Galaxy S eller desire?? please help ;)

Permalänk
Medlem

Galaxy S eller desire?? please help ;)

Hur ska man veta skillnaden, för och naktdelar om man aldrig haft någon liknande mobil. Känns ju som galaxy var fräshare iaf.
Den är ju nyare med vilket borde göra den lite bättre, iaf prestanda mässigt men desire kanske ha bra mjukvarufördelar?

Gah hur ska man kunna välja, lr är det bara gå å handla in en och köra på det. Stora hela är ju mobilerna rätt lika varandra..

Permalänk
Medlem

Som du säger är dem lika varandra, Galaxy är utan tvekan bättre men båda är bra Läs andras åsikter om mobilerna och skapa dig en uppfattning.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Galaxy s är ju bättre prestandamässigt, och skärmen är ett snäpp bättre.
Mjukvara mja bägge kör ju android så borde inte vara mer en små skillnader och egentligen bara gränssnittet lite

Sen att galaxy S finns att köpa och desire inte kan ju hjälpa till lite.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

Skälet till att jag valde en Desire över en Galaxy S är att jag har en iPhone idag och hatar den telefonen.
Galaxy S påminner för mycket i utseendet av en iPhone, skalet och även grafiska gränssnittet i telefonen.

För det andra så tycker jag att HTC Sense gränssnittet är väldigt trevligt och som flera redan sagt, båda telefonerna är jävligt bra och det är mindre prestandaskillnader mellan dem där Galaxy S vinner. Dock vet jag inte vilken av dem som är dyrare så det får du kolla och överväga med.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D, 32GB 3600MHz CL16 RAM, RTX 7900XTX, Fractal North

Permalänk
Medlem

Jag skulle ha valt galaxy s anyday. Den har en hummingbird processor som är snabbare, bättre GPU prestanda (enligt samsung 4x bättre än snapdragon), batterisnålare och är den första 45nm processorn i en smartphone (snapdragon är 65nm). Sen om man tycker att UI't är fult så är det väl bara att byta ut det? (är inte så inne på själva android OS, men det borde väl vara möjligt?)

Permalänk
Skrivet av HypeX:

Jag skulle ha valt galaxy s anyday. Den har en hummingbird processor som är snabbare, bättre GPU prestanda (enligt samsung 4x bättre än snapdragon), batterisnålare och är den första 45nm processorn i en smartphone (snapdragon är 65nm). Sen om man tycker att UI't är fult så är det väl bara att byta ut det? (är inte så inne på själva android OS, men det borde väl vara möjligt?)

Japp det är fullt möjligt, det är bara att installera någon launcher.

Visa signatur

i5 2500k@stock ** P67A-GD65 ** AMD 6950 ** 1TB F3 ** Lian-Li PC-FI8

Permalänk
Medlem

Valet är inte speciellt svårt då Desire verkar vara helt omöjlig att få tag i.

Jag själv var inställd på en Desire men när den inte fanns i lager tog jag en Galaxy och nu i efterhand är jag mycket glad att jag inte fick tag i en Desire.

Visa signatur

I7 980@4.4ghz, Asus 580, 12gb RAM, Asus rampage 3 extreme, Intel g2 160gb+6tb mekaniska diskar.

Permalänk
Medlem

Vad är detta om att Desire går inte att få tag på?
Beställde min på Dustin, då stog den som ej i lager.
Dagen efter skickades den till mig och det stog fortfarande ej i lager.

Valde Desire p.g.a fotolampan faktiskt. Har varit så många gånger jag har behövt den.
Har inget behov av 4" eller monster prestanda. Då jag ska inte spela med den precis

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av matx:

Vad är detta om att Desire går inte att få tag på?
Beställde min på Dustin, då stog den som ej i lager.
Dagen efter skickades den till mig och det stog fortfarande ej i lager.

Valde Desire p.g.a fotolampan faktiskt. Har varit så många gånger jag har behövt den.
Har inget behov av 4" eller monster prestanda. Då jag ska inte spela med den precis

Varit slut hos de stora leverantörerna och varken Tre, Telia eller Telenor vågade säga någon datum.

Visa signatur

I7 980@4.4ghz, Asus 580, 12gb RAM, Asus rampage 3 extreme, Intel g2 160gb+6tb mekaniska diskar.

Permalänk
Medlem

Ok, känns som galaxy är mest aktuell.
Trodde aldrig jag skulle bli samsung ägare

Men en grej som ni här kanske inte har dunderkoll på, jag har absolut noll koll men får givitvis kolla med phonehouse osv. Men abbonomang...
Va ska man veta vilket man ska ha? Vill ju kunna surfa obegränsat iaf. Spelar det någon roll om man är på phonehouse eller en telia butik direkt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MB:

Ok, känns som galaxy är mest aktuell.
Trodde aldrig jag skulle bli samsung ägare

Men en grej som ni här kanske inte har dunderkoll på, jag har absolut noll koll men får givitvis kolla med phonehouse osv. Men abbonomang...
Va ska man veta vilket man ska ha? Vill ju kunna surfa obegränsat iaf. Spelar det någon roll om man är på phonehouse eller en telia butik direkt?

Just nu känns Telia prata på med surf som det bästa erbjudandet om det fortfarande finns kvar. 29kr/ månad för 1gb surf som stryps till 120kbs, ringer och skickar sms för 29 öre fram till nyår, efter det 98 kr/ månad sedan kan man få spotify för 29kr/ månad året ut.

Fick mitt för snart en vecka sedan så det borde nog finnas kvar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Galaxy saknar LED blixt, det är väl det enda negativa

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Samsung har ju varit dålig på att uppdatera telefonerna! Är det bekräftat att android 3.0 kommer till Galaxy? Nån som vet om Desire får de samma?

/ Petter

Permalänk
Medlem
Skrivet av lAlAz0r:

Samsung har ju varit dålig på att uppdatera telefonerna! Är det bekräftat att android 3.0 kommer till Galaxy? Nån som vet om Desire får de samma?

/ Petter

Desire får inte, Galaxy troligen inte heller. Upp till modningscommunityn, modaco och xda m.fl.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Samsungen har 4" saknar kamerablixt, Desire lite mindre, har blixt.

Både samsungen och desire får 2.2, desire i helgen och samsung i september om jag inte kommer ihåg helt fel.

Gillar HTC's UI mycket mycket bättre än Samsungs UI. Beror på om man är villig att byta ROM själv.

Samsungen är snabbare än desire, dock ej när desire har 2.2.

edit: "Your device" = Desire med 2.2

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem

Fast det där skulle ju kunna bero på en dåligt hopsvängd ROM för Galaxy S.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sneaky:

Fast det där skulle ju kunna bero på en dåligt hopsvängd ROM för Galaxy S.

Dålig och dålig, stock ROM skulle jag gissa på. Men det var inte det som var poängen just nu, gissar på fina resultat när galaxy x får 2.2

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10