Samsung Galaxy S låst till 3. Går det att slippa?

Permalänk
Medlem

Samsung Galaxy S låst till 3. Går det att slippa?

Okay.
Min Morsa ringer som bara den, men det är typ också det enda hon gör.
Nu har hon erbjudit sig att skaffa sig nått abonnemang från Tre där hon kan få en Samsung Galaxy S, för att sedan byta ut den mot min HTC Wildfire. Detta är ju en riktigt nice byte för min del, och hon kommer ju inte kunna använda SGS:ens kapacitet ändå... MEN, Skiten blir ju låst till 3 och jag vill kunna ringa gratis till alla mina vänner med Tele2 Kompis. Någon som vet om det går att låsa upp innan bindningstiden är slut? Bryter man mot något kontrakt hos 3 då så att de blir arga och pissar på min morsa eller är det lugnt?
Tacksam för svar!!!!
Ha det fint!

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Japp det ska gå att låsa upp den, låter inte allt för svårt häller.
Tre har väll inget med att göra vad du gör med telefonen du köpt hos dom?
Är upp till dig om du vill äta den/kasta den i väggen/låsa upp den?

Kika in länken för mer info om hur
[REF] How to unlock/unfreeze all SGS Models [NOW WITH APP][Updated 9-1-10] - xda-developers

MVH Johnny

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk
Medlem

Kay, tack för svar!
Är ingen höjdare på mobiler direkt, och detta känns hyfsat avancerat, i alla fall med mina mått>.<
Finns det inga affärer/verkstäder dit man kan lämna/skicka in den?
Funkar denna upplåsning som så att allt är helt vanligt, bara att man kan använda alla operatörer, eller blir det något om att man inte kan uppdatera mjukvara etc?

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

kolla in - Jönköping Mumien i Göteborg Stockholm Jönköping
Dom borde kunna låsa upp den åt dig och ge dig bättre svar angående upplåsning och kommande uppdateringar.

MVH Johnny

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk
Medlem

Den Samsung Galaxy S jag köpte hos tre var inte låst det minsta, var en helt vanlig standard Galaxy S

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Tackar Johnny! Sjukt fint!

ggustavsson, Köpte du den med ett abonnemang då? Tre säljer väl även telefoner utan abonnemang, och då är de ju inte låsta...

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk

Har haft flera Androidmobiler från tre med abonnemang, ingen av dem har varit låst. Även galaxy S

Visa signatur

Intel Core i7-4770K@4Ghz, NZXT H440, ASUS Z87-DELUXE, Corsair HX1200i, ASUS GeForce STRIX GTX 980 4GB , Corsair Dominator DDR3 1866MHz 16GB, Corsair H60 Hydro Series, Samsung SSD 850 EVO och lite mer hdd