Blir diablo3 större än world of warcraft?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zablot:

Skojar du nu eller har inte Starcraft varit ett av dom mest välbalanserade spelen genom tiderna?

Starcraft ja, men diablo 1-2 har inte varit så värst balanserade och wow är ju ibland ett skämt när det gäller balans.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Diablo 3 ser ut som sina föregångare. Ganska fult jämfört med dagens grafik. Enformigt, precis som 1 och 2. Du gör samma saker hela tiden.

Jag å andra sidan tyckte 1 och 2 var roliga ett tag så kommer nog köpa det ändå.

Vad jag hoppas på är någon bra form av pvp för variation, 5vs5 och 15vs15, sådant skulle lyfta spelet. Utan det är det precis som starcrat 2 som säkerligen gör succé men är precis som 1an inga förändring, bara samma gamla koncept igen och inget nytänkande alls.

Även om diablo 3 är inriktat på pve, precis som wow som har kanske mmo världens sämsta pvp, så kommer diablo 3 gå bra för blizzard har bra kvalitet på det de gör men det kommer inte slå ut wow, kanske kommer det sänka deras antal med några st ett litet tag innan folk upptäcker att diablo 3 bara är en annan simpel form av pve. Vad blizzard dock saknar är bra balans, det har alltid varit deras svaghet. Aoc är grymt mycket bättre balanserat för pvp och många vs många samt pve, bara de som inte kan sin klass anser annorlunda. Blizzard saknar den talangen, kanske är det så av företagets interna politik med fel person på avgörande projektledarpositioner eller så.

Göra saker med snygg grafik har aldrig varit Blizzards företagsidé.

Att släppa välgjorda spel som håller i många år med prestandakrav som de flesta datorer klarar av, är snarare deras idé. Och den funkar ju väldigt bra.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem

under tiden folk spelar D3 så tror jag nog inte man kommer ha en aktiv sub till WOW.
WOW håller på att dö ut mer o mer för varje usel expansion så jag tror nog få kommer återvända

Permalänk
Medlem

WoW är egentligen fullständigt jämförbar med D3. I WoW är PvE såväl PvP instanserat, och medan man levlar är det inget folk omkring, instancer och BGs teleportas man till från där man är, och de lägger tillbaka alla spelare på ruta ett varje ett-och-halvt år.

Ser inte "MMO-aspektet" så mycket, om man inte räknar att kunna stå omkring i Dalaran och /dance med 0.7% av playerbasen där som ett kriteria för MMO.

Att ha en character som teleportas till en dungeon är egentligen samma sak som att välja en server utifrån en lista på t.ex CS och hoppa in i den. Nu kommer även FPS-spel som har rankingsystem som håller sig emellan gaming sessions - vill ni börja klassa dem som MMOFPSar för det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Igorr:

När diablo 3 kommer, kommer det då slå ut World of warcraft?

Båda spelen är utvecklade av samma företag. Spelen är totalt olika och går inte att jämföra. Inget spel har någonsin "dödat" ett annat så WoW av alla spel kommer knappast bli den första.

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Alltså... Till alla som säger att WoW har spelvärldens sämsta balans... Har ni kollat på Warhammer: Age of Reckoning?

Jag spelar inte personligen, men jag läste inte så länge sedan att Order-sidan är fruktansvärt överlägsen på samtliga punkter. Bra balans? Njae, skulle inte tro det...

Nu har jag inget mer att jämföra med, men detta skulle ändå göra att WoW som allra värst blev världens NÄST sämst balanserade spel.

Sen är det kanske inte skitlätt att balansera tio olika klasser som ska kännas helt olika att spela i PvE och PvP på alla sätt och vis. Personligen tycker jag väl att dom lyckats rätt bra, då ingen klass är komplett värdelös, och ingen är sinnessjukt bra, till den grad att det enda sättet att döda *valfri klass* är en annan av samma klass.

Och har inte WoW's spelarbas ökat, snarare än minskat, över de senaste åren? Tyder ju då på att dom inte riktigt trycker ut skitdåliga expansioner som inte funkar alls.

On topic: Nej, jag tror absolut inte att Diablo 3 kommer att döda WoW. Det är två olika spel. Som att jämföra äpplen med oliver.

Däremot kanske en del av de som spelar WoW kommer att gå över till DIII, men det händer i stort sett dagligen att folk byter från ett spel till ett annat, så det är ju ingen nyhet direkt.

Visa signatur

Rigg: Corsair Carbide Air 540 | Gigabyte X570 Elite | R7 3700X | Corsair Hydro H70 V1 | 16 GB G.Skill RGB CL16@3200 MHz | Powercolor RX7900 XTX Red Devil | Samsung EVO 960/500 GB | Samsung QVO 870 8TB | Corsair AX860 | Ljud: Monitor Audio GS20 Frontar | Monitor Audio GSLCR Center | KEF Q7 Surround | Epik Legend Subwoofer | Denon 2310 Reciever

Permalänk

endast sopor som vägrar lära sig lira säger att wow har dålig balans. har aldrig nånsin sett dålig balans i spelet, visst vissa klasser > andra klasser men alla klasser kan slå alla klasser sålänge man vet hur man ska göra det.

i BC var warrior > rogue alltid men ändå så kunde de bästa spelarna plocka riktigt bra warriors, varför? för att dom inte hänger på ett forum och gnäller utan hittar ett sätt att vinna istället.

i preBC var det rogue > allt som bar cloth. men ändå så kunde de allra bästa vinna till och med 2v1 mot rogues, varför? för att de vet hur man spelar.

WoW, även fast det är skit nuförtiden, är världens bäst balanserade MMORPG.

Visa signatur

Chassi: NZXT Hush Svart Mobo: P5QL pro RAM-Minne: 4GB Processor: Core2 Q9550 @3.6GHz Grafikkort: Gigabyte GTX 580 Nätagg: Corsair 750W Mus: Mionix Naos 5000 Headset: AKG K240/Sennheiser CX300-II TB: Qpad MK-50 Skärm: ASUS VW225N

Permalänk
Medlem

Jag kan jämföra WoW och D3.

D3 är hack'n'slash rpg där man matas lore av q-givers. Man levlar karaktärer som är bundna till acc:et, och dessa får man användning av för alltid och på vilken server man vill.

WoW är afking rpg där man matas lore av q-givers. Man samlar gear åt karaktärer som är bundna till en enda server, och alla framgångar på dessa nollgörs vartannat år (för att inte tala om veckovisa boss-nerfs och experience-nerfs som också upphäver effekten av all tidigare slit).

Säg mig en ytterligare skillnad mellan de två spelen, killar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mewgh:

Jag kan jämföra WoW och D3.

D3 är hack'n'slash rpg där man matas lore av q-givers. Man levlar karaktärer som är bundna till acc:et, och dessa får man användning av för alltid och på vilken server man vill.

WoW är afking rpg där man matas lore av q-givers. Man samlar gear åt karaktärer som är bundna till en enda server, och alla framgångar på dessa nollgörs vartannat år (för att inte tala om veckovisa boss-nerfs och experience-nerfs som också upphäver effekten av all tidigare slit).

Säg mig en ytterligare skillnad mellan de två spelen, killar.

Skillnanden är att Wow är fortfarande ett "MMO". Du kan EJ spela de offline, du måste ha en internetuppkoppling.
Du har en annan uppbyggnad av världarna.
Båda utgörs på olika koncept, WoW starta med väldigt mycket lånat från Diablo 1 & 2, men har hittat sin egna väg, och jag vet att de är väg inte alla håller med om.
Men Man kan ej tro att Diablo 3 kommer bli större än World of warcraft, pga wow är mainstream. Alla kan spela det utan problem. Du behöver ingen tidigare kunskap, Diablo 3 är fortfarande ett Fan-spel.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedFLip:

Skillnanden är att Wow är fortfarande ett "MMO". Du kan EJ spela de offline, du måste ha en internetuppkoppling.

Så en begränsning gör WoW till MMO?

Nu vet jag inte hur D3 kommer att ha skillnad mellan singleplayer- och multiplayer-karaktärer men det verkar som om att spela D3 ensam inte kommer vara annorlunda från att levla ensam i WoW. Man står ju i kontakt med Battle.net hela tiden, så man är "online" till och med.

Citat:

Du har en annan uppbyggnad av världarna.

WoW: En stor värld, ett antal instancer i den.
D3: En stor instancerad värld, ett antal dungeons i den.

Citat:

Men Man kan ej tro att Diablo 3 kommer bli större än World of warcraft, pga wow är mainstream. Alla kan spela det utan problem. Du behöver ingen tidigare kunskap, Diablo 3 är fortfarande ett Fan-spel.

Nej det kan man inte, det håller jag med i.

Permalänk
Medlem

Jag tror absolut inte att D3 kommer slå ut WoW, inte en chans. Jag tror däremot att D3 vara väldigt influerat utav WoW, vilket gör att jag inte tänker förbeställa med tanke på hur kvalitén på WoW har sjunkit som en sten.

Permalänk
Medlem

Alltså Mewgh, roligt att du är så entuseastisk men du har fel.

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mewgh:

Nu vet jag inte hur D3 kommer att ha skillnad mellan singleplayer- och multiplayer-karaktärer men det verkar som om att spela D3 ensam inte kommer vara annorlunda från att levla ensam i WoW. Man står ju i kontakt med Battle.net hela tiden, så man är "online" till och med.

Klart de är lika som att levla själv, men därför spelar inte jag ett MMO, visst händer de att man spelar sjäv. Men jag vill alltid helst spela med andra när jag lirar just ett mmo.

Och ja, med Real ID så kommer du kunna chatta fine, men du kommer fortfarande ha en limit på servern när du väll spelar online.
Det blir inte en "massiv" online värld. Kommer ej finnas server communities osv.

Du kan ju inte jämföra ett "antal" instancer med en HEL instance? hehe
Men fattar vad du menar

Diablo 3 kommer slå stort, de tvekar jag inte om..Men den äldre publiken wowspelare som inte spelat dataspel innan kommer ej spela det, sen har vi den yngsta publiken som var alldeles för unga när D1 och D2 var the shit, så de vet inte bättre ^^

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mewgh:

Om du föreställer dig D2 (som ju antagligen kommer vara rätt likt D3) Så hur kan du rimligen tycka att det är likadant? Instanserna är inte uppbyggda på samma sätt. Du stöter inte på random spelare i D2 som i wow. Du har inga städer med en massa spelare, endast NPCs. Diablo är och kommer nog alltid att vara tänkt att spela i SP. Även om möjligheten för Coop finns. Det är det som är den största skillnaden mellan D3 och wow. Wow är inte ett SPspel. Det är ett MMO.

Eller ser du samma likheter mellan D3 och Super Mario Bros 3? "En stor värld ett antal instancer..."

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Har inte WoW nåmer men du sökte rollspelare och nu vet du var du hittar dom.

Jo det är riktigt rollspelande. Finns en massa guilder på SSL som tex. Scarlet Legion eller vad fan dom nu heter (ett tag sen jag spelade) och dom klär sig i full SM gear blandat med div skrot från spelet och spenderar sin tid med rollspelande i bla. goldshire.
Sedan finns det guilds som enbart rollspelar typ nå nightelfs som spenderar sin tid i lingonskogen (starting area för nelfs).

lore ger bara en story. Just nu så är lore i WoW inte värt ett skit. All lore slängs ut ur spelet och förändras så ofta att det inte finns något sammanhang med det hela nåmer.
Jag skulle säga att WoW är det spel med SÄMST genomarbetad lore av alla MMORPGn som finns ute.

varför är där då så många som spelar det om det är det SÄMSTA mmorpg spelt och har över 10miljoner spelare ?

Permalänk
Skrivet av Mupp3n:

Wow är ett MMORPG där man bara ser folk i Northrend, där alla är otrevliga, och har blivit en fet repetiv-mainstream-casual-gear-grind. Det var bra pre bc, nu är det för småbarn som hamnat i puberteten och måste showa sina achievements.

Spelet är störst, men inte bäst, långt ifrån. Kvantitet=Inte kvalitet.

Håller med dig till 100! Spelade WoW före TBC och då var det kul, det var svårt. sen kom TBC och wow gick utför, inte spelat det på 3 år men kollat när en polare spelar. Mount på lvl 20? epic på 40?

WoW bygger ju på att det skall vara svårt för då blir det extra kul när det går bra!

Permalänk
Medlem

Beroende och brist på annat kan nog vara en förklaring varför så många spelar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Contrista:

Håller med dig till 100! Spelade WoW före TBC och då var det kul, det var svårt. sen kom TBC och wow gick utför, inte spelat det på 3 år men kollat när en polare spelar. Mount på lvl 20? epic på 40?

WoW bygger ju på att det skall vara svårt för då blir det extra kul när det går bra!

To mig. Det är inte en jävel av oss som spelar idag som gnäller för att de får mount osv tidigare. De flesta som spelar idag har troligtvis redan levlat ett gäng karaktärer.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

hahahah.
Diablo3 kommer inte ens påverkar wow.

Samma med idioter som sagt "Age of conan kommer döda wow" "warhammer online kommer döda wow" "aion kommer döda wow"

Sluta tro att något kommer döda wow, inget kan döda ett sådant stort mmo förutom blizz själva genom att stänga ner det/sluta supporta det.

Och dessutom är D3 rätt annorlunda ifrån wow.
D3 är baserat på mindre grupper (om dom inte ändrar till obegränsat med folk på realms osv, vet ej riktigt hur dom bygger upp d3)
Men om man jämför D2 och wow så är det inte ens nära samma spel.

Om d3 tillåter tusentals spelare på 1 fast realm så kan jag hålla med om att det är liknande spel.
Och även om raids kräver minst 10 spelare, "BG's" med 40 players osv.

Permalänk
Skrivet av Tehlamah:

Beroende och brist på annat kan nog vara en förklaring varför så många spelar det.

Hur kan det då vara det sämsta mmot nånsin om det inte finns något som är bättre att spela?

Visa signatur

The enemy of my enemy is still my enemy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Contrista:

Acceptera att det ska vara lite mer action nowadays och sluta klaga. Annars kan du åka hem till farfar din och snacka om hur bra det var förr när allt gick långsammare och det var coolt att ha oranga läderbyxor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emildooooo:

endast sopor som vägrar lära sig lira säger att wow har dålig balans. har aldrig nånsin sett dålig balans i spelet, visst vissa klasser > andra klasser men alla klasser kan slå alla klasser sålänge man vet hur man ska göra det.

i BC var warrior > rogue alltid men ändå så kunde de bästa spelarna plocka riktigt bra warriors, varför? för att dom inte hänger på ett forum och gnäller utan hittar ett sätt att vinna istället.

i preBC var det rogue > allt som bar cloth. men ändå så kunde de allra bästa vinna till och med 2v1 mot rogues, varför? för att de vet hur man spelar.

WoW, även fast det är skit nuförtiden, är världens bäst balanserade MMORPG.

Världens bäst balanserade? Tycker arena-laddern skrikit motsatsen under den tid jag lirat iaf, när DK
tex var som bäst så var ju i princip 70% av top10 lagen med en DK.

Eller på ön som tillkom på slutet av lvl 70 när retri palas sprang omkring och nästan instagibbade alla i sin väg för att dom var så buffade. Visst man kunde döda dem men det var betydligt smärtsammare än att döda någon annan klass. Där märkte men obalansen så väl att man nästan ville lägga accet på hyllan till nästa patch.

Citat:

Så dom bästa spelarna plockade riktigt bra warriors..... Riktigt bra warriors.. Vad hände när dom bästa spelarna kom med sin rogue och mötte andra "bästa spelare" som körde warrior?

Bara för att de bästa spelarna kan ta en bättre klass betyder det inte att spelet är balanserat utan bara att spelaren vet vad han sysslar med.
Det är ju som att skriva att det är jämt prestanda mellan en viper och en volvo bara för att tex Ken block sitter i vipern..
SJÄLVKLART kan alla klasser slå andra klasser berodende på om man kan spela sin klass eller inte men det behöver ju somsagt inte betyda att spelet är balanserat..

EDIT: Svar på topic kanske skulle kan vara bra också ;P Nej. Tror det kommer hända lika mycket som när Starcraft 2 släppts..

Permalänk
Medlem
Skrivet av BesteN:

Världens bäst balanserade? Tycker arena-laddern skrikit motsatsen under den tid jag lirat iaf, när DK
tex var som bäst så var ju i princip 70% av top10 lagen med en DK.

Eller på ön som tillkom på slutet av lvl 70 när retri palas sprang omkring och nästan instagibbade alla i sin väg för att dom var så buffade. Visst man kunde döda dem men det var betydligt smärtsammare än att döda någon annan klass. Där märkte men obalansen så väl att man nästan ville lägga accet på hyllan till nästa patch.

Så dom bästa spelarna plockade riktigt bra warriors..... Riktigt bra warriors.. Vad hände när dom bästa spelarna kom med sin rogue och mötte andra "bästa spelare" som körde warrior?

Bara för att de bästa spelarna kan ta en bättre klass betyder det inte att spelet är balanserat utan bara att spelaren vet vad han sysslar med.
Det är ju som att skriva att det är jämt prestanda mellan en viper och en volvo bara för att tex Ken block sitter i vipern..
SJÄLVKLART kan alla klasser slå andra klasser berodende på om man kan spela sin klass eller inte men det behöver ju somsagt inte betyda att spelet är balanserat..

EDIT: Svar på topic kanske skulle kan vara bra också ;P Nej. Tror det kommer hända lika mycket som när Starcraft 2 släppts..

Kanske inte så konstigt att en helt ny klass är OP ett par veckor eftersom den är helt ny och det är svårt att mäta hur bra olika klasser är innan de sätts på prov på "riktigt" nu nerfades ju DKs rätt tidigt så där fick folk sin utjämning.
Och mer där till, DKs fick en förbannat äcklig tank-nerf också. Så det är inte bara frid och fröjd att vara DK. Men så är det med alla klasser. Alla klasser blir nerfade och förbättrade då och då.

Skrivet av Tehlamah:

Skrivet av BattleAngel:

Hur kan det då vara det sämsta mmot nånsin om det inte finns något som är bättre att spela?

Hahahha ägd.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ni som tjötar om MMORPG lr inte, nämn ett MMO som verkligen har starkt RPG element och beskriv det elementet gärna:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Skrivet av emildooooo:

endast sopor som vägrar lära sig lira säger att wow har dålig balans.

Bara så att du vet har världens bästa arenaspelare och de som anses vara väldigt kunniga kunnat föra mogna diskussioner om wow balans och många har erkänt att den klass de spelade var OP och att wow var som närmast perfekt i season 3 (rogues utan glaives då). För att sedan bli heeelt fuckat i WOTLK.

Hafu tex. erkände att druiden var helt sjukt OP i tbc fast hon själv spelade den enbart och efter tbc så försvann hon helt. Det råder allmän konsensus om att de som blev gladiator rank som dk/pala under season 7 inte förtjänade det. Listan kan göras hur lång som helst, wow är inte ett balanserat spel det har aldrig varit det och kommer aldrig BLI eftersom blizzard balanserar klasserna för PVE!

De som vinner turneringarna i wow nu är de som spelar det sociala spelet bäst, känner de som är sponsrade och kan rerolla FOTM-comps som är OP för tillfället, det är verkligheten.

Vill man ha skicklighet är det SC2 som gäller punkt!

Permalänk
Medlem

Tvivlar starkt på att D3 blir större än WoW.

Om vi nu ska snacka balanserat osv i WoW, kan jag ta upp ämnet om att DK's är OP. "Bara att trycka 121212121"? Näe, så går det inte riktigt till. Visst har de flera bra PvP abilities som är unika för just dem, men det har ju alla andra klasser också, eller? Testa en DK, både i PvP och PvE är det en hel del som är igång. Har en DK alt sj och måste säga att det är en relativt svår klass i PvE, för att få en bra DPS krävs en ganska avancerad rotation och en hel del koll på hur runorna funkar.

Klass 1 kanske har större chans att få ner klass 2, men klass 3 kan få ner klass 1, lär er leva med detta. Är inte direkt någon fanboy, lirar casual raiding och har vid vissa tillfällen övervägt att sluta. Men varför gör inte jag + 11 miljoner andra spelare det? Jo, för att WoW är kul, man blir inte beroende av något man tycker är tråkigt. Det är ju lite synd att det finns fler och fler goldsellers som spammar (vilket man enkelt kan fixa med addons) och folk som helt enkelt gillar att förstöra för andra, men så är det ju i princip i alla spel, eller? Folk med speedhack i CS som t.ex.? Visserligen inte direkt samma sak, men rötägg finns i alla spel :p.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av thunberg:

Acceptera att det ska vara lite mer action nowadays och sluta klaga. Annars kan du åka hem till farfar din och snacka om hur bra det var förr när allt gick långsammare och det var coolt att ha oranga läderbyxor.

Eller så har man inte spelat wow på den tiden.
Tror inte jag har träffat på en enda som tycker att utvecklingen har gått i rätt riktning.
Ge allt till alla gratis!! jippie så kul.
Man känner verkligen att alla de timmar man har lagt i raids är värt det när spelare som aldrig satt sin fot i en raid ser likadana ut.
Man brukar ju säga att "gratis är gott" men det stämmer absolut inte i ett mmo.

Men nu har jag visst träffat en...

Permalänk
Medlem

Håller med mr.rulle som ovan.

Spelade Pre TBC och slutade när TBC kom ut när alla sina timmar i Naxx och BWL var helt värdelöst tjänade.

Börjat spela nu i WOTLK ett bra tag nu. Men märker att Blizzard bara pumpar ut skit för att försöka hålla det levande. Vi vet alla att p12.or inte bryr sig. För dom mainstreamar i 98% av fallen. Vi med erfarenhet vad WoW var innan expansionerna. Vi blir bara mer och mer besvikna för varje patch.

Visst ja kan erkänna jag tycker det är kul. Men samma känsla som förut? Hell no. Tycker man får allt så grymt no cost budget style.

Nej Vanilla med Epic mount cost 1k guld och 1 månads mob grindande för att få ihop det.

PVP var även bättre i Vanilla. Okej för de som spelar Arena förstår er frustration att det inte fanns förut.

Men BG's nu är i princip lika attraktiva som en påse gamla nötter i en sunkig nissan micra..

Sen till er som tycker WoW är Balanserat?

Har aldrig vart det och kommer aldrig bli det.

Vanilla var druids och paladiner ett jävla skämt. NU i 2 expansioner är de helt totalt väck OP.

Spelade Warrior / Tank pvp , Mötte en paladin som gjorde en judgement och 1 divine storm och jag tvär dog?

*OBS* 44k HP

Sjukaste jag vart med om

Visa signatur

Ryzen 5 5600x, XFX 319 MERC 6800 XT, G.Skill Trident Neo Z 16gb 3600mhz
MSI X570 Gaming Plus, Firecuda 520 1tb, Samsung 980 1tb, Fractal Ion+ 760W Platinum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgart:

Kanske inte så konstigt att en helt ny klass är OP ett par veckor eftersom den är helt ny och det är svårt att mäta hur bra olika klasser är innan de sätts på prov på "riktigt" nu nerfades ju DKs rätt tidigt så där fick folk sin utjämning.
Och mer där till, DKs fick en förbannat äcklig tank-nerf också. Så det är inte bara frid och fröjd att vara DK. Men så är det med alla klasser. Alla klasser blir nerfade och förbättrade då och då.

Okey kan hålla med där lite, DK var ny och därför väldigt OP MEN DK är även den enda klassen som varit ny och kollar man efter så ser man att alla klasser nångång har varit OP. Körde själv druid och jag kan säga att man märkte tydligt när man blev buffad (tog ett 5-man party som dreamstate/resto i slutet av "70tiden" kastade mig bara i travelform när dom ressa och det började bli svettigt, win win)

Måste bara fråga en sak också:

Citat:

Men så är det med alla klasser. Alla klasser blir nerfade och förbättrade då och då.

Så du har märkt att klasser buffas och nerfas hit och dit men du står fortfarande fast vid att Wow är världens mest balanserade spel?
Vet du varför man buffar eller nerfar en klass?

davaa:
Du förstår inte vad vi menar med obalans.. Visst klass 1 kanske har större chans att få ner klass 2 och klass 3 dödar klass 1 osv osv
Problemet är när klass 4 kommer och i princip kör över klass 1, 2, 3 osv osv. Det är obalans.

Blizzard släppte spelet 2004 och än idag buffas och nerfas klasser, är det så j*vla svårt att få en vettig balans?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tompii:

Håller med mr.rulle som ovan.

wall of text

*OBS* 44k HP

Sjukaste jag vart med om

44k på 2 attacker, får mig att tveka en aning. har spelat paladin själv och 44k på en tank warrior på 2 attacker.. njaa låter som de KAN har vart några mer saker där va?