AMD släpper Catalyst 10.7

Permalänk

Asså nu funkar inte ens 10.6 :S Samma fps som när jag hade 10.7. Jävla skit drivrutiner

Permalänk
Medlem

Hur viktigt är det att rensa bort drivrutinerna om man skall gå från 10.6 > 10.7? Behövs det ens?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Är det bara jag som aldrig stött på ett enda problem med Catalyst? Kört mitt HD4870X2 i 1,5år, aldrig haft problem med en enda update, kör 10.6 nu sen igår, BFBC2 funkar perfekt som förut

Samma för mig kört med 4770 sen det släpptes för över ett år sen inga problem med drivrutiner. Vet inte vad vissa grejar med eller är det bara vissa nedladdningar de är fel på

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

"Borderlands: Upp till 8 % bättre prestanda med grafikkort ur Radeon HD 5000-serien, i Crossfire och med diverse kvalitetsinställningar (se release notes för alla detaljer)."

Bra att det finns en länk också... -.-

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillgubbn:

Asså nu funkar inte ens 10.6 :S Samma fps som när jag hade 10.7. Jävla skit drivrutiner

Nu när jag installerade ändrades grafik inställningarna till standard i CCC, kolla där om du hittar nått.

Permalänk
Medlem

Förstår inte alla som har problem. Jag har aldrig någonsin haft några speciella problem med ati drivrutiner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krilleoh:

Förstår inte alla som har problem. Jag har aldrig någonsin haft några speciella problem med ati drivrutiner.

Jag har bara haft problem 1 gång med ATI's drivrutiner, kunde inte köra 2 skärmar och ha crossfire på.
Annars är jag nöjd och vet inte heller varför alla klagar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ErsdaHL06:

någon som vet varför min loadtemp ökat ifrån 60-70 till runt 90 ? Spelar ingen roll om vilken drivrutin jag använder

kan det vara en varm sommar? Har själv klockat ner allt till fabriksinställningar i hettan. Kommer igen när det blir svalare. Måste bara säga att med 2x5770 och i5 570 så klarar jag mig på standardklock utan att se någon större skillnad i praktiken med de flesta spel.

Permalänk
Medlem

10.7 fungerar ypperligt, för mig i alla fall. Testat ett flertal spel utan några som helst problem. Körde en snabb runda Heavens Benchmark.

Uploaded with ImageShack.us

Skrivet av Fire_Ice:

En skräpdrivrutin i högen: Idleclocks, 400MHz core, 1000MHz memory.

Idle temp skjutit i höjden, tack ATi, fick hoppa över 10.5, 10.6 p.g.a. katastrofala problem för en hel del personer och nu detta med 10.7, när ska jag få uppdatera? Hur kan Microsoft WHQL-certifiera dessa, mutor? Särskilt 10.6 som jag jättemånga BSOD, pinsamt.

Edit: Avaktivera overdrive och du får 157MHz core och 300MHz memory i idle, buggdrivare.

Jag har 157/300 med overdrive aktiverat/avaktiverat med 10.7.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Avstängd

""En skräpdrivrutin i högen: Idleclocks, 400MHz core, 1000MHz memory.""

jasså, inte här, ens avinstallerat dina gamla drivare?

Trött på gnäll som inte är befogat..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karlsson89:

Äh herregud vad gött detta blev, har suttit och suktat efter hårdvaruacc. i h.264 länge nu!

Länge leve ATI!

Hårdvaruacc har ju funnits bra länge till mpc-hc.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

lite sent med att komma med 8% bättre på borderlands? Aja bättre sent än aldrig.

Permalänk

Vet nån vart man kan ladda ner både 10.6 och ccc? Googlade men tror bara att jag hittade själva drivisarna

EDIT: Skit samma, såg att man kunde ladda ner dom på ati's hemsida

Permalänk
Medlem

Hur viktigt är det att ta bort 10.6an? installerade 10.7 och det står verision 10.7 i ccc, men går man in i C/program/ati så ligger 10.6 kvar där, nåt man behöver ta bort tro?

Visa signatur

i9-13900K / RTX4080

Permalänk
Medlem

vad menaas med hårdvaruacc. i h.264?

jag får BSOD rätt ofta under spel, kan det bero på 10.6?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

""En skräpdrivrutin i högen: Idleclocks, 400MHz core, 1000MHz memory.""

jasså, inte här, ens avinstallerat dina gamla drivare?

Trött på gnäll som inte är befogat..

Ja det har jag, jag har alltid tyckt om ATi men just denna drivrutin fick mig att flyga i taket, speciellt i kombination med att jag har börjat spela BFBC2 och orkar inte med de långsamma laddtiderna med de perfekta 10.4.

Jag har aldrig haft problem tidigare och har avinstallerat drivrutinen i enhetshanteraren, startade om, avinstallerade resten som hade med ATi att göra med deras egna uninstaller. Allt försvann så vitt jag kunde se, t.o.m. mappen.

Installerade de nya och märken att fläkten blåser på 24% istället för 21% och temperaturen är 10 grader celsius högre än normalt. Upptäcker de ökända idle-klock-bråkstakarna många pratat om. Avaktiverar Overdrive och ser att de går tillbaka till normala värden.

Inget problem för mig som inte använder overdrive men jag har alltid kunnat ha det aktivt tidigare, att det ska vara så svårt för dem att få bort småbuggar har börjat irritera mig som så många andra.

Ska prova BFBC2 och hoppas inte jag får 20fps som en del rapporterar här, då blir jag fullkomligt tossig vill jag lova

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Jag får inte in skiten överhuvudtaget.
Har avinstallerat allt som har med ATI att göra, sen installerar jag den versionen jag hittar för win 7 64 bit med ett ati hd 5870.
Hela installationen funkar som den ska, den ber mig starta om datorn, men sen när datorn har startat om så kommer det här upp.

Vad gör jag för fel?
Finns länkar till ati programmet att klicka på i startmenyn och vid högerklick på skrivbordet. Men det händer inte ett skit när man klickar på dom

Edit, kom ju på att jag har ju powercolor radeon hd5870. Kan man inte använda ati drivisar då?
Powercolor har bara 10.6 på sin sida

Visa signatur

| Skärm: LG 23" LED E2350v-PN | Chassie: Silverstone Raven RV 02 | Nätagg: Corsair HX 750w PSU | Moderkort: Asus P7P55D-E PRO | Cpu: Intel Core i5 Quad - 750 | Noctua NH-D14 | Minne: Corsair Dominator DHX 1600MHz DDR3 20gb | Grafik: Powercolor Radeon HD 5870 1GB GDDR5 | HDD: Intel X25-M SSD 80GB, WD Caviar black 1TB |
Psn: Joi_

Permalänk
Medlem

Radeon HD 4000/5000: Acceleration av H.264 i mediaspelaren VLC 1.1.1

Låter bra det, äntligen får grfikkorten lite nytta även i vlc!

Men, vet någon om detta gäller mkv hd filmer?

Permalänk
Medlem

"CrossfireX: Stöd för roterade skärmar med flera grafikkort."

Korrigera mig om jag har fel, men har inte detta funnits tidigare?
Jag har iaf inte haft några problem med det tidigare.

Permalänk
Medlem

Vet inte om detta har med drivrutinen att göra, men jag kan inte ansluta till servrar i bfbc2 längre efter att ha installerat 10.7.. Min bror som sitter på i princip samma burk och installerat 10.7 funkar det felfritt för.

Visa signatur

Asus X99-A | i7 5820k @ 4.2ghz | Kelvin S24 | 4x4GB 2133mhz | MSI GTX 980ti gaming @ 1450 / 3900 Mhz | Evga 850w Gold G2 | 256Gb 850 Pro SSD x2 | Corsair 550D | Acer XB270HU

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Infinity_90:

"CrossfireX: Stöd för roterade skärmar med flera grafikkort."

Korrigera mig om jag har fel, men har inte detta funnits tidigare?
Jag har iaf inte haft några problem med det tidigare.

Står ju ingenstans att det inte funnits tidigare dock, står bara att NU stödjs det

Permalänk
Skrivet av zhrooms:

Är det bara jag som aldrig stött på ett enda problem med Catalyst? Kört mitt HD4870X2 i 1,5år, aldrig haft problem med en enda update, kör 10.6 nu sen igår, BFBC2 funkar perfekt som förut

Nej, du är inte ensam. Vi är två stycken iaf..

Permalänk
Skrivet av Joi:

Jag får inte in skiten överhuvudtaget.
Har avinstallerat allt som har med ATI att göra, sen installerar jag den versionen jag hittar för win 7 64 bit med ett ati hd 5870.
Hela installationen funkar som den ska, den ber mig starta om datorn, men sen när datorn har startat om så kommer det här upp.

http://img843.imageshack.us/img843/3218/ati.jpg

ta bort allt och installera från powercolors officiella. sedan kanske du kan muxa in den nya ovanpå powercolors officiella, men inget jag kan garantera. fick samma problem till mitt 5650 till min bärbara vaio.

Permalänk

Inte helt stabil drivrutin.

Har fortfarande lite flicker på skärmen när GPU börjar jobba med något, nu senast i nya VLC, men bara när (hd) klippet startar. Sänkte dock CPU aktiviteten med 50% med GPU accelereringen på. Dock visar catalyst lägre (0) GPU aktivitet med accelereringen på. Skumt, borde väl vara tvärtom.

Permalänk
Skrivet av Smookey:

Hur viktigt är det att ta bort 10.6an? installerade 10.7 och det står verision 10.7 i ccc, men går man in i C/program/ati så ligger 10.6 kvar där, nåt man behöver ta bort tro?

Kontrollpanelen- Avinstallera ett program - ATI Catalyst Insall Manager - Ändra - Välj sedan avinstallera allt. Boota om och kör dom nya. Har alltid funkat för mig, skulle det mot förmodan krångla så kör driversweeper i felsäkert.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joi:

Jag får inte in skiten överhuvudtaget.
Har avinstallerat allt som har med ATI att göra, sen installerar jag den versionen jag hittar för win 7 64 bit med ett ati hd 5870.
Hela installationen funkar som den ska, den ber mig starta om datorn, men sen när datorn har startat om så kommer det här upp.

http://img843.imageshack.us/img843/3218/ati.jpg

Vad gör jag för fel?
Finns länkar till ati programmet att klicka på i startmenyn och vid högerklick på skrivbordet. Men det händer inte ett skit när man klickar på dom

Edit, kom ju på att jag har ju powercolor radeon hd5870. Kan man inte använda ati drivisar då?
Powercolor har bara 10.6 på sin sida

Installerade med program från Powercolors hemsida istället. Det funkade direkt. Ska det verkligen inte funka med program direkt från ATI?
Dock har jag ju nu bara 10.6. Någon som vet hur lång tid etc det brukar ta för tex som i mitt fall, powercolor att fixa en 10.7 ?

Visa signatur

| Skärm: LG 23" LED E2350v-PN | Chassie: Silverstone Raven RV 02 | Nätagg: Corsair HX 750w PSU | Moderkort: Asus P7P55D-E PRO | Cpu: Intel Core i5 Quad - 750 | Noctua NH-D14 | Minne: Corsair Dominator DHX 1600MHz DDR3 20gb | Grafik: Powercolor Radeon HD 5870 1GB GDDR5 | HDD: Intel X25-M SSD 80GB, WD Caviar black 1TB |
Psn: Joi_

Permalänk
Skrivet av Gargamel123:

Inte helt stabil drivrutin.

Har fortfarande lite flicker på skärmen när GPU börjar jobba med något, nu senast i nya VLC, men bara när (hd) klippet startar. Sänkte dock CPU aktiviteten med 50% med GPU accelereringen på. Dock visar catalyst lägre (0) GPU aktivitet med accelereringen på. Skumt, borde väl vara tvärtom.

Byt till MPC-HC så slipper du såna problem..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Joi:

Installerade med program från Powercolors hemsida istället. Det funkade direkt. Ska det verkligen inte funka med program direkt från ATI?
Dock har jag ju nu bara 10.6. Någon som vet hur lång tid etc det brukar ta för tex som i mitt fall, powercolor att fixa en 10.7 ?

Jag har ett PowerColor kort ett PowerColor HD5850 PCS+ 1GB och det funkar hur bra som helst med 10.7 från ATI´s hemsida!

MVH

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Står ju ingenstans att det inte funnits tidigare dock, står bara att NU stödjs det

Det har ju funnits stöd för det tidigare med då det har gått att utan problem ställa in det tidigare, har gjort detta med mina senaste 3 ATi grafikkort.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fire_Ice:

Ja det har jag, jag har alltid tyckt om ATi men just denna drivrutin fick mig att flyga i taket, speciellt i kombination med att jag har börjat spela BFBC2 och orkar inte med de långsamma laddtiderna med de perfekta 10.4.

Jag har aldrig haft problem tidigare och har avinstallerat drivrutinen i enhetshanteraren, startade om, avinstallerade resten som hade med ATi att göra med deras egna uninstaller. Allt försvann så vitt jag kunde se, t.o.m. mappen.

Installerade de nya och märken att fläkten blåser på 24% istället för 21% och temperaturen är 10 grader celsius högre än normalt. Upptäcker de ökända idle-klock-bråkstakarna många pratat om. Avaktiverar Overdrive och ser att de går tillbaka till normala värden.

Inget problem för mig som inte använder overdrive men jag har alltid kunnat ha det aktivt tidigare, att det ska vara så svårt för dem att få bort småbuggar har börjat irritera mig som så många andra.

Ska prova BFBC2 och hoppas inte jag får 20fps som en del rapporterar här, då blir jag fullkomligt tossig vill jag lova

Att fläkten går på lite högre varv - 21% till 24% betvivlar jag att du hör dock är väl inte så konstigt med den här sommarens temperaturer..var glad att den bara varvar upp så lite med en förhöjning med 10 grader.
Får du 20fps i BFBC2 så har du rätt i att bli lite tossig..;)
Håller med om att det finns småbuggar som inte borde följa med från drivrutin till drivrutin.