Permalänk
Moderator
Moderator

Gillar Boone (påminner lite om mig själv). Veronica känns inte så användbar för mig, passar inte min spelstil och när det kommer till kritan så står hon konstigt nog inte pall för en ordentlig smäll ändå.

Ibland är Boone kanske lite för bra. Följande hände mig igår när jag var på ett NCR-uppdrag... skriver lite halvt kryptiskt men har man inte gjort alla de uppdragen så tycker jag ändå inte man ska läsa

Gav mig iväg på ett uppdrag med en grupp på totalt 7 prickskyttar och en sensor-inriktad robot.
Det var 5 st prickskyttar från 1st Recon, min companion Boone (som är föredetta 1st Recon) samt jag och min robot.

(Det förstörde stämningen lite att en av skyttarna i 1st Recon inte bär basker xD)

Uppdraget var att ta ned en "boss" som enligt uppgift i questen var väldigt stark och svår att ta kål på, därav den stora truppen.
1st Recon-medlemmarna tog position en bit från målet, jag sade åt min companion och robot att stå med resten av gruppen.

Min uppgift i det hela var att locka fram fienden, började med att sakta men säkert rada upp headshots på målets medhjälpare på avstånd tills enbart bossen, som står skyddad i en ruin, återstår. Springer då in mot ruinerna han gömmer sig i, han kommer springande runt ett hörn, jag börjar fort som attan vända mig om för att kuta för livet mot resten av gruppen som är redo att bekämpa honom. Hinner dock inte ens vända mig om innan jag ser bossen ramla ihop på marken och +XP dyker upp.

Det visar sig att Boone, som står riktigt långt bort, har lyckats sänka bossen med ett enda skott innan jag ens hunnit vända mig om.
Efteråt klagar 1st Recon på att de inte fick skjuta något på bossen xD

(Detta på Very Hard + Hardcore, Boone med Sniper Rifle+)

Dold text
Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Någon som vet vart man får tag i Gun, Powder som man behöver för att göra egen ammunition ?

*EDIT* Ah, kom på det. Såg inte skillnaden på ingridents och breakdowns

Kom på att ett lasersikte kan vara ganska användbart. Nu vet jag vart jag har lagt mina vapen i alla fall

Visa signatur

ATX: Intel Core i5 4690k | Asus Z97-A | MSI R9 390 8GB | 2x Corsair DDR3 2133Mhz | Crucial BX480Gb | Corsair TX650W | Fractal Design Define R4
mITX: Intel Core i3 6100 | Asus B150I | 2x8Gb Corsair DDR4 2133Mhz | Samsung 850 Evo 500GB | Cooler Master V750 | Fractal Design Define Nano S

Permalänk

Funkar detta spel smärtfritt Nu med de senaste patcharna?
dvs inga broken quest eller snurrande huvuden eller "hackig" spelupplevelse?

jag har nämligen spelet och det kliar i fingrarna men hade lovat migsjälv till att vänta så att buggarna patchas bort..:)

Visa signatur

[Antec 1200][Xigmatek NRP-HC1001][Asus P6TD][Core i7 975; 4 GHz][Noctua NH-U12P][3x2GB Patriot Viper 1600MHz][EVGA GTX 570 SLI]

Permalänk
Medlem

Jag har inte upplevt några av de buggarna med snurrande huvud och liknande. dock har jag till och från en ganska hackig spelupplevelse.
Dessutom stänger spelet av sig / kraschar ganska frekvent.. :/

Visa signatur

-------------------------- Super Ultra Wide Hackintosh Pro --------------------------
Gigabyte Z390 Designare | Intel i9 9900k | RX6800XT 16GB | 64GB RAM
49" Samsung G9 OLED 240hz | Ikea Fredde | Arozzi Mezzo V2 Fabric
2TB Corsair MP600 PRO med MacOS Sonoma för Videoredigering
1TB FireCuda 510 med Windows 11 för Spel & Vardagssurf

Permalänk
Medlem

Hmmm, kan man bara ha en mänsklig companion? Skulle vilja ha Cass och Boone, men jag har ju ingen lust att skicka iväg Rex om Boone ändå inte hakar på

Och som ni nämnt tidigare: Vad i helvete har de gjort med Death Claws? De var ju inte aslätta i F3, men nu är de ju helt omöjliga... stötte på en ensam som nästan wipade mitt party. När han nästan var död, ja då kom det tre till. Var ju bara att ladda en tidigare save och undvika dem

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av darkmoon:

Hmmm, kan man bara ha en mänsklig companion? Skulle vilja ha Cass och Boone, men jag har ju ingen lust att skicka iväg Rex om Boone ändå inte hakar på

Och som ni nämnt tidigare: Vad i helvete har de gjort med Death Claws? De var ju inte aslätta i F3, men nu är de ju helt omöjliga... stötte på en ensam som nästan wipade mitt party. När han nästan var död, ja då kom det tre till. Var ju bara att ladda en tidigare save och undvika dem

En mänsklig companion och en mekaniserad.

Tycker inte Deathclaws är svårare än förut men det kanske bara är jag. Kör man melee så lär det bli knepigt, annars kan man ta tipset jag skrev i en tidigare post, funkar finfint för mig på högsta difficulty

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av darkmoon:

Hehe, får hålla med dig där.

Nu har jag som sagt inte satsat mycket på vapen-skillsen denna omgång men mitt party har blivit totalslaktat varje gång vi stött på Death Claws hittills (är lvl 14). Försöker skjuta dem i benen för att sakta ner dem men det har inte hjälp mycket. Stackars Veronica som är melee dör av ett slag typ trots sin power armor. Sen är det som sagt rätt svårt att bara locka till sig bara en tycker jag, kommer ofta 2 eller 3.

Men ser inte det som ett problem direkt, gör det bara kul att man faktiskt måste vara försiktig och kanske smyga förbi vissa ställen istället för att bara slakta allt i sin väg utan några problem som jag tycker det var i F3. Svårighetsgraden på fiendena i F3 ändrades ju till mycket högre grad beroende av din level än de gör i NV.

Permalänk
Skrivet av S_Z:

Hehe, får hålla med dig där.

Nu har jag som sagt inte satsat mycket på vapen-skillsen denna omgång men mitt party har blivit totalslaktat varje gång vi stött på Death Claws hittills (är lvl 14). Försöker skjuta dem i benen för att sakta ner dem men det har inte hjälp mycket. Stackars Veronica som är melee dör av ett slag typ trots sin power armor. Sen är det som sagt rätt svårt att bara locka till sig bara en tycker jag, kommer ofta 2 eller 3.

Men ser inte det som ett problem direkt, gör det bara kul att man faktiskt måste vara försiktig och kanske smyga förbi vissa ställen istället för att bara slakta allt i sin väg utan några problem som jag tycker det var i F3. Svårighetsgraden på fiendena i F3 ändrades ju till mycket högre grad beroende av din level än de gör i NV.

Om man har med sig den lilla roboten i partyt och har en sniperrifle + stats att använda den så blir deathclaws genast mycket lättare att hantera, bössan har ju * 5 chans till crit, vilket garanterar en crit för nån som har maximerad tur ( 10% ) finesse ( 5 % ) built to destroy ( 3 % ) en mössa med 5 % och ett vapen som har 87%+ dura.
Har man sen "hand loader" så man kan tillverka 308 JSP ( * 1,5 dmg ) och "better criticals", så gör man rätt mycket skada
Dubbla svärmar av såna där färglada muterade jättegetingar däremot............

Permalänk
Medlem
Skrivet av pierretox:

Funkar detta spel smärtfritt Nu med de senaste patcharna?
dvs inga broken quest eller snurrande huvuden eller "hackig" spelupplevelse?

jag har nämligen spelet och det kliar i fingrarna men hade lovat migsjälv till att vänta så att buggarna patchas bort..:)

Quest-buggar och liknande har jag inte märkt några ännu, har bara spelat ett par timmar, men spelet har inte kraschat en enda gång, saves fungerar och det laggar inte det minsta med ETT 470 som är oklockat i 1080P@ULTRA. Det känns inte som att datorn behöver jobba alls en enda gång. Cpun i 3.83GHz, 8GB RAM.

Kör med Update 2, spelets egen C++ och egen DirectX, Nvidia 260.99, Win 7 x64.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-6400c30 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D CH VIII Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super || Thinkpad P16s Gen 2 R7 7840U(Zen4) 32GB-6400 1TB 980Pro 780M

Permalänk
Skrivet av the squonk:

Quest-buggar och liknande har jag inte märkt några ännu, har bara spelat ett par timmar, men spelet har inte kraschat en enda gång, saves fungerar och det laggar inte det minsta med ETT 470 som är oklockat i 1080P@ULTRA. Det känns inte som att datorn behöver jobba alls en enda gång. Cpun i 3.83GHz, 8GB RAM.

Kör med Update 2, spelets egen C++ och egen DirectX, Nvidia 260.99, Win 7 x64.

Tack för det svaret, dags at börja spela snart då
Det är ju en snart 3 år gammal grafikmotor så, men den var krävande 2008 vill jag lova...

Visa signatur

[Antec 1200][Xigmatek NRP-HC1001][Asus P6TD][Core i7 975; 4 GHz][Noctua NH-U12P][3x2GB Patriot Viper 1600MHz][EVGA GTX 570 SLI]

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av pierretox:

Tack för det svaret, dags at börja spela snart då
Det är ju en snart 3 år gammal grafikmotor så, men den var krävande 2008 vill jag lova...

Om jag inte minns fel så är det en ganska sparsamt uppdaterad version av motorn till Oblivion som kom 2006

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Jag märker inga fel längre, inte för att jag har patchat. Första timmarna jag körde krasha det ett antal gånger. NU har jag stängt av V-sync och det fungerar felfritt och det flyter på väldigt bra.

Visa signatur

ATX: Intel Core i5 4690k | Asus Z97-A | MSI R9 390 8GB | 2x Corsair DDR3 2133Mhz | Crucial BX480Gb | Corsair TX650W | Fractal Design Define R4
mITX: Intel Core i3 6100 | Asus B150I | 2x8Gb Corsair DDR4 2133Mhz | Samsung 850 Evo 500GB | Cooler Master V750 | Fractal Design Define Nano S

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Jimicro:

Jag märker inga fel längre, inte för att jag har patchat. Första timmarna jag körde krasha det ett antal gånger. NU har jag stängt av V-sync och det fungerar felfritt och det flyter på väldigt bra.

Har hört att V-sync orsakat crasher för en del så det kan ju vara bland annat det

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Lätt årets spel!

Jag visste från början att det skulle stå mellan detta och Mass Effect 2, men där ME2 tog slut efter 50 timmar har Fallout: New Vegas knappt börjat.

Har Veronica som medhjälpare, mycket trevligare och roligare än surkarten Boone.

Att vi numera bägge är medlemmar i The Botherhood of Steel gör ju samarbetet ännu tajtare.

Dold text

Men är det bättre än 3:an? Kan inte svara på det ännu, vissa saker är klart bättre andra sämre... Har så här långt inte hittat någon vettig lya som kan jämföras med hemmen i 3:an, legionen är också pajaslarviga jämfört med Enclave.

Men vapnen, perks/traits, medhjälparna (fast Jericho är fortfarande kung!) och kontrollen av medhjälparna är ju bättre.

Mainquesten tyckte jag var alldeles utmärkt i 3:an, men har inte kört klart Vegas så där kan jag inte jämföra spelen.

Nej nu får den här arbetsdagen ta och ge med sig så att jag kan åka hem till mitt "riktiga" liv i Fallout

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk

Nån som lyckats ta död på deathclaw mother än ?
Nån som vet hur man startar Veronica's quest ?

Dold text
Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Asheileon:

Nån som lyckats ta död på deathclaw mother än ?
Nån som vet hur man startar Veronica's quest ?

Dold text

Ja till båda..

Questen startas genom dialog med henne, hon kommer börja snacka med dig ett antal gånger (tror det är speciella platser som triggar hennes dialog) och efter tre dialoger eller något sådant så kommer du kunna starta questen.

Dold text
Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av TheDaemon:

Ja till båda..

Questen startas genom dialog med henne, hon kommer börja snacka med dig ett antal gånger (tror det är speciella platser som triggar hennes dialog) och efter tre dialoger eller något sådant så kommer du kunna starta questen.

Dold text

Ganska vagt då jag gjort det flera gånger men men.........

googla lite och hon börjar prata om quest'et efter man har visat henne olika grupper i världen dvs det hon ville se

Dold text
Permalänk
Medlem

Pröva fallout wiki brukar stå mycket hjälpsamma saker där

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Asheileon:

Ganska vagt då jag gjort det flera gånger men men.........

googla lite och hon börjar prata om quest'et efter man har visat henne olika grupper i världen dvs det hon ville se

Dold text

Ganska vagt då det ÄR ganska vagt

Skrivet av erdraug:

Det är väldigt lätt att stöta på enorma spoilers där dock, bara en liten varning

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av erdraug:

Fallout wiki läser man på skoltid

Själv sitter man i Mallorca och spelar upp lite black mountain radio för farsan
Får rage snart, vill hem och spela, har ju bara spelat 16tim.

Är det någon som har testat spelet i 3D?

Visa signatur

Quake, världens bästa e-sport!
5800x @ 4.85Ghz 1.4v // 2070 super @ 1935Mhz 0.875v // 4x8Gb 3733 cl16-16-16-32 @1.42v

Permalänk
Medlem

Alltså AMD hävdar att deras 10.10c uppdatering ska ge bättre CFX prestanda i New Vegas, är det någon som faktiskt märkt skillnad som har CFX och 10.10c installerad?

Oavesett om jag kör med 1st 5850 eller 2st 5850 aktiverade så har jag i princip likvärdig FPS överallt (utom i Vegas där har jag sjukt dålig FPS), ligger mellan 50-60FPS (oavsett om jag har V-Sync PÅ eller AV, borde inte fraps visa mer med V-Sync AV?!) hela tiden. Med några märkliga FPS drops till 20 lite här och var o.O

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Lätt årets spel!

Jag visste från början att det skulle stå mellan detta och Mass Effect 2, men där ME2 tog slut efter 50 timmar har Fallout: New Vegas knappt börjat.

Har Veronica som medhjälpare, mycket trevligare och roligare än surkarten Boone.

Att vi numera bägge är medlemmar i The Botherhood of Steel gör ju samarbetet ännu tajtare.

Dold text

Men är det bättre än 3:an? Kan inte svara på det ännu, vissa saker är klart bättre andra sämre... Har så här långt inte hittat någon vettig lya som kan jämföras med hemmen i 3:an, legionen är också pajaslarviga jämfört med Enclave.

Men vapnen, perks/traits, medhjälparna (fast Jericho är fortfarande kung!) och kontrollen av medhjälparna är ju bättre.

Mainquesten tyckte jag var alldeles utmärkt i 3:an, men har inte kört klart Vegas så där kan jag inte jämföra spelen.

Nej nu får den här arbetsdagen ta och ge med sig så att jag kan åka hem till mitt "riktiga" liv i Fallout

Håller med. Det petar ner ME2 från förstaplatsen för mig med. 50+ timmar nu och jag har fortfarande inte besökt The Strip

För mig är det dock inte snack om att det är ett bättre spel än F3 var. Det enda jag egentligen gillade med F3 var utforskningsdelen. New Vegas känns som ett riktigt Fallout-spel. Världen är mycket mer levande och verklighetstrogen. Miljöerna mer varierande, dialoger och röstskådespelare grymt mycket bättre. Och följeslagarna är intressantare och bättre implementerade i NV.

Själva main-storyn har jag inte heller kommit speciellt långt på men är rätt säker på att jag kommer gilla den bättre då jag personligen tycker F3 story var riktigt svag

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Håller med. Det petar ner ME2 från förstaplatsen för mig med. 50+ timmar nu och jag har fortfarande inte besökt The Strip

För mig är det dock inte snack om att det är ett bättre spel än F3 var. Det enda jag egentligen gillade med F3 var utforskningsdelen. New Vegas känns som ett riktigt Fallout-spel. Världen är mycket mer levande och verklighetstrogen. Miljöerna mer varierande, dialoger och röstskådespelare grymt mycket bättre. Och följeslagarna är intressantare och bättre implementerade i NV.

Själva main-storyn har jag inte heller kommit speciellt långt på men är rätt säker på att jag kommer gilla den bättre då jag personligen tycker F3 story var riktigt svag

Så här känner jag också, exakt så här

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Håller med om det övriga, men just main storyn vet jag inte... jag har inte riktigt fått grepp om den. Känns som att den försvinner bland allt annat som görs i spelet. Man har inte en röd tråd att följa som i F3. Både bra och dåligt i min mening. Får ingen riktig känsla för the Courier så som jag tyckte man fick i F3. Men resten av världen är däremot mycket mycket bättre. Systemet med att varje stor faction har en lite större questkedja fungerar väldigt bra och uppdragen är ofta väldigt varierande.

Sen tycker jag att känslan i världen är mer hopplös än den var i F3. Det finns liksom inget ljus i tunneln, bara mer mörker. I F3 hade man nånting att sträva efter, en möjlighet att förbättra och förändra världen. I NV är det bara ångest och undergång. Ingenting jag gjort hittills har förbättrat världen. Det har snarare blivit värre.

Permalänk
Medlem

Jag har problem att spela spelet på grund av lagg.

AMD Phenom II 555 B.E, unlockad.
Gigabyte GTX460 1GB, 835/1670/1860.

Hjälp? Skulle gärna vilja spela mera av detta spel :-/

Visa signatur

Gillar du dubstep? Kolla då min musik-blogg, på engelska. Dela gärna med dig kommentarer hit.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av IceY!:

Har du provat fixen som nämnts i tråden?

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Testade den nu, men de verkar inte som de skulle ha hjälpt :-/

Visa signatur

Gillar du dubstep? Kolla då min musik-blogg, på engelska. Dela gärna med dig kommentarer hit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceY!:

Starta spelet via launchen och dra ner på grafikinställningarna?

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk

Detta är en grov spoiler på mainquest så läs inte om du inte vill veta, men det är en god varning.

Vill bara varna dem som är i slutet av mainquest'et
Mainquest slutar som i FO3 och du kan inte fortsätta efter så om du vill spela vidare på samma karaktär spara innan battle at hover dam.

Dold text
Permalänk
Medlem

Var det inte nån som skrev det innan i tråden med? Och att de ev var en mod på gång för detta?

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800