Permalänk
Hedersmedlem

Jag vet inte hur Inet skickar färdiga system, men på andra sidan pölen har de ofta någon form av specialförpackning av betydligt mer avancerat slag än standard chassiekartonger. En självklarhet kan man tycka, speciellt med lite tyngre specialkort eller kylare monterade. Här är några några exempel från tiden då HardOCP testade hela system (och oberoende support/köpupplevelse, närapå unikt!) från olika tillverkare:

Packaging - Maingear F131 | [H]ard|OCP
Product Overview: Packaging & Presentation - Maingear Prysma HTPC | [H]ard|OCP
Part I - Product Overview: Purchasing, Packaging, and Presentation - Maingear Prelude Evaluation | [H]ard|OCP

Gör Inet så, kan knappast de lastas för eventuella skador. Isf är det posten som förlorat förståndet.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Kommer ni att ta in Mionix Keid 20?

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem

Hej inet, har en (dum?) fråga.. Tänkte köpa alla komponenter som behövs i en dator hos er FÖRUTOM chassit som jag köper från ett annat ställe, men undrar om jag kan skicka iväg chassiet och komponenterna till er så sätter ni ihop dom.. (när jag har fått chassit dvs..)

Blev välldigt rörigt nu kände jag..

Permalänk
Medlem

Vill tacka för den bästa supporten man kan få som privatperson, har skickat in delar som gått sönder ett par gånger och aldrig har det gått så smärtfritt som det gjort med er, det är så jäkla skönt att veta när man köper saker att OM det skulle bli några problem med varan så är det Inet man har att göra med, och då är det ju lugnt.

Tänkte även inhandla ett nytt nätaggregat nu snart då det är dags att uppgradera lite lagom till julen, och då undrar jag om ni kanske har några kommande erbjudanden på t.ex. Corsairs AX-serie?

Med vänliga hälsningar, Makarov.

Permalänk

hej. handlade hos er idag för första gången, glömde att skriva i sweclockers rabbatkod. kan man lösa detta i effterhand?

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Medlem

Hej, va just på väg o beställa erat uppgraderingspaket med i i7-930, när jag råkade klicka in o såg att i7 950 va billigare. Så man verkade få bättre dator till lägre pris om man plockade samma delar som erat färdiga "uppgraderings-kit" men bytte processorn...
Varför är det så, är i7 950 sämre på något vis?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Hej, va just på väg o beställa erat uppgraderingspaket med i i7-930, när jag råkade klicka in o såg att i7 950 va billigare. Så man verkade få bättre dator till lägre pris om man plockade samma delar som erat färdiga "uppgraderings-kit" men bytte processorn...
Varför är det så, är i7 950 sämre på något vis?

Antagligen eftersom upgraderingspaketen har ett fast pris och komponenterna var för sig går upp och ner i pris så det lönar sig inte alltid med uppgraderingspaket. Och i7 950 är inte sämre på något sätt vad jag vet.

Visa signatur

Tack till SAiKoU för avataren!
Stationär: i5-8400 | MSI Z370-A PRO | 24 GB DDR4 | 850EVO 500GB | Corsair VX450 | 1060 6GB Windforce

Permalänk

Hur har ni det med studentrabatter, tycker att ni borde fixa något tillsammans med CSN

Visa signatur

cat_fish_1:
"fläktarna ska vi ju inte tala om, astmatiker med ett sugrör hade blåst bättre."

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Megacrash:

Hej, va just på väg o beställa erat uppgraderingspaket med i i7-930, när jag råkade klicka in o såg att i7 950 va billigare. Så man verkade få bättre dator till lägre pris om man plockade samma delar som erat färdiga "uppgraderings-kit" men bytte processorn...
Varför är det så, är i7 950 sämre på något vis?

Skulle tippa på att de antingen vill göra sig av med sina 930, eller så har de helt enkelt inte uppdaterat sina paket än

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Hej, vet ni när ni kommer få leverans av "Netgear WN2000RPT WiFi Range Extender"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av toffel22:

Hej, vet ni när ni kommer få leverans av "Netgear WN2000RPT WiFi Range Extender"?

enligt deras hemsida finns det 2st i butiken i gbg. så borde det nog inte vara en omöjlighet o få en sån skickad om du hör av dig till dem.

Permalänk
Inet
Skrivet av Sergeant44:

Måste fråga, ni har väl självklart tänkt att ta in AMD's nya grafikkort vid lanseringen eller? Eller När tror dom finnas i butik?
Det är ju en grej att dom "officiellet lanseras" 22 oktober, men vad tror ni?

Målet är att vi ska ha kort i lager vid lansering. Tyvärr kan vi inte garantera någonting då det är helt upp till AMD/ATI att förse oss med kort.

Skrivet av Twister86:

Har en till fråga till Inet.

Hur är packningen som ni skickar? Om man t.ex beställer en hel dator (10-20 kg) , kan den skadas på posten? Eller kommer den fram säkert och oskadd? Jag är lite orolig över att beställa tyngre och grejer som är lätt skadliga över nätet, då jag vet att posten inte alltid bryr sig om paketen. (har själv jobbat på posten och sett hur dom slänger IT utrustning huller ombuller).

Vårt mål är att postens hantering aldrig ska kunna skada produkterna. När det gäller större och tyngre datorer har vi speciallådor. Om inte speciallådan skulle räcka till skickar vi även i enskilda fall större datorer (typ ett fullmatat 800D) på pall för att minimera risken för fraktskador.

Om Posten mot förmodan lyckas förstöra innehållet löser vi det så fort som möjligt på smidigaste sätt.

Skrivet av Klimpen2:

Kommer ni att ta in Mionix Keid 20?

Tyvärr inget som kommer in.

Skrivet av Fredmannen:

Vill tacka för den bästa supporten man kan få som privatperson, har skickat in delar som gått sönder ett par gånger och aldrig har det gått så smärtfritt som det gjort med er, det är så jäkla skönt att veta när man köper saker att OM det skulle bli några problem med varan så är det Inet man har att göra med, och då är det ju lugnt.

Tänkte även inhandla ett nytt nätaggregat nu snart då det är dags att uppgradera lite lagom till julen, och då undrar jag om ni kanske har några kommande erbjudanden på t.ex. Corsairs AX-serie?

Med vänliga hälsningar, Makarov.

Vi har inga kampanjer i sikte som det ser ut nu, men man vet aldrig vad som händer i den här branschen, det kan svänga fort!

Skrivet av Megacrash:

Hej, va just på väg o beställa erat uppgraderingspaket med i i7-930, när jag råkade klicka in o såg att i7 950 va billigare. Så man verkade få bättre dator till lägre pris om man plockade samma delar som erat färdiga "uppgraderings-kit" men bytte processorn...
Varför är det så, är i7 950 sämre på något vis?

Hm, när jag kollar priset är vårt uppgraderingspaket billigare än om man plockar ihop delarna löst. Vi kommer att byta till i7 950 samt justera upp priset på paketet något när de nuvarande är slut.

Skrivet av RymdSegel:

Hur har ni det med studentrabatter, tycker att ni borde fixa något tillsammans med CSN

Vårt första mål är att skapa ett bonussystem för att kunna premiera trogna och fasta kunder (samt er här på SweClockers). Men visst, när detta är klart kanske vi tar en titt på vad CSN kan erbjuda!

Skrivet av toffel22:

Hej, vet ni när ni kommer få leverans av "Netgear WN2000RPT WiFi Range Extender"?

Om det är du som lagt order under helgen har vi från butik på väg till dig. Om inte så har vi tyvärr inget datum.

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk

verkar som ni höjer priset på I7 950 varje dag nu
Var det någon kampanj förut?

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Om det är du som lagt order under helgen har vi från butik på väg till dig. Om inte så har vi tyvärr inget datum.

Mvh / Inet

Min order lades förra måndagen men såg nu att ni tagit från butiken och skickat vilket jag tackar för!

Roligt förresten med ett bonussystem!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hypno:

Hej inet, har en (dum?) fråga.. Tänkte köpa alla komponenter som behövs i en dator hos er FÖRUTOM chassit som jag köper från ett annat ställe, men undrar om jag kan skicka iväg chassiet och komponenterna till er så sätter ni ihop dom.. (när jag har fått chassit dvs..)

Blev välldigt rörigt nu kände jag..

Jag fattar, men hur tror du själv när du tänker efter? Det är enligt mig ganska uppenbart att de inte utför några sådana byggen.
Antingen får du köpa chassit hos dem eller sätta ihop den själv...

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk

Om man beställer delar och montering hos er, och ni inte använder t.ex en SLI brygga som kom med moderkortet när ni bygger, skickar ni då med det i paketet sedan?

Permalänk
Inet
Skrivet av Calathea:

Gjorde nyss en dubbel felanmälan på ett moderkort, där jag i den senare skrev att det inte var något fel. Nu har jag fått den första godkänd.. Men det är bara att låta bli att skicka in va? Klantigt att inte testa allt, men det visade sig vara tangetbordets fel att jag inte kunde boota. Didn't see that one coming noo.

Det bästa är att skicka ett mail till service@inet.se med servicenummer så makulerar vi den.

Skrivet av prellenboi:

verkar som ni höjer priset på I7 950 varje dag nu
Var det någon kampanj förut?

Vi försöker alltid ligga till så bra i pris som det går, men ibland rör sig våra inköpspriser och då ändras även priset på hemsidan. Just nu ser vi ut att ligga bra, i topp tre på prisjakt.

Skrivet av prellenboi:

Om man beställer delar och montering hos er, och ni inte använder t.ex en SLI brygga som kom med moderkortet när ni bygger, skickar ni då med det i paketet sedan?

Jupps, vi skickar med SLI-bryggor. Om ni önskar att få med precis allt som ligger i moderkortskartongen är det säkrast att skicka ett mail till info@inet.se med önskemålet efter att ni lagt beställning.

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Fortfarande inget nytt när det gäller Scythe Gentle Typhoons? Är det Scythe eller leveranserna som felar? De finns ju inte i lager i någon butik så ni lär ju inte vara ensamma om att inte ha dem

EDIT: Jag såg att Chilledpc.co.uk skulle få in dem den 20:e. Något ni kan bekräfta?

Permalänk

Nanoxia fläktar är något jag saknar hos er.
Samt Asus grafikkort men det skulle ni väl försöka ta in?

Visa signatur

cat_fish_1:
"fläktarna ska vi ju inte tala om, astmatiker med ett sugrör hade blåst bättre."

Permalänk

När kommer Fractal Design Define XL?

Permalänk

Hej inte.se jag skulle vilja ge er lite feedback från mitt första köp hos er. det var en mycket trevlig och enkel upplevelse. men ni har tyvärr skikat min order som två paket med två olika kolli-nummer. vilket resulterat i att ett av paketen skikats till fel utlämningställe, detta löste sig dock effter ett samtal med posten. dock skulle det uppskattas om det gick att få alla paket som en försändelse i framtiden. SLUT RANT.

ps. detta kan iof bara vara ett fel av posten, men det vore trevligt att få allt som ett paket alternativt en försändelse, det var inga stora föremål jag beställde så det borde gå att få det i ett paket. nåja kommer fortsätta att handla hos er ni har bra priser och sjuste sortiment, ha det.

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk

Kör min fråga igen då ni troligtvis glömt bort den!?

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Fidel Castro
Hej,

Får ni in Asrock X58 Extreme6 i er webbutik och i så fall när?
För er Sweclockers som inte känner till skillnaden mellan X58 Extreme3 och Extreme6...så bjuder jag på denna ögongodislänk!
ASRock X58 Extreme6 and Intel Core i7-970 Review - Introduction

Edit: Visst blir man knäsvag!!!:-)

Frågan är vidarebefordrad till inköpsavdelningen, återkommer!

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Permalänk
Medlem

Måste få tacka för en mycket snabb och väl utförd rma under veckan.
Gick betydligt snabbare än väntat.
En mycket nöjd och glad kund här
Tack!

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Inet
Skrivet av iRasta:

Går det att få sin dator snabbare?
Ifall jag Tex hämtar den i butik istället för att ni skickar ut den?

Om produkten finns på lager i butik är det bara att boka den på nätet och invänta ordernummer som kommer via SMS. Dock kan priset skilja sig mellan butik och webb pga. högre kostnader i butik.

Skrivet av Agemman:

Fortfarande inget nytt när det gäller Scythe Gentle Typhoons? Är det Scythe eller leveranserna som felar? De finns ju inte i lager i någon butik så ni lär ju inte vara ensamma om att inte ha dem

EDIT: Jag såg att Chilledpc.co.uk skulle få in dem den 20:e. Något ni kan bekräfta?

Tyvärr inte, Scythe har fortfarande stora produktionsproblem. Vi uppdaterar datumen löpande så fort vi får veta något!

Skrivet av RymdSegel:

Nanoxia fläktar är något jag saknar hos er.
Samt Asus grafikkort men det skulle ni väl försöka ta in?

Nanoxia är tyvärr inget vi märkt av efterfrågan på. När det gäller Asus har vi som mål att även ta in deras grafikkort.

Skrivet av prellenboi:

När kommer Fractal Design Define XL?

För tillfället inväntar vi på datum från Fractal. Den kommer upp på hemsidan så fort vi vet mer!

Skrivet av funky_monkey:

Hej inte.se jag skulle vilja ge er lite feedback från mitt första köp hos er. det var en mycket trevlig och enkel upplevelse. men ni har tyvärr skikat min order som två paket med två olika kolli-nummer. vilket resulterat i att ett av paketen skikats till fel utlämningställe, detta löste sig dock effter ett samtal med posten. dock skulle det uppskattas om det gick att få alla paket som en försändelse i framtiden. SLUT RANT.

ps. detta kan iof bara vara ett fel av posten, men det vore trevligt att få allt som ett paket alternativt en försändelse, det var inga stora föremål jag beställde så det borde gå att få det i ett paket. nåja kommer fortsätta att handla hos er ni har bra priser och sjuste sortiment, ha det.

Svårt att svara på varför det blev två paket i ditt fall utan att veta ordenrummer. Det bästa vore om posten kunde sammankoppla två paket, men dessvärre erbjuder de ej någon sådan möjlighet idag.

Skrivet av Fidel Castro:

Kör min fråga igen då ni troligtvis glömt bort den!?

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Fidel Castro
Hej,

Får ni in Asrock X58 Extreme6 i er webbutik och i så fall när?
För er Sweclockers som inte känner till skillnaden mellan X58 Extreme3 och Extreme6...så bjuder jag på denna ögongodislänk!
ASRock X58 Extreme6 and Intel Core i7-970 Review - Introduction

Edit: Visst blir man knäsvag!!!:-)

Frågan är vidarebefordrad till inköpsavdelningen, återkommer!

Det är tyvärr inget vi kommer att ta in. Vi har valt att främst ta in billigare moderkort från Asrock då det är ett lågprismärke. Vi rekommenderar Asus om du ska ha ett värstingkort!

Skrivet av NerAniggy:

Justerat! Dra gärna ett mail till info@inet.se om ni ser priser som verkar knepiga!

Skrivet av RainesX:

Måste få tacka för en mycket snabb och väl utförd rma under veckan.
Gick betydligt snabbare än väntat.
En mycket nöjd och glad kund här
Tack!

Tack själv!

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk

jag kan PMa ordernumret om det hjälper.

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk

Asus G73Jw kommer med 1333 Minnen, i eran spec står det 1066.

Visa signatur

Sandlådan 1.0 // CM 690 2 Advanced // Evga P55 FTW // i5 760 2.8 // Gigabyte 470 SOC // Corsair 4Gb 1600 // Samsung SpinPoint 1TB // Corsair 750HX

Permalänk
Medlem

Helvete, gick ju snabbt, fick ett mail att ni hade byggt klart datorn och att ni skickat iväg den, och på hemsidan så kan man ju se vart paketet är men det står att det ännu inte är ivägskickat, lite konstigt?
Vore ju roligt ifall man skulle kunna följa sitt paket

Permalänk
Medlem
Skrivet av iRasta:

Helvete, gick ju snabbt, fick ett mail att ni hade byggt klart datorn och att ni skickat iväg den, och på hemsidan så kan man ju se vart paketet är men det står att det ännu inte är ivägskickat, lite konstigt?
Vore ju roligt ifall man skulle kunna följa sitt paket

Lugn det är posten som är sega med att uppdatera infon

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Tyvärr inte, Scythe har fortfarande stora produktionsproblem. Vi uppdaterar datumen löpande så fort vi får veta något!

De måste ha gjort något stort fel om de inte har lyckats producera något på ett tag. Aja, bara att vänta