låg fps för lagg.

Jag har lirat på min brors burk som får ca 60FPS och det gick hur bra som helst märkte ingen skillnad, min burk ligger stumt på 91, sen att lira på 30FPS är lite från spel till spel, men inte fan ska man märka av om det droppar från 91 ner till 85 då är spelet sjukt dåligt optimerat!

Vad då efter!? responsen har ju inget med att göra om man har 90 riktiga FPS eller inte, sitter man med en 60Hz skärm så får man fan inte ut mer än 60 riktiga FPS vad fan som än står på skärmen, lite det jag hänger upp mig på, jag har 75Hz på min och anser därför att jag egentligen skulle kunna skriva max_fps 75 då det inte ska ge någon skillnad, sen är det från individ till individ hur man märker det osv, men 60FPS ska inte lagga då är det något som inte stämmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Min rigg maxar MW2 utan problem samtidigt som jag kör F@H klient på både GPU och CPU.

Så nått MÅSTE va fel me din rigg.

Kollat så kortet inte ligger kvar i 2D klock när du lirar?

Foldingen pausas väll eller segas ner väldigt mycket om man använder kraften till annat? Deras applikationer har ju väldigt låg prioritet vad jag vet!

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av InluZion:

Jag har lirat på min brors burk som får ca 60FPS och det gick hur bra som helst märkte ingen skillnad, min burk ligger stumt på 91, sen att lira på 30FPS är lite från spel till spel, men inte fan ska man märka av om det droppar från 91 ner till 85 då är spelet sjukt dåligt optimerat!

Vad då efter!? responsen har ju inget med att göra om man har 90 riktiga FPS eller inte, sitter man med en 60Hz skärm så får man fan inte ut mer än 60 riktiga FPS vad fan som än står på skärmen, lite det jag hänger upp mig på, jag har 75Hz på min och anser därför att jag egentligen skulle kunna skriva max_fps 75 då det inte ska ge någon skillnad, sen är det från individ till individ hur man märker det osv, men 60FPS ska inte lagga då är det något som inte stämmer

Du vet ju tydligen ingenting om respons.
Spela vilket jävla spel som ifnns i hela jävla världen i 60fps, jämför sedan i 90. Mindre muslagg, snabbare respons på klick och andra saker. 60 riktiga fps har ingenting att göra med spelets respons. Skärmens hz har ingenting att göra med spelens inputlag.

Dags att läsa CS tråden? Eller någon annan FPS tråd som finns, eller varför inte göra det bästa? Googla.
Högre fps = bättre respons, lägre delay/inputlag.
Lägre fps = sämre respons, högre delay/inputlag.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fergerclock:

För det första så vet ju alla att man ska ha över 60 fps i spel annars så laggar det mitt xfx gtx 285 klarar bad company på högsta med xx 4 och aa x6 med 65-130 fps kan droppa till 57 fps om någon spränger en stridsvagn med c4 brevidmig köp nvidia så slipper du också atis jävla hack

HAHA! Du gjorde min morgon!

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mupp3n:

Du vet ju tydligen ingenting om respons.
Spela vilket jävla spel som ifnns i hela jävla världen i 60fps, jämför sedan i 90. Mindre muslagg, snabbare respons på klick och andra saker. 60 riktiga fps har ingenting att göra med spelets respons. Skärmens hz har ingenting att göra med spelens inputlag.

Dags att läsa CS tråden? Eller någon annan FPS tråd som finns, eller varför inte göra det bästa? Googla.
Högre fps = bättre respons, lägre delay/inputlag.
Lägre fps = sämre respons, högre delay/inputlag.

Nej respons kan jag inte mkt om, det var ju visserligen inte det vi snacka om. Vi snacka om att 60FPS Lagga(HAKA) eller inte!

Vilket jag tycker att vi borde kunna komma överens om!? sen det där med repsons är inte min grej då dom få gångerna jag spelar så är det ca 10min åt gången, så om jag skulle ha lite sämmre respons så skulle det inte göra mig så mkt heller, men skulle det börja haka bara för att jag kom ner till 60FPS så skulle jag nog fan slå av datorn och sutta ut skiten igenom fönstret sen skulle det bli att köpa en ny, för blir det så, ja då är det något som inte stämmer...

Permalänk
Medlem

Det här var en riktig popcorn-tråd

OnT: Det är helt absurt att folk i denna tråd tror att fps:en har något med respons och inputlag att göra. Det betyder att ni tror att man kopplar musen till grafikkortet? Från mus till sydbryggan kan det förekomma inputlag och om du har en sämre/stor skärm kan det förekomma dålig respons.

Varken musen eller skärmen styr hur många fps du har, däremot reglerar skärmen det till 60hz = 60fps(om du har en normal platt skärm, inte CRT el. 100-tremiljonerhzskärmar).

Jag kan inte säga att jag är bäst påläst, men en del människor tar verkligen priset.

Läs på här: Wikipedia
Sök svar här: Google
Fråga om hjälp här: www.sweclockers.com

Vh
Lukas

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Deathdancer:

Det här var en riktig popcorn-tråd

OnT: Det är helt absurt att folk i denna tråd tror att fps:en har något med respons och inputlag att göra. Det betyder att ni tror att man kopplar musen till grafikkortet? Från mus till sydbryggan kan det förekomma inputlag och om du har en sämre/stor skärm kan det förekomma dålig respons.

Varken musen eller skärmen styr hur många fps du har, däremot reglerar skärmen det till 60hz = 60fps(om du har en normal platt skärm, inte CRT el. 100-tremiljonerhzskärmar).

Jag kan inte säga att jag är bäst påläst, men en del människor tar verkligen priset.

Läs på här: Wikipedia
Sök svar här: Google
Fråga om hjälp här: www.sweclockers.com

Vh
Lukas

+1

Jag har inte heller fattat det där med att alla säger att Responsen på musen har med FPSen att göra, är inte heller så påläst om det så säger itne så mkt om det, det sjuka är ju mest när dom börjar klaga på Lagg/Hak när man sitter med 60FPS..

Enligt mig handlar det mkt om hur bra optimerat spelat är och itne bara att ha 100FPS

Permalänk
Medlem

Gissa varför att de satt en gräns på 91fps i multiplayern men inte i singelplayern? jo eftersom ju högre fps man har i cod desto lättare är det att sikta.
De med kraftfullare datorer ska inte ha någon fördel.
Detta är känt med IW 4.0 motorn. World at war och även Cod 4 hade den där gränsen om jag inte minns fel.

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Skrivet av alexander-52:

Nej tack haft en Nvidia förr 7950gt och den fick jag problem med i vista/w7 så nej tack. nöjer mig med min 5850

men som ja sa problemet fixat hade allt på High Quality så hade AA på högsta och BARA Kvalité inställningar, ändrade till High Peformance så spelar ja nu helt utan problem

Tycker inte det skulle va några problem att maxa med allt på högsta i CCC också, då bortsett från AA som räcker med x4, det går fint på mitt 4650m. Men 5850 har väl lite fler avancerade inställningar än 4650m..

Permalänk
Medlem

Att det laggar även med 60 fps är ju helt beroende på spel, testa tex att spela Quake 3 med 60 fps så kommer det att hacka ( lagga )

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Kan inte låta bli.. Inluzion, Har man spelat lite FPS så märker man en klar skillnad på tex 60 och 100 frames/s. Det handlar inte om att det hackar, men det blir långsammare, och man hinner inte reagera på samma sätt. kalla det vad man vill, tycker lag är ett ganska passande ord, även fast det inte har med ping att göra.

Förstår inte hur detta ens kan komma upp till diskution fortfarande, det går enkelt att testa själv och uppleva skillnaden.

Permalänk
Skrivet av Oggaaaa:

Gissa varför att de satt en gräns på 91fps i multiplayern men inte i singelplayern? jo eftersom ju högre fps man har i cod desto lättare är det att sikta.
De med kraftfullare datorer ska inte ha någon fördel.
Detta är känt med IW 4.0 motorn. World at war och även Cod 4 hade den där gränsen om jag inte minns fel.

Handlar mer om du skjuter fler skott snabbare vid högre fps, och diverse hop

Visa signatur

i7 4770k @ 4.4 with 1080ti 2050/11800 med PQ438Q
Retired 680 GTX SLI @ +120 +500

Retired i5 750@4116 speedstep+vcoreoffset = Love idle/load 1.02-1.34
5970@925/1250

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cryptic:

Kan inte låta bli.. Inluzion, Har man spelat lite FPS så märker man en klar skillnad på tex 60 och 100 frames/s. Det handlar inte om att det hackar, men det blir långsammare, och man hinner inte reagera på samma sätt. kalla det vad man vill, tycker lag är ett ganska passande ord, även fast det inte har med ping att göra.

Förstår inte hur detta ens kan komma upp till diskution fortfarande, det går enkelt att testa själv och uppleva skillnaden.

Har spelat FPS sedan 2003 och ja i vissa spel så märkar man ju självklart mer än iandra men inte fan är det så i alla, sen handlar det om hur mycket man märker det och inte, jag kan säga att jag inte märker det, men frågar man T.ex någon som sitter och lirar ganska så mycket om dagarna så kommer man få till svar att man märker det, men jag står fortfarande fast vid det jag säger "Skriver"

Jag körde mkt på det förut "Fan kan ju inte lira under 100FPS", sen prova jag och vande mig vid det och nu märker jag ingen skillnad. men vid 60FPS så ska det vara spelbart utan några som helst problem, sen att det kan gå lite segare anser jag itne är samma sak som LAG(Ping/latency Relaterat) eller hak.

Lag eller hak är ju när man märker att det hoppar till i bilden i bland eller att gubbarna lixom hoppar fram.

Detta ämne kan man snacka väldigt mycket om då man som vi redan märkt har det som en smak sak...

Permalänk
Medlem
Skrivet av InluZion:

+1

Jag har inte heller fattat det där med att alla säger att Responsen på musen har med FPSen att göra, är inte heller så påläst om det så säger itne så mkt om det, det sjuka är ju mest när dom börjar klaga på Lagg/Hak när man sitter med 60FPS..

Enligt mig handlar det mkt om hur bra optimerat spelat är och itne bara att ha 100FPS

Precis. Jag tycker exempelvis att Crysis och UT3 flyter göttans på 35-40fps, något jag _inte_ tycker GTA IV eller Serious Sam gör. Där kan man prata inputlag. Något som blir bättre med hög fps, men det kommer alltid finnas där och det beror inte på hårdvaran eller fps:en.

Blä, jag ska läsa på wikipedia så jag lär mig lite mer om det ^^

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Avstängd

FPS har visst att göra med inputlag. Har du högre än 60 så känns inte musen lika smörig. Har du 60 eller under så känns den väldigt smörig. Förklara det, om det nu inte har med FPS att göra..?
Jag märker rejäl skillnad i många spel, och detta gäller -alla- spel med musinput, den blir mindre smörig ju högre fps du har, spelar ingen roll vilken motor det är. I Bc2 känns musen smörig redan vid 60fps, men inte vid 70-80. Det känns som att dom har en form av mouse-smoothing vid lägre fps eller något, i många spel, vilket dom inte har.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Som jag skrev tidigare har jag ett problem med att det droppar när jag spelar cod, kan droppa till 85, ibland ner till 75, och det märks rätt tydligt.
har haft uppe catalyst och cpu-z och processorn körs i full hastighet när jag spelar, grafikkortet klockar upp sig och håller sig där.
Dock så är gpu aktiviteten bara på cirka 50% vilket betyder att den ska klara av spelet väldigt lätt, i fc2 är den uppe på 99%.
men varför droppar den och har sig då? finns det nåt program som gör att man kan forca gfxet att köra för fulla spjäll?

Har även defragmenterat HDD:n och testat installera om drivrutiner, köra driversweeper osv.

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU