Köpa P4 nu eller vänta lite?

Permalänk
Medlem

Köpa P4 nu eller vänta lite?

Jag tänker köpa ny dator inom en snar framtid. Har bestämt mig för ett P4-system, men mycket mer än så har jag inte bestämt.. Tänkte bara kolla om någon vet vilken P4-processor som är den snabbaste som säljs i Sverige för tillfället, och om det kommer komma några nya inom den närmsta månaden?

Jag orkar inte hålla på och överklocka, utan vill bara ha en fet dator som är stabil och bra.

Den som orkar kan ju också tipsa om bra mobo-cpu-ram-kombinationer för P4.

Permalänk
Medlem

snabbaste är väl P4 2800 mhz!?

Permalänk
Medlem

varför inte vänta ett tag på att SiS och Via kommer med sina nya chipset som stödjer tvåkanals-DDR... då kommer det klart att spöa ett system med Rambus... minnesbandbredden borde ju ligga på motsvarande ca PC 6000...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BuFFy
varför inte vänta ett tag på att SiS och Via kommer med sina nya chipset som stödjer tvåkanals-DDR... då kommer det klart att spöa ett system med Rambus... minnesbandbredden borde ju ligga på motsvarande ca PC 6000...

När man ska köpa dator ska man göra de då man vill, om man ska vänta på det du sa så finns de säkert redan ny teknologi på väg och de gäller för allt. Köp nu. va glad. köp igenom om nåra år.

Visa signatur

Sony Vaio FE21M

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pr0nandy

När man ska köpa dator ska man göra de då man vill, om man ska vänta på det du sa så finns de säkert redan ny teknologi på väg och de gäller för allt. Köp nu. va glad. köp igenom om nåra år.

vadå några år?? tror du man är antikhandlare eller??