Permalänk
Skrivet av oshe:

Jag är en utav de personer som köpt skärmen med Dustinhomes introduktionsrabatt. Tidigare tyckte jag mig inte vara speciellt känslig för bleeding men den här skärmen har fått mig att ändra min uppfattning. Jag vet inte hur vanligt förekommande problemen är i den här serien eller om min skärm är en utav få som lider av dessa problem.

Jag bifogar en bild på min skärm så ni får se vad jag pratar om. Bilden är tagen med 2 sekunders slutartid och 5.6 bländare utan stativ (jag tycker mig vara tillräckligt stadig på handen för att ge en klar bild av problemet).

http://img541.imageshack.us/img541/7311/p8011762.jpg

Tycker ni att problemet är tillräckligt stort för att jag ska be att få skärmen utbytt? är problem i den här utsträckning unikt för min skärm och inte alls lika uttalat i den hela serien?

Hur nära var kameran ungefär? Det skulle ju kunna vara IPS glow också, det brukar normalt vara vitaktigt på nyare IPS-paneler men på just den här skulle det vara mer orange har jag läst.
Alltså, försvinner det om du ställer dig längre bort från skärmen (rakt framför). Isåfall är det inte bleeding.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog säga att kameran var ungefär 50cm från skärmen. Problemet kvarstår även när jag är en bra bit ifrån skärmen. Problemet är synligt även när skärmen inte är mörk. Jag tror inte det är tinting, jag kan se små färgskiftningar när jag tittar på skärmen från olika vinkar men detta stör jag mig inte alls på.

Permalänk

Okej, men då är det helt klart backlight bleeding som du trodde.
Givet att du returnerar. Om ersättningsskärmen inte är direkt bättre så skulle jag gå vidare till någon annan modell...

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Vad säger ni som har skärmen är denna bättre än den äldre 2209wa ifall den ska användas till spel och en del bildbehandling? Samma pris just nu.

Visa signatur

E2160 @ 3,2 , scyte infinity, p35 ds3, 4gb corsair 800mhz, Sapphire 5850 1gb. Intel x-25 V 40gb, 1x western digital black. /laptop amd x2 2.2ghz 3gb 5730.

Permalänk

Denna, gamer själv Men hade problem när den gick i 75hz i cod4. Typ blir helt fel, skärmen slocknar och sånt

Permalänk
Medlem

Som jag skrev hade jag också problem med 75Hz ibland, 72Hz fungerar bra dock.

Permalänk
Skrivet av Mäki:

Vad säger ni som har skärmen är denna bättre än den äldre 2209wa ifall den ska användas till spel och en del bildbehandling? Samma pris just nu.

Den enda som kan ge dig ett riktigt svar är nån som har båda, vilket ingen här verkar ha.

Enligt Digitalversus så hade ju 2311an klart sämre betraktningsvinklar. Du har själv sett det om du läst igenom de senaste sidorna.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Ni som har skärmen, hur funkar den i spel och filmtittande? Backlight bleeding är skitsamma då min samsung idag bara spyr bleeding så kan bara bli bättre. Kanske beställer en till veckan.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av NukeHenk:

Ni som har skärmen, hur funkar den i spel och filmtittande? Backlight bleeding är skitsamma då min samsung idag bara spyr bleeding så kan bara bli bättre. Kanske beställer en till veckan.

Jag har både 22" och 30" skärmen och kan inte säga att man ser någon backlight mer än när det är helt svart bild, då ser man lite i hörnen.

Spelat COD MW2 på båda skärmarna och tycker det fungerar utmärkt, är gammal CS spelare sen 1998 och har varit extremt kräsen med input lag men har inte märkt av någon sådan i nyare spel (har inte spelat CS på dessa skrärma).

En rätt rolig parentes är att 22" skärmen verkar visa bättre färger än 30" skärmen (22" Ultrasharp & 30" Ultrasharp) vet inte varför det är så men antar att det har att göra med bildytan och att jag sitter lika långt ifrån båda skärmarna.

I film spöar båda skärmarna min LG G5000 52" LCD TV. Skärmarna ger otroliga färger i filmer om man har confat dem rätt!

Permalänk
Medlem

Funderar på 23"arne, är det mycket problem med backlight bleeding? Ska man satsa på en sån? Eller ska man köpa någon dyrare?

Visa signatur

AMD Phenom2 X6 1055T l Asus Crosshair IV Formula l XFX Radeon HD6870 l Corsair 2x 2GB 1600MHz XMS3 l Samsung SH-S223C l Seagate 2x 320GB, Samsung HD204UI 2x RAID 1 HDD's l Corsair HX 850W l Cooler Master HAF 922

Permalänk
Medlem

Dell U2311H Ultrasharp 23"

Har hört ganska mycket om denna skärmen... Skulle bara fråga lite om den...

Vad jag gör på datorn: Kollar på TV-serier/film, surfar på internet och spelar lite spel.

Jag spelar bara MMORPG's... (inte Wow). Just nu spelar jag Final Fantasy XIV Beta... Det är faktiskt ganska krävande, men U2311H'an borde väll klara det bra ? De där 8 ms låter dåligt för okunniga personer (som mig), men det gör väl ingen större skillnad ?

Jag har hört lite dåligt om några saker, som black-bleeding eller vad det kallas.... Det är väl inget jobbigt ?

Även om det är några negativa saker om den, så är den väl en mycket bättre skärm än den jag har nu... (Samsung Syncmaster 940BW) Det är en 19-tums skärm som inte säljs längre, och jag tror inte det var en bra skärm när jag köpte den äns...

Är skärmen väldigt prisvärd hos Dustin Home just nu eller är det bara som de skriver ? De skriver att ordinarie pris är 3994 kr... Och att det är begränsat antal... Men jag tycker det har varit det priset ganska länge...

Synd bara att det inte är en 24 tums... Men det blir väl stor skillnad från 19 tums ändå...

EDIT: Annars så är Benq G2420HDBL också ett alternativ... Den är TN, men om IPS är jätte dåligt för spel, så kanske den är ett bättre alternativ....

Permalänk
Medlem

Någon ? Vill gärna ha ett svar så snart som möjligt...

Permalänk
Medlem

Jag skaffade tre stycken skärmar eftersom det var ett väldigt bra pris. Jag är jättenöjd. 23" känns ganska lagom med 1920x1080, hade en 24" innan med samma upplösning. Jag tycker färgerna är varma. Kalibrerade dem efter Dell U2311H review - FlatpanelsHD fast jag kör med 40 på brightness.

Jag spelar mest cod och just cause, märker inget, det är nästan inget input lag. Det är lite bleeding i nedre hörnet men inget jag stör mig på. Använder ju aldrig skärmen för att se på film utan för att spela, surfa och plugga.

Jag hade en benq 24", 1920x1080 TN innan och det jag tycker mest om med dell skärmen är färgerna som är mycket naturligare och sköna. Du har möjlighet till vga, dvi och dp, usb på sidan. Det är ett klipp. Du kanske kan få en tn skärm några hundralappar billigare, men dellen är bättre. Läs gärna några tester också.

Dell U2311H Review
Dell U2311H review - FlatpanelsHD

Permalänk
Medlem

Ok... Är ganska övertygad att köpa skärmen... Men, ett problem, som kan vara ganska seriöst... Angånde höjden på skärmen, den är väldigt bred, men höjden är liten....

NVM, om du läste det som stod här innan...

Den är "smalare" (På höjden) än de flesta 23 tummare...

Är detta något jobbigt ?

Permalänk
Medlem

den är bred, 16:9 format. Har jättesvårt att bestämma mig hur jag skall placera mina tre skärmar i eyefinity, har jag dem vinklade mot mig är det underbart när jag arbetar, spelar jag vill jag ha dem mer i bredd, men svårt att arbeta eftersom de är breda. Men jag tror inte att de bredare än än en 'vanlig' 23/24", och skall man vara efterklok hade nog en 1920x1200 varit trevligare, men det flesta är ju 16:9 idag

Permalänk
Medlem

Har köpt skärmen nu... Tack för svaren

Permalänk
Medlem

Hoppas du blir nöjd. Jag tycker det är en pangskärm, dessutom pivot fot (eller vad det heter)

Permalänk
Medlem

Funderar också på denna skärm eller 2209WA.
Kopierar mitt inlägg från Flashback.

Nu är det dags att byta skärm men jag har inte riktigt bestämt mig än vilken jag ska köra på.

Kommer att surfa, spela lite spel och titta på lite film/serier.

Vad jag har läst så verkar folk hylla U2311H men den verkar blöda rätt kraftigt?
Även betraktningsvinklarna verkar vara åt helvete, eller?

Vilken ska jag ha!?

Edit:
http://www.digitalversus.com/dell-u2...7_8953_88.html

Här skriver dom att skärmen är seg i FPS spel.
Är det något man märker av om man inte är superduper petnoga?

Permalänk
Medlem

Är det ngn som vet om mediamarkt har ett bra utbud av datorskärmar? (Bor en bra bit ifrån)
Skulle gärna vilja jämföra en ISP och TN-panel irl.

Permalänk
Medlem

har beställt 2 stycken från dustin nu

Visa signatur

AMD Phenom2 X6 1055T l Asus Crosshair IV Formula l XFX Radeon HD6870 l Corsair 2x 2GB 1600MHz XMS3 l Samsung SH-S223C l Seagate 2x 320GB, Samsung HD204UI 2x RAID 1 HDD's l Corsair HX 850W l Cooler Master HAF 922

Permalänk
Skrivet av Skaliss:

Funderar också på denna skärm eller 2209WA.
Kopierar mitt inlägg från Flashback.

Nu är det dags att byta skärm men jag har inte riktigt bestämt mig än vilken jag ska köra på.

Kommer att surfa, spela lite spel och titta på lite film/serier.

Vad jag har läst så verkar folk hylla U2311H men den verkar blöda rätt kraftigt?
Även betraktningsvinklarna verkar vara åt helvete, eller?

Vilken ska jag ha!?

Edit:
http://www.digitalversus.com/dell-u2...7_8953_88.html

Här skriver dom att skärmen är seg i FPS spel.
Är det något man märker av om man inte är superduper petnoga?

Köp båda och returnera/sälj vidare den ena?
Du kommer knappast märka av att U2311an är långsammare i shooters, den har trots allt ändå overdrive vilket NEC EA231WMi och Viewsonic VP2335? saknar. Men är 240 pixlar på bredden så viktigt för dig?

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem
Skrivet av 'Jonte[YoT:

;10311143']Köp båda och returnera/sälj vidare den ena?
Du kommer knappast märka av att U2311an är långsammare i shooters, den har trots allt ändå overdrive vilket NEC EA231WMi och Viewsonic VP2335? saknar. Men är 240 pixlar på bredden så viktigt för dig?

Hämtade ut U2311an förut.
Men jag är fortfarande tveksam. Skulle vilja prova den andra skärmen också men om jag beställer den nu så hinner returstiden ta slut på U2311 innan jag får den. :/

Sen råkade en frigolit bit gå sönder när jag tog ut skärmen ur lådan, så jag kan väl inte ens returnera denna nu?

Permalänk

Haft min U2311H ett par dagar och är sjukt nöjd. Inga döda pixlar på min. Betraktningsvinklarna är bra. Ingen bleeding vad jag märkt än så länge. Inställningarna på skärmen var ju åt helvete från fabrik men det får man väl räkna med. Ändrade till Brightness: 30, Contrast: 75, RGB 93, 95, 98 vilket blev jävligt mycket bättre.

Vet inte hur den är att spela med. Använder den för jobb.

Grym skärm för det låga priset. Köp.

Permalänk
Medlem

Så här ser det ut framifrån.
http://pici.se/pictures/XVBZzbzvh.jpg
http://pici.se/pictures/small/CcDmZVMgD.jpg
http://pici.se/pictures/WOTTfyjIZ.jpg
http://pici.se/pictures/KvjlbPbCE.jpg

Ha i åtanke att det är en gammal sunkig SE 2 megapixel telefon.

Är det mycket att gnälla över?
Det är ju rätt så störande när man tittar på någon film och det är mörkt...

Permalänk
Medlem

fick min skärm igår från Dustinhome, verkar vara mycket prisvärd skärm om man vill inte TN skärm, angående bleeding så ser det ut så här DSC03663.JPG

Permalänk

Också köpt skärmen, men jag skulle vilja ha två i framtiden. Frågor än hur länge man vågar vänta då det som sagt står att ordinarie pris är 3995..

Visa signatur

Server: CPU - i7 3960x | GIGABYTE X79-UD3 | RAM 24GB 1600MHz | Corsair HX750(MDPC-X) | Fractal Design R4 | Intel 530 SSD 240GB | Dell U2311h
HTPC: i5 6600k, 1060 GTX, 8GB Ram, 256 GB SSD.

Permalänk
Hedersmedlem

*trådar sammanslagna*

Permalänk
Medlem

Tja
Har fått skärmarna nu, har enbart hunnit statt upp ena skärmen, har inge problem med bleeding, syns väldigt liten nästan ingen ting, syns bara när man kolla långt åt sidan.

Var ställer man in overdrive?

Visa signatur

Permalänk

Jag är även jag stolt ägare av en u2311. Köpte ett demoex från dustinhome för 1999:-

Blev såpass imponerad av bilden att jag beställde 2 till

Jag har lite bleeding men inget jag stör mig på. Samma sak med tintning. Dessa "problem" upplever jag dock endast när det är kolsvart i rummet och jag kollar på mörka partier från en onormal betraktningsvinkel. Dvs inget jag märker av vid normalt användande.

Jag känner att jag inte kan kräva en perfekt panel för det priset i vilket fall som helst Jämfört med TN panelen jag hade innan så är det ENORM skillnad i bildkvalite och färgåtergivning!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Lämnade tillbaka min U2311H idag. Kunde inte sluta störa mig på dess backlight bleeding i botten.
http://i34.tinypic.com/30iut8y.jpg