Asus Radeon EAH 5850 - överdrivet billigt?

Permalänk
Medlem

Asus Radeon EAH 5850 - överdrivet billigt?

Asus Radeon EAH5850/2DIS/1GD5 1GB - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Grafikkort (PCI Express)

Enligt prisjakt så kostar billigaste 5850 kortet från Asus endast 1530:-
Är det någon som har en förklaring på denna brutala prissänkning som vissa företag har gjort?
Jag finner i alla fall att priset verkar för bra för att vara sant.

Permalänk
Medlem

jag håller med, hur kan det vara så billigt? kanske har blivit ett fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av XBox360:

jag håller med, hur kan det vara så billigt? kanske har blivit ett fel?

Väldigt många butiker har sänkt priset med över 1000:- de senaste dagarna. Känns mysko iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av OggeB:

Väldigt många butiker har sänkt priset med över 1000:- de senaste dagarna. Känns mysko iaf

vågar man beställa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av XBox360:

vågar man beställa?

På postförskott/faktura vågar man beställa

Permalänk
Medlem

Det var verkligen billigt. Ska ni uppgradera är detta bästa pris/prestanda man kommer få på länge :=)

Synd att man fixat SLI, inte så länge sen.

Som ovan nämnda, postförskott ska funka bra.

Visa signatur

Här för att försöka hjälpa med det jag kan ^_^

Permalänk
Medlem
Skrivet av OggeB:

Skrivet av Lafiel:

Det var verkligen billigt. Ska ni uppgradera är detta bästa pris/prestanda man kommer få på länge :=)

Synd att man fixat SLI, inte så länge sen.

Som ovan nämnda, postförskott ska funka bra.

De butiker det är under 2000kr, de butikerna verkar inte väldigt pålitliga... plus recensionerna av butikerna är låga.

Permalänk
Medlem

Iofs på tiden att priserna sänks av ATI.

Permalänk
Medlem

Är ett radeon 5830 ett överprisat 4890? Är det inte bättre att spara till ett 5850?

Permalänk
Medlem

Om du får tag i ett 5850 för under 2000:- behöver du spara då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Åsa-Nisse:

Om du får tag i ett 5850 för under 2000:- behöver du spara då?

Jag tror inte att jag vågar beställa från okända butiker (de butiker på prisjakt som erbjuder radeon 5850 för under 2000kr)

Permalänk
Medlem
Skrivet av XBox360:

Jag tror inte att jag vågar beställa från okända butiker (de butiker på prisjakt som erbjuder radeon 5850 för under 2000kr)

Men med postförskott så borde det ju gå bra då du betalar när du får varan:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av danteee:

Men med postförskott så borde det ju gå bra då du betalar när du får varan:)

Och så ligger det en näve smågrus i kartongen.

Visa signatur

Burk 10700K@5.1GHz 7900 XTX
Ljud KRK RP8 G3 samt Audio Technica ATH-M50
Bild Samsung C27HG70

Permalänk
Avstängd
Skrivet av XBox360:

Ta med postförskott så ska det vara lungt då du får kortet när du betalar på Posten och säger dom att det kostar mer när du kommer till posten så är det bara att påpeka vad det står på sidan och skruiva ut en order bekräftelse på vad det kosta så får dom skicka till baka det och kräva butiken på frakt kostnaden!

MVH

Permalänk
Medlem

På clickok.se står det: "Produkten är inte längre i vårt sortiment. Vänligen kontakta oss om du behöver hjälp att finna en ersättningsprodukt."
ClickOK / ASUS HD5850 1GB PCI-E
Fast på prisjakt så står det att dom har det i lager?

Permalänk

det är ju bara köpa 3st på ängång kollade just igen och dem som har dem i lager har sjunkit ganska fort märks att folk har lagt märe till denna händelse

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Det är garanterat en distributör som har fått något knas med sin prissättning. Händer lite då och då. Om ni beställer så kommer ordern att annulleras.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Medlem

Tipsa inte sånt här i ett forum. Håll dig för dig själv.
Om man har tur kommer man kanske få ett, men om de märker att flera beställningar kommer på en gång så makulerar de bara köpet.

Visa signatur

PC Specifikationer:
5900X (U14S) | Gigabyte X570 | 32 GB DDR4-3200
RMx 650W | RTX 4060 | Dell U2415 UltraSharp

Permalänk
Medlem
Skrivet av PreacherMan:

Det är garanterat en distributör som har fått något knas med sin prissättning. Händer lite då och då. Om ni beställer så kommer ordern att annulleras.

Precis.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

det som är konstigt är att det är små företag som har de priserna medans komplett osv kör vidare på sin gamla prissättning + att det bara är asuskort

Permalänk
Medlem

De små företagen kanske inte har samma leverantör som t.ex. Komplett. Eller så går Komplett igenom prislistorna innan dom publicerar dom på hemsidan.

Permalänk
Medlem

Stor företagen ser en chans att tjäna stort

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem

Större företag har egna lager och kör antagligen enligt principen först in först ut (bl a lättare med momsen tror jag). Med andra ord kommer de kort som de köpt tidigast för ett högre pris pumpas ut till just detta högre pris innan de grävt sig ner till de nyare korten och sänker priset.

Tvivlar dock på att allt står rätt till, som PreacherMan säger.
De små företagen som ni ser på prisjakt har ej egna lager och använder helt enkelt distributörens pris plus ett givet påslag tippar jag.

Permalänk

Nu har de flesta höjt priserna igen, SKIT!

Visa signatur

Maximus Formula III || i5 760 || GTX 470 || Dominator 1600MHz XMS3 DHX+ || Fractal Design Newton 800w ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av ludwigstrand:

Nu har de flesta höjt priserna igen, SKIT!

Japp, men vill du verkligen ha ett sådant kan du ju alltid beställa ifrån Dialect baaaraaa ~3300 rk

Permalänk
Medlem

Jag beställde mitt för 1700kr. Hoppas jag får det för det priset

Permalänk
Medlem
Skrivet av voro12:

Jag beställde mitt för 1700kr. Hoppas jag får det för det priset

Skicka ett PM om priset blir 1700kr när du får den

Permalänk
Medlem
Skrivet av blaster3:

Skicka ett PM om priset blir 1700kr när du får den

Tyvärr har dom höjt priset till drygt 3000 nu :/
Men det står fortfarande 1700 på orderbekräftelsen
Hoppas hoppas...

Permalänk

Är det någon som har fått?

Visa signatur

Maximus Formula III || i5 760 || GTX 470 || Dominator 1600MHz XMS3 DHX+ || Fractal Design Newton 800w ||