Permalänk

Företagslogo!!

Hej jag behöver hjälp med att göra en företagslogo någon som kan göra en?

Det ska vara en seriös logo eftersom det är ett företag som ska använda den.
Jag skulle också gärna vilja ifall kunde använda textsnittet "Birth of a hero" som finns på denna hemsida att ladda ner:B Fonts - 1001 Free Fonts (andra fonten)

Logon ska vara på en hemsida så gör denn inte för stor gärna ganska bred ...
Den får även vara i färgerna Röd och blå

Mvh Jonas

Visa signatur

Jag kan hoppa från alla höjder,
Men landa är en annan sak ...

Permalänk
Medlem

Skulle vara bra att få reda på vad företaget sysslar med.

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Ska du salja den vidare? Du bara drar ivag en randomforfragan sa dar, att folk skulle vilja gora detta till dig efter din beskrivning har jag svart att se framfor mig. Du far nog vara lite mer specifik och forklara battre.

Permalänk
Medlem

jo, att veta vad företaget sysslar med, samt om det är internationellt etc skulle ju vara hjälpsamt o veta

Visa signatur

Fractal design R2 | Asus p5q deluxe | Intel Core 2 Quad 9650 @ 4ghz | 4x 2gb Corsair 1066mhz ddr2 | Gigabyte gtx 560ti SoC | raid0 - 2x Intel X-25 M G2 80gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neonxz:

Skulle vara bra att få reda på vad företaget sysslar med.

Och vad det heter. För övrigt håller jag med krippe91, det här är ett klassiskt exempel på något du inte kommer få hjälp med.

Permalänk
Medlem

låter nästan som TS har antagit sig ett jobb som han inte klarar av och kommer be om hjälp med allt, inte direkt första tråden.
Visst man kan be om hjälp ibland, men varför inte lära sig ist?

Visa signatur

Fractal design R2 | Asus p5q deluxe | Intel Core 2 Quad 9650 @ 4ghz | 4x 2gb Corsair 1066mhz ddr2 | Gigabyte gtx 560ti SoC | raid0 - 2x Intel X-25 M G2 80gb

Permalänk

Företaget säljer hummertinor, Företaget heter Fish Elite ...
Företaget är ett nystartat tillverkningsföretag.

You, man kan väl alltid försöka ?

Visa signatur

Jag kan hoppa från alla höjder,
Men landa är en annan sak ...

Permalänk
Skrivet av krippe91:

Ska du salja den vidare? Du bara drar ivag en randomforfragan sa dar, att folk skulle vilja gora detta till dig efter din beskrivning har jag svart att se framfor mig. Du far nog vara lite mer specifik och forklara battre.

Jag kommer inte sälja logon vidare utan kommer använda den till hemsidan till det företaget ..
Logon kan vara ganska simpel bara kanske t.om bara texten med det textsnittet jag skrev ..

Visa signatur

Jag kan hoppa från alla höjder,
Men landa är en annan sak ...

Permalänk
Medlem

Om det är ett nystartat och seriöst företag så skulle jag nog ge rådet att arbeta fram en grafisk profil. Där allt finns med, allt ifrån hur loggan ska se ut, vilka färger som finns med, svartvit, vattenstämplar, pappersdokument, visitkort osv osv. Det underlättar extremt mycket sen när man vet vad man har att utgå ifrån.

Eftersom loggan är det som kommer synas på marknadsföringen (hemsida, reklam, skyltar osv) så skulle jag säga att det är något man verkligen lägger ner tid på att få det bra och inte slänger ihop nått random bara...

Så att istället för att slänga över jobbet på någon annan så anser jag att du tankar ner en 30 dagars testversion av photoshop och försöker lära dig själv, när du trots allt har åtagit dig detta (och förmodligen sagt att du vet hur man gör till den som har företaget?)

Visa signatur

Intel i7 8700k 5,2Ghz@1,4v Delidad | Asus MAXIMUS XI HERO Z390 | ASUS EKWB RTX 3090 | 32GB G.skill 3200mhz | 2*500GB SAMSUNG EVO 860 | 2*1TB WD SN750 | Full custom loop | Thermaltake x71 | LG OLED CX48

Permalänk
Medlem
Skrivet av sockfan:

Om det är ett nystartat och seriöst företag så skulle jag nog ge rådet att arbeta fram en grafisk profil. Där allt finns med, allt ifrån hur loggan ska se ut, vilka färger som finns med, svartvit, vattenstämplar, pappersdokument, visitkort osv osv. Det underlättar extremt mycket sen när man vet vad man har att utgå ifrån.

Eftersom loggan är det som kommer synas på marknadsföringen (hemsida, reklam, skyltar osv) så skulle jag säga att det är något man verkligen lägger ner tid på att få det bra och inte slänger ihop nått random bara...

Så att istället för att slänga över jobbet på någon annan så anser jag att du tankar ner en 30 dagars testversion av photoshop och försöker lära dig själv, när du trots allt har åtagit dig detta (och förmodligen sagt att du vet hur man gör till den som har företaget?)

Eller än bättre; anlita någon som verkligen vet vad de håller på med. Det blir betydligt bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av You:

Eller än bättre; anlita någon som verkligen vet vad de håller på med. Det blir betydligt bättre.

Självklart blir det bättre, men eftersom företaget är relativt nystartat så antar jag att dom inte har pengar att lägga ut på det (?)

Visa signatur

Intel i7 8700k 5,2Ghz@1,4v Delidad | Asus MAXIMUS XI HERO Z390 | ASUS EKWB RTX 3090 | 32GB G.skill 3200mhz | 2*500GB SAMSUNG EVO 860 | 2*1TB WD SN750 | Full custom loop | Thermaltake x71 | LG OLED CX48

Permalänk
Medlem

tihihi

Permalänk
Medlem

Profilering för ett nystartat företag är jätteviktigt, jag tror inte man vinner på att fiska upp en slumpartad grafiker på ett forum. Prata med ägaren och föreslå att en grafisk profil skapas, be honom eller henne att skriva ned några punkter om vilka riktlinjer som bör finnas och kontakta sedan en firma som sysslar med allehanda grafik - det kan vara en enskild firma och behöver inte gå på många laxar.
Bara en sån sak som att logotypen levereras i ett format som går att trycka vid ett senare tillfälle sparar dem mycket på.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Avstängd

Bästa loggan på länge

Men för att återgå till ämnet. För att skapa en logga så krävs de lite mer än bara ett namn. Tänk på att loggan ska representera företaget och ska inte bara vara ett simpelt hopkok. Det är dessutom till stor hjälp att veta designen på hemsidan så den kan anpassas, eller hade ni tänkt anpassa hemsidan efter loggan?

När det kommer till loggor så ska man inte vara snål. Det är en av dom starkaste, om inte den starkaste delen i att sälja sig själv som företag. Kommer jag in på en hemsida som är ful med en logga som ser ut att vara gjord i Paint så backar jag direkt, det skriker oseriös om en sån hemsida.

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_krut:

[…] Det är dessutom till stor hjälp att veta designen på hemsidan så den kan anpassas, eller hade ni tänkt anpassa hemsidan efter loggan?

Loggan är företagets huvudsakliga profil; hemsidan ska anpassas efter loggan, inte tvärtom.

Permalänk
Skrivet av mr_krut:

Kommer jag in på en hemsida som är ful med en logga som ser ut att vara gjord i Paint så backar jag direkt, det skriker oseriös om en sån hemsida.

Plantagen - The power of wordart

Permalänk
Medlem

Ett lätt sätt att jobba på: logotyp -> grafisk profil -> webbsida
Ur logotypen kan man hitta komplementfärger och former för den grafiska profilen som i sin tur får färga av sig på webbplatsen.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av You:

Loggan är företagets huvudsakliga profil; hemsidan ska anpassas efter loggan, inte tvärtom.

Kanske va otydlig i de ja skrev men det va exakt de jag menade. Men han hade skrivit "Den får även vara i färgerna Röd och blå", så då antog jag att själva hemsidan va klar och att den va uppbyggd i dom färgerna och ville gärna se hemsidan i så fall.

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it

Permalänk

TACK SÅ FRUKTANSVÄRT MYCKET !! vill du att det ska stå att du gjort den ifall han som äger den tycker den blir bra ?

Tack så mycket för du tog tiden att göra denna !

mvh Jonas

Visa signatur

Jag kan hoppa från alla höjder,
Men landa är en annan sak ...

Permalänk
Medlem

aa du kan skriva att ja har gjort den ^^
btw de e lungt, om du vill att ja ska ändra nåt så säg till

Permalänk
Medlem

Anlita folk på forum för att utföra ens arbetsuppgifter gratis...bra affärsidé.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Findah:

Anlita folk på forum för att utföra ens arbetsuppgifter gratis...bra affärsidé.

Som att öppna en fabrik i Taiwan eller Kina typ ?

Visa signatur

Sapere Aude