Permalänk

Kritik på min film

Hej,
Jag är med och tävlar i Loopias 10års jubileumstävling. Det går ut på att göra en reklamfilm.
Lite greenscreen och ytterst lite 3D i mitt bidrag,
säg vad ni tycker!

Farfar spelar huvudrollen!

YouTube - ‪Loopia reklamfilm - Loopia Webbhotell firar 10 år‬‎
Tack o bock!

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndersNyman:

Hej,
Jag är med och tävlar i Loopias 10års jubileumstävling. Det går ut på att göra en reklamfilm.
Lite greenscreen och ytterst lite 3D i mitt bidrag,
säg vad ni tycker!

Farfar spelar huvudrollen!

YouTube - ‪Loopia reklamfilm - Loopia Webbhotell firar 10 år‬‎
Tack o bock!

Skulle lika gärna kunna vara en "riktig" reklamfilm, mäkta imponerad! Bra gjort! Det enda jag kan säga är att ljudet lät lite dåligt? Eller var det meningen kanske? Tyckte det sprakade lite.

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem

Snyggt! Genomtänkt och rolig.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jilted82:

Skulle lika gärna kunna vara en "riktig" reklamfilm, mäkta imponerad!

instämmer helt! plev helt paff:P

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Skit bra, ska skicka runt denna tror jag och få folk att "gilla" glöm inte att skriva sedan om du vann något! Lycka till!

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

En av få reklamer jag inte blir förbannad på. Den var snyggt gjort och man blev lite sådär varm inombords av din farfars röst
Mycket bra jobbat!

Permalänk
Medlem

Helt klart välgjord men kändes ryckig i klippningen.

Permalänk
Medlem

För ryckig i klippningen men annars skit bra jobbat.

Visa signatur

Herrow

Permalänk
Medlem

Kollade på flera bidrag och tyckte att din var absolut bäst! Om du lyckas fixa "ryckigheten" så kommer du att nå perfektion.

Permalänk
Medlem

Snygg och till snudd på proffsig. Jag får se om jag får "tid" till att göra ett eget bidrag.
Rösten var trevlig MEN stakandet gjorde det väldigt tydligt att han läser medan han uttalar det(?) och det känns inte naturligt. Nån eller några timmars torrläsning innan kanske hade suttit bra. Men nu ska jag inte sitta och kritisera FÖR mycket för det är ju JAG som ska ha bilen

Permalänk

Tack tack!
Kul att ni gillar den.
Håller med om ryckigheten nu när jag vilat ögat några dagar från den. Problemet var att få ner den till 30sec... behövde klippas en del i dialogerna.

Kul om du är med iXam, lycka till!

Kanske kan bli en film till för min del

Permalänk
Sötast

Tyckte den var helt underbar

Det säger inte lite då man i vanliga fall hatar reklam!

Permalänk
Medlem

Snyggt. Har själv inget emot jumpcuttandet, men jag noterade att din namnskylt i början med stor sannolikhet ligger utanför safety marginsarna. Texten kommer alltså att klippas bort på en tv.

Permalänk

i like it! mysig gubbe. man kanske borde byta till loopia ^^

Permalänk
Skrivet av hapone:

Snyggt. Har själv inget emot jumpcuttandet, men jag noterade att din namnskylt i början med stor sannolikhet ligger utanför safety marginsarna. Texten kommer alltså att klippas bort på en tv.

Så sant... om nu någon kikar på den på tjock tvn

Permalänk
Avstängd

skratta ihjäl mig när jag så denna : YouTube - loopiawebbhotells kanal

Visa signatur

angel of fucking poop and will smith! :) i love poop! and will smith! and i am gonna buy a computer for only 20 dollar! yeah, se ya´ll next week! Ps: jag älskar Annika

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndersNyman:

Så sant... om nu någon kikar på den på tjock tvn

Det klipps faktiskt lite på alla tv-apparater, till och med projektorer brukar klippa bort en del. Är väl egentligen bara just datorer som låter det vara helt orört. Alltid bra att titta på säkerhetsmarginalerna, bara för säkerhets skull

Permalänk
Medlem

Jag tror inte det är något problem med namnskylten. Filmen var ju letterboxad till bredare än 16:9 så det är ju marginal kvar ner till TV-rutans undre del. Tyckte även det såg ut att vara tillräcklig marginal till vänsterkanten.

Bra film. Såg även på ett par andra bidrag och de var också bra och det fanns många sämre också...

Permalänk

Tycker det borde vara fler som är sugna på att vara med. Det är lite glest mellan bidragen i tävlingen...
Ingen som känner sig manad?