Sweclockers Oktober-tävling i Starcraft 2!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikael_Berglund:

Såg att han anmält sig som pro league men den har väl inte öppnat än så jag tog ner han till diamond.

Enligt blizzard nyhetslista så skulle det ju komma en invite only pro league så det var därför jag tog med den.

Jo men asså han är inte _pro_ gamer dvs han tjänar inte pengar på sitt spelande (är jag ganska övertygad över).

Och jo absolut för arrangörerna (gigurra, mikael) kan jag absolut tänka mig att det är jätteroligt med att riktigt bra spelare går med i turneringen. Tyckte det bara var lite tråkigt att det inte längre är sweclockers turnering för sweclockare, men det blir fortfarande roligt med lite bättre gameplay i finalen än vad vi tidigare haft

Permalänk
Skrivet av m1n1h0p:

Jo men asså han är inte _pro_ gamer dvs han tjänar inte pengar på sitt spelande (är jag ganska övertygad över).

Och jo absolut för arrangörerna (gigurra, mikael) kan jag absolut tänka mig att det är jätteroligt med att riktigt bra spelare går med i turneringen. Tyckte det bara var lite tråkigt att det inte längre är sweclockers turnering för sweclockare, men det blir fortfarande roligt med lite bättre gameplay i finalen än vad vi tidigare haft

Jo, du har en poäng i det hela. Min dröm är att ha tre turneringar. En pro, en regular och en True-Swec.. Där pro bara är diamond och platinum, regular är resterande ligor. och True-Swec är för folk som har ett visst antal inlägg eller ett visst reg datum. Men känns som att det kommer ta några månader innan vi får bra flyt på den här turneringen (samt att det är mycket kvar på hemsidan innan allt blir automatiserat!) Om det någonsin blir så att allt går på automatik så skulle det inte vara så svårt att börja dela upp och skapa fler turneringar. Men tills dess får vi nöja oss med en.

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Medlem

Jo, du har en poäng i det hela. Min dröm är att ha tre turneringar. En pro, en regular och en True-Swec.. Där pro bara är diamond och platinum, regular är resterande ligor. och True-Swec är för folk som har ett visst antal inlägg eller ett visst reg datum. Men känns som att det kommer ta några månader innan vi får bra flyt på den här turneringen (samt att det är mycket kvar på hemsidan innan allt blir automatiserat!) Om det någonsin blir så att allt går på automatik så skulle det inte vara så svårt att börja dela upp och skapa fler turneringar. Men tills dess får vi nöja oss med en.

Alltså det hade varit jätte kul. Dock är det nog många som skulle "fuska" och ta en annan liga än den dem är i. Jag skulle kunna tänka mig att man får lägga in sin SC2 profil (liknande dem i denna tråden: http://www.sweclockers.com/forum/119-aktuellt-starcraft-ii/94...) och därifrån faktiskt köra i respektive liga.

Permalänk
Hedersmedlem

Påminnelse till alla!

Vill bara påminna alla återigen att imorgon den 7e kommer matchschemat att skapas. Alla kommer att få utsatta tider för sina kvalmatcher. Har resultatet inte rapporterats senast 3h efter denna tid så kommer ingen av spelarna få poäng. Självklart får spelarna spela sin match tidigare än utsatt datum om dom så vill.

Spelare som ej angett korrekt character code MÅSTE kontakta sina motståndare via PM här på sweclockers forum för att meddela sin character code. Görs inte det kommer motståndaren att automatiskt tilldelas vinsten.

Den första utsatta tiden kommer att vara den 9e. (antingen 21.00 eller 19.00)

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

Epic shit is epic

Permalänk
Medlem

Nice nice, det drar ihop sig, gillar att ha utsatta tider, då är det ingen som kan komma undan! :>

Permalänk
Medlem

haha.. fan var de så strikt på tider o datum på kvalet.. 30 års festen man ska till på lördag ser ut att få konkurrens...

Visa signatur

Starcraft 2 id: Pergius.756 | I don't want to succeed, I just do it my way...

Permalänk
Medlem
Skrivet av 'Gi:

[Gurra;10428619']Påminnelse till alla!

Vill bara påminna alla återigen att imorgon den 7e kommer matchschemat att skapas. Alla kommer att få utsatta tider för sina kvalmatcher. Har resultatet inte rapporterats senast 3h efter denna tid så kommer ingen av spelarna få poäng. Självklart får spelarna spela sin match tidigare än utsatt datum om dom så vill.

Spelare som ej angett korrekt character code MÅSTE kontakta sina motståndare via PM här på sweclockers forum för att meddela sin character code. Görs inte det kommer motståndaren att automatiskt tilldelas vinsten.

Den första utsatta tiden kommer att vara den 9e. (antingen 21.00 eller 19.00)

Jag kommer inte vara hemma just den 9e (enda dagen på hela månaden typ ), spelar väldigt gärna min match någon dag innan.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av DrStupid:

Jag kommer inte vara hemma just den 9e (enda dagen på hela månaden typ ), spelar väldigt gärna min match någon dag innan.

Snacka med motståndaren, så kanske ni kan spela den 8e. Schemat kommer att presenteras imorgon em.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Pergius:

haha.. fan var de så strikt på tider o datum på kvalet.. 30 års festen man ska till på lördag ser ut att få konkurrens...

Som sagt, försök boka om med din motståndare så ni spelar innan utsatt datum

Visa signatur

Permalänk
Entusiast

Jag kommer räkna med att mina motståndare är redo och online vid hemsidans utsatta tider, så vi inte behöver PM'a fram å tillbaks å ha oss. :>

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

Vad är det jag kommer vinna sen när allt är vunnet?

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Hedersmedlem

[b]Nu ska kvalet vara öppnat[/b]

124 spelare ska kvala i totalt 248 matcher. Alla som registrerat sig på flamingfox.se har fått ett mail med matchtider. De övriga får kolla på hemsidan för att se sina.

- Glöm inte att resultat ska rapporteras senast 3 h efter utsatt tid.

- Kan du inte spela din match så rapportera loss på wo.

- Dök inte din motståndare upp på utsatt tid så rapportera win på wo.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag må vara blind. Men avgör man själv om man vill spela bäst av 3 eller bäst av 5?

Permalänk
Medlem

2 Diamond, 1 Platinum och 1 Unknown.

Det blir inget problem med min gudomliga Silver-rank.

Visa signatur

Opera user | 3.6 GHz AMD Phenom II X4 | 6144MB RAM | AMD ATI HD7870 2GB | Det är jag det.
Linux, Eating apple and smashing Windows.

Permalänk

Äsch, seiplo är ju inga problem o spöa! Det är ju mig ni ska vara rädda för

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk
Skrivet av Smygis:

förra månaden var jag i bronz och lirade mot diamond och platinum du kan ju gissa hur det gick :=

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smygis:

Jag är också silver, men skam den som ger sig..

Visa signatur

Starcraft 2 id: Pergius.756 | I don't want to succeed, I just do it my way...

Permalänk
Entusiast
Skrivet av 'Gi:

[Gurra;10431001'][b]Nu ska kvalet vara öppnat[/b]

124 spelare ska kvala i totalt 248 matcher. Alla som registrerat sig på flamingfox.se har fått ett mail med matchtider. De övriga får kolla på hemsidan för att se sina.

- Glöm inte att resultat ska rapporteras senast 3 h efter utsatt tid.

- Kan du inte spela din match så rapportera loss på wo.

- Dök inte din motståndare upp på utsatt tid så rapportera win på wo.

kollade hemsidan, mina matcher var listade där. däremot har jag inte fått ett e-mail, så hoppas alla är med på noterna om att det börjar nu.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Pointwhite har valt att inte få privata meddelanden eller har inte behörighet att ta emot privata meddelanden. Därför kan du inte skicka ditt meddelande till honom/henne.

Om du försöker att skicka detta meddelande till flera mottagare, ta bort Pointwhite från mottagarlistan och skicka meddelandet igen.

....

Alltså.. hur skall jag kunna kontakta honom/henne nu ... får la bli B-net? . . .

Permalänk
Skrivet av Firkraag:

kollade hemsidan, mina matcher var listade där. däremot har jag inte fått ett e-mail, så hoppas alla är med på noterna om att det börjar nu.

Det kan ha att göra med att du inte skrivit in din mail på hemsidan.

Visa signatur

Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Skrivet av Sannehed:

Pointwhite har valt att inte få privata meddelanden eller har inte behörighet att ta emot privata meddelanden. Därför kan du inte skicka ditt meddelande till honom/henne.

Om du försöker att skicka detta meddelande till flera mottagare, ta bort Pointwhite från mottagarlistan och skicka meddelandet igen.

....

Alltså.. hur skall jag kunna kontakta honom/henne nu ... får la bli B-net? . . .

Testa bnet eller vänta på att han kontaktar dig. Vi vet nu i alla fall att du försökt så får du ingen kontakt så kommer du få en poäng.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Testa bnet eller vänta på att han kontaktar dig. Vi vet nu i alla fall att du försökt så får du ingen kontakt så kommer du få en poäng.

Rapportera win på WO om han inte dyker upp på matchtiden.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kommer replays från varje match komma upp på turneringssidan ?

Permalänk
Medlem

Verkar inte som Sweclockerskontot VOID3000 existerar :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av zoorex:

Bara att tacka och ta emot för en gratispoäng.

Förmodligen

Permalänk
Hedersmedlem

[b]Ok update. Hårdare satsning mot folk som saknar sweckonto för PM[/b]

- Om din motståndare saknar/inte har fungerande swec-konto som du kan PMa till, rapportera win på WO @ flamingfox.se och skriv ett inlägg i den här tråden om att du gjort det.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av 'Gi:

[Gurra;10432384'][b]Ok update. Hårdare satsning mot folk som saknar sweckonto för PM[/b]

- Om din motståndare saknar/inte har fungerande swec-konto som du kan PMa till, rapportera win på WO @ flamingfox.se och skriv ett inlägg i den här tråden om att du gjort det.

Dessutom för vi in regeln att det ska vara samma konto på flamingfox.se som på sweclockers. (har inte fått klartecken av gurra på detta än men ni bör räknar med att det är ok!)

Jag ska försöka lista ut ett bra sätt att få en automatisk koll på att kontot existerar på sweclockers så att man inte kan skapa konton som inte existerar här. Ifall någon vet med sig att ens konto är felaktigt så skicka ett pm till mig så fixar jag namnbytet!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

En fråga från lilla mig som är ny på detta.

Är det ok att spela sin match "när" man vill, så länge vi båda är överränns. Eller måste det alltid finnas en domare med?

Mvh
Rickie

Visa signatur

Born too late to explore the earth, born too early to explore the stars, born just in time to see AMD rise back to rule the world.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zoorex:

Kollar du igen så är inte Void3000 hans battle.net namn.