Slå ihop två partioner?

Permalänk
Medlem

Slå ihop två partioner?

hej.
http://i236.photobucket.com/albums/ff188/magell/sdg.png

Som ni ser på bilden så är "Utöka volym" grå av någon anledning. Jag har ju över 300Gb som jag vill utöka C med (Fläska ihop G med C är det jag vill). Ska man inte kunna slå ihop partioner så där eller?
Tack för hjälpen på förhand!

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Googla på "merge partiotions"?
Då hittar du ex Easeus Partition Master Home Edition - Free software downloads and software reviews - CNET Download.com
En varning dock, det är en komplicerad operation och det kan gå åt fanders. När jag slog ihop två (med partionmagic) försvann 50% av datan. Det var dock tydligen ett känt problem fick jag veta via lite googling, och fixades med nåt kommando i kommandotolken..

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | HP ZR24w & Hyundai L90D+ | Corsair HX520W | Asus P8P67 Pro | i5 2500k @ 4,0 | Samsung 850 Evo 500GiB | GTX960 | 16 GB

Permalänk
Medlem

Partitionerna måste ligga bredvid varandra.

97,66 GB partitionen måste du höger klicka och ta bort så att den blir svart (ej blå som den är nu eller grön) innan du kan slå ihop den med C: men se till att du flyttat på grejer i 97,66 GB partitionen innan du gör det.

Edit:
Varför är ditt C: 480 GB stor?

50 - 100 GB är redan det i överkant för Windows på C: Händer något med Windows så blir det jobbigare än vad det borde göra. Början är den snabbaste delen på disken så därför ska den vara så liten med Windows där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av panpo98:

Partitionerna måste ligga bredvid varandra.

97,66 GB partitionen måste du höger klicka och ta bort så att den blir svart (ej blå som den är nu eller grön) innan du kan slå ihop den med C: men se till att du flyttat på grejer i 97,66 GB partitionen innan du gör det.

Edit:
Varför är ditt C: 480 GB stor?

50 - 100 GB är redan det i överkant för Windows på C: Händer något med Windows så blir det jobbigare än vad det borde göra. Början är den snabbaste delen på disken så därför ska den vara så liten med Windows där.

Jag delade min C för ett tag sedan och nu vill jag ha ihop dom igen. (1TB totalt).

Tack för svaret, Jag ska ta bort min partion med Fraps filmer då

Visa signatur

Citera för svar.